Connect with us

Testy a recenzie

Test Honda XL1000V Varadero

Publikovaný

on

Turista telom aj dušou
Ťažko tomu uveriť ale populárne Varadero sa už pomaly blíži k svojím 10-tim narodeninám (prvá generácia uvedená na trh v roku 1999). Samozrejme oproti pôvodnej verzii sa toho už dosť zmenilo, no charakteristické črty a určenie tohto motocykla zostali zachované. Rok 2007 opäť priniesol zmeny aj keď v tomto prípade išlo skôr o kozmetické úpravy zamerané najmä na komfort. No a ako sme mali možnosť presvedčiť sa v redakčnom teste, tak boli celkom dobre mierené.

S Varaderom som mal tú česť už niekoľkokrát a prvý krát som sa stretol s týmto motocyklom už v roku 1999 a potom sme sa stretávali v dosť častých intervaloch. Napriek svojim objemnejším rozmerom tento motocykel vždy potešil svojou univerzálnosťou a okrem diaľkovej turistiky ponúkal vysokú mieru univerzálnosti. Ďalším plusom bol živý a pružný dvojvalec, ktorý priam lákal ku športovej jazde.


Osvedčená technika
Tento motocykel je priam notoricky známy a podrobné rozpisovanie jeho technických riešení by sa určite minulo účinkom a preto sa zameriam na krátke zhrnutie a najmä na novinky, ktoré sa na motocykli objavili. V dvojitom chrbticovom ráme pozváranom z oceľových rúrok je uložený kvapalinou chladený dvojvalec, ktorý bol pôvodne vyvinutý pre superšport VTR1000F. Výkon je samozrejme položený oveľa nižšie ako na superšporte a maximum 95 k dosahuje už pri 7 500 otáčkach. V porovnaní s predchádzajúcou verziou zostal motor nezmenený a jediná úprava týkajúca sa pohonnej jednotky sa udiala na výfukovom potrubí. Honda vybavila Varadero katalyzátorom výfukových plynov a motocykel teraz spĺňa emisnú normu Euro 3. Pri výfukovom potrubí ešte na chvíľu zostanem a ďalšou novinkou sú nové kryty koncoviek výfuku, ktoré však majú čisto estetický účinok. Ak občas opustíte pohodlie asfaltovej cesty, tak určite oceníte nový hliníkový kryt motora, ktorý nahrádza pôvodný plastový. Vo výpočte dizajnových noviniek budeme ešte chvíľu pokračovať, úplne nové sú zadné koncové svetlá, ktoré spolu s integrovanými smerovkami vytvárajú jeden celok, bočné plastové kryty sú štíhlejšie a viac odkrývajú z výfukového potrubia. Od čisto estetických zmien sa dostávame aj k tým, ktoré majú vplyv na funkčnosť. Novo tvarované dvojdielne sedlo je komfortnejšie, na vnútorných stranách kapotáže pod prístrojovým panelom konečne pribudla uzamykateľná odkladacia skrinka na predmety bežnej potreby ako drobné mince, doklady, mobil, atď. Poslednou novinkou, samozrejme okrem nových farebných kombinácii je upravený prístrojový panel a palubný počítač teraz ponúka aj funkciu prepočítania dojazdu po prekročení rezervy v nádrži.

Stará známa
Keď sa s Varaderom dám dokopy, vždy si pripadám, ako keď po dlhšom čase stretnem dobrého priateľa, každé dva roky sa stretneme, chvíľu pospomíname a okamžite sa vrhneme do víru zábavy. Nie inak tomu bolo aj tento rok a po pár dňoch spomínania som vyrazil na Honda Fest za zábavou. Jednou z vlastností, ktoré som na Varadere vždy ocenil bola univerzálnosť tohto motocykla, aj keď jeho samotné rozmery hovoria o niečom inom. Honda Varadero je veľkým motocyklom a nemyslím v tom zmysle, že ?litrový? motocykel je veľký, Varadero je fyzicky naozaj veľkým strojom, ktorý keď ešte naložíte batožinou, tak na cestách vzbudzuje rešpekt. Mohutná nádrž spolu so širokou kapotážou a vysokým čelným štítom jednoznačne dominujú celému motocyklu. Tieto úctyhodné rozmery ho radia do kategórie kde sa pohybujú modely ako Pan European, R 1200 GS Adventure od BMW alebo K 1200 GT rovnako od BMW, čiže na prvý pohľad sa o všestrannosti ani moc hovoriť nedá, naviac suchá hmotnosť na hranici 245 kg (verzia ABS) vám rovnako na istote nepridá. Všetko sa však mení s prvým nasadnutím, výška sedla je relatívne príjemných 838 cm, riadidlá vám padnú okamžite do ruky a hlboké výkroje po stranách nádrže vám dajú zabudnúť na ?extra? objemnú nádrž. Menším strašiakom je manipulácia na mieste (kilá neoklameš), no stačí sa rozbehnúť a je tu ďalší dôvod na úsmev, motor okamžite a bez zaváhania zaberá, už od najnižších otáčok tak máte k dispozícii pružného spoločníka, ktorý sa rád necháva vytáčať až do červeného poľa. Ak teda občas vidíte ?maníka? na Varadere ako si to pred vami práši po zadnom, tak to nie je len o jeho nespornom jazdeckom umení, ale aj o citeľnom záťahu motora už v najnižších otáčkach. Z na prvý pohľad neohrabaného mastodonta sa tak razom stáva svižný a rýchlo reagujúci motocykel, ktorý neustále zvádza k športovému tempu. Samozrejme Varadero je motocyklom určeným najmä na turistiku a ako hovorí samotný výrobca, tak predovšetkým dobrodružnú turistiku. Roky však ukázali, že slovo ?dobrodružná? treba brať s určitou rezervou a nič na tom nemení ani posledná verzia Varadera. Jeho schopnosti v teréne sú dosť obmedzené a dobre udržiavaná poľná cesta bez väčších výškových rozdielov je asi tak maximum, čo môžete bezpečne absolvovať. Či už je to vysoká hmotnosť, veľké rozmery, nízka svetlá výška alebo odlievané ráfy kolies s civilným obutím, tak je tu veľa vecí, vďaka ktorým je Varadero určené najmä na cestu. Práve v tomto prostredí nekonečného cestovania a vlniaceho sa asfaltu ukazuje tento motocykel prečo je tak obľúbený. Rozmery sú určite plusom a na tento motocykel toho naložíte dosť veľa bez toho, aby sa výrazne ovplyvnilo vaše a spolujazdcove pohodlie. Potom už stačí len vybrať smer a vyraziť, pohodlie je naozaj príkladné (aj spolujazdec) a absolvovať celý deň v sedle nepredstavuje vážnejší problém, za manuálne nastaviteľnú čelnú kapotáž sa dokážu poskladať aj objemnejší jedinci, sedlo je maximálne pohodlné a vaše sedacie svalstvo v žiadnom prípade netrpí. Pružný dvojvalec vás rýchlo dostane do tempa a pri plne naloženom motocykli si môžete dovoliť rýchle obiehania a iné akceleračné manévre bez častého podraďovania, samozrejme 6. prevodový stupeň je najmä diaľničný, no na zostávajúcich piatich motor pružne reaguje na každé pridanie a nie je problém nechať otáčky klesnú hlboko dolu a opäť sa rozbehnúť bez podradenia. Nedá mi nespomenúť spotrebu, ktorá oproti prvej generácii išla dolu, no stále sú tu rezervy a pri svižnej jazde vo dvojici na hranici povolených rýchlostí to vždy bolo veľmi blízko 7 litrov, čo nie je nijak oslňujúci údaj, no na druhej strane za svižné tempo spojené s častým obiehaním to je celkom prijateľná hodnota. Podvozok patrí medzi osvedčené a rokmi dotestované časti motocykla, jednoduché nastavenia tuhosti zadnej pružiny pomocou otočnej hlavice na boku vám umožní rýchle nastavenie podvozku, aj keď nájsť kompromis medzi tuhším nastavením na asfalt a komfortnejšou voľbou na rozbité úseky sa mi nepodarilo a nakoniec som skončil na tvrdšom nastavení, ktoré dobre držalo na afalte, no na rozbitých úsekoch som si moc pohodlia neužil. Testovaný motocykel bol vybavený duálnym brzdným systémom, ktorý si vzorne plnil svoju úlohu a nemal problémy s plne naloženým motocyklom. Ak radi cestujete na dlhé trate bez ohľadu na počasie, tak verzia vybavená ABS je určite vhodnou investíciou do vašej bezpečnosti.

Záver
Honda Varadero je stálicou na trhu turistickým motocyklov a drobné úpravy, ktorých sa dočkal, boli dobre mierené a podpísali sa pod lepší celok. Ak hľadáte komfortného spoločníka na brázdenie európskych ciest, po ktorom naviac radi siahnete aj na každodenné jazdenie, tak Varadero vás určite uspokojí, na druhej strane ak radi zablúdite do končín, kde asfalt končí za prvým veľkým mestom, tak nebude najideálnejšou voľbou, no to už sme za tie roky zistili a nič na tom nemení ani posledná verzia tohto diaľkového cestovateľa.

+ – vysoká miera komfortu, široké možnosti využitia, pružný motor
– – obmedzené schopnosti pri jazde v teréne, stále vyššia spotreba


Technické parametre:

MOTOR
Typ: kvapalinou chladený štvortaktný dvojvalec do "V", rozvod DOHC, 8 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 98 x 66 mm
Zdvihový objem: 996 ccm
Kompresný pomer: 9,8 : 1
Max. výkon: 94 k pri 7 500 ot./min.
Max. krútiaci moment: 98 Nm pri 6 000 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie
Zapaľovanie: digitálne tranzistorové
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z oceľových profilov
Rozmery (D x Š x V): 2 300 x 9230 x 1 465 mm
Rázvor: 1 560 mm
Výška sedla: 838 mm
Objem palivovej nádrže: 25 l
Pneu: vpredu: 110/80 ? 19, vzadu: 150/70 – 17
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, priemer klzákov 43 mm, zdvih 155 mm, vzadu: centrálna pružiaca a tlmiaca jednotka, zdvih 145 mm
Brzdy: vpredu: 2x kotúčová, priemer kotúča 296 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 256 mm
Hmotnosť: 238 / 244 kg (ABS)
Cena:349 900,- / 389 900,- Sk (ABS)

Motocykel na test zapožičal: Honda Slovakia, spol. s r. o., Bratislava

Text, foto: Motomagazín

Článok bol publikovaný v Motomagazíne 11/2007

Test Honda XL1000V Varadero

146 komentárov

146 Comments

  1. italofighter

    28. júla 2008 at 4:32

    Pekne len by so m chcel videt ako tpo jazdi vazne v terene lebo s tou vahou no neviem ci vyleze niekto niekam na hrad v lesnom poraste xixixix

  2. VMax

    31. júla 2008 at 19:31

    Italo tomu ver že hej, ak máš dobré obutie ( ja som mal Karoo T) prelezie toho dosť ….. 😈

  3. VMax

    31. júla 2008 at 19:31

    Italo tomu ver že hej, ak máš dobré obutie ( ja som mal Karoo T) prelezie toho dosť ….. 😈

  4. raptor

    31. júla 2008 at 20:13

    V max to musi napisat dva krat lebo ani sam tomu na jeden raz neveri 🤣 🤣 🤣 🤣

  5. kxbibo

    1. augusta 2008 at 5:19

    raptor 😁 😁 😁

    Každý vie, že to prelezie taký isté nič ako aj jogurt. 🙂

  6. MartineR

    1. augusta 2008 at 6:13

    VMax kolko ti tie kara vydrzali ? prednu mam este ako novu a zadna je po nejakych 4tkm jak slick … no je pravda, ze si uzila dost po asfalte a nonstop 2 pasazieri + 3 kufre …

  7. rmacko

    1. augusta 2008 at 9:25

    raptor … 🤣 🤣 🤣 …

  8. VMax

    1. augusta 2008 at 20:33

    Raptor : a tvoja adventúra už bola aj ďalej od komína ? aby som Ti už konečne zavrel hubu tak si to niekedy môžeme rozdať v teréne uvidíme či si neni taký frajer len pri klávesnici … 😈 😁 😁

    MartineR : no keď budeš mať rodinu tak mi ver že vydržia dve tri sezóny 🤣))) ja som ich asi po 2000 km vyzul a obul som tam METZELER TOURANCE EXPEDITION sú to fakt šupy na ceste urobil som na nich Rumunsko a sú ako nové a držia na stupačku ! ! !

  9. raptor

    1. augusta 2008 at 21:27

    Vmax kludne mozme.. len musim obut tie nove mitasy…. jaaaaj ze jak sa panko nasral 😁😁he 😈 😈 😈

    moja adventura ma uz tento rok najazdenech 11tkm… kolko si najazdil ty sefko ha? 😛

  10. VMax

    2. augusta 2008 at 6:49

    Raptor : 11tkm má najazdené na tacháči keď si ju kúpil 🤣

  11. kxbibo

    2. augusta 2008 at 8:17

    S kľudom si to v tom teréne rozdajte. Rád vyberiem trať, samozrejme primeranú kategórii strojom.

  12. Yetti

    2. augusta 2008 at 8:40

    Tak na ten závod by som sa prišiel pozrieť… 😁
    Čo sa týka tých Metzelerov, ja mám tiež Tourance (aj ked asi nie expedition) a držia fakt dobre. Konečne to viem klopiť po stupačku (Baba ma vyškolila), takže môžem potvrdiť. Na prednej mám najazdených cca 20 tis. a do konca sezóny určite vydrží a na zadnej cca 15 tis. a to zostáva ešte cca 50%.

  13. duggo

    2. augusta 2008 at 19:44

    Co sa uz len da testovat na 100rocnom Varadere ? otestovali zadne svetlo a palubovku 🙄

    prerasteny jogurt na tenkych kolesach 😁 👋

  14. Kwasak

    2. augusta 2008 at 21:16

    duggo raptor VMax 🤣 🤣 🤣 hovada 😁

  15. Kwasak

    2. augusta 2008 at 21:16

    MartineR drapaky nie su na asfalt asi, ze?

  16. VMax

    3. augusta 2008 at 1:49

    Duggo: no ty máš teda čo vyprávať na tých vašich rachotinách ešte Hitler tiahol na Moskvu …. a Stalin ho poslal swinskím krokom naspäť do bavorska … 😛 🤣 👋

  17. VMax

    3. augusta 2008 at 2:00

    [linka]

    Vidíš nič sa nezmenilo furt ten istý motork … 😁 😁 😁 😁 to je ale výdrž a tá super technika … 🤣

  18. rmacko

    3. augusta 2008 at 4:20

    VMax … dajte vedieť termín toho testu varan-bawor, rád sa zúčastním … 😈 👋

  19. Yetti

    3. augusta 2008 at 10:33

    Akurát som to chcel napísať, ale VMax ma predbehol. Varadero je už tak dokonalá motorka, že už sa nič zlepšovať nedá. Jediné čo sa bude meniť, budú farby… 😁 😀

  20. raptor

    3. augusta 2008 at 14:17

    vmax opakujem otazku kolko km si nabehal tento rok?

    nie ked som ju kupil mala 23tkm a teraz ma cez 34tkm a este neni koniec sezony heh
    😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛

    svinskym krokom? a co s tym ma spolocne BMW ha? ty olino vsak tvoju pretlsnutu rozhupanu smadnu hondu vyrabali taki isti fasisti jak nase chrastitka na chromych nozkach len ti tvoji mali sikme oci tak ju spravili tlstejsiu aby im cez tie malicke skarocky pred ocami pripominala ozajstnu motorku /rozumej BMW/ heeheh

    apropo bitka o stalingrad ti nic nehovori? keby hitler nezacal bojovat na dvoch frontoch tak cela azia dnes hajluje /chvalabohu ze nehajluje/

  21. duggo

    3. augusta 2008 at 18:43

    Vam to uz pekne hrabe, aka bitka o stalingrad, jediny kto sa u nas bil bol nas Vladko, ako dal buchnata reporterovi ked mu ohovoril Elektru, uz nas Meciar jazdil na HD´Elektraglide

    mne sa tak zda, ze niektori dospelaci sa chcu vratit do svojich detskych cias a tak si kupuju hupacky vo forme Varadera 😇

    Yetti , co chces zlepsit na motorke ku ktorej musis pouzit 99% dielov zo stareho modelu a dat mu nazov nove 😁

  22. VMax

    3. augusta 2008 at 21:40

    Duggo to je tým že keď je niečo dokonalé tak už na tom nemáš čo vylepšovať (ak nerátam kardan) vieš to vy na tom vašom BMW herke potrebujete ešte dve firmy WUNDERLICH a TOURATECH a dobastliť si ten polotovar doma … dodelej si sám príručka a ideš …

    raptor : ty lolo varadero bolo vyvinuté pre tlsté rite europanov pre francúzky a nemecký trh kde bol dopyt na cestové hltače kilometrov…. japončík by s tým jebol a už by ho nikto nenašiel … 👋 😇

    PS: dnes som čistil reťaz keby sa mi tá šikomoká kurwa inžinierksa dostala do rúk utrhnem jej naprv nožičky a potom ručičky …že tam smradi nedali kardan …

  23. raptor

    4. augusta 2008 at 2:49

    Vmax o akom polotovare to rozpravas? 😕

    o vyhrievanych ruckach? o ABS? o ukazovateli zaradeneho kvaltu? o palivomeri? o vypletanych kolesach? o spotrebe 5 litrov? o genialnom podvozku a este genialnejsich brzdach?

    jedine co ma varadero lepsie od GS je ochrana pred vetrom a dazdom a trocha silnejsi motor… tak sa pozri pravde do oci alebo sa hupaj dalej na tej smadnej tave 😁

  24. kxbibo

    4. augusta 2008 at 6:12

    raptor 😁 😁 😁

  25. bacaono

    4. augusta 2008 at 7:17

    Zacina sa mi to tu lubit 😈 .
    Kedy sa schyluje k tomu testu??? 🤣

  26. Coden

    4. augusta 2008 at 7:32

    Neviem, ale pár ľudí pri Varadere neustále dokolečka vypisuje niečo o smädnej ťave… Pravdepodobne sú stále pár rokov za opicami a ešte sú na to hrdí… To je ich vec, pánboh s nimi… Pravda je taká, že pri normálnej jazde, pokiaľ tomu nenakladám sa v pohode dostanem do 6 litrov… J.Šima písal dokonca o priemernej spotrebe 5,82 lit. Ak niektorí ľudia (aj redaktori v testoch) tomu nakladajú až pri červené pole a potom píšu o horibilnej spotrebe, to je ich vec a ich „zdravý“ úsudok… Pretože väčšina ľudí, čo dostane túto moto do ruky na tri dni, veľmi rada využíva jej športový potenciál z VTR… A potom vypisujú aká je strašne smädná… Určite všetky ostatné motocykle (hlavne BMW) majú pri jazde kúsok pod červeným poľom krásnu spotrebu tak 5,5 litríka…

  27. Coden

    4. augusta 2008 at 7:52

    Ešte niečo… Ja nechcem obhajovať, Varadero za každú cenu. Japončíci tam ten kardan mohli dať už dávno a „para + tele“ je kapitola sama o sebe… Ale ochranu pred vetrom a počasím má Varan výbornú a taktiež dobrý jazdec na dobrých gumách prejde úseky, že by sa pár ľudí veľmi čudovalo… Ja si nedovolím detsky ohovárať žiadnu motorku, každá má svoje dobré a horšie vlastnosti… Hlavne nech nám všetkým dobre slúžia a máme radosť z jazdenia a cestovania…

  28. VladiB

    4. augusta 2008 at 7:53

    Coden Nebud taký najedovaný, čo jazdec, to iná spotreba, najazdil som s Varaderom niekoľko 1000 km z 85 % časti v tandeme a s naloženým kufrom, nikdy sa spotreba nedostala nad 7 litrov. Vždy je to medzi 6-7, ale viac k 6 litrom a to som tú motorku nikdy nešetril. Myslím, že pohodový jazdec by sa kľudne dostal i tesne pod 6 litrov – je to dosaihnuteľné možno bez väčšej námahy. I tak je táto spotreba na takýto stroj úplne vynikajúca.

  29. VMax

    4. augusta 2008 at 8:16

    Raptor : motor nie je iba trochu silnejší, ten motor vo Varadere je úžasný voči GS ku .. hravý, dunivý zvuk, krásny a strašne sexi … 🙂 😎 , ale máte kardan to je fakt … a podvozok a brzdy máte dobré tiež a do terénu ste aj tak ťažký tak ako aj my. 😕 serme na to už na to …. máte dobré motorky máte presvedčil si ma 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 😈

  30. VMax

    4. augusta 2008 at 8:21

    Ja mojim štýlom jazdím za 6,5 – 7 jazdím relatívne kochačku mám karburátorovú verziu, ak sa naháňam z dakým tak mám 8,5 až 9 😁he no a čo …. 😁

  31. raptor

    4. augusta 2008 at 9:18

    Vmax s tym motorom mas samozrejme pravdu… o tom ziaden debat ale aby som ta ukludnil uz mam zabestelovany cip aj ladak bude 😈

    coden velmi presne viem o com hovorim, mal som dve starsie karburatorove varany s tou spotrebou ma skratka nepresvedcis ..chodil som za 7 litrov pri normalnej jazde a ked som robil zle tak nebolo problem ist cez 10

    len pre vasu info najmensia spotreba na mojej sucasnej GSA bola 5.01 litra a najvyssia 6.1 ale to som sa nahanal 150-180km viac menej v kuse a to mam prevodovku s kratkou sestkou.. pri ekonomickej by to bolo este menej 👋

  32. bacaono

    4. augusta 2008 at 9:43

    Jany baci uz mas nahodene tie E09? Som zvedavy na tvoj nazor.
    Este k spotrebe. Kamos mal stareho varana a ten zral aj travu pri ceste, a ked bol zli tak aj 12l. Ale je pravda ze sa on vobec nestaral a zostelovanie a nastavenie karb. nepoznal.
    Inak ked som bol s italom v nedozeroch a potom este 150km behanie do roboty a mesto, africka 5,08 na stuploch. Som viac nez prijemne prekvapkany.

  33. kankoXF

    4. augusta 2008 at 9:43

    Hmmm zachvilu tu budu temy ako na http://www.ekomotocykel.sk 😁 😁 🤣

    raptor vsak trosku uznaj, ze Varadero da viac radosti, alebo lepsie napisat: radost ma sirsie pole….
    A spotreba vyssia o 1 – 1,5 l/100 km je fakt brutalny parameter na vyber motorky. 😈

  34. raptor

    4. augusta 2008 at 9:49

    Kanko toto ti neuznam nikdy.. mne dava viacej radosti GS a preto ju aj mam … ide predovsetkym o jazdne vlastnosti nie o spotrebu

    baca este ne… tuto sezonu snad doderiem touransky a potom pojdu E09

  35. kankoXF

    4. augusta 2008 at 10:29

    raptor Jasne… osobny vyber a volba. Ja som myslel iba v sirsich suvislostiach to, ze Varadero vie aj trosku „zasportovat“ na zaklade zdedenych genov….. GSA, co mas je ine… Ide urcite dobre, ale ak ho budes nutit sportovat, tak sa bude cudovat….

  36. raptor

    4. augusta 2008 at 10:54

    KankoXF prosim ta kolko mas najazdene na GS ked hovoris ze sa bude cudovat ked ho budes nutit sportovat?

  37. MartineR

    4. augusta 2008 at 11:02

    kankoXF pri turistickej motorke musi ist aj o spotrebu … u mna to bolo jedno z najdolezitejsich kriterii … prevadzkove naklady 😉

  38. kankoXF

    4. augusta 2008 at 11:16

    raptor a MartineR Jasne, jasne… Nechajme to tak, lebo sa raz v buducnosti nedostanem do GSneba….. 😛

    p.s.: Vsetkemu o GS mozem verit, ale ze sportuje moc neeeee. Na GS som nejazdil voobec nist…. 😇

    Svetu mier….

  39. VMax

    4. augusta 2008 at 11:42

    KankoXF : o nič si neprišiel … 😈

  40. kankoXF

    4. augusta 2008 at 12:09

    VMax Ja vim bohumile, ja vim 🤣 No, vlastne si to iba nahovaram 😛 🤐

    Ak stretnem raptora tak ho nejak ukecam, ze mi pozicoa svoje GSA a potom napisem esej (aj baje a povesti)…

    p.s.: Asi nenapisem nic, tak sa nejak obavam, ze na GSA sa neposadim. (myslim to co sedla ujo raptor) 😈 😈

  41. janoxl

    4. augusta 2008 at 12:33

    Fu, dobrá debata, poznám ľudí čo menili, menili a nakoniec majú znova tú istú mašinu 😉

    Mám kamaráta, ktorého určite mnohí poznáte,SWAT-BRNO/novodobý adwenčurák,,/nič v zlom PETER/,, , ktorý sa tiež zamiloval do ,,GS/adw/,, a odkedy ju má ,jazdí za mnou na chalupu výlučne po okrskách,kto vie asi prečo???? 😀 😁 😁
    Ďalší borec BOB-PRAHA,ako výhradný dovozca jazdeniek pre ČR a SR, sa dostavil na zraz na ,,GS/adw/ a po 1 daždi chcel meniť šatník,bol komplet mokrý na nohách,chrbte,bunde no všade-zlatý VARAN plakal…. 😛 😛

    Ja som mal r.v.04, teraz na jar som vymenil za 08, a vôbec neľutujem.Pri ceste z dovolenky nám pršalo zo ZADARU až k ZAGREBU cca 300km, mal som len ľahkú bundu a ani som nenaťahoval nepremoky,plynule som odratával km v ľavom pruhu, o spolujazdcovi ani nehovorím 🙂 😉 😎

    Niečo Vám sem vylepím, je to prevzaté z varadero.cz a má zlatú pravdu.

  42. janoxl

    4. augusta 2008 at 12:34

    Zlatý Varan:

    Letos v dubnu jsem se stal majitelem BMW 1200 GS Adventure.

    Bohužel bez předchozí větší a delší zkušenosti.

    V minulosti (rok 2005) jsem absolvoval kurz BMW v Hechlingenu na klasickém BMW 1200 GS.

    Byl tehdy říjen, 3 dny prostě „chcalo“. Takže jsem si nevšiml „detailů“.

    Co se týče vlastností v terénu jsem byl jako majitel Varadera XL 1000V 03 naprosto uchvácen lehkostí a schopností BMW, projet vše a všude. A to i po několika karambolech a jednom přetočení přes „střechu“. Taky mě překvapilo celkem snadné zvedání, kdy válec hodně pomohl.

    Takže nadšený zkušeností jsem „snil“ o 1200 GS. Říkal jsem si, že to je ideální stroj. 3 roky jsem čekal jestli pan Hodna pochopí, že chci nového Varana, který pro mě porazí GS. Varan nebyl a není ani v dohlednu, takže bohužel Déro šlo z domu..dnes vím jaká to byla chyba.

    Když jsem jel Varana v únoru prodat, jelo se přes Českou Sibiř..pršelo, možná u Tábora snad i mrzlo. Ale mě nebyla zima, ani na ruce, ani na nohy. Jako vždy se mi hromadilo trochu vody tam v sedle, ale ostatní části byly „ok“. Prodal jsem mazlíka, nasedl kolegovi jako spolujezdce na jeho Varana a vezl se zase za deště do Prahy. Doma jsem byl neunavený, celkem suchý…smutný, že jsem prodal kamarádku na cestách co nikdy nezklamala za celých 83 tisíc km.

    Když jsem letos v dubnu vyrazil na krátkou projížďku kolem Prahy za sluníčka v cca 13° C, nevěřil jsem co se to děje Byla mi zima na zápěstí a i nohy. Oblíbenou trial trasu (po červené pěší) v Davli, kde jsem s Varaderem projel celkem s jistotou před dvěma lety s přítelkyní v sedle, jsem s nejistotou, studenýma rukama a obavou, že rozbiju motorku za půl mega skoro neprojel. Nu řekl jsem si, že je začátek sezony a já trochu zchoulostivěl. Když mi poprvé řekla přítelkyně, že jí je zima a že na ní fouká a cuká jí helma, tak jsem jí obvinil z toho samého. Když poprvé pršelo, a já měl nacucané boty od odstřiků předního kola, tak jsem už trochu nevěřil i motorce. Když jsem nedávno vyrazil doprovodit na cestu kolem světa kamaráda, a cestou málem sežral několik much, tak jsem to chtěl nechat v nejbližším bazaru.

    Zjistil jsem, že mám sice super BMW motorku na kterou každý se zasněně dívá, jenže mám i motorku kvůli které:

    Budu muset vyměnit a dokoupit skoro všechno oblečení.

    Změnit styl jízdy, protože kardan na kombinaci mokra a bahna neodpouští.

    Zavřít helmu a zapomenout na vánek vzduchu. Protože štítek prostě neštítkuje.

    Koupit si chránič na holeně, protože člověk si dost často v terénu kopne do válce.

    Zvyknout si na to, že BMW musí být za každou cenu jiné a umístilo pravý blikač na již tak zatíženou pravou ruku.

    Zapomenout na to, že GS míň žere. Pod 6 litrů jsem se svým stylem 140/50 okrsky/obce nedostal. Varadero jezdilo za 5 l ..někdy 5,5l podle benzínu a provozu.

    Zapomenou na to, že si budu moct s přítelkyní za jízdy po dálnici normálně povídat.

    Budu muset prodat BMW Kufry..protože kromě hezkého designu a vychytávek se do nich nevejde ani notebook natož dvě helmy.

    BUDU se muset tvářit, že jsem spokojený majitel BMW, protože zrovna plánuju terénní cestu kolem světa, ale nějak jedu zrovna po silnici Budu muset dál čekat na nové Varadero. A okamžitě prodám GS.

    Mnozí si řeknou co jsem za nevděčného magora, ale já vážně měl motorku, na který se dalo povídat za jízdy..kryla, jela, nic nežrala, občas jsem musel měnit olej a někdy i rozetu…jinak prostě jela a jela..občas v terénu zapadla..no a?

    Představa, že zase pojedu Benátky tam a zpět na víkend..mě děsí..(teda pokud nebude celou cestu 25 ve stínu).

    Máte někdo podobný zážitek????

  43. kankoXF

    4. augusta 2008 at 12:47

    Ak si toto precita par ludi, bude III. svetova vojna……
    Informacie o ochrane pred vetrom a vodou su vseobecne zname a taktne prehliadane….

    p.s.: BMW 1200 GS a GSA je preto tak poularna, lebo je to nastroj odlisenia. Kedysi v rannych casoch to bolo velke tmave auto s foliami….

  44. raptor

    4. augusta 2008 at 13:42

    Do puce jak ja neznasam ludi co rozpravaju ze bmw je nastroj odlisenia a podobne kydy 😕

    ja vam serem na modru vrtulku ako taku, ja sa na nej vozim lebo je to pre mna ta najlepsia volba nie preto ze sa chcem lisit od ostatnych… ano ked prsi tak som mokry ovela viac ako na varane a ked fuka tak sa to s varanom neda porovnat… uz sa tu dokola mlati prazdna slama

    mal som dve varadera, afriku, VFR800vtec, maleho stroma, FMX a toto je stvrty baworak… a znacka honda mi je velmi sympaticka a na afriku twin nedam dopustit!!

    a dovolim si reagovat

    – to s tym oblecenim je blbost sama o sebe, oblecenie sa nepredava na varana a na bmw…

    – s kardanom som v zivote nemal najmensi problem na mokrej vozovke – je pravda ze treba si zo zaciatku zvyknut na tvrdsi zaber… jazdenie v bahne hodnotit z vlastnej skusenosti nemozem ale fakt by som si rad pozrel autora ako sa bahni na varadere !!

    – do valca som v zivote nekopol – ano ten kto si nevie zvyknut ze ho tam ma nech si kupi chranic holene – absurdne!!

    – s pravym blikacom som nemal takisto vobec ziaden problem – NIKDY!!.. o zatazenej ruke by ma ani nenapadlo rozpravat

    – k tomu ze varan zere menej ako GS sa radsej ani nevyjadrim aby som zostal v rovine slusnosti

    – je XY kufrov inych znaciek ktore su tiez len na 1 prilbu a to ci sa do BMW kufrov nevojde laptop je velmi diskutabilne lebo su rozne laptopy roznych velkosti…. apropo je fakt dolezite mat zo sebou v kufri laptop 😟

  45. bacaono

    4. augusta 2008 at 14:10

    Jany baci kluuud a nohy v teple. 🙂 Aj tak si kazdy kupime tu svoju visnivanu. Potom sa povozime na nejakej kamaratovej a zase mame o com snivat, alebo hanit 😈
    Ve toto su len take zabo-mysie vojny. 👋

  46. VMax

    4. augusta 2008 at 14:11

    Poteče kref …

    raptor : napríklad na služobku v RUMUNSKU si tiež nostím v kufri notebook je to DELL 820 tka veľký ako swiňa a vojde mi tam aj z taškou ….

    z autorom príspevku máme niečo spoločné pred asi 1,5 rokom by som kľudne daroval ladvinu aby som mal na ojazdené GS, po vzhliadnutí LONG WAY ROUND by som kľudne urobil banku, po prečítaní testov som slzil do vankúša za GS, ALE .. prišlo zopár testovacích jázd, prvá na Babe kde to k***a akosi neťahalo, potom na ceste po slovneku kde nový Tiger vyprášil obe BMW a vlastne nás všetkých okrem Johna na KTM ktorý nechal pud sebazáchovy v Anglicku a Courta ktorý na SPRINTE jazdil ako prasa … tam mi to na tom fučalo a nejak divne vibrovalo do riadidiel a celé to triaslo a nejako nakláňalo a bolo mi jedno že to ide ľahučko do zákrut keď v zákrute sa to podhuplo pridanám plynu aj tak a skoro som sa posral že rozmlátim motorku svojeho bossa , nádeje modrej vrtulky klesali u mňa a bodku za celou story dalo Rumunsko kde som sa do Varadera zamiloval totálne …. 😉 … 😎

  47. VMax

    4. augusta 2008 at 14:15

    Raptor : BMW je stroj odlíšenia 😛 ! vždy bol a bude … 😉

  48. VMax

    4. augusta 2008 at 14:20

    KankoXF : nebude už to nikto okrem VMAX a RAPTORA nerieši 🤣 … to len mi dvaja sa máme radi a vedieme tieto žabomišie vojny, ja preto aby som ľudí „varoval“ aby si najprv otestovali čo kúpia a raptor preto že on si je stopercentne presvedčený že GS je tá najlpešia voľba … 😈 😇

  49. VMax

    4. augusta 2008 at 14:21

    PS: a v diskusii ku testu Varadera si predsa nenecháme nejaké modré vrtule a ešte k tomu aj neverníkov a Varadero zbehov pindať na naše zlatíčko 👋

  50. raptor

    4. augusta 2008 at 14:42

    Vmax to s podhupnutim pri priadni plynu si nechaj na dobru noc pre svoju krasnu dcerku ktora ti to mozno zhltne mozno ako aj ti ktori na baworaku nejazdili 🤣
    tu su uz vazne dristy.. boxer efekt sa prejavuje jedine pri nezaradenom kvalte.. akonahla zaradis tak sa to nikam nehupe… uz ma vazne seres do puce pod so mnou na sturec a mozes sa mi pozerat na chrbat ako sa to /ne/ hupe

    raptor si je stopercentne isty ze GS je momentalne najlepsia volba pre raptora a nie pre vsetkych ostatnych ludi

  51. VMax

    4. augusta 2008 at 15:03

    Raptorko : miláčik boxer efekt sa prejavuje ako aj pri zaradenom aj vyradenom kvalte a to pri pridaní aj pri ubratí plynu .. cmuk …. 🙂 fyziku neoj**eš …

  52. raptor

    4. augusta 2008 at 15:04

    Cmuk neprejavuje… pretoze ta sila ktora sa na nautrali prejavi ako boxerefekt sa pri zaradenom kvalte prenasa na kardan… cmuk fyziku neoj**es a nehadaj sa so mnou.. uz ma nebavi tato diskusia

  53. Wing

    4. augusta 2008 at 16:23

    Na GS se neprojevuje se za jízdy nic,na 12cce již vúbec ne, ale nejvíce o tom mudrují Ti, co Bawor nemaj , klasika. Třeba se svézt aspoň 500km na 12GS, podívat se jak je GéEso zpracovaný, jak brzdí, sedí v stopě, jakej a má krouťák a kde, a zejmény porovnat výjezdy ze zatáček, jízdní stabilitu a brzdy. Pak se objektivně podívat detajlně na dílenský zpracování Varana 08, silně se blížícího čínské rozpočtovce / otřepy, nesedící plasty, volné kabely, tzv kryt motoru a čím je držen , výkon 94 koní etc/ a pak se objektivně vyjádřit. A to sem měl kdysi Hondu za etalon kvality, bohužel ta se ztratila, vyjma modelú vyráběných nadále v Japonsku.
    Nemyslím si to jen já, ale i zapřísáhlý milovnící Varader např zde :
    [linka]
    Bohužel kvalita šla rapidně dolú od 2000, kdy se Varan přestal vyráběl v Jap, ale v Španělsku. Ano bohužel, Varan je již nyní přestárlá jak technicky tak morálně zastaralá tučná motorka, ničím vynikající a kvalitou silně podprúměrná. A tom jí púvodně chtěl……ale z image Hondy se véčně žít nedá, do by si soudruzi s křídlem měli konečně uvědomit a začít jít s dobou.

  54. rmacko

    4. augusta 2008 at 19:58

    VMax … Lacike, nescem Vám s Raptorom kaziť Vaše krásne lásky vyznávania, ale fakt si tu šupol pár perál, na keré mi nedá nereagovať :

    a) kardan efekt pri podraďovaní a následný šmyk je typický pre kardanový náhon fšeobecne a nee len pre bmw …

    b) ten stále pretriasaný „boxer efekt“ cítim len keď na volnbeh pridám plyn a moto sa zatrase do boku, za jazdy absolútne ništ …

    c) a už vôbec netuším o jakom pohupovaní pri pridaní plynu to točíš … 😶

    … ale je fakt že som na bmw najazdil len nejakých 11 tis. a eče sa v nich celkom nevyznám … 😕 😘

  55. VMax

    4. augusta 2008 at 20:25

    Wing ja Ti chlape vôbec nechcem bořit sebevedomí ale nemecká kvalita je tiež už iba zbožná história .. 😟

    K tomu boxer efektu sa nemienim už vyjadrovať a opakovať je mi to fakt jedno čo si vypisujete …

    Odkial berieš že kvalita Hondy Varadero išla dolu ? Kto z Varaderistov si sťažuje na kvalitu motorky ? Stačí sa pozrieť na fóra BMW a porovnať ? Koľko Varaderistov nedorazilo do ciela kvoli elektronike a chybe imobilizéru čo je ako píšu u BMW „to je taká klasika“ . Takže ak dovlíš budem brať Tvoj príspevok iba za také bla bla bla .. o kvalite Hondy ok ? Ale súhlasím že neexistuje úplne dokonalý bezporuchový stroj.

    Hovoriť o nezabehnutej motorke z 0000000 na tachometri (-y neviem) ,že nemá ťah je úplná chujovina všetci vieme že stístať gule surovej motorke môže iba úplný debil.

    Kryt motoru je adekvátny tomu kam je ten stroj určený a tým je cesta tým sa zhodneme nie ? Na čo by tam teda bol 4 ka nerez že ano ?

    Ja viem že IMAGE BMW je oveľa viac cool ako image hondy s tým s Tebou súhlasím.

    Tučná ?????? GS ADV je tučnejšia ako moja riť … a to už je čo povedať …. 😶

    Uznávam že BMW naozaj ide z dobov posledných 5-6 rokov inovovalo svoj vozový park úplne úžasne, motorky prešpikované najnovšími technológiami navyše vinikajúci design. V tomto ohľade je možno Honde čo to vytknúť, že sa tu trošku spí na vavrínoch a motorky sú klasicky jednodúché, inovácie tam v porovnaní z BMW veľa nie je. Ale niekedy je menej viac 😉 .

    PS: na BMW sa treba zviesť tak 12 000 kilometrov potom mi totiž prestal šéf nadávať do chujov, že som ho nahovoril na GS ko a kúpil si jeho Varadero 😁 , začal znova po 13 tis km keď na ceste na Rhodos jazdil od servisu ku servisu a cikal z kľúčikmi prelepenými levkoplastom lebo keď bawor vypol už ho nešlo naštartovať kvoli EWS.

  56. VMax

    4. augusta 2008 at 20:31

    Rmacko : no kazíš nám to trochu 😛

    a) ja milujem KARDAN ! jediné čo ma na Varadere štve je jeho absencia 🙄

    b,c) ja ho cítim pri pridávaní, uberaní plynu v zákrute toš sme trošku iný, možno si si ale už zvykol kámo to sa táva 😁

  57. Yetti

    4. augusta 2008 at 23:06

    Len tak pomimo udám moju spotrebu za cca 15 000 km, ktoré som z mojou cicou doteraz najazdil: Najmenšia 5,8 pri totálnej turistike (môj strýko „starý pedant“ by určite najazdil aj menej) a Max 7 , ktoré som vyrobil minulý víkend, keď som išiel skoro celý čas po dialnici 160 s mojou ladvinkou. A to mám laďáky, K&N filter…

  58. Wing

    5. augusta 2008 at 4:09

    VMAX: Ten problém s EWS je známý, a je zpúsobený subdodávkou maďarského subdodavatele, nicméně je to velice snadno preventivně řešitelné za cca 800SK.- :
    [linka]

  59. VMax

    5. augusta 2008 at 5:58

    Wing: bavoráci určite vedia, existuje ring antene „2“, ktorú už teraz montujú kde by mal byť problém odstránený. Má inú part number. Kamošovi to menili trvalo to v servise 2 hodinky musela dolu nádrž a vraj to meniť na ceste je dosť o držku. Neviem či to má niečo spoločné ale posrali mu ukazovateľ kilometrov teraz bliká. Vraj má riadiaca jednotka inú hodnotu ako ukazovateľ, nevedeli mu to odstrániť a vrátili mu motorku vlastne rezignovane v tomto stave.

  60. VMax

    5. augusta 2008 at 6:09

    Yetti : skontroluj či Ti idú oba valce 🤣 🤣

  61. kankoXF

    5. augusta 2008 at 7:12

    raptor Nehadam sa s Tebou… Len nechapem, preco niekto, napise na nazor ineho toto:

    „Do puce jak ja neznasam ludi co rozpravaju ze bmw je nastroj odlisenia a podobne kydy“. 😶

    Pusinkovat sa nemusime, ale kydy nerozpravam ani nepisem. Vseobecnu vetu si vztahovacne uplatnil na seba a zareagoval… 😟

    1. Je to tak pri 90% majitelov… (no dobre, pri 80%)
    2. Akceptovat nazor ineho neznamena s nim suhlasit….
    3. GS a GSA nie je najlepsia moto, je „iba“ dobra/vynikajuca v tom, na co je urcena. A asi to nie je cesta BA – Casta a spät. A to, co jazdi velka cast majitelov tychto strojov, by mohli jazdit aj na XF 650.

    Prosim, nechajme to tak. Nehladam vseobecnu pravdu ani koncenzus ani nic podobne…

  62. rmacko

    5. augusta 2008 at 7:35

    VMax … ring antene 2 mi vymenili pred cca 14 dňami ve Vídni v rámci zvolávačky a samoška že v záruke a zadarminko, stálo ma to len benzín a cca 15 ojro, keré som prežral v Mekáči, kým mi to menili … 😎

    btw. … aj tak som si pre istotu kúpil jeden do zásoby nech neostanem negde vysieť na ceste … 😇

  63. Yetti

    5. augusta 2008 at 7:58

    VMax 😁 😁 😁

  64. Wing

    5. augusta 2008 at 16:19

    Vmax-tzv Ring antenne 2 v pátek sem hod kupoval pro jistotu na cestu, a má číslo dílu: 61357705247 a
    montuje se například i do nových 800GS a i do 12GS/12GSA 2008 a jak známo tak chyba není definitivně odstaraněna viz třeba kolega Šíma na cestě do Petrohradu na nové 800GS etc….
    Žádná nádrž se dole dávat nemusí, buď se to odvrtá odspoda od předního kola nebo otočí horní brýle a odvrtá zvrchu a pak se to jen vymění za normální imbusy. Výměna na cestě je pak jen otázkou pár minut, naprosto triviální. Tímto to uzávírám traktát z mé strany o Varanu

  65. VMax

    5. augusta 2008 at 16:42

    Wing robili mu to v Gyori a aj v Szegede na dva krát a furt sundali nádrž ale nebudem sa o tom z Tebou hádať pretože zrejme máš pravdu ty. Ani mu nebudem hovoriť že to nie je definitívne odstránené dal do tej motorky asi 550t akrapovič, ohlins, gelove sedadla dokupil vypletane kolesa, šecko čo bolo v katalógu touratechu. Vraj ešte raz a bawor ide do bazáru. 🤐

    PS: Ale aby ste vedeli že Vás mám rád 🙂 poradím Vám ako na to, keď sa Vám to stane odpojiť baterku na celú noc, ráno naštartovať a prelepiť kľúčik levkoplastom aby sa Vám ho náhodou nepodarilo vypnúť. Večer odlepiť, vypnúť a odpojiť baterku. Počas dňa to môžete vypínať tým červeným bazmegom na rajdoch. Moto po takomto vypnutí v pohode naskočí. 😉

  66. francuz

    5. augusta 2008 at 17:18

    To janoxl: zabudol si sem dat koniec toho pribehu.ako je teraz ten chlapik z GS nadseny.
    To Vmax:Na akych vavrinoch to zaspala Honda s varaderom?ja som zatial nevidel ani jeden test,kde by medzi cestov.endurami varadero vyhralo. 😈 😈

  67. francuz

    5. augusta 2008 at 17:21

    Trosku vam este pomastim zaludok.aj ja si myslim,ze na Slovensku je 1200ADV snobskou zalezitostou.kupuje si ju dost ludi u ktorych je absolutne nevyzuzita a len si nou zvysuju ego

  68. AMIS

    5. augusta 2008 at 20:14

    Za jedného brambora bez výbavy mám dva Stromy s výbavou, za full výbavu k BMW mám ďaľšieho stoma do reyervy, za jeného varana holého mám dva jazdené stromy naložené, toľko k matematike akou sa ja pozerám na tieto mystifikované mašinky. Stále tvrdím kam môžu oni možu aj ostatný. 😁
    P.S. každý nech jazdí na tom z čoho mu stojí brko. 😛 ja Vás mám rád všetkých. Až budem veľký kúpim si Golďa s prívesom 😈 😈 😈

  69. kankoXF

    6. augusta 2008 at 6:33

    francuz nemal si to pisat, lebo bude: …..ze do puce ako ja nenavidim….. 🤣 🤣 🤣 🤣

    Inak, je to ale naozaj fajn motorka, aj dizajn mi uz prestava vadit. Asi starnem…. 😈 😇

  70. raptor

    6. augusta 2008 at 15:56

    amis tak prosim tak jazdi radsej na troch stomoch ako na jednom baworaku 😁

    okrem toho porovnavas neporovnatelne… najma co sa tyka kubatury + veci ktore si pri suzuki musis kupit a pri bmw ich dostanes v cene motorky + moznosti doplnkov priamo od vyrobcu – len povedz neprivital by si aby suzuki dala na vyber vypletane kolesa na strome za priplatok ha? 😈 👋

    kanko ja mam staru ale dobru GSA 1150 takze nic take sa konat nebude a suhlasim z francuzom ze s GS1200 sa stal modny trend a ista skupina ludi si tieto motorky kupuje len pretoze teraz je to in… nemam rad mudrlantov ktori maju na baworaku najazdenych 20km alebo menej ale bez hanby vynasaju sudy o tom ako sa to hupe do zakruty alebo o tom ako ta motorka nevie sportovat

  71. VMax

    6. augusta 2008 at 16:34

    Rapro : a na motorke treba najazdiť viac ako 20 km aby si zistil že sa s ňou nedá športovať alebo treba najazdiť viac ako 20 km aby si zistil že sa „húpe“ v zákrute ? Podľa Teba sa po 11 000 km už tá motorka chová inak prestane sa „húpať“ a ožije v nej ďalších 50 koní ? preboha už sa trošku kontroluj čo píšeš 😕 .

  72. VMax

    6. augusta 2008 at 16:34

    Sorry myslel som Raptor 😘

  73. raptor

    6. augusta 2008 at 16:46

    Vmax ja hovorim ze ty a kanko mate najazdene trt barani na GS a napriek tomu tu rozdavate rozumy o tom aka ta motorka je… zda sa ti to ok?

    hovorim ti ze na BMW sa NIC sa v zakrute nehupe /pretoze motorku s lepsim podvozokom medzi cestnymi endurami skratka nenajdes/ a ak sa predsa len nieco hupe ano tak to bude nejake varadero pri brzdeni

    ja velmi dobre viem o com pisem… varadera som mal dve /takisto aj francuz mal jedno/ a dovolim si povedat ze tu motorku poznam rozhodne viac ako ty bmw

    prosim ta ukoncime tuto nikamneveducu debatu, nemam sil vam tu dokola vypisovat argumenty ale takisto nemam sil sa len tak pozerat na vase polopravdy vytrhnute z kontextu ceskeho webu ba az blaboly o motorke ktoru nepoznate pripadne ani ste na nej nesedeli vsak kanko

  74. VMax

    6. augusta 2008 at 20:19

    Raptor : som za ukončíme tému ja Ťa len poopravím že BMW sa v zákruté pudhupne pri brzdení alebo pridaní plynu do strany a na to mi netreba jazdiť na ňom 1000 ce kilometrov. Súhlasím že BMW má vinikajúci pdovozok , para, tele ale celkový dojem „kazí“ motor – boxer. 🤐 👋

  75. rmacko

    6. augusta 2008 at 20:33

    VMax … ja ozaj nechápem, o jakom podhupávaní a hádzaní do strany to stále hovoríš, mne sa nič také eče nestalo, ale je dosť možné že neviem porádno – agresívne jazdiť … 😕 😠

  76. VMax

    6. augusta 2008 at 21:11

    Rmacko : nie podľa mňa ty jezdíš super akurát si už zvyknutý ….ale fakt to už nehajme lebo už ani mňa to nebaví … 😁

  77. raptor

    7. augusta 2008 at 6:21

    Vmax takze teba to nebavi ale musis mat posledne slovo a napisat si svoju pravdu 😕 😟 😠

  78. kankoXF

    7. augusta 2008 at 6:35

    raptor
    mas pravdu, ze GSA co mas Ty je dobra motorka
    mas pravdu, ze som na akomkolvek GS najazdil trt barani
    mas pravdu, ze ma GSko dobre skoro vsetko – brzdy, podvozok, vybavu atd
    NEMAS pravdu, ze tu davam rozumy
    NEMAS pravdu, ze vynasam sudy
    NEMAS pravdu, ze posudzujem tu motorku aka je

    LEN som napisal, ze motor ma menej sportovych genov ako motor z Varadera. T.j. ze GSko nie je urcene na sportovu jazdu….. Ten „vysokootackovy“ boxer a jeho charakter… (ale uznavam, ze aj 2,2 HDI, TDI a pod je v ociach Slovakov motor na sportovanie… 🤐 )

    Len na zaver, ak by som tu motorku potreboval a vedel vyuzit tak by som si ju mozno kupil. Rad Ta stretnem osobne a mozeme ak budes mat chut a zaujem pokecat….

  79. VMax

    7. augusta 2008 at 9:11

    no comment ….

  80. AMIS

    7. augusta 2008 at 10:53

    Ruku na srdce koľký z vás jazdia na veľkých endurách tak aby ste si doľaďovali špice a rovnali osmičky na kolesách. To, že špice sú v teréne pružnejšie ako plné disky tiež beriem ale pre mňa endurosedláka sú špice na motorke len estetická záležitosť symbolizujúca cross orientáciu motorky. Inak za rovnaký príplatok by sa dali dovybaviť aj stromy špicami, veď výrobcov kolies je mrte, len si neviem predstaviť čo ďalej. Ja som sa osmičiek na bajkoch narovnával do sýtosti ale na motorku by som si asi nikdy netrúfol už len pre to, že tam stačí stotina milimetra a pri stovke ti to rozvlní mašinu, preto ak jebnem ráf som chuj a môžem ísť plakať do servisu nech mi zoženú nový a tak isto by to bolo aj s výpletom. Až na pár výnimiek (Avia, Francúz) ale nepoznám nikoho kto si BMW vezme do lesa a hopsá si tam s ním lebo šak enduro znesie šecko a riskuje, že tam utrhne niečo čo na iných motorkách stojí 5 korún. A pre ľahký terén a asfalt má v ponuke každý výrobca niečo čo až na IMAGE strčí BMW do vrecka 😁 😁 😁
    To ale nelejem olej do ohňa len vyjadrujem názor človeka čo nevidí dôvod kupovať si motorku za šesť kíl len preto, lebo je to BMW. To nechám chlapcom čo im z M3 a M5 stojí brčko a podobne….. 😁
    Mne GS ide do oka , ale iba dizajnom, skôr mi ale pripomína typický prístup nemcov v 2.svtovej vojen keď TIGER 2 všetkých parametrovo prevyšoval ale sami nemci sa ho v boji báli a nakoniec ho dali na sračky T34 a americké rýchloskladačky Shermann. Toľko k Image, ale ja mám rád aj Duga,Dara,Kwasak,Martinera, Awiu aj teba Raptor aj napriek tomu že už len vlajka vám chýba k dokonalosti flotily 🤣)))))
    Ja na rozdiel od Kanka som s BMW šiel a nie s jedným dokonca aj s full naloženou Adventurou 2007 môjho kolegu, čo nedočiahol zo stupačiek (ale mááááá BMWééééé) ale v ničom ma nepresvedčil aby som svoje mašiny vymenil za neho.
    Mier všetkým čo radi jazdia na motorkách a prestaňte sa hádať čo je lepšie…….Lebo či si kúpite Hondu alebo BMW ja so Stormom Vám budem stíhať vždy a všade 🤣)))))))))))))

  81. kankoXF

    7. augusta 2008 at 11:46

    Az sa mi priam tlaci slza do oka! 🤐

  82. raptor

    7. augusta 2008 at 11:51

    Amis no schvalne …najdi mi DVOCH! vyrobcov ktory ti spravia vypletane kolesa na stroma 👋

    jazdena 1150 adventura vo vybave sa da dnes kupit za menej nez polovicu tebou udavanych 6 kil, takze tvoj argument s cenou irelevantny

    tvojej vete ze kazdy vyrobca ma nieco co strci na asfalte bmw do vrecka sa fakt smejem a tiez ta mam rad

    na malom strome mam cosi odjazdene takze mozem porovnavat a maly strom je v mojich ociach skutocne podarena motorka ale na GS sa nechyta… apropo kolko km si presiel na tej adventure 07?

    a este raz by som chcel zdoraznit ze: nemam BMW koli menu, ale koli tomu ako sa na nom jazdi

  83. AMIS

    7. augusta 2008 at 12:54

    Dokopy možno 500Km na adventure cca 50 Km čo som mu pomáhal s prechodmy kde on to už nezvládal. Mne to stačí na to aby som sa zaľúbil alebo ignoroval. To či sa nechytá je subjektívne. Pre mňa je smerodajne pohodlie, jazdné vlastnosti, cestovná rýchlosť. Ničím z toho ma GS nepresvedčilo. Turistická trieda je niečo iné ale tam už sa radšej budem voziť na Golďášovi. 😈 To či je motor boxer s vybráciami a nizkym ťažiskom mňa ako mototuristu netrápi. To, že je tam motor čo navrhovali ešte za hitlera a nebol dôvod jeho myšlienku meniť len technicky vylepšovať ma tiež netrápi, jazdenku by som nechcel lebo si rád veci zabieham sám a hlavne už po pár skúsenostiach si radšej volím nové mašinky ak ich chcem denne využívať. Párkrát sa tu už premielalo čo je cestovné, cestovné enduro a enduro. Padnem na bok a plačem.
    Bavíme sa o módnom výstrelku a značke, ktorá sa ideológiou snaží oddelovať od más a tej ja tržby zvyšovať nemusím majú dosť zákazníkov čo im to pozlátko robia. Ja mám rád úlety a GS ním je ale nepresviečajte tu jeden druhého čo je lepšie a kvalitnejšie. Lebo vyhrá Goldwing 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁
    Ja nikoho nejdem presviedčať nech si každý kúpi čo chce,na čo má a na čom sa mu dobre vezie ale nikto si už neprizná , že sa nechcal nakecať na bulšit za pol mega to už potom radšej vnútorne presvedčí sám seba, že urobil dobre, lebo na novú dlho mať nebude a jazdenku za pár korún predávať nebude chcieť.

  84. rmacko

    7. augusta 2008 at 13:20

    AMIS … tiež som mal zmiešané pocity zo záťahu motora bmw po presadnutí z caponorda 😕 , ale už som si zvykol a začal som jazdiť jak na čopri max. tak 140, lebo mi je lúto tú nemeckú trakocinu trápiť vo vyšších otáčkach jak 4000 … 🙄

  85. AMIS

    7. augusta 2008 at 13:22

    Presne o tom hovorím , každý si zvykne na to svoje a stráca všeobecnú objektivitu. 😁 😁 😁

  86. rmacko

    7. augusta 2008 at 13:35

    AMIS … 🙂 🙂 🙂 aj tak by som sa scel nekedy povoziť na introšovi 1800-fke … 😈 👋

  87. raptor

    7. augusta 2008 at 14:27

    Amis nezda sa ti ze bulšit za pol mega su hoooodne silne slova?

  88. Wing

    7. augusta 2008 at 19:14

    AMIS-mám Tebou zmiňovaného či vysnívaného golda od nova a 12gsa též. Dnes byl u mne kámoš z Bratislavi, dělali sme brzdy na gw18 / klasické přehřívání levého předního brzdiče s dúsledkem váznutí horního pístku = křížení desky , sekání destičky do ventilovacího otvoru a tím pádem přes sekundární pumpu vibrace celého stroje /byl jsem ho doprovodit, ale jel sem radši na Baworu, na něm se vyblbnu, jede líp než Gold, jak dynamicky tak podvozkově, o brzdách ani nemluvím, to je na Báwu jinej sport z jiný galaxie. Kámoš ,též je silně načnut / druhou moto má mikroStroma … ale jde do gsa a Strom jde pryč / Raptore…. 😀 , ty víš kdo to je že? Takže tak kolego AMISI, nic není dokonalé, tak jak se jeví neznalým a to ani Gold , ale Boxer je famozní záležitost to ano, ale to i ten v Baworu / Gold je též uspořádáním též Boxer že……takže taky Hitleriáda a ještě od Japoncú, dělaná v Ohiu 😉
    A věř mi , mám to osobné odzkoušené s dcerou , na gsa se dá na jeden zátah udělat ve dvou 1100km a si stejně utahanej jak z GW. Ne více a ne méně. A provozní náklady? Při 150kmh gsa = 6,2 l/100km, gw při 150= 10l/km a gumy stojej taky dvojnásob. Jako jedinou moto bych gw rozhodně nechtěl, je to moc jednostranný a omezující /trasy, parkování, kvalita silnic, manipulace na místě, servis, přístupnost, dílenské zpracování….etc Já osobně, bych jako jedinou moto volil 12RT či 12GS/GSA podle naturelu a míst kam převážně dotyčný cestuje….a navíc, baworský boxer je hravý, srandovní, mění zvuk i vibrace podle otáček najetých kilometrech či synchronech, tu a tam prdne do výfuku….. no prostě je s ním sranda, ne jak nudný a sterilní Hondy, co omrzí dost brzo. Třeba věkem , zkušenostmi či statitíci kilometry na moto k tomu dospějes taky, jako 80% motorkáŕú v Alpách..možná ne, kdo ví?
    Nemusí každý se mnou souhlasit, ani to nečekám, ale tak to po 75tkm na gw a 10tkm na 12gsa vidím já,
    včetně fines okolo servisu který si dělám sám, a to i všem známým , se stejnými stroji.

  89. kankoXF

    8. augusta 2008 at 5:54

    Vyrovnany nazor skuseneho cloveka…… 🙂
    Ako subjektivne hodnotenie velmi dobre… skonstatovanie faktov a vlastnych skusenosti…
    Toto ano, to je prispevok. Prst hore….

    p.s.: Wing povoz sa este na Varane, takto ich porovnaj a ukonci diskusiu. 🙂 🙂

  90. Coden

    8. augusta 2008 at 9:14

    MotoLive 22 – Teste Honda XL1000 Varadero – VIDEO:

    [linka]

  91. raptor

    8. augusta 2008 at 9:49

    Coden som sa fakt pobavil ako vysadal v tej „zakrute“ s toho varadera
    aj ten teren bol fakt brutal… si si mohol dat trocha viac namahy 🤣

    [linka]

    [linka]

    [linka]

    na tom tretom videou krasne NEvidiet ako ten baworak mykne do strany ked ho da na zadne a to je prosim este 1150 u ktorej sa boxer efekt prejavuje viac ako u 1200

    wing VELKY PALEC HORE !!

  92. VMax

    8. augusta 2008 at 10:16

    Raptor: čakám aké videjko nám ty donesieš z terénu, som v na to veeeeeeľmi zvedavý 😟 alebo považuješ tie výjazdy ku zrúcaniam hradu za terén ? Ja tam jadzím z Lucinkou a jej trojkolkou.

  93. rmacko

    8. augusta 2008 at 10:18

    Coden … 🤣 🤣 🤣 to fakt ten Enduro a MX jazdec dal brutálny terén na tom varane 😶 …

  94. rmacko

    8. augusta 2008 at 10:19

    … hladám parťákov na nedelný šotolinkový výletík, gdo sa pridá ??? 👋

  95. AMIS

    8. augusta 2008 at 11:33

    Ja som v nedeľu na vode, nie len dvomi kolesami je môj duch živý, ale beriem Wingove argumenty a poznatky, stále to nemení môj názor a ak budem investovať mrte mrte tak len do GW, načo vetroň keď môžeš mať boeing 🤣 🤣 🤣
    Vy tu ale stále nečítate medzi riadkami ale páči sa mi ako sa jednoduchý článok mení na vojnu značiek. Dobre sa to číta a je to silno moc poučné. BAWA ale nechám kamarátom a ja ostanem so svojimi šrotmi na druhej strane tunela 🙄
    Inak Rmacko kto vie ten vie, že ja ti povoz dovolím, ale musíš byť, že k***a opatrný, lebo škrabanec a blesky hromy z očú mi poletia 😈
    V sobotu sme v Treščíne na svadbe dôjdi a povozíš sa. GS ale do zálohy nescem dones normálnu motorku 😈
    To bol samozrejme ftip, sa hneď šecia neurážajte. 😇

  96. kankoXF

    8. augusta 2008 at 11:54

    AMIS odpoj jeden valec a zmensi sirku zadnej gumy…. to tvoje UFO TAXI je iny akcelerator….

  97. rmacko

    8. augusta 2008 at 11:55

    AMIS … 🤣 🤣 🤣 a že gdo nevie čítať medzi riadkami … 👋

    … ja by som sa na introša bál posadiť, predsa je to len iná váhová aj objemová kategória, zostanem si ja pekne prdkať cestou-necestou na tej zastaralej do boku hádžucej nemeckej imidžovej a ego dýíhajúcej k.k.cine … 😛 😉

  98. AMIS

    8. augusta 2008 at 12:17

    Rmacko Aj ty máš Ego ? Aj ja ho mám ale po osrblí mi asi o cm kleslo 😁
    Kanko akcelerátor so 105 koňmi ? 😈
    Nevadí aj tak ho ľubim jak koňa 😈
    Rmacko Inak netreba sa báť Kanko ti po sobote potvrdí, že len klame telom 😘

  99. kankoXF

    8. augusta 2008 at 12:20

    AMIS JezisMaaaria svaty Jooozef. Idem rychlo este uzatvorit zo dve dalsie zivotne poisty…. 😁 😁 s rodinou sa rozlucit….

  100. AMIS

    8. augusta 2008 at 12:24

    Neboj odpojím ti jednu sviečku , aby si neomdlel z dvojvalcovej vybrácie 🤣)))))

  101. raptor

    8. augusta 2008 at 12:27

    Vmax ake video si nam priniesol ty z terenu?

    ked ti dojdu argumenty na asfalte tak zacnes o terene? o mne je zname ze sa do terenu moc nehrabem a ked sa tam uz vyhrabem tak nebudem zo sebou vlacit kameru aby som sa v tom terene natocil… naco?

    ja si pred tebou ani pred inym nepotrebujem nic dokazovat… na GSA nikdy skakat nebudem, na to ju mam prilis rad

  102. VMax

    8. augusta 2008 at 22:00

    Raptor : takže Ty vlastne patríš ku tej skupine imagemakerov ako tu podotkol francúz ktorý majú GS ADV iba na posilnenie ega ? Ja z terénu videjko nemám pretože ja mám predsa ten prerastený superšport na cenkých kolesách. Moje argumenty sú stále nemené a nedošli mi iba sa už držím hesla že múdrejší ustúpi. 👋

  103. raptor

    9. augusta 2008 at 0:03

    Vmax nie ja si nerobim image… to len ludkovia ako ty ked uz nevedia coho sa chytit tak zacnu o imagemakeri
    vobec nechapem na zaklade coho si dosiel k tak fatalne mylnemu uzaveru 😕 asi mas komplex s toho co jazdis a nevis preglgnut iste veci 😟

    fakt si svojim poslednym prispevkom dokazal ze „mudrejsi ustupi“ … ja nemam problem si stat za svojou pravdou…

    s cim mas do puce problem? ak nederiem moju adventuru v terene tak si steklim ego?! chod do prdele!! ☹️

  104. rmacko

    9. augusta 2008 at 4:42

    VMax a raptor

    … chlapci, jak najmúdrejší 🙄 , najskúsenejší 🙂 a koniec koncov aj najstarší 😁 z nás troch som sa rozhodol Vás pozvať na nedelný výjazdík po slovenských cestách-necestách, gde možete predviesť jeden druhému jaké popi.i sú tie Vaše dvojkolové zlatíčka …

    … celodenné občerstvenie Vám s radosťou zaplatím (mám narodky 😇 ) …

    … štuplové gumy není sú podmienkou, šak aj tak nemáte moto do terénu …

    … zraz navrhujem v nedelu 10.8.2008 o 8.30 hod. na OMW pumpe za Moravcami smer BB (pri Zubore), trasa mi vyšla z BA do BA nejakých 640 km, čo je pre tie naše megaturistické moto pohodka 😈 …

    Velmi sa na Vás teším a posielam 😘 😘 😘 (btw. mám zebrat aj kameru, nech Vás potočím ??? 👋 )

  105. kankoXF

    9. augusta 2008 at 6:25

    Normalne sa tusim dojdem pozriet na tom mojom scipakovi…. Ak ano reziu si platim ako divak sam… 😁

  106. francuz

    9. augusta 2008 at 6:26

    To Vmax: myslel som 1200 ADV.
    RMacko:Uz od dnes prestavam jest 😁

  107. VMax

    9. augusta 2008 at 7:05

    🤣 pozri raptor ak chceš útočiť na moju osobu kľudne, ale o zakomplexovanosti by som v Tvojom prípade taktne pomlčal ( Ja nemám na kufri nalepeného cikajúceho chlapca na JAPAN ale ty áno !).

    rmacko : v piatok som si výkendovú dávku odjazdil , ale rád s Tebou niekedy pôjdem pojazdiť … boli sme včera u kamoša motnovať pro-oiler na moju Karkulku, taká pekná pomiešaná skupinka kamošov BMW GS12A, VSTROM 1000, KTM LC9 a VARADERKO 😇 😇 😇

  108. VMax

    9. augusta 2008 at 7:07

    😁 😈 fracúz kam sa tlačíš Teba nikto nevolal 🤣 😁

  109. rmacko

    9. augusta 2008 at 7:26

    francuz … 😁 na Tvoje jazdenie po šotolinkách není som zvedavý, to už moc dobre poznám, ale aj tak Ťa rád uvidím 👋 …

    … zoberem aj Bobíka, nech si trošku zapráši tú svoju leštenku … 😁

    kankoXF … kludne dojdi, nedelím ludí podľa kubatúry ich motoriek … 😉

    VMax … 😕 tak tos posral Bohušu, skús si eče doma vybaviť priespustku a zober aj tú druhú japonskú hojdačku s mistrom DaliXT v sedle … 😈

  110. VMax

    9. augusta 2008 at 7:32

    Rmacko : inak všetko najlepšie k narodninám Ti prajeme 😎 , hat momentálne sa so mnou nerozprávajú ani dvere doma takže to bude ťažké 😠 😈 😘 , ale OK, skúsim byť dnes neznesitelne milý 😇

  111. AMIS

    9. augusta 2008 at 8:03

    Rmacko tak šecko najlepšé ja sem též lef len si musím počkať ešte tri dni 🤣)))))))
    Kanko ty si hlavne zamkni nádrž lebo ťa budú cestou tie kubatúry vyžierať 😈
    Moc neprokujte lebo si s bonsajkou vybavíme priepustku 😈

  112. Coden

    9. augusta 2008 at 8:09

    Chalani, normálne mám z tejto diskusie pocit návratu do čias základnej školy, kde sa chlapci hádajú kdo ho má väčší… Obidva stroje aj Varadero aj BMW sú dobré motorky, a ich predaje na svete to predsa dokazujú… Dobre, GS je viac do terénu ako Varan, ale vôbec nechápem načo to tu riešite, však to sú cestovateľské stroje… Ani jedna z nich nie je určená do lesa a na skákanie po kameňoch. Na to si každý predsa kupuje 400 kubíkový ľahky jednobuch… Samozrejme, kto si chce dokazovať svoje ego (aj keď neviem prečo, možno ho má nízke) môže zobrať do lesa GS-ko a potom ukazovať aký je frajer a akú má ohromne terénnu motorku, ale to to je predsa blbosť… Na to sú iné stroje… Toto sú cestovateľské mašiny v podstate do celého sveta určené predovšetkým na dlhé vzdialenosti, ktoré sa jazdia predovšetkým po CESTÁCH !!! Asfaltových, šotolinových, prachových, spevnených aj nespevnených, ale predovšetkým po cestách… Pred nejakým časom som videl na youtube video kde chlapík prešiel celý svet, X-krajín na naloženej a okufrovanej Yamahe R1. Rozbahnené cesty v Afrike, kde ho vyťahovali z bahna domorodci, južnú Ameriku, Áziu… A tam kde prešla R1 prejdú asi aj Varan a GS-ko… Takže o čom je táto celá diskusia ?? Obidve motorky sú výborné, každá je trochu iná, ale dobré sú obidve… Ako som už písal Varanovi Japončíci mohli dať kardan (ale to sa dá čiastočne doladiť CLS-kom), BMW má zase o dosť horšiu ochranu pred počasím (čo mne osobne dosť vadí), tam by mohli nemci zapracovať (alebo to riešiť od druhovýrobcov)… Ale do sveta, ak ste cestovatelia sa môžete vydať na obidvoch a o to tu predsa ide… Sú to spoľahlivé, preverené, dobré stroje, tak čo si chce preboha niekto dokazovať ?? Že má o 10% lepšiu motorku ako ten druhý ?? Ale však to je smiešne…. 👋

  113. VMax

    9. augusta 2008 at 8:17

    Aj mi máme doma malé Levíča má 10 kíl a hovorí si nejaká ofca a schizofrenik mi tu nebudú šéfovat mne královi džungle … 🤣

    AMIS : vak v prestihu aj tebe šecko naj naj naj …

  114. Coden

    9. augusta 2008 at 8:19

    Tu je video toho borca na R1 (sorry, Ázia tam nebola 😉 )

    [linka]

  115. AMIS

    9. augusta 2008 at 8:25

    Fčera sme videli na Babe nejakého borca na adventure, chlape klobúk dole tak sa má jazdiť aj keď to nebolo podľa predpisov ale nám trom si urobil radosť 🤣)))))))))))))))))))))))
    Vmax ďakujem 😁 dvanásteho to bude xxxIII, kristus sa v hrobe obracia 😈

  116. raptor

    9. augusta 2008 at 10:14

    vmax ludi co maju baworaka a na kufri taku nalepku je pomerne mnoho… kazdy z nich ma komplex?

    takisto ludi co maju japonca na ktorom je japonsky chlapec cikajuci na bmw je mnoho.. kazdy z nich ma komplex?

    podla nalepky vies odhadnut ci ma niekto komplex? 😟 bol by som hrozne rad keby si bol tej bozej lasky a prestal kydat na motorku na ktorej si sa trocha vozil ale ktoru si nespoznal

    amis s tym vyzieranim kankovej nadrze si ma zas pobavil… 😁 to vis my s „A“ tankujeme pomaly jak do kamiona 😈 … ozaj kde su ti vyrobcovia vypletanych kolies na stroma??

    francuz ty si uz doma?? ides s nami?

  117. VMax

    9. augusta 2008 at 11:43

    Raptor: hej tak mi ukaz este jedneho , a ukaz mi jedneho kto ma japonsky motocykel ktorí ciká na BMW fakt mi jedného ukáž , ja na BMW nekydám kamoško , ja iba píšem svoje feelingy 😕

    PS: a do riti nikoho tiež neposielam ale v Tvojom prípade Ti to prepáčim, len už začínam chápať prečo s tebou nikto nediskutuje …

  118. raptor

    9. augusta 2008 at 11:54

    Vmax je to uz fakt smiesne ale dobre… toho cikajuceho chlapca ma francuz + dalsie 3-4 bmw z TT, PK chce ho wing a plno dalsich ludi co maju bmw a videli to na mojom kufri … co to znaci? aha uz viem.. komplex!

    tych japonskych co curaju na bmw som uz tiez samozrejme videl ale menovat zial neviem… ak chces ja osobne ti dam spravit gratis japonskeho chlapca ktory sti na bmw a mozes sa pridat k nam do klubu zakomplexovanych 🙁

    ano poslal som ta do prdele a myslim ze urcite sa to dalo napisat aj daleko horsie..

    to ze so mnou nikto nediskutuje mas odkial? ty co tu so mnou robis? stekas?

    uz sme to tu niekolko krat uzavreli a furt sa tu hadame jak male deti.. pod s nami zajtra jazdit ak nebude prsat a mozme pokecat co nam budu hrdla stacit… samozrejme ak ti nebude proti srsti rozpravat sa zo zakomplexovanym snobom na adventure 😠

  119. rmacko

    9. augusta 2008 at 12:07

    AMIS … takitak šecko naj … prajem, vy.eb sa zajtra na vodu a poď to natreť baworom … 😈 👋

  120. VMax

    9. augusta 2008 at 12:09

    Raptor : nebuď vzťahovačný nikto o Tebe nepíše že si snob, jazdiť by som išiel rád ale asi to nepôjde, lebo chceme ísť do Bojníc kuknúť zvieratká ….ale keď bude pršať tak môžem ísť jazdiť .. 😁

  121. raptor

    9. augusta 2008 at 12:14

    Vmax napisal to francuz a ty si to potom otocil ze to plati aj na mna… pozri dve strany dozadu
    ja mam pamat ako slon 🙂

    maminu s dcerou posli do bojinic do zoo a ty pod s nami na safari s obtlstnutymi nemeckymi svinami 😇 👋

  122. rmacko

    9. augusta 2008 at 12:20

    VMax … 😁 tak to máš doma super vybavené … 👋

  123. janoxl

    9. augusta 2008 at 12:44

    Xlapci,xlapci,kuva, spravna motorka je ta,ktora ta odvezie a dovezie a stoji ti v garage a hovori ti PANE.Mna vcera moje zlato odviezlo na Istriu,kde som sa vykupal a poopaloval a dnes vam pisem z Pensionu Tyrol v Alpach a je mi fajn ,no a ked vsetko dobre pojde ,zajtra som doma,vseho-vsudy 1500km.No neni to kraaaaaaaasaaaaaaaaaaaaaa 😉 🙂 😀 👋
    To len tak na okraj a PODTE DO MNA 😛 😎 🙄 😈 😇

  124. VMax

    9. augusta 2008 at 19:59

    ženatý muž = otrok ! 🤣

  125. italofighter

    10. augusta 2008 at 13:19

    Nuz neviem ci budem podpichovat ale ak si kuknete foto zo svadby v albume uz su svoji uvidite ako amis tzv. cura na bavora v reale tiez ak chcete vediet ako sa bavor sprava v terene opytajte sa martinera mal nejaky album kde bol bavor nafoteny na motokrosovej trati a skakal s nim ako keby to bola nejaka cr ka takze neviem, spicove kolesa ci robi druhovyrobca na stroma neviem ale kamos ma jedneho veeelmi pekne prerobeneho takehoto stroma v kovarciach pouzil tam kola z Triumpha Tiger a predtym takto prekopal varana a dokonca bol teraz aj v inzeratoch a tam dal kola z Yamahy Super Tenere a vobec ho nesere ci vyzeraju dobre alebo nie ide o to kde s tou moto jazdi raptak ho mozno aj osobne pozna

  126. raptor

    10. augusta 2008 at 17:20

    Poznam oboch bratov z kovariec… ten varan co predava je podla mna veeeeelmi dobra prerabka varana na ozajstny offroad

  127. rmacko

    10. augusta 2008 at 17:49

    raptor … to je ten varan s GS-kovým zobákom, pekný mix … 😁

  128. italofighter

    10. augusta 2008 at 18:12

    raptor presne ten je vazne cacany vedel som ze ich budes poznat a strom sa ti ako pozdava z petovej dielne tiez e peknucky a ma co povedat aj v terene si myslim

  129. raptor

    10. augusta 2008 at 18:15

    Stroma som nevidel este uplne dokonceneho ale vypletane kolesa robia z neho uplne inu motorku… takisto velmi dobre poriesil ze vyfukove potrubie nejde pod motorom takze stromcek ma vacsiu svetlu vysku… olejovy chladic uz takisto neni na rane….

    mne sa to jeho GS-Varadero veeeelmi lubi

  130. italofighter

    10. augusta 2008 at 19:00

    raptor no ako pekne su obe bolo by treba nafotit a nechat posudit tu niektorim nech sa vynadria k tomu aka diskusia by z toho zasa bola 😁he

  131. raptor

    10. augusta 2008 at 19:30

    No podla mna keby vmax videl varadero s vypletanymi kolesami.. apsajdavnami vpredu a navyse sprznene zobakom z GS tak by ho asi rovno klepla pepka 😁

  132. italofighter

    10. augusta 2008 at 19:39

    raptor no to neviem posudit ale ked najblizsie pojdem okolo peta tak cvaknem obe moto a hodim to sem nech sa cuduju ze aj doma sa da spravit zopar tahmi a upravami aj z celkom cestene moto enduro xixixix

  133. Pajo

    12. augusta 2008 at 4:57

    italofighter nie je to nahodou toto? [linka]

  134. MartineR

    12. augusta 2008 at 5:19

    Pekne varadero …

  135. italofighter

    12. augusta 2008 at 5:46

    [linka] toto je ono

  136. italofighter

    12. augusta 2008 at 5:49

    Kurna sak to nenacitalo

  137. MartineR

    12. augusta 2008 at 6:28

    italofighter ani mne, no je to jediny varan vinzercii … asi su to tak dobre motorky, ze to nikto nechce predat … 😁

  138. VMax

    12. augusta 2008 at 6:50

    😶 😶 😶 😶 ….koxo …. 😶 😶 😶 😶

    [linka] VMAX už videl Varadero z vypletanými kolesami … 😈 a necvrkol som si …

  139. italofighter

    12. augusta 2008 at 8:00

    MartineR nuz ja neviem peto ju predava preto lebo teraz sa hrajka doma s podobnymi upravami na stromceku a vyzera omnoho lepsie ako original fabricky

  140. italofighter

    12. augusta 2008 at 8:01

    VMax to je ine ale najdi si to co je tu v inzeratoch je to pokrizene a odlahcene skrz cestu na ukrajinu a jazdenie v terene z varana to ma snad len motor a ram

  141. dusik

    17. augusta 2008 at 11:53

    Práve som si prečítal celú diskusiu, fakt sa nemá význam hádať čo je lepšie, pretože je v tom veľa subjektivity, koľko ľudí toľko pocitov a názorov….
    Mal som tú česť zviesť sa na oboch aj na Varadere aj na 1150 GS a pomerne slušne si ich vyskúšať. Na ceste som mal oveľa lepší dojem z Varadera, možno to bolo spôsobené tým že som predtým sedlal superšport Honda SP1 ktorá mala podobný motor, ale čo ma najviac zaujalo bolo to neskutočné až obývačkové pohodlie, to sedadlo bolo ako fotel….plus ten pružný motor celkom fajn. Spotrebu hodnotiť nebudemna to som najazdil až prĺiš málo.
    Z 1150 GS som mal zmiešané pocity, ale to asi preto že som na ňom sedel prvý krát, proste nezvyk. Osobne si myslím že ma na ňom najviac zaujal asi dizajn, aj keď spočiatku mi boxer moc naoko nesedel. Myslím že do GS sa dá buď zaľúbiť, alebo vám vôbec nesedí. Ja mám z neho zmiešané pocity, asi som čakal viac…
    Ani z jedným z týchto strojov by som sa však neodvážil do náročnejšieho terénu, na to sa mi zdali oba ťažké a neohrabané, je to snáď len môj pocit a asi aj nedostatok jazdeckých skúseností v teréne. Chápem Raptora keď so svojou Adventúrou nechce veľmi loziť po krekehájoch, nerobil by som to ani ja. Keď sa už chcem zahrať na enduristu, radšej v teréne doj**em nejakého Starého Biga, alebo Tenerku za 1500 ojro ako mašinu za 2 kilá, navyše by mi toho bawora bolo neskutočne ľúto, o Varanovi ani nehovoriac…

  142. VMax

    23. augusta 2008 at 4:45

    Jedna zaujímavá diskusia na tému kvalita Varadera. 🤐

    [linka]

    Posted: 29.07.2008, 18:20 reliable dero

    Just returned from a 3 week tour of France/Switzerland/Austria/Italy riding on all the high passes, did about 4500 miles lots of petrol and 0.5 litres of oil, but no repeat no trouble at all,fully loaded with passenger.

    Other bikes on the trip were 4 GSs which had the following problems, 2discs and pads/abs faulty. oil used 2 litres!

    Lots of photos I will post some in future

    Ken

  143. kxbibo

    23. augusta 2008 at 11:07

    VMax už si s tým naozaj trápny. Na svete sa nájdu Varaderá ktoré sú horšie ako GS a aj opačne. Myslím, že si dosť rozumný aby si pochopil, čo som ti napísal.

  144. VMax

    23. augusta 2008 at 21:59

    Kxbibo : aký máš problém ? nepatrí to do diskusie k Varaderu ?

  145. kxbibo

    24. augusta 2008 at 4:51

    VMax asi taký, že toto tvoje prispievanie vidím ako priliate benzínu do uhasínajúceho ohňa. Myslím, že človek ktorý sa chce dozviedeť niečo o Varadere túto diskusiu ani neprečíta, pretože zistí, že je to o kohútoch ktorí bojujú za svoje smetisko.

  146. raptor

    24. augusta 2008 at 7:39

    Kxbibo pohoda.. ten ohen zhasol vmax sam… uz moze prilievat kolko len chce

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri