Connect with us

Testy a recenzie

Testujeme HONDU VFR800F – online zo Španielska

Publikovaný

on

Španielsko, Alicante 5. 4. 2014

Túto dámu predsa poznám

Včerajší deň mi spoločnosť robila zvodná dáma v červenom – Honda VFR800F. Ale nie tá postaršia, ale ročník 2014. Ako sa zo staršej dámy robí nová nám predviedla Honda práve s týmto modelom. Keď vezmeme do úvahy technické zmeny a vylepšenia, ktorými musela prejsť môže to byť pre najmladšiu generáciu motorkárov úplne nový stroj. Nová VFR sa vracia späť v úplne novom, ladnom a lákavom dizajne, inžinieri do nej napakovali množstvo elektronických pomôcok, akými je napr. trakčná kontrola či dvojkanálové ABS,  potešia vyhrievané rukoväte, moderná palubovka a množstvo LED diód vo všetkých svetlách. Podvozok nezaostal v žiadnom smere a jednoramenná kyvka je úplne nová a prepracované je i  pruženie. Aby bola podtrhnutá kategória „Športová mototuristika“ poďme rýchlo k motoru. Dnes už legendárny motor V4  zaznamenáva skoro 40 ročnú históriu.

Keď som pred rokmi testoval VFR800, presne si pamätám na prechod – presnejšie spustenie daľších párov ventilov niekde v rozsahu okolo 7400 ot./min. Systém VTEC zostali v tomto motore ale bol čiastočne prepracovaný. K dosiahnutiu vyššieho výkonu systémom VTEC sa teraz motor prepracuje ladnejšie a jemnejšie ako u predchodcu. Výkon je citeľný na kolese a i na zvuku motora, ktorý sa derie z koncovky výfuku. Mimochodom tá sa spod sedadla presťahovala na pravú stranu do jednej koncovky.

Pohodlie sa zvýšilo, motor je kultivovanejší, ovládanie prirodzenejšie
Tento motor má neopakovateľné čaro a pôvodne som si myslel, že moje nadšenie nebude až také veľké. Prudkú akceleráciu mi koriguje trakčná kontrola, môžem sa viac sústrediť na jazdu. Posed je viac športovejší  kolená majú  ostrejší uhol ako u včerajšej CB650F. Prepletanie sa mestom nie je problematické, otáčky i v meste sú stále okolo 4000 a v tomto rozsahu sa motor správa nenásilne a prirodzene ale motocykel sa pýta von na rýchlejšie cesty. Aj u modelu 2014 motor pracuje do cca 73OO ot. len s dvojicou ventilov. Práve tento režim vyhovuje pri pomalých pasážach v meste, či kúsok za ním. Rýchla cesta ponúka motoru otvorenie ventilov (rozsah medzi  7300-8000 ot.) a celá táto udalosť je sprevádzanú neopakovateľnou zvukovou kulisou. Tento prechod je reálne výrazne jemnejší ako u predchodcu a tu motor chytá zdravú silu. Výkon má držať na uzde trakčná kontrola, ale rozblikať túto kontrolku na palubovke sa mi moc nedarí.  Užívam si tiahle a rýchle zákruty kde je VFR skutočne doma podvozkom i motorom ale nezabúdam na jej hmotnosť, ktorá sa prejavuje v ostrých a krátkych zákrutách. Plusom je dizajn kapôt, správna aerodynamika, ľahkosť  radenia a práca motora. Podvozok je exspresne prestaviteľný bez použitia veľkého náradia.

Do Motomagazínu č.: 5 pripravujem podrobný test všetkého čo tejto motorke pomohlo vrátiť sa späť a ako to funguje ako celok.

 

Vlado Brniak

Testujeme HONDU VFR800F – online zo Španielska

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri