Väčšina ľudí si občas nostalgicky zaspomína na staré dobré časy. Ako sa mali na strednej, aká partia bola v prvom zamestnaní, koľko kedysi stáli rožky a tak ďalej. Až na výnimočné situácie sa staré dobré časy už nikdy nevrátia. Honda CB1100 je motocykel symbolizujúci staré dobré časy, akurát že človek si ich v podaní Hondy môže dopriať každý deň.
Prvý pohľad Večer preberám cébéčku v redakcii a spomínam si ako som v decembri 2012 písal predstavenie tohto modelu. Už vtedy som mal strašnú chuť sadnúť si na tento kus klasiky a prebehnúť nezáväzne pár kilometrov po okolí. Sen sa naplnil, obzerám si model stojaci pred garážou a nemôžem sa dočkať nasadnutia. Každého milovníka klasiky určite chytí za srdce štýl, ktorý Honda CB1100 rozhadzuje na každú stranu. Napríklad chrómované blatníky nie sú žiadna imitácia. Je to poctivý plech, na ktorý som si nie raz zaťukal. Len tak pre ten pocit. Absolútna symetria ako z tých rokov sedemdesiatych. Máme tu dva klaksóny, dva budíky, dve koncovky výfuku, dva zadné tlmiče pruženia. Rebrovanie motora decentne vystupuje do strán. Proste radosť pozerať.
Sedenie a prvé kilometre Motocykel má veľmi komfortný posed. Riadidlá sú umiestnené nižšie ako som zvyknutý, ale ako sa časom ukáže, vôbec to nie je na škodu veci. Ruky sú vďaka nízkej polohe a tvaru riadidiel uvoľnené a ani dlhé presuny nepôsobia na ruky bolestivo. Sedadlo má tak isto klasické línie a tak to má byť. Predsa len nejaká novodobá tvorba by charizme motocykla ubrala na kráse. Materiál je na prvý pohľad hladký, ale veľmi pozitívne je, že jazdec po sedadle nekĺže a celková ergonómia je veľmi pohodlná. Radový, vzduchom chladený štvorvalec s rozvodom DOHC o objeme 1 140 ccm má veľmi kultivovaný prejav. Nie je to žiadny krikľúň, zvuk poteší a neruší. Veľmi ma prekvapilo akým spôsobom motocykel reaguje na plyn. Chod je čistý, necuká v žiadnej situácii a motocykel je veľmi priateľský. Povedal by som, že na tom dokáže jazdiť aj človek, ktorý doteraz o motocykloch len čítal. Určite je to veľmi vhodný bike pre nových jazdcov, ktorí sa chcú rovno pustiť do veľkoobjemového motocykla. Z redakcie beriem diaľnicu, ale ako človek prepišťaný ochranným štítom ju po chvíli opúšťam. Motocykel sa nechá točiť do vysokej rýchlosti bez jediného zaváhania, ale protivietor a chýbajúci štít mi už pri 120 km/h nepripadali moc pohodlné. Na druhú stranu, tento motocykel nie je určený na diaľničné presuny a ani na pretekanie. Myslím, že 90 až 100 km/h je ideálna rýchlosť, pri ktorej je spokojný ako jazdec, tak aj motocykel. Na rok 2014 pribudol do prevodovej skrine šiesty prevodový stupeň a z môjho pohľadu je to úplne správny krok. Na staršej verzii som síce nesedel, takže neviem posúdiť ako jazdila CB-čka s päťstupňovou prevodovkou, ale momentálne si neviem predstaviť, že ten šiesty stupeň by tam nebol. Odstupňovanie prevodovky je úplne v pohode a každá rýchlosť hrá svoju rolu.
Hodiny v sedle Lúčim sa s manželkou a vyrážam na trip. Motocykel si pradie svoju melódiu a ja sa nechám unášať situáciou. Zrkadlá ponúkajú veľmi dobrý prehľad o dianí za jazdcom a vôbec si v nich nevidím plecia. Je len málo motocyklov, pri ktorých by som mal podobne pozitívnu skúsenosť. Ako som už písal, chovanie motocykla je natoľko hladké a bezproblémové, že niekto by mohol mať pocit, že sa za riadidlami začne nudiť. V prípade Hondy CB1100 sa jedná o úplne inú dimenziu. Počas jazdy som zabudol na čas a presúval sa len priestorom. Každý motocykel dáva určitú formu slobody, ale cébéčka vás oslobodí od času. Jednoducho naštartujte a nechajte sa unášať. Po určitom čase zistíte, že vnímate iba priestor, ale čas prestal hrať úlohu. Prechádzam cestami prvej a druhej triedy, horskými prechodmi aj dlhými rovinami. Cesta s CB nekončí len zatáča. Jazda je pohodlná, obieham, lebo mi to stroj dovolí, a som obiehaný, lebo sa nemám kam ponáhľať. Pruženie aj napriek „starej“ dvojici tlmičov vzadu preberá akúkoľvek nerovnosť veľmi pohodlne. Jazdec sa jedenkrát zhupne po prechode nerovnosti a motocykel sa ustáli. Žiadny náraz, žiadne chytanie smeru jazdy, bike skrátka ide ako má. Brzdenie sa dá zvládnuť jedným prstom pravej ruky. ABS, ktorým bol testovací motocykel vybavený, funguje skvele a dvojité štvorpiestikové kotúče s priemerom 296 mm vpredu a jeden 256 mm kotúč vzadu odvádzajú svoju prácu nadštandardne. Prvá výtka sa týka tvaru nádrže. Je to klasický tvar ako sa ku klasickej Honde CB hodí, ale zalomenie nádrže po dvoch hodinách jazdy tlačí na vnútornú stranu stehien. Možno je to posedom, možno postavou, ale je to tam. Nie je to závada, skôr konštatovanie. Druhá výtka patrí hlavnému stojanu. Je síce úžasné mať hlavný stojan (mazanie reťaze, zhadzovanie kolesa a podobne), ale konkrétne u Hondy CB1100 som oň viackrát zakopol pri rozjazde. Je možné, že nie som zvyknutý na dané umiestnenie stojanu, ale jednoducho som si s ním nesadol.
Detaily Mierne ma zarazilo, že keď som hľadal body na uchytenie sieťky nad zadným sedadlom, tak som mal celkom problém a bolo nutné komplikovane prevliekať pavúka hore dole. Je fajn, že CB má predprípravu na kufre, tie som však nemal možnosť vyskúšať a prípadnú montáž topcase na tento typ motocykla by zvažoval hádam len nejaký sadista. Prístrojovka má dva analógové budíky so zabudovanými kontrolkami, ktoré svietia len keď je to potrebné. Tým sa zachováva celkový štýl motocykla. Medzi budíkmi je digitálny panel, na ktorom si jazdec môže prepínať medzi celkovými a dennými kilometrami. Okrem toho je k dispozícii digitálny ukazovateľ zaradenej rýchlosti, ukazovateľ priemernej spotreby, stav nádrže a to nie len ako grafické zobrazenie ale aj číselné zobrazenie v litroch. Priemerná spotreba pri teste bola 4,9 litra na 100 km a po prepnutí na rezervu sa tachometer prepol na ukazovateľ dojazdu. Nemusí vám to prísť až tak zaujímavé, ale je to veľmi pohodlné a majiteľ si na to určite veľmi rýchlo zvykne a nebude sa daného komfortu chcieť vzdať.
Bude mi chýbať Čo dodať na záver? Pocity z testu vo mne stále ostávajú, CB1100 je úžasný motocykel a ja mu ďakujem za každý spoločný kilometer. Motorky sa delia na tie, ktoré chcete skúsiť a tie, ktoré chcete vlastniť, a cébéčka určite spadá do tej druhej kategórie.
Honda CB1100EX Cena: 11 990 Eur Motor: 1 140 ccm, 16 ventilov, DOHC, R4 Výkon: 88,5 k pri 7 500 ot./min. Krút. moment: 91 Nm pri 5 000 ot./min. Prevodovka: 6-stupňová, reťaz Rozmery (D x Š x V): 2 195 x 835 x 1 130 mm Rám: dvojitý kolískový, pozváraný z oceľových rúrok Hmotnosť: 260 kg (prev. hmotnosť) Rázvor: 1 490 mm Výška sedla: 795 mm Objem pal. nádrže: 14,5 l Pneu: vpredu: 110/80-18, vzadu: 140/70-18
Motocykel na test zapožičal: Honda Motor Europe Limited SK, o. z. Text: Jozef Jambor, foto: Miro Tamáši a V. Brniak Článok bol publikovaný v časopise Motomazagín 6/2014.
Honda CB1100EX – Album k testu, Motomagazín 6/2014
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.