Connect with us

Testy a recenzie

Test BMW R 1200 GS Adventure

Publikovaný

on

Pripravený na všetko

BMW R 1200 GS je vnukajúcim motocyklom, ktorý je mnohými považovaný za štandard v kategórii veľkých cestných endúr. Extrémnejší mototuristi však chceli viac a 1200-vke vyčítali najmä malú nádrž a až príliš civilné zameranie. Práve pre nich je určená tohtoročná novinka R 1200 GS Adventure, ktorú sme podrobili nášmu redakčnému testu.

Nedá sa povedať, že BMW doteraz ignorovala túto skupinu zákazníkov, práve naopak k dispozícii bola staršia verzia R 1150 GS Adventure, ktorá plnila funkciu extrémneho cestného endura a na novú generáciu si nedočkaví zákazníci museli chvíľu počkať. No tak ako v prípade štandardného GS-a aj v tomto prípade sa oplatilo počkať.

Štandardná technika

predokZ pohľadu základného modelu R 1200 GS by ste na Advenure márne hľadali nejaké zásadné technické zmeny všetko je najmä v úrovni kozmetických úprav, ktoré zaujímajú každého správneho dobrodruha. Srdcom nového motocykla je posledná generácia vzduchom chladeného ?boxera?, ktorý si už našiel cestu do všetkých modelov BMW, ktoré sú poháňané spomínaným dvojvalcom. Výkonové parametre 100 k pri 7000 ot./min a 115 Nm pri 5500 ot./min sú totožné s parametrami štandardného GS-ka. O správny chod motora sa stará posledná generácia motorového manažmentu BMS-K, ktorá napríklad dovoľuje plynulý prechod na palivo s nižším oktánovým číslom, čo je najmä z pohľadu mototuristov praktická vecička. Ako vždy v prípade BMW motor je vybavený 3-cestným katalyzátorom a s prehľadom spĺňa emisnú normu Euro 3.
Výraznejšie zmeny nájdete na podvozku v podobe zvýšeného zdvihu pruženia o 20 mm na oboch koncoch. Spolu s pružením sa zvýšila aj výška sedla, ktoré je teraz 890 alebo 910 mm nad zemou v závislosti od polohy sedla. Ďalšie časti podvozku sú bezo zmien, ráfy kolies sú ponúkané výlučné s klasickým drôteným výpletom, protiblokovací systém ABS je súčasťou doplnkovej výbavy a naviac je vypínateľný, čo je pre jazdu v teréne prakticky nutnosť. S pohľadu dizajnu je najväčšou zmenou 33-litrová veľkokapacitná nádrž, ktorá spolu s vyvýšeným čelným štítom robia z ?bavoráka? mimoriadne veľký motocykel, ktorý budí rešpekt všade kde sa objaví. Ďalšou novinkou je kovový padací rám, ktorý obopína nádrž a valce, čo je pre prípadnú jazdu v ťažších podmienkach nevyhnutnosť. V prípade, že sa rozhodnete pre originálne hliníkové postranné kufre, ktoré ponúka BMW, tak kovová konštrukcia slúžiaca na ich uchytenie vytvára ďalší pevný rám, ktorý zabraňuje poškodeniu zadnej časti motocykla. Mimochodom kufre boli vyvinuté v spolupráci s firmou Touratech, ktorá sa špecializuje na doplnky do extrémnych podmienok, takže môžete byť bez obáv.

Až za horizont…

tpSú to už síce nejaké dva roky ale príjemné spomienky na čas strávený v sedle štandardného GS-a zostali, takže na Adventure som sa tešil. Nakoniec nakoľko môže byť odlišný? Tak na túto otázku som dostal rýchlo odpoveď ? veľký. Myslím tým rozmerovo veľký rozdiel. Adventure vďaka už spomínanej nádrži a čelnému štítu naberá na veľkosti. Všade kde som sa s týmto motocyklom objavil, tak okamžite pritiahol pohľady okoloidúcich, ktorí s rešpektom obzerali celý motocykel. Rešpekt sa vyžaduje aj zo strany jazdca a bolo to určite prvé cestné enduro, na ktorom som si pre istotu nechal vyklopený bočný stojan pri nasadaní a vysadaní. 890 mm nad zemou je už dosť a ak sa berie v úvahu aj samotná šírka sedla, tak poistka pri nasadaní prišla vhod. V pohodlnom sedle je to už lepšie a po prvých pár metroch sa opäť vracia istota. Aj keď pocit rozmerného motocykla pri jazde nezmizne, ovládanie je až prekvapujúco ľahké, oveľa bližšie k enduru ako ťažkému cestnému motocyklu, preto napríklad taká cesta mestom, alebo svižný výjazd do horského sedla nepredstavuje žiaden stres, podobne aj v teréne, ale k tomu sa ešte dostanem. Čo však tomuto motocyklu vôbec nerobí problém je jazda na dlhé trate, nesmieme zabúdať, že ide o veľký a pohodlný motocykel, ktorý okrem veľmi slušného komfortu ponúka dokonalú ochranu pred vetrom a vysoký posed je zárukou vynikajúceho rozhľadu. Ak máte dostatočne vytrénované sedacie svalstvo, tak budete zastavovať po cca 500 km (svižným tempom), kedy je potrebné tankovať. Ďalším prostredím, kde by sa Adventure mal cítiť ako doma je terén, no tu musím poznamenať, že sériové obutie ani zďaleka nedosahovalo možností motocykla. Nepochopím prečo na motocykli ako Adventure nájdete pneu ako na štandardnom GS-e alebo Varadere, predsa keď sa niekto rozhodne pre takýto motocykel, tak častá jazda v teréne je súčasťou každého výletu. Takže sériové obutie bolo v koncoch už pri každom náznaku klzkého povrchu (tráva, 0,5 cm vrstva blata, atd). hlNašťastie koniec leta bol celkom suchý, takže pár úsekov sme našli. Pokiaľ stojíte v stúpačkach, tak sa dá udržiavať veľmi slušné tempo v teréne a podvozok účinne tlmí nárazy, pričom stabilita zostáva vynikajúca, no veľkosť plochy po ktorej sa pohybujete by mala korešpondovať s rozmermi motocykla, nakoľko jazdecké chyby sa na +250 kg boxery naprávajú oveľa ťažšie ako na 120 kg jednovalci a Adventure veľké chyby netoleruje. Podvozok som už spomínal, zadný tlmič ponúka nastavenie tvrdosti útlmu a pri svižnejšej jazde v teréne alebo na ceste, poprípade ak jazdíte s pasažierom, tak postupne sa sami prepracujete k najtvrdšiemu nastaveniu, ktoré najviac vyhovuje takémuto tempu. Brzdy pracovali spoľahlivo (v teréne s vypnutým ABS) a vďaka posilňovaču EVO sa ľahko dávkovali. Motor som si nechal na záver, nakoľko bol pre mňa prekvapením. Aj keď papierovo je totožná s motorom zo štandardného GS-a správa sa trochu inak. Hlavne jeho ochota ísť do otáčok nie je taká rýchla ako u obyčajného GS-a. Môže to byť aj zámer výrobcu, nakoľko plynulý nárast výkonu je vhodnejší na tento typ motocykla, no trochu sa stráca ?fun factor? spojený s GS-om. Výkon začína reagovať skutočne nízko a na prvom a druhom prevodovom stupni sa dajú prekážky zdolávať pri minimálnej rýchlosti bez pomoci spojky. Stačí pridať a spolu s otáčkami plynulo a bez najmenších výkyvov narastá aj výkon. Jednoducho príjemná pohonná jednotka, ktorá je prispôsobená na dlhé trate. Spotreba je ďalšou silnou stránkou tohto motocykla, no ak jazdíte svižným tempom, tak neklesne pod 6 l/100km. So spotrebou súvisí ešte jedno prekvapenie v podobe ukazovateľa paliva. Digitálny ukazovateľ paliva neuveriteľne dlho ukazuje plnú nádrž, no potom zrazu z ničoho nič klesne o polovičku a podobne aj prechod na rezervu je dosť nečakaný a z 1/3 tretiny nádrže je zrazu rezerva s dojazdom cca 70 km. Samozrejme je len otázka zvyku ale prvé momenty boli prekvapením.

Záver

BMW R 1200 GS Adventure nie je motocyklom pre široké masy, ale pre pár správnych jedincov, ktorí presne vedia čo chcú. Ak sa vaše turistické výjazdy obmedzujú na európske krajiny s občasným výletom do Ukrajiny, tak si bohato vystačíte so štandardným GS-om, 20-litrová nádrž s rezervou postačuje, stačí dokúpiť padáky a ste pripravení. No v prípade, že vaše trasy smerujú ďaleko za hranice EU, kde sa cesta zrazu stratí v piesku, tak Adventure je tou správnou voľbou a už v sérii ponúka to čo by ste museli za nemalé peniaze zháňať.

+ bohatá sériová výbava, podvozok, pohodlie
vysoké sedlo, sériové obutie, ukazovateľ paliva

Technické parametre:

MOTOR
Typ: vzduchom chladený štvortaktný dvojvalec, rozvod OHC, 8 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 101 x 73 mm
Zdvihový objem: 1 170 ccm
Kompresný pomer: 11 : 1
Max. výkon: 100 k pri 7000 ot./min.
Max. krútiaci moment: 115 Nm pri 5 500 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva BMS-K
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: kardanový hriadeľ
PODVOZOK
Rám: priestorový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 2 210 x 915 x 1 470 mm
Rázvor: 1 511 mm
Výška sedla: 890/910 mm
Objem palivovej nádrže: 33 l
Pneu: vpredu: 110/80 ?19, vzadu: 150/70 – 17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu Telelever, zdvih 210 mm, vzadu: centrálne umiestnený tlmič pruženia, zdvih 220 mm
Brzdy: vpredu: 2x kotúčová, priemer kotúča 305 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 265 mm
Hmotnosť: 223 kg
Cena: 560 000,- Sk

Motocykel na test zapožičal: TEMPUS AWT BAVARIA, s. r. o. Bratislava

Článok je vlastníctvom MOTOMEDIA agency ? ZDRUŽENIE Vydavateľ motocyklového časopisu MOTOMAGAZÍN

Test BMW R 1200 GS Adventure

46 komentárov

46 Comments

  1. Kwasak

    1. marca 2007 at 11:26

    ujo Brniak (co testoval motorku) nech si kupi copra, aby mu nebolo vysoke sedlo 😀

  2. raptor

    1. marca 2007 at 16:14

    strasne sa mi paci co sa rozumie na slovensku pod pojmom test
    pozicias si motorku a povozis sa na nej a napises aka je dobra ale nejaka nepodstatna banalita dobra nie je aby sa nepovedalo

    pricom som presvedceny za GS1200 je perfektna motorka ale uroven takehoto „testu“ je velmi slaba

    rozumiem ze dnes ti nikto nepozicia motorku za pol melka s tym ze jej mozes dat na picu a pripadne ju rozmlatit, v takychto pripadoch by bolo lepsie nazvat toto cele RECENZIA a nie TEST

    GS1200 sa da testovat na ceste okolo sveta alebo v pusti
    tak isto ako R1 GSXR RR atd sa testuju na okruhoch

  3. eXeBaT

    1. marca 2007 at 16:20

    raptor

    Testy nielen u nás sú svojim spôsobom kompromisy. Ja ti zapožičiam motocykel na test a ty môj tovar ohovoríš v recenzii? Nabudúce nedostaneš nič. Vyber si, čo urobíš? Ja viem, si hrdý človek, radšej zatvoríš firmu.

  4. raptor

    1. marca 2007 at 16:30

    exebat ano to je tiez pravda, ze ak dealer pozicia motorku a vysledny test ale nazvime to recenzia sa nebude niest v pozitivnom duchu tak druhy krat ti na testovanie nic nedaju… prave preto som napisal ze to treba nazvat pravym menom RECENZIA a nie TEST a bude to vsetko ok

  5. mirolc

    1. marca 2007 at 16:31

    Slovenské motočasopisy maju príliž malu predajnosť na to aby mohli motorku aj kritizovať a porovnávať a preto je aj uroveň testov tam kde je 🤐

  6. sliver

    1. marca 2007 at 18:59

    Je pravda ze v slovenskych testoch chyba trocha triezveho pohladu. Nevravim ze sa ma napisat ze je moto naprd, ale jednoducho napisat aj nejake negativa, zvyraznit pozitiva… proste pohrat sa s textom tak, aby si mal na konci dobry pocit, aj ked si uvedomujes chyby. Nieco v tom zmysle. 🙂

  7. Albion

    2. marca 2007 at 14:17

    Nooo….Stačí,keď ti padne bavorák na stranu,a odsere si to hlava valca……
    Tým pádom jazdec domachroval…pri páde bežnej motorky v podstate tiež hrozí poškodenie bloku motora,ale táto koncepcia si to priam pýta…
    Niesom fanúšik boxerov…

  8. sliver

    2. marca 2007 at 15:10

    Albion, je to diskutabilne, sak si dokupis padaky. 🙂 Myslim ze boxer (od BMW) vydrzi dost, inac by vsetci ti cestovatelia nosili so sebou hlavy valcov (tak ako sa kedysi nosili nahradne diely na Jawu).
    Kazdopadne ja by som GSko testovat nechcel… bol by som neobjektivny, nevadilo by mi ani keby z neho kvapkal olej 😀

  9. raptor

    2. marca 2007 at 17:00

    albion vidno ze si na boxeri nejazdil… tiez som si to myslel a neni to pravda…

  10. duggo

    2. marca 2007 at 18:22

    Digitálny ukazovateľ paliva neuveriteľne dlho ukazuje plnú nádrž, no potom zrazu z ničoho nič klesne o polovičku a podobne aj prechod na rezervu je dosť nečakaný a z 1/3 tretiny nádrže je zrazu rezerva s dojazdom cca 70 km. Samozrejme je len otázka zvyku ale prvé momenty boli prekvapením.

    perfis , na Transalpe sa sprava palivomer podobne , len v testoch citam jeho hodnotenie trochu inac : palivomer je tam uplne zly , je tam zbytocny ,neukazuje vobec presne ,naco tam je ? ,jeden velky nedostatok je palivomer a podobne … heh , nuz co uz

  11. raptor

    2. marca 2007 at 18:59

    duggo… rozumiem ti co chces povedat…
    inak palivomer na mojej ex–GS 1150 bol dost presny

  12. duroslav

    3. marca 2007 at 0:35

    ….GS, aaaaaaaaaach……
    ten TA sedi, palivomer je zbytocny

  13. Albion

    3. marca 2007 at 10:47

    Raptor – Nie nejazdil…Nepochybujem o kvalite.Napoak,som presvedčený,že tie motory sú výborné,len celkovo ma to vôbec neoslovuje… Skôr také Varadero…Najlepšie už to zo vstrekom.

  14. raptor

    3. marca 2007 at 14:18

    albion kazdemu to co jeho je… 😎 varaderko mam nadalej za moc dobru a peknu motorecku ale po GS1150 by to pre mna bol krok spat

  15. Albion

    3. marca 2007 at 15:21

    raptor – no jooo… Ťažko porovnávať 1150 ccm a 1000 ccm…
    Aj moja slabosť je vysoká kubatúra… Tiež už by som nešiel kvalitou dolu…Len stúpať….
    A prečo si toho varana predal? Kôli GS-ku???

  16. raptor

    3. marca 2007 at 19:03

    albion GS ma sice o cca 130 cm viac ale paradoxne je naladene o 9 koni menej aj ten motor je celkovo mensi sportovec ako u varana… tu vobec neslo o objem ale jazdne vlastnosti, spotreba a genialny podvozok ma jednoducho okamzite presvedcili….

  17. Albion

    4. marca 2007 at 11:10

    raptor – No jo…O tej spotrebe som na Varane počul,ale určite by som ho uprednostnil o.i. aj kôli tomu,že je to vodník…Na tom mi dosť záleží.Podvozok aj tak u týchto mašín je skoro na rovnakej úrovni,a bežný turista je určite spokojný s ktorýmkoľvek s týchto motoriek. Jazdné vlastnosti sú priamo úmerné obutiu motocykla,takže toto je vec,ktorá sa dá krásne doladiť.
    Ani na jednej z nich som doteraz nejazdil,ale rozum a hlavne srdce mi stále doporučuje s týchto dvoch variant tú hondu…a je mi aj sympatickejšia… 😉

  18. raptor

    4. marca 2007 at 12:41

    albion ked sa prevezies na varane (hlavne na tom starom a makkom co som mal ja) a na GS tak okamzite zistis ze GS chodi ako po kolajniciach, honda od roku 01 trosku pritvrdila podvozok lebo ludia sa stazovali ze sa to moc cele ponara

    preco ti zalezi na tom aby to bol vodnik? rad menis chladiacu kvapalinu? 😁

    je jasne ze jazdne vlastnosti ovplyvnuje to ake balony tam mas obute, ja som mal aj na varane aj na GS rovnake metzeler tourance

    ale naco viac rozpravat urcite si cital moj clanok [linka] a tam som povedal vsetko co som chcel… a ak si ho necital mrkni sa ak mas cas

  19. Albion

    4. marca 2007 at 13:33

    raptor – nooo prečítal som si článok…Pekné… Ale aj tak som skôr za Varana. 😉

    Nieže by som nejak obzvlášť rád menil chladiacu kvapalinu,ale myslím,že motor viac vydrží,keď pracuje pri stálej teplote,ako keď je podchladený,alebo vysoko prehriaty.A to,že pri prejazde náročným terénom,alebo v mestskej zápche je úplne známa vec,že je tam nedostatočný prietok vzduchu,ktorý je potrebný na odvod tepla od motora…

    Mne na TDM-ke cvakne pri 95°C termospínač ventilátora,ktorý spoľahlivo zníži teplotu chladiacej kvapaliny na optimálnu teplotu,a ja sa z úsmevom predieram tepnami veľkomiest do môjho cieľa… 😎

    Ináč pekný článok. 😉

  20. raptor

    4. marca 2007 at 14:34

    albion hmmm o kvalite motorov BMW vseobecne sa myslim spolu rozpravat nemusime, su zname tym ze vydrzia strasne vela atd atd … pripominas mi mna sameho ked som debatoval s awiom o GS, pisal som mu presne taketo veci co ty mne…

    btw. precitaj si na motoride expediciu do egypta… awia a francuz sli na BMW a s chladenim nemali ziadne problemy pokial viem, naopak herghott tusim nejaky padak zatlacil na vrtulku chladica a ta sa nemohla otacat ci co a tym padom sa mu to prehrievalo

  21. Albion

    4. marca 2007 at 19:40

    raptor – ok,pohoda,ale ja som skôr myslel na pomienky,v ktorých nieje to nútené chladenie…
    Aj to,že sú tie mašiny v podstate nové je pre ne veľké + .
    Bol by som zvedavý na porovnávací test 10 ročného Varana a 10 ročného GS-ka…budem si museť počkať. 😎
    Dávam hlas Varanovi a vodou chladenému motoru. 😉
    Myslím že poznáš koncepciu vzduchom chladeného motora,a vodníka,takže určite vieš,čo myslím tým, že vodník má dlhšiu životnosť…
    Na vzducháča by som sa už nedal,ale ten kardan je velice lákavý….hlavne kôli tej Light údržbe…

  22. sliver

    4. marca 2007 at 20:48

    Porovnavacku BMW GSka a Varadera som nezohnal (teda uz sa mi to nechcelo listovat), ale nasiel som ti porovnavacku GS – 96 A Triumph-u Tiger 96tky.

    [linka]

    Prijemne lustenie 😉

  23. sliver

    4. marca 2007 at 20:55

    Este ma napadlo ze porovnavacka GSka a Varadera bola v jednom cisle casopisu Motocykl 🙂

  24. Albion

    4. marca 2007 at 21:26

    sliver – dík za článok…v teréne tam prevažoval ten Triumph nad GS-kom…aspoň s pohladu väčšiny tých jazdcov..aaaaaa mimochodom ani triumph nemá moje sympatie…..

  25. sliver

    4. marca 2007 at 21:40

    No Triumph je Triumph… nechcel by som nan kupovat nahradne diely (teda keby som nezil v Gloucestri ako kedysi – mal som predajnu pod nosom – a nezarabal tie peniaze) 🙂

  26. Albion

    5. marca 2007 at 16:22

    sliver – 😎

  27. raptor

    6. marca 2007 at 6:58

    albion koncepciu vzduchom chladeneho motora samozrejme poznam… len potom ako vysvetlis ze tie boxery od bmw vydrzia strasne vela a dlho, 200tkm nie je ziadna zvlastnost, jedine co treba je castejsie dolievanie oleja (ale staci ti hocijaky mineral 20w50)

    a som presvedceny ze zivotnost motora v prvom rade zavisi od jazdca

  28. francuz

    6. marca 2007 at 11:25

    Albion co myslis,co sa ti skôr prehreje a/GS,b/Varadero?
    b je spravne

  29. Albion

    6. marca 2007 at 12:43

    raptor – Ano…Múdro.Životnosť motora v prvom rade závisí od jazdca….
    Neviem,koľko vydržia,lebo nemám skúsenosť.Ja som na Jawke 350 nabehal bez tech.problémov 60 000 kilometrov,a dodnes ešte niekomu behá…
    francúz – Nooo,to je diskutabilné,pretože GS ko v podstate môže jazdiť aj prehriate…nič mu v tom nebráni…je na to stavané,a jazdes sa tým ani nezaoberá,kým mu nezdochne.
    Vodník je lepšie čitateľný,a skôr si je jazdec vedomý poruchy.
    Akú má asi vducháč pracovnú teplotu motora,keď ideš z BA do Álp v Rakúsku.Tu 140°C a v Alpách 75°C..
    Vodník má aj tu aj v Alpách svojich 85-95°C,a tým pádom stabilné pracovné prostredie.

  30. francuz

    6. marca 2007 at 13:10

    Myslel si tym,ze na vodniku sa lepsie cita z teplomera na palubovke? 😁 😁
    bavime sa to konretne Varadero ver. GS
    A udaje z teplomera este precitat viem.

  31. raptor

    6. marca 2007 at 15:26

    albion tiez som nepochopil ako si myslel ze je vodnik lepsie citatelny? 🙄
    na baworaku mas takisto ukazovatel teploty motora ako aj na varane

  32. cygno

    6. marca 2007 at 15:53

    Albion, ja mam motorku chladenu vzduch/olej a za beznej prevadzky sa mi teplota motora nedostane nad 130. 140 ale este nie je prehriatie a v situacii, ked mas vzduchaca na 140 (pomala jazda cez mesto na 1-2 pri teplote v tieni nad 35 celziov) tak aj vodnika prehrejes – nestiha chladit, asfalt v meste cez leto dosahuje vysoke teploty a este vsetko to teplo od ostatnych v kolone. Ale mas pravdu, vodnik je citatelnejsi, vyvre ti voda a si nahraty.

  33. Albion

    6. marca 2007 at 19:39

    francuz,raptor – nooo,nevedel som,že má ukazovateľ teploty… 😉
    cygno – nemáš pravdu.Neprehreheš.Pokiaľ máš čistý chadiaci systém z vnútra aj z vonku a pokiaľ ti správne pracuje ventilátor chladenia,tak neprehreješ…
    „“vyvre ti voda a si nahraty““ máš pravdu… Tebe zahryzne valec… 😉

  34. Albion

    6. marca 2007 at 19:41

    …skúška….
    😉
    😎
    😉

  35. Kwasak

    6. marca 2007 at 20:21

    Albion, uz som videla dve uvarene vodou chladene motorky, vzduchac este nie. Skus si pozriet niekde na nete prevadzkovu teplotu motora napr. Ducati vzduchom chladenej – pohybuju sa v takych cislach, ze tomu neuveris.
    Je predsa rozdiel v konstrukcii motora, ja som jazdila vzdy na vzduchom chladenych, aj v mestskej premavke, aj v zapche a nikdy sa mi neprehrial motor. Motorke, ktora nema ukazovatel, staci dokupit v Lujze teplomer co sa montuje miesto olejoveho viecka, aby mal clovek istotu. Nemam rada, ked niekto presadzuje stoj co stoj svoj nazor a prd o tom vie. Neznamena, ze ked sa mi nejaka motorka paci, tak je najlepsia a ostatne su zle, alebo ze motorka ktoru vlastnim je ta uplne najlepsia. Kvaaaaaaaaaaaaak.

  36. Kwasak

    6. marca 2007 at 20:24

    Vivat APRILIA 😁

  37. Albion

    6. marca 2007 at 21:32

    Kvasak – nebuď zakomplexovaná a vychytralá…..
    Samozrejme,že budem presadzovať svoj názor,keď si za ním stojím.
    Si prečítaj celú konvezáciu,a potom sa do mňa a mojich názorov obúvaj!
    A prečo by som mal o tom prd vedeť?Ty decko!
    Choď si svoj komplex riešiť do kuchyne.
    Ja viem,v akých číslach sa pohybuje pracovná teplota vzducháčov…jazdím o.i.aj na Tatre 815,ak vieš ako to vôbec vyzerá ty chytrolín…
    Vážne je rozdiel v konštrukcii motora???? Si ma teraz dostala…
    Keď „“uvaríš““ svojho vzducháča,tak už je neskoro…
    A nebudem to tu s tebou riešiť…..tvoj príspevok ťa plne vystihuje. ☹️

  38. Albion

    6. marca 2007 at 21:38

    Hmmm,a o talianskych strojoch viem tiež vo všeobecnosti svoje…ty aprilia.

  39. Kwasak

    6. marca 2007 at 23:14

    vies svoje z vlastnych skusenosti? ja som mala 10 motoriek + simson za svoj zivot, takze mam aj nejake tie skusenosti… Napis nieco poucne o talianskych strojoch, aby som vedela…

  40. slonnick

    7. marca 2007 at 0:25

    „recenzia“ na porovnanie 😉
    [linka]

  41. Albion

    7. marca 2007 at 10:28

    Kwasak – Ty si mala 10 motoriek? Hmmm super… U mňa aj tak boduje ujko, čo mal jednu,a má ju dodnes.
    O talianskych strojoch? To odomňa nechci.Prosííím…
    Nemám odvahu o tom písať.Fakt!
    Nepotrebujem tu búriť motorkárov na základe negatívnych skúseností mojich a mojho okolia…
    Slonnick – nemámčas to čítať,a nikdy by som si nedovolil tvrdiť,že GS.ko je nekvalitná motorka…
    Keď si nájdem trošku času pozrem to dík…
    Naopak si dovolím tvrdiť,že kvalitou motorou sú nemci u mňa na druhom mieste na svete.
    Len mi je proti srsti ten vzducháč…a naopak poznám jazdcov,čo sú jedine za vzduchom chladené motory,ale to je iná kategória…a sú to machri…
    Takže svetu mier,a motorkárom zvlášť… 😎

  42. Albion

    7. marca 2007 at 10:37

    Slonnick – nooo prečítal som… 😎
    Nič nové….Záleží od očakávaní a sympatií….
    Ale dík. 😎

  43. raptor

    7. marca 2007 at 12:24

    albion s tou kwasak si to trosku prehnal, neni zakomplexovana 😁

    (je mi to trosku smiesne ked ty povis o 4 roky starsej dame ze je decko) moj ona ma take ramena ze len sa na teba skarado kukne tak ty ujde 😁 (mne uz uslo 😀 )

  44. Albion

    7. marca 2007 at 13:09

    raptor – nepoznám…súdim podľa jej príspevku prípadne narážok na mňa…
    Teoreticky som jej teda polichotil… 😎

  45. slonnick

    7. marca 2007 at 13:09

    Albion:…v pohode. Mne to vyhovuje, ze kazdy ma ine poziadavky a zmyslanie o moto. Predstava, ze by vsetci jazdili len na GS – e….. 😟 hruuuuza….v podstate keby ma nechytila mototuristika, tak shadow-u nepredam…nuz, taky je zivot…
    Ja som tiez dlho uvazoval medzi Varanom a GS-om a nakoniec som sa rozhodol tak ako som sa rozhodol. Aj ked teraz zijem o vode a suchom chlebe…. 😀

  46. Albion

    7. marca 2007 at 13:12

    slonnick – 😎 A vo tom to je. 😎
    raptor – máš pravdu…Stačilo pozreť profil…Hmmm bola by sympatickejšia,keby sa tam nehnevá na fotografa… Úsmev svedčí viac.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri