Connect with us

Testy a recenzie

Stvorený do víru každodenného života – test Yamaha NMAX

Publikovaný

on

Keď ide o skútre, tak Yamaha je skutočnou veľmocou a len v kategórii do 125 ccm ponúka až sedem rôznych modelov. Túto neskutočnú ponuku modelov najnovšie rozšíril nový mestský skúter, ktorý nesie označenie NMAX. Táto novinka je priamou reakciou Yamahy na doterajší fenomenálny úspech Hondy PCX a Yamaha prináša moderného a praktického každodenného cestovateľa, ktorý je pripravený poriadne zamiešať kartami. Po dni strávenom v sedle môžeme povedať, že NMAX naplnil naše očakávania a v triede do 125 ccm pribudol hráč, ktorý mieri na absolútny vrchol.

Skúter šitý pre potreby každodenného života
Súčasný európsky trh skútrov je pomerne pestrý, no jednoznačne dominujú praktické skútre, ktoré dokážu osloviť široký okruh zákazníkov prichádzajúcich z rôzneho prostredia, ktorí hľadajú spoľahlivý a cenovo dostupný spôsob prepravy. Presne o niečo podobné sa snaží nový Nmax, ktorý je pripravený osloviť náročného európskeho zákazníka modernou technikou, atraktívnym dizajnom a samozrejme cenovkou, ktorá pri pohľade na všetko čo dostávate pôsobí mimoriadne atraktívne.

Dynamický a moderný dizajn
NMAX mieri skôr na aktívnu mladšiu generáciu a dynamické krivky dizajnu evidentne hľadali inšpiráciu u športovo ladených modelov rady XMAX. V kombinácii s vysokou úrovňou dielenského spracovania NMAX tak už po vizuálnej stránke smeruje do prémiovej kategórie. Štíhlu prednú kapotáž s krátkym čelným štítom dopĺňa vysoký stredový panel, ktorý jasne naznačuje športové gény tohto skútra. Yamaha však zostáva komfortným a praktickým skútrom, ktorý ma počas testu neustále prekvapoval svojím pohodlím a veľkým objemom odkladacích priestorov.

Výkonná technika
Najväčšie prekvapenia v prípade NMAXu sa ukrývali pod plastovými kapotážami, kde sa nachádza moderný kvapalinou chladený jednovalec, ktorý prezentuje novú „Blue core“ filozofiu výrobcu v oblasti vývoja malých motorov. Cieľom je ponúknuť vysoký výkon spojený s nízkou spotrebou a ekologickou prevádzkou. Na dosiahnutie týchto cieľov Yamaha siahla po technológii variabilného časovania ventilov, ktorá je v tejto objemovej triede oiginálnym riešením. Špeciálny mechanizmus prepína medzi dvojitým profilom vačiek ovládajúcich sacie ventily v závislosti od otáčok motora. Výsledkom je hladký nárast výkonu a jeho dostatok pri rôznych otáčkach motora. S týmto tvrdením môžeme plne súhlasiť a NMAX dokázal z miesta akcelerovať veľmi svižne a nepoľavil do svojho maxima. Vďaka tomu ani na mimo mestských cestách nebudete ťahať za kratší koniec a skúter pružne akceleruje aj vo vyšších rýchlostiach, vďaka čomu môžete s rezervou obiehať pomalšie vozidlá pred vami. Skvelá je aj spotreba, ktorá sa len zľahka prehupne cez 2 litre na 100 km.

Obratný spoločník do mesta
Jazdné vlastnosti sú ďalšou silnou stránkou tohto skútra a relatívne krátky rázvor prináša obratný skúter, ktorý poteší ľahkým ovládaním a presne reagujúcim riadením. Z pohľadu skútrov pôsobí podvozok celkom robustne a komfortu jazdy prospievajú nielen dva postranne uložené tlmiče pruženia vzadu a predná teleskopická vidlica, ale aj široké 13-palcové pneumatiky na oboch kolesách. Do nástrah mesta je tak NMAX skvelo vybavený a zvládol prakticky všetko čo naňho bratislavské cesty pripravili, no a vzhľadom na kvalitu spomínaných ciest je to výborné vysvedčenie. Dôležitým prvkom je aj protiblokovací brzdný systém ABS, ktorý Yamaha ponúka už v sérii a v kombinácii s dvojicou výkonných kotúčových bŕzd je NMAX v tomto smere špičkou.

Komfortný a praktický zároveň
Relatívne kompaktné rozmery vás nebudú obmedzovať v komforte a predĺžené plošiny umožňujú vystrieť si nohy pred seba, čo oceníte pri dlhšej jazde. Dlhé a štíhle sedlo pritom ponúkne dostatok priestoru aj pre vyššie postavy. Komfort jazdy ešte umocňuje čelný miništít, ktorý dokáže ochrániť jazdca aj pri maximálnych rýchlostiach +100 km/h a nič vám tak nebráni vyraziť ani na dlhší výlet. Pod sedlom sa nachádza objemný úložný priestor kam sa bez problémov schová integrálna prilba. Trochu mi chýbala uzamykateľná skrinka pri riadidlách, no jazdec má pod riadidlami k dispozícii hlbokú otvorenú schránku kam vojdú rôzne drobnosti.

Na najlepšej ceste na vrchol
Yamaha NMAX je novinkou, ktorá výrazne zamieša kartami v mimoriadne dôležitej kategórii skútrov do 125 ccm a súčasnému kráľovi na európskom trhu poriadne sťaží situáciu. Či je však Yamaha lepšia ako Honda PCX ukáže až priame porovnanie. Veľa slabých miest na NMAXe však nenájdete, práve naopak karty, ktoré momentálne drží ukrývajú hneď niekoľko ťažko prekonateľných tromfov.    

Yamaha NMAX
Cena: 2 749 Eur
Motor: 125 ccm, 4 ventily, SOHC, R1
Výkon: 12,2 k pri 7 500 ot./min.
Krút. moment: 11,7 Nm pri 7 250 ot./min.
Prevodovka: autom. s plynulým prevodom CVT
Rozmery (D x Š x V): 1 955 x 740 x 1 115 mm
Rám: jednoduchý, pozváraný z oceľ. rúrok
Hmotnosť: 127 kg (prev. hmotnosť)
Rázvor: 1 350 mm
Výška sedla: 765 mm
Objem pal. nádrže: 6,6 l
Pneu: vpredu: 110/70 – 13, vzadu: 130/70 – 13

Motocykel na test zapožičal: Yamaha Motor Europe N. V., CZ/SK)

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 9/2015.
Text: Miro Tamáši, foto: autor a P. Lovíšek

Yamaha NMax – Album k testu, MMA 9/2015

Advertisement

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri