Dospievanie býva niekedy ťažké a najmä tá posledná časť vie byť komplikovaná najmä vo vzťahu k nechápajúcim dospelým a okoliu. Na druhej strane je to aj jedno z najlepších období v živote človeka, meniaci sa pohľad na svet a s tým spojená bezstarostnosť je niečím, čo sa len ťažko dá zopakovať. Medzi veci, ktoré dokážu maximálne spríjemniť túto fázu života patrí aj motorka, trebárs taký Keeway Xray 50 Supermoto.
Stať sa v 15-stich rokoch majiteľom motocykla je niečo ako výhra v lotérii. Váš život sa rázom zmení, medzi priateľmi ste zrazu oveľa populárnejší, zvýšený záujem opačného pohlavia je priam do neba volajúci, jednoducho na spoločenskom rebríčku idete nezadržateľne nahor. Žiaľ žijeme v dobe, keď pre väčšinu rodičov nie je jednoduché zabezpečiť svojej ratolesti takýto spoločenský úspech a nie každý sa môže stať majiteľom najnovších a najdrahších modelov, aj preto sú tu cenovo prijateľnejšie alternatívy, akou je aj čínska značka Keeway.
Druhá fáza O čínskych výrobkoch a ich vzhľade a kvalite toho bolo popísané už neúrekom, a preto nemá zmysel opakovať sa, no jedno im uprieť nemôžete a to viditeľné napredovanie smerom k lepším a postupne aj drahším modelom. V posledných 2-3 rokoch skončilo bezhlavé kopírovanie zo strany čínskych výrobcov a v ich slovníku sa objavuje nový výraz ? ?vlastný dizajn?. Toto v Európe bežné slovné spojenie badať aj na Xrayovi, ktorý na prvý pohľad pôsobí veľmi vydareným dojmom. Po stránke vzhľadu určite spĺňa parametre moderného supermota a v spoločnosti priateľov na drahších strojoch sa rozhodne nebudete cítiť ako chudobný príbuzný. Odlievané ráfy kolies obuté v nízkoprofilových pneumatikách, vysoké zdvihy pruženia, koncovka výfuku ústiaca pod sedlom a strih súťažného endura, jednoducho správne supermoto. Číre sklá smeroviek alebo LED-žiarovky v zadnom svetle sú samozrejmosťou a potešia aj plastové kryty rukovätí. Samozrejme sú tu aj detaily, ktoré príliš nepotešia, no nie je ich tak veľa. Striekané plasty svojou kvalitou nijak neohromia, rovnako ako nepríliš atraktívny prístrojový panel. Zadná rozeta a mohutný predný kotúč napriek zaujímavým tvarom stále pôsobia ako kus neopracovaného železa. Nie príliš vydareným technickým riešením je aj široká nádrž, no to sa prejaví až pri jazde.
Z technického hľadiska však môžeme tento motocykel považovať za bežný štandard, aký nájdeme napríklad aj u európskej či japonskej konkurencii. V kolískovom ráme pozváranom z oceľových rúrok je uložený kvapalinou chladený dvojtaktný jednovalec o objeme 49 ccm, ktorý ponúka viac ako 6 koní pri 8 500 otáčkach. Podvozok tvorí predná vidlica typu upside down a zadný centrálne uchytený tlmič pruženia. V tomto prípade neočakávajte žiadne technické zázraky všetko je jednoduché, no na druhej strane plne funkčné.
50-ky žijú! Pohľad na Xraya je veľmi príjemný a okrem atraktívneho dizajnu potešia aj dospelé rozmery tohto motocykla a dvaja ?násťroční? tu určite nájdu dostatok miesta na presuny v meste aj mimo neho. Skôr nastáva problém, že ak sa v prípade jazdca puberta trochu oneskorila a ešte nevyrástol z detských nohavíc, tak veľkosť Keewaya mu môže spôsobiť problémy. Dalo by sa povedať, že rozmermi preskočil kubatúru. Faktom však zostáva, že je to len 50-ka určená pre držiteľov vodičských oprávnení skupiny AM (od 15. rokov). Po rokoch strávených najmä v sedlách veľkých štvortaktov bola pre mňa dvojtaktná 50-ka dosť veľkým dôvodom na obavy, no ako sa ukázalo boli to úplne zbytočné obavy. Prvé metre v sedle spojené s radením pri prvom náznaku vyšších otáčok boli samozrejme spojené s problémami, pretože po preradení otáčky okamžite padli a pokiaľ sa motor opäť pozviechal, tak to trvalo. Chcelo to zmeniť prístup k malému motoru. Plynovú rukoväť otáčam prakticky až na maximum a dávam veci do pohybu. V tejto polohe už plynová rukoväť zostáva a až na malé pootočenie pri radení sa motor pod hranicu 7000 otáčok prakticky nedostáva. Všetkých šesť prevodových stupňov je v neustálej permanencii a ľavá noha si vôbec neodpočinie. Mal som chvíľami aj obavy, predsa je to len čínsky motor a záťaž kladená na prevodovku v takomto režime jazdy je už dosť vysoká, a čakal som kedy sa ozve nepríjemné zaškrípanie, no prevodovka ani raz nezaprotestovala, práve naopak mal som pocit, že jej drsnejšie zaobchádzanie vyhovuje. Odmenou za túto zvýšenú aktivitu je oveľa živší motor a podstatne viac zábavy, ktorú si užijete v sedle motocykla. Stúpania alebo terén prestanú byť problémom. Predpísaná maximálna rýchlosť (45 km/h) je hračkou a dokonca sa mi ju podarilo dosť výrazne prekročiť. Viem, že by sa to na verejnosti nemalo spomínať, no keby niečo tak to nemáte odo mňa a obiehaní vodiči ani nemali potuchy, že je to len 50-ka. Toto ?šantenie? prinieslo aj svoje neželané ovocie v podobe straty uzáveru prídavnej olejovej nádrže, čo som žiaľ zistil až príliš neskoro, našťastie olejové škvrny na nohaviciach a bunde sa celkom dobre vyprali. Podvozok spĺňa svoju úlohu obratného motocykla celkom dobre, aj keď za kvalitami motora trochu zaostával. Pri bežnom jazdení to ani nepostrehnete, no agresívne jazdenie odhalí zopár slabín tohto supermota. Pri športovej jazde mi neustále prekážala široká nádrž, ktorá je pre malú 50-ku absolútne neopodstatnená a bráni vám v pohybe a prenose ťažiska na predné koleso v ostrých zákrutách. Predná vidlica napriek tomu, že vyzerá dobre, plynulosťou chodu zaostáva za konkurenciou, podobne aj masívny predný kotúč by vzhľadom na svoje rozmery mohol ponúkať aj väčší účinok. Na dosiahnutie maximálneho účinku je potrebné poriadne zatiahnuť za páčku. Treba spomenúť aj sériové obutie, na ktorom možno najazdíte veľa kilometrov, no tvrdá zmes až príliš ľahko dostane koleso do šmyku. Po zjazdení vrchnej vrstvy pneumatiky by sa to však malo zlepšiť, testovaný motocykel spolu s pneumatikami bol prakticky úplne nový, čo mohlo ovplyvniť správanie sa pneumatík.
Záver V slovníku modernej mládeže dominujú výrazy ako rýchly, agresívny, štýlový… Keeway Xray 50 Supermoto do týchto fráz veľmi dobre zapadá. Na ambicióznych mladíkov čaká štýlové supermoto, ktoré si to v danej objemovej triede môže rozdať s kýmkoľvek. Malý dvojtakt je presne taký, aký by mal byť a v maximálnych otáčkach je pekne jedovatý. Samozrejme je tu pár vecí, ktoré by vám mohli vadiť, ale za danú cenu rozhodne nebudete sklamaní.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Spider
23. júla 2008 at 20:34
Toto bola motorka ktoru som si isiel povodne kupit,ale prehovorili ma na chopper…. 🙄