Connect with us

Testy a recenzie

Test Keeway Strike 125 / Keeway Logik 125

Publikovaný

on

Test Keeway Strike 125

Nenáročný
Jednoduchý
Elegantný


Strike 125 je namierená svojou povahou na nenáročného užívateľa, ktorý s radosťou prežíva svoje prvé „detské kroky“ na motorke a ide mu o to, aby sa vozil a učil, a potom len vozil.

Trubkový rám, prvky moderny, veľké kolesá
Strike zas nevyzerá až tak zle. Ani konkurencia nevenuje práve tejto kubatúre mimoriadnu pozornosť a výrobcovia myslia na túto motorku ako na štartovú čiaru nových motorkárov. Znesie skutočne veľa, oceľové trubky rámu unesú posádku ako nič a ako pomocník im sekundujú neuveriteľne veľké 18“ ráfy kolies, vpredu s cestnou a vzadu cestne-enduro pneumatikou. Rám je v mieste za karburátorom dosť špeciálny – rozšírený a celkovo ladí s dizajnom motorky. Nájdeme tu niekoľko zaujímavých, pekných dizajnových prvkov akými sú tvar predného svetlometu s pekne naloženou prístrojovou doskou navrchu, LED diódy na zadnej svetelnej rampe, športovú grafiku na bokoch motorky (na nádrži zalakovaná, na kapotách nalepená), či päťlúčové elegantné hliníkové ráfy kolies a eloxovaný motor. Potom sú tu už len povinné rúry rámu, dosť tenká zadná kyvná vidlica, škaredá rúra zvodu výfukových splodín a celkom pekne pozváraný zadný nosič, ktorý slúži i ako madlo pre spolujazdca. Kľudne sa pozrime napr. na Hondu CB125 alebo Yamahu YBR125. Spoločné nenáročné prvky nájdeme všade – čierny trubkový rám, zadná bubnová brzda, vzduchom chladený 4T jednovalec, 5 st. prevodovka… A aj spomínaní japonci sú v ich vlastnej produkcii skoro najlacnejšie modely.

Tlmiče tlmia, motor vrčí, klaksón trúbi
Ako hľadať plusy a mínusy, keď tlmiče tlmia, motor vrčí, klaksón trúbi. Jednoduchá 125-tka vyžaduje jednoduchý prístup. Začnime motorom, ktorý nemá vstrekovanie, ale klasický karburátor, a tak ma ranný štart trochu pozabával. Znova som sa vrátil spomienkami do rokov minulých, keď som odhadom musel podľa otáčiek motora štelovať voľnobeh. Motocykel vyžaduje nastavenie sýtiča, otočný ventil paliva má tri „pionierske“ polohy. Strike vám na sýtiči nechce dovoliť odísť, pajedí sa s rozbehom, vyžaduje si mierne zahriatie. Potom už ale veci fungujú. Motor sa nechá okamžite vytočiť a pýta si radiť vyššie. Nie je to športovec, ale stredne ležérnym tempom potiahne správnym prevodom pekne aj dvojčlennú posádku. Mestská 50-tka príde na rad veľmi rýchlo ešte na trojke, maximálka je 90 km/h. Trochu lenivá spojka má viac vôle a odpúšťa drobné chybičky, čo sa týka bŕzd, preventívne stláčam obe brzdy naraz. Vyšší zdvih radiacej páky s väčšími vôľami bude vyhovovať začiatočníkom, ale radí spoľahlivo, stupne nevyskakujú. Teším sa, že vidím zaradený rýchlostný stupeň na palubke a ešte viac obrovskej kontrolke neutrálu.

Strike áno, alebo nie?
Opäť sa musím vrátiť na začiatok testu. Je to nenáročná motorka a vyžaduje nenáročného majiteľa. Pri tejto cene si ju môže dovoliť skoro každý kto ju chce – nejako proste na ňu naškriabe. Strike sa mu za to odvďačí nenáročným, ale elegantným dizajnom s modernými prvkami, jednoduchou obsluhou a základnou mierou úžitkovosti. Výhodou sú napríklad i oba odnímateľné podsedadlové kryty a to kľúčom zapaľovania. Získate tak rýchly prístup k batérii a k saniu. Predpripravený zadný držiak unesie stredne veľký kufrík a bude ho potreba, pretože motocykel nemá žiadne iné úschovné schránky ani pre lekárničku. Je vybavený hlavným i bočným stojanom, čo je veľká výhoda, nevýhoda je že jeden stojan prekáža druhému pri parkovaní a potom karburátor a práca so sýtičom. Ako ďalšie plus vidím vysokú svetlosť motocykla, ktorá mení jeho akčný rádius a vďaka drsnejšiemu obutiu vzadu som neváhal zájsť po poľnej ceste na blízke štrkoviská a Strike túto offroad vložku dobre zvládol. Navyše vzadu sa dá nastaviť predpätie pružiny, čo by som asi aj urobil, pretože zadok je nastavený citeľne tuhšie oproti mäkším predným teleskopom. A všetko ostatné sa dá naučiť a doladiť. Slovo Strike znamená v preklade udrieť, ale to neznamená, že so Strike budete jazdiť po zadnom. Ten najhlavnejší úder je práve jeho nízka cena za primeranú techniku.

Keeway Strike 125

Cena: 1 399 Eur
Motor: vzduchom chladený 4-taktný jednovalec
Zdvihový objem: 124,5 ccm
Max. výkon: 11 k pri 8 500 ot./min.
Rozmery (D x Š x V): 2 090 x 780 x 1 100 mm
Pneu: vpredu: 2,75-18, vzadu: 3,25-18
Hmotnosť / nádrž: 130 kg / 13 l


Test Keeway Logik 125

Moderný
Spoľahlivý
Priestorný


„B“éčkový vodiči pozor! Logicky hľadáte technicky vyspelý 125-tkový skúter za slušné peniaze? A čo tak model Logik 125. Tento skúter znesie i najprísnejšieho kritika a frfloša, ktorý všade bol a všetko videl. Jeho základ stojí na vyskúšanom a už osvedčenom podvozku s výborným. Oproti japoncom je o pár stoviek lacnejší a dizajnom sa vyrovná i talianom. Je stvorený pre dvoch ľudí a praktickosťou a ovládaním určený na každý deň a skutočne aj pre náročných užívateľov.

Dizajn / technika
Podvozok a motor nie sú tak celkom novinkou, pretože už sa testovali a dobre fungujú na staršom modeli Outlook 125. Silnou stránkou je práve dizajn, ktorý presvedčí záujemcu pekným tvarom svetiel na oboch koncoch, myslím, že sexi krivkami pri smerovkách vpredu a priam luxusným spracovaním zadného dizajnového prvku na bokoch kapoty, ktoré pozvoľna prechádzajú do zadného svetla. Zadné mega výklopné plošinové stúpačky a nadštandardne veľký priestor vzadu sľubujú spolujazdcovi vynikajúci pocit z jazdy a zároveň pohodlie, jazdec bude prvotriedne spokojný so svojou pozíciou a ovládacími prvkami. Všetky svetelné rampy sú výborne čitateľné pre okolitú premávku a to zo všetkých strán bez skrytých uhlov. Pod sedadlom je jeden menší úložný priestor, prekvapením bolo, že vďaka hlbokému výkroju do sedadla zvnútra tu vojde plytšia Jet prilba, v našom prípade prilba Momo Design. Predná skrinka už pojme len mobil a peňaženku a je uzamykateľná. Masívny zadný nosič sme ihneď využili na osadenie 45 l kufra. Bezpečnosť už na pohľad sľubujú kotúčové brzdy a stabilitu zasa masívna odlievaná kyvka, ktorá drží koleso oproti variátoru. 16“ ráfy kolies sa vám neľúbia? Pozor na predsudky! Takto obutý Logik poskytuje skútru presnejšie vedenie do zákrut, vynikajúcu priechodnosť cez jamy a iné nečakané prekážky a vysokú istotu pri jazde a to aj vo dvojici.

Jazda – pohodička najväčšia
Zatiaľ čo karburátorový brat Strikes manuálnym sýtičom ráno kýcha, Logik s automatickým sýtičom pracuje okamžite už od chladného štartu presne. Nezhasne, nekýcha, presvedčí vás plynulým chodom motora, že ranná jazdca bude super. Mechanicky najprv zapínam povinné svietenie a vyrážam na cestu. Motor sekunduje podvozku a dobre si spolu rozumejú. Zrýchlenie je adekvátne, variátor je nastavený veľmi rovnomerne a zaberá až v druhej polovici otáčok. Plynulosť zrýchlenia je akčná až približne do 2/3 maximálky skútra. Motor triezvo potiahne až na hranicu 90 km/h a to aj vo dvojici. Moja dosiahnutá rýchlosť v tandeme bola 104 km/h, ktorú ale Logik dosahoval trochu dlhšie. I pri tejto už vysokej rýchlosti skúter nevydáva od podvozku žiadne zlé signály na spomalenie. Sedí v zákrutách, absorbuje nerovnosti. Pri väčšej nerovnosti nás krátko zahúpal, ale ihneď sa stabilizoval, a dokonca si pýta i vyššiu rýchlosť. Dovoľuje mu to správne nastavený podvozok a aj práve 16“ pneumatiky. Veľká škoda, že sme nemali v tej chvíli v redakcii PCX či Xenter. Rozdiely medzi nimi by sa síce našli, ale nie až tak markantné a bolo by zaujímavé sekundárne porovnať zrýchlenie či pocity z jazdy. Logik ma presvedčil na cca 70 km výlet v tandeme a neľutoval som. V mimomestskej a mestskej premávke drží rovnocenne krok. Slovenský policajný štát už upratal zbesnených vodičov „obiehačov“ natoľko, že počas výletu ma prakticky neobehlo ani jedno auto, a dokonca ma 2 x pozdravili i motorkári oproti. To je znak, že Logik na ceste pôsobí dospelo a je akceptovaný premávkou ako plnohodnotný partner a nie skútrik, čo patrí za krajnicu.

Logik áno, pretože…
…je to dobrý skúter. Okrem moderného a neotrepaného dizajnu ponúka stabilitu a rozvahu aj vďaka rozumne vyriešenému podvozku. Motor je jeho silná stránka a presvedčí vás bezproblémovým chodom bez výkyvov výkonu a v každej situácii. Náš doplnkový 45 l kufor posádku vôbec neobmedzuje v priestore, ani v spôsobe jazdy. V týchto tropických horúčavách sme overili i správne pracujúci chladič, vysoké teploty skútru nevadia. Chladič si ale vyžadoval zapnutý kľúčik zapaľovania, ale po chvíľke vetrák chladiča vždy stíchol. Nájsť na Logiku mínus je trochu ťažšie. Aj Logik už je stavaný tak, aby dokázal konkurovať a zároveň spĺňal prísne kritéria európskeho zákazníka. Alebo žeby predsa jedna? Palubná doska obsahuje údaj o vonkajšej teplote, ale jeho sonda je zle umiestnená, nahrieva ju motor, a tak Logik ukazuje stále vonkajšiu teplotu 41 – 44°C. Test toho skútra u nás pokračuje do jesene a keď v dlhšej prevádzke nájdeme niečo, čo bude v jeho ešte väčší prospech, alebo naopak ho pohaní, tak sa to dozviete.

Keeway Logik

Cena: 1 899 Eur
Motor: vzduchom chladený 4-taktný jednovalec
Zdvihový objem: 124,6 ccm
Max. výkon: 12 k pri 8 250 ot./min.
Rozmery (D x Š x V): 2 070 x 730 x 1 195 mm
Pneu: vpredu: 100/80-16, vzadu: 120/80-16
Hmotnosť / nádrž: 125 kg / 7,4 l

Motocykle na test zapožičal: GVP Moto s.r.o. Komárno

Autor: Vlado Brniak

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 9/2013 Janka

Test Keeway Strike 125 / Keeway Logik 125

Advertisement

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri