Malých skútrov o objeme 125 ccm máme na trhu kopec. Veď niet divu, keď zažívajú svoj boom aj vďaka možnosti jazdy s „auto vodičákom“. Na druhú stranu športové a prémiové skútre by ste spočítali len na jednej ruke. Jedným takým je nová Honda Forza 125. Pozrime sa čo sa skrýva v tej výnimočnosti!
Luxusný a športový dizajn Model Forza je už medzi skútrami známy so svojím modelom o objeme 300 ccm, ktorý sa dizajnovo podobná skôr známejšiemu modelu PCX 125. Nový, menší model Forza by som nazval ako dizajnový opak. Ostrý, agresívny vzhľad doplnený s výraznou svetelnou líniou tvorenou LED svetlometom presne spĺňa požiadavky moderného dizajnu. Honda vsadila aj na atraktívne farebné kombinácie a v prípade testovaného modelu to bola vydarená kombinácia bielej a modrej farby, ktorú citlivo dopĺňali čierne plasty na bokoch. Celkový dynamický vzhľad ako aj dlhší rázvor pritom naznačujú skúter s oveľa väčším motorom, než vyzerá na prvý pohľad a Forza tak vynikne aj v spoločnosti objemovo väčšej konkurencie. Zábavná a dynamická jazda Po nasadnutí začína pripomínať maxi skúter, ale nie hmotnosťou, no skôr svojou dospelosťou a jazdným komfortom. Rozbeh je o niečo tichší ako sme zvyknutí, aj napriek razantnejšiemu rozjazdu s otáčkami na hodnote okolo 6 000. Forza patrí výkonovo so svojimi 10,5 kW (15k) presne na výkonnostný limit pre triedu do 125 ccm, čiže radí sa medzi tie výkonnejšie na trhu. No a dáva to aj patrične najavo, hlavne v rozmedzí rýchlosti 60 – 80 km/h, kde je pomerne hravá a pružnosť motora je citeľná. Jazdná stabilita je aj vo vyšších rýchlostiach výborná, ako aj tuhosť podvozku pri pozdĺžnych nerovnostiach (rozumej všadeprítomné vyjazdené koľaje). Forza si tak hravo poradí aj s ostrejším tempom, kde sa nemusíte vyhýbať každej nerovnosti na ceste. Spotreba sa počas testu pohybovala okolo 2,4 litra a to prevažne jazdou v dopravných špičkách po Bratislave. Nízkej spotrebe pomáha aj vypínateľná funkcia Start & Stop, ktorá po 3 sekundách státia vypne motor. Na opätovne naštartovanie a rozjazd stačí len pootočiť rukovať, kedy Forza opäť ožíva a vyráža vpred. Pri plynulej jazde so spolujazdcom je spotreba pri 80 km/h okolo 2,2 litra o pri 60 km/h okolo 2 litrov. Komfort maxiskútra Jazdecká pozícia bola pri mojich 186 cm uvoľnená s viacerými možnosťami pre nohy a dostatkom priestoru okolo kolien. Predný štít je nastaviteľný aj bez náradia v rozsahu 12 cm. Pri svojej najvyššej pozícii mi končilo obtekanie vzduchu niekde okolo krku, čo nebolo nijako rušivé keďže nevznikajú žiadne turbulencie okolo prilby. Štít v najnižšej pozícii trocha strácal význam. Menšie zápasenie som zažíval s odkladacím priestorom pod riadidlami, ktorý nie je uzamykateľný a na jeho otvorenie som vždy potreboval viacero pokusov. Použitie tkzv. „Click system“ je fajn na kuchynskej linke, no na skútri treba na zatlačenie občas aj hrubú silu. Na druhej strane schránka ponúka 12V zásuvku, kde som si pravidelne nabíjal môj večne vybitý smartfón a odložil všetko z vreciek. Spätné zrkadla sú so svojimi integrovanými smerovkami vkusné, no nepraktické svojím obmedzeným výhľadom. Palubnej doske dominujú dva prehľadné ukazovatele rýchlosti a otáčok motora. V strede je digitálny podsvietený displej s informáciami o nádrži, teplote, počítadle kilometrov a aj okamžitej spotrebe. Musím pochváliť aj samostatné meranie spotreby pre každé denné počítadlo, ako aj udávanie spotreby na 100 km namiesto počtu kilometrov na liter, ktorému v minulosti Honda holdovala. Pod sedlom je naozaj luxusný priestor pre 2 integrálne prilby. Výnimočný celok Forza ma sprevádzala niekoľko dní nielen vo voľnom čase, ale aj dochádzaním do práce. Je to prvý skúter, s ktorým som jazdieval v obleku na biznis porady. Pýtate sa prečo? Honda Forza má jednoducho svoj štýl! Výborné dielenské spracovanie, zmyselné a praktické detaily a krásne doliehajúce plasty (čo sa už tak často na skútroch nevidí) robia spolu so svetelným lemom LED svetiel a kombinácie bielo-modrej jeden výnimočný celok, ktorý sa právom radí medzi najlepšie skútre v prémiovej triede.
Honda Forza 125 Cena: 4 290 / 4 550 Eur (ABS) Motor: 124,9 ccm, 4 ventily, SOHC, R1 Výkon: 15 k pri 8 750 ot./min. Krút. moment: 12 Nm pri 8 250 ot./min. Prevodovka: autom. s plynulým prevodom CVT Rozmery (D x Š x V): 2 134 x 748 x 1 452 mm Rám: jednoduchý, pozváraný z oceľ. rúrok Hmotnosť: 161 / 162 kg (ABS) (prev. hmotnosť) Rázvor: 1 490 mm Výška sedla: 780 mm Objem pal. nádrže: 11,5 l Pneu: vpredu: 120/70 – 15, vzadu: 140/70 – 14
Motocykel na test zapožičal: Honda Motor Europe Limited SK, o. z. Autor: Pavol Škorpík Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 7-8/2015
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.