Víťazom druhého podujatia tohtoročnej série sedemnásťdielneho seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov Veľkej ceny Španielska v Jereze sa v ostro sledovanej kategórii MotoGP stal favorizovaný Talian Valentino Rossi na Yamahe. Sedemnásobný majster sveta, známy ako "Doktor", sa z druhého miesta na štartovom rošte prepracoval do čela v úvodnom kole a až do konca pretekov už pred seba nikoho nepustil. "Toto víťazstvo ma veľmi teší, pretože naposledy som vyhral v septembri. Rovnako tak verím, že triumf pomôže celému nášmu tímu," povedal v cieli šťastný Rossi. Druhému v poradí Španielovi Danimu Pedrosovi na Honde, ktorý si v tréningoch vyjazdil pole position, tak prekazil radosť z výhry na domácej pôde. Na treťom mieste skončil Rossiho tímový kolega, Američan Colin Edwards. Úradujúci majster sveta, Američan Nicky Hayden nezačal sezónu práve najlepšie, keď na prvej VC Kataru skončil až ôsmy a v Jereze sa musel uspokojiť so siedmym miestom.
V "štrvrťlitroch" bol v Jereze, rovnako ako v Katare, najrýchlejší obhajca titulu Španiel Jorge Lorenzo na Aprilii pred krajanom Alvarom Bautistom a Talianom Andreom Doviziosom. V najslabšej kubatúre do 125 cc zvíťazil pretekár z Maďarska Gábor Talmácsi na Aprilii pred Čechom Lukášom Peškom a Španielom Hectorom Faubelom.
Výsledky – VC Španielska cestných motocyklov v Jereze:
MotoGP: 1. Valentino Rossi (Tal.) Yamaha 45:53,340 min, 2. Dani Pedrosa (Šp.) Honda +1,246 s, 3. Colin Edwards (USA) Yamaha +2,701, 4. Toni Elias (Šp.) Honda +4,351, 5. Casey Stoner (Austr.) Ducati +4,993, 6. Carlos Checa (Šp.) Honda +10.000
Priebežné poradie (po druhom zo 17 podujatí): 1. Valentino Rossi (Tal.) Yamaha 45, 2. Casey Stoner (Austr.) Ducati 36 bodov, 3. Dani Pedrosa (Šp.) Honda 36, 4. Colin Edwards (USA) Yamaha 26, 5. Marco Melandri (Tal.) Honda 19, 6. Nicky Hayden (USA) Honda 17
Do 250 cc: 1. Jorge Lorenzo (Šp.) Aprilia 45:35,846 min, 2. Alvaro Bautista (Šp.) Aprilia +0,218 s, 3. Andrea Dovizioso (Tal.) Honda +0,478, 4. Alex De Angelis (San Maríno) Aprilia +8,156, 5. Alex Debon (Šp.) Aprilia +14,747, 6. Hiroši Aojama (Jap.) KTM +15,045
Priebežné poradie (po druhom zo 16 podujatí): 1. Jorge Lorenzo (Šp.) Aprilia 50 bodov, 2. Alex De Angelis (San Maríno) Aprilia 33, 3. Andrea Dovizioso (Tal.) Honda 27, 4. Alvaro Bautista (Šp.) Aprilia 20, 5. Juki Takahaši (Jap.) Honda 17, 6. Hector Barbera (Šp.) Aprilia 16
Do 125 cc: 1. Gábor Talmácsi (Maď.) Aprilia 41:52,149 min, 2. Lukáš Pešek (ČR) Derbi +0,014 s, 3. Hector Faubel (Šp.) Aprilia +5,720, 4. Pol Espargaro (Šp.) Aprilia +6,489, 5. Sergio Gadea (Šp.) Aprilia +6,867, 6. Pablo Nieto (Šp.) Aprilia +9,219.
Priebežné poradie (po druhom zo 16 podujatí): 1. Gábor Talmácsi (Maď.) Aprilia 45 bodov, 2. Hector Faubel (Šp.) Aprilia 41 bodov, 3. Lukáš Pešek (ČR) Derbi 36, 4. Pol Espargaro (Šp.) Aprilia 22, 5. Pablo Nieto (Šp.) Aprilia 17, 6. Raffaele De Rosa (Tal.) Aprilia 132007
raptor čosi som o tom čítal na motoride, sorry že spomínam konkurenciu 😉 ale tiež sa mi nezdá že by 800 ka bola bezpečnejšia ako liter, neviem v čom, ak to zistíš daj mi vedieť 🙂
mimochodom tiež som sa kdesi dočítal, že si bol medzi inými pasovaný za internetovú nulu a tak podobne….. 😉 😉 😉
raptor viem, viem, inak ten tvoj prvý príspevok nemal chybu 🙂 a nie je to lacný kompliment 😉 , dávno som ti hovoril, že si zrelý na svoj vlastný portál…… 🙂 😉
raptor kapacita motocyklov isla o 20% dole, konska sila je tiez o nejakych 20% dole. cize teoreticky su bezpecnejsie. oproti litrom su ale na okruhoch rychlejsie, lebo su lahsie, obratnejsie a v zakrutach su rychlejsie o nejakuch 10kmh, preto sa dosahuju rychlejsie casy. rozdiel medzi svetovymi superbajkami a MotoGP bol ze superbajky isli na plne gule viac menej stale, oproti moto gpckam, ktore isli na plno len na rovinkach. teraz ale nove 800ky idu na plno v porovnani s litrami omnoho viacej 🙂
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
campa
25. marca 2007 at 19:02
…je king, a nič to nezmení!!! 🙂
kxbibo
25. marca 2007 at 19:46
campa ak vyhrá celú sezónu je king, držím mu palce 😉
dusik
25. marca 2007 at 19:49
campa nechváľ deň pred večerou, ešte nie je koniec sezóny……. 🙂
eXeBaT
25. marca 2007 at 20:38
Som zvedavý na túto osemstovkovú sezónu.
raptor
27. marca 2007 at 6:58
Nejak mi uniklo preco sa slo od litrov k 800 🙄
dusik
27. marca 2007 at 7:38
raptor údajne kôli bezpečnosti, ale tiež tomu celkom dobre nerozumiem 🙄
raptor
27. marca 2007 at 9:55
Takze 800 su bezpecnejsie oproti litrom? okolo?
je na ti niekde vypracovana nejaka ANALyza? alebo aspon traktat?
dusik
27. marca 2007 at 10:07
raptor čosi som o tom čítal na motoride, sorry že spomínam konkurenciu 😉 ale tiež sa mi nezdá že by 800 ka bola bezpečnejšia ako liter, neviem v čom, ak to zistíš daj mi vedieť 🙂
mimochodom tiež som sa kdesi dočítal, že si bol medzi inými pasovaný za internetovú nulu a tak podobne….. 😉 😉 😉
raptor
27. marca 2007 at 10:22
Dusik viem, vsak som si ako internetova nula dovolil odpisat panovi jojkovi reporterovicovi
dusik
27. marca 2007 at 10:33
raptor viem, viem, inak ten tvoj prvý príspevok nemal chybu 🙂 a nie je to lacný kompliment 😉 , dávno som ti hovoril, že si zrelý na svoj vlastný portál…… 🙂 😉
yagiza
28. marca 2007 at 16:50
raptor kapacita motocyklov isla o 20% dole, konska sila je tiez o nejakych 20% dole. cize teoreticky su bezpecnejsie. oproti litrom su ale na okruhoch rychlejsie, lebo su lahsie, obratnejsie a v zakrutach su rychlejsie o nejakuch 10kmh, preto sa dosahuju rychlejsie casy. rozdiel medzi svetovymi superbajkami a MotoGP bol ze superbajky isli na plne gule viac menej stale, oproti moto gpckam, ktore isli na plno len na rovinkach. teraz ale nove 800ky idu na plno v porovnani s litrami omnoho viacej 🙂
banditak
28. marca 2007 at 22:05
Islo o aj tu maximalku pravdepodobne, keby ostali 990-ky, max. rychlost na dlhych cielovych rovinkach by bola o 10-15 km/h vysia ako doteraz…
jybka
31. marca 2007 at 19:56
Rossi je jednotka…. 🙂 🙂