Connect with us

Spravodajstvo

Suzuki uvádza V-Strom 800 2024: hlavne na cestu

Publikovaný

on

Japonci priniesli pre tento rok novinky, ktoré rozvírili mnoho vášní. Hornet od Hondy dostal dvojvalec, nový V-Strom už nemal motor do V. Tieto emócie postupne opadajú a motorky si medzi tým našli veľa priaznivcov. Tento rok prišiel V-Strom 800DE, čo bola verzia, ktorá svojimi komponentami – hlavne na podvozku, pozývala do terénu. Pre rok 2024 prichádza V-STROM 800 v štandardnom neutrálnom nastavení určený v prvom rade na cestovanie na ceste.

2024 Suzuki V-Strom 800

Zmeny na V-Strome s cieľom vytvoriť dostupnejší, asfaltovo orientovaný bolo presne to, čo sa očakávalo. Motorka dostala liate kolesá namiesto vypletaných a predná 21ka bola nahradená 19kou. Pruženie dostalo kratšie zdvihy, k tomu sa eliminovali terénne prvky, ako kryt motora a chrániče rúk. Výsledkom má byť motorka, ktorá je ľahšia, nižšia a v neposlednom rade aj lacnejšia. Oficiálne ceny nepoznáme, avšak veľa napovie pohľad na cenovú politiku v Spojených štátoch, kde bude cestný model lacnejší až o zhruba 1500 amerických dolárov.

Motor rovnaký, hmotnosť nižšia

Cestný V-Strom bude mať rovnaký základ, ako terénnejšia verzia DE. Motor je rovnaký paralelný dvojitý motor DOHC s objemom 776 cm3, ktorý sa používa aj v GSX-8S , s 270-stupňovou kľukou a patentovanými dvojitými vyvažovacími hriadeľmi Suzuki Cross Balancer, aby bol hladký. Výkon a krútiaci moment sú nezmenené, teda 83 koní a 78 Nm. Hmotnosť klesne o 7 kilogramov. Teda z 230 na 223 kg.

Nové kolesá, nové gumy

Suzuki V-Strom 800 dostane liate kolesá, 17 palcové vzadu a 19 palcové vpredu. Špeciálne pre V-STROM 800 boli vytvorené nové pneumatiky Dunlop D614 s 19-palcovou prednou a 17-palcovou zadnou časťou, ktoré jazdia na nových bezdušových kolesách z liateho hliníka so siedmimi výraznými lúčmi v tvare V. Cestné gumy určite lepšie podržia v zákrute, ako dvojúčelová guma z V-Stroma DE.

Dokonca aj brzdy – radiálne montované štvorpiestikové strmene Nissin na 310 mm kotúčoch namiesto axiálnych dvojpiestových dorazov DE – vyzerajú ako vylepšenie. Štandardne je ABS s dvomi úrovňami citlivosti, voliteľnými spolu s jazdnými režimami motocykla.

Zmeny na pružení

Aby Suzuki znížila cenu, museli sa spraviť aj nejaké kompromisy Špecifikácia odpruženia V-Strom 800 je naklonená smerom k použitiu na ceste, s prevrátenou 43 mm vidlicou Showa SFF-BP (Separate Function Fork – Big Piston), ktorej chýba nastaviteľné tlmenie DE. Predné predpätie môžete stále vyladiť pomocou nastavovača na hornej časti ľavej vidlice. Vidlica je tiež kratšia, so zdvihom 150 mm namiesto 220 mm DE. 

Vzadu je monoshock Showa s diaľkovým nastavením predpätia a nastaviteľným tlmením odskoku, ale nie nastaviteľnou kompresiou V-Strom 800DE. Všetky nastavenia pružín a tlmičov sú vyladené aj pre použitie na ceste.

Posed a príslušenstvo

Posed sa tiež zmenil k cestovným ambíciám na spevnenej ceste. Riadidlá sú užšie, namontované viac vpredu. Oceľové stúpačky nahradia hliníkové, posunuté viac dozadu a o niečo vyššie. Vďaka nižšiemu pruženiu bude výška sedla už na 810mm.

Okrem iného predného blatníka, ktorý vyhovuje menšiemu kolesu, a vyššieho, širšieho a nastaviteľného čelného skla zameraného na väčší komfort na dlhé vzdialenosti, je karoséria V-Strom 800 známa z 800DE. Chrániče rúk sú samozrejme preč, rovnako ako ochrana pod motorom, aby zodpovedali úlohe biku na ceste.

Prístrojovka je nezmenená, s rovnakým 5-palcovým farebným TFT displejom ovládajúcim tri jazdné režimy, tri režimy kontroly trakcie a dve nastavenia ABS. Obojsmerné rýchle radenie je štandardom, rovnako ako LED svetlomety, spoločné s V-Strom 800DE.

Model prichádza v 3 farbách v konzervatívnejšom duchu, konkrétne Pearl Vigor Blue, Metallic Mat Steel Green, Glass Sparkle Black.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri