Connect with us

Testy a recenzie

Test DUCATI GT 1000 Desmodue Bicolore

Publikovaný

on

Capuccino latte
V roku 1926 založila rodina Ducatiových v Bologni firmu na výrobu elektrotechnických súčiastok. Lenže štvrť Borno Panigale bola kompletne vyhladená bombardovaním počas vojny, to bol čas uvážiť aký produkt vyrábať v povojnovom Taliansku. A tak v roku 1946 sa v na výstave v Miláne predstavil malý prídavný OHV motor pre bicykle zvaný Cucciolo (psík). Tu sa začal úspech.

Taglioniho rukopis
V roku 1954 vstúpil do služieb Ducati geniálny inžinier Fabio Togliony, ktorý preferoval ľahkosť pretkanú vysokým výkonom a istotou ovládania. Oslnil aj modelom 450 Mark 3D, no v roku 1970 prišiel motocykel GT750, nádherný stroj nadčasového dizajnu pripravený stať sa legendou. O takmer 40 rokov sa v Bologni vedenie rozhodlo oživiť triedu GT a zachovať pritom dizajn rokov minulých. Technika musí byť špičková a trvácna. A tak našim očiam bolo dopriané vzhliadnuť v roku 2006 sériu Sport Classic dávajúc hold klasickým Cafe Racerom a o rok neskôr prišiel na trh aj model GT. Nám sa na test dostala limitovaná edícia Bicolore, ktorá sa v tejto farebnej kombinácii vyrábala len v obmedzenom počte kusov. Technika u modelov Ducati Retro bola rovnaká, no každý model bol iný a výnimočný.
Túto skúsenosť nezakončíme len krátkym zoznámením, najazdíme spoločne 12.000 km a podelíme sa o skúsenosti. Zhodnotíme servis, nakúpime doplnky a detailne prehodnotíme všetky dobré aj zlé vlastnosti…

Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 11/2009, ktorý nájdete v stánkoch už od budúceho utorka, 20-teho októbra.

Text: Dušan ?Campa? Lysák

Ducati GT 1000
MOTOR
Typ: vzduchom chladený štvortaktný 2-valec do "L", rozvod desmodromický, 4 ventily
Vŕtanie x zdvih: 94 x 71,5 mm
Zdvihový objem: 992 ccm
Kompresný pomer: 10,1 : 1
Max. výkon: 92 k pri 8 000 ot./min.
Max. krútiaci moment: 91 Nm pri 6 000 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: priestorový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 2 180 x ? x 1 060 mm
Rázvor: 1 425 mm
Výška sedla: 818 mm
Objem palivovej nádrže: 15 l
Pneu: vpredu:120/70 ? 17, vzadu: 180/55 – 17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 43 mm, zdvih 120 mm, vzadu: dvojica postranne uložených tlmičov pruženia, zdvih 133 mm
Brzdy: vpredu: 2x kotúčová, priemer kotúča 320 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 245 mm
Hmotnosť: 185 kg
Cena: 10 600 Eur (319 335,60 Sk)

DUCATI GT 1000 Desmodue Bicolore

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri