Včerajší deň mi spoločnosť robila zvodná dáma v červenom – Honda VFR800F. Ale nie tá postaršia, ale ročník 2014. Ako sa zo staršej dámy robí nová nám predviedla Honda práve s týmto modelom. Keď vezmeme do úvahy technické zmeny a vylepšenia, ktorými musela prejsť môže to byť pre najmladšiu generáciu motorkárov úplne nový stroj. Nová VFR sa vracia späť v úplne novom, ladnom a lákavom dizajne, inžinieri do nej napakovali množstvo elektronických pomôcok, akými je napr. trakčná kontrola či dvojkanálové ABS, potešia vyhrievané rukoväte, moderná palubovka a množstvo LED diód vo všetkých svetlách. Podvozok nezaostal v žiadnom smere a jednoramenná kyvka je úplne nová a prepracované je i pruženie. Aby bola podtrhnutá kategória „Športová mototuristika“ poďme rýchlo k motoru. Dnes už legendárny motor V4 zaznamenáva skoro 40 ročnú históriu.
Keď som pred rokmi testoval VFR800, presne si pamätám na prechod – presnejšie spustenie daľších párov ventilov niekde v rozsahu okolo 7400 ot./min. Systém VTEC zostali v tomto motore ale bol čiastočne prepracovaný. K dosiahnutiu vyššieho výkonu systémom VTEC sa teraz motor prepracuje ladnejšie a jemnejšie ako u predchodcu. Výkon je citeľný na kolese a i na zvuku motora, ktorý sa derie z koncovky výfuku. Mimochodom tá sa spod sedadla presťahovala na pravú stranu do jednej koncovky.
Pohodlie sa zvýšilo, motor je kultivovanejší, ovládanie prirodzenejšie Tento motor má neopakovateľné čaro a pôvodne som si myslel, že moje nadšenie nebude až také veľké. Prudkú akceleráciu mi koriguje trakčná kontrola, môžem sa viac sústrediť na jazdu. Posed je viac športovejší kolená majú ostrejší uhol ako u včerajšej CB650F. Prepletanie sa mestom nie je problematické, otáčky i v meste sú stále okolo 4000 a v tomto rozsahu sa motor správa nenásilne a prirodzene ale motocykel sa pýta von na rýchlejšie cesty. Aj u modelu 2014 motor pracuje do cca 73OO ot. len s dvojicou ventilov. Práve tento režim vyhovuje pri pomalých pasážach v meste, či kúsok za ním. Rýchla cesta ponúka motoru otvorenie ventilov (rozsah medzi 7300-8000 ot.) a celá táto udalosť je sprevádzanú neopakovateľnou zvukovou kulisou. Tento prechod je reálne výrazne jemnejší ako u predchodcu a tu motor chytá zdravú silu. Výkon má držať na uzde trakčná kontrola, ale rozblikať túto kontrolku na palubovke sa mi moc nedarí. Užívam si tiahle a rýchle zákruty kde je VFR skutočne doma podvozkom i motorom ale nezabúdam na jej hmotnosť, ktorá sa prejavuje v ostrých a krátkych zákrutách. Plusom je dizajn kapôt, správna aerodynamika, ľahkosť radenia a práca motora. Podvozok je exspresne prestaviteľný bez použitia veľkého náradia.
Do Motomagazínu č.: 5 pripravujem podrobný test všetkého čo tejto motorke pomohlo vrátiť sa späť a ako to funguje ako celok.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.