Connect with us

Spravodajstvo

Trieda MotoGP na VC Španielska pre Rossiho

Publikovaný

on

Víťazom druhého podujatia tohtoročnej série sedemnásťdielneho seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov Veľkej ceny Španielska v Jereze sa v ostro sledovanej kategórii MotoGP stal favorizovaný Talian Valentino Rossi na Yamahe. Sedemnásobný majster sveta, známy ako "Doktor", sa z druhého miesta na štartovom rošte prepracoval do čela v úvodnom kole a až do konca pretekov už pred seba nikoho nepustil. "Toto víťazstvo ma veľmi teší, pretože naposledy som vyhral v septembri. Rovnako tak verím, že triumf pomôže celému nášmu tímu," povedal v cieli šťastný Rossi. Druhému v poradí Španielovi Danimu Pedrosovi na Honde, ktorý si v tréningoch vyjazdil pole position, tak prekazil radosť z výhry na domácej pôde. Na treťom mieste skončil Rossiho tímový kolega, Američan Colin Edwards. Úradujúci majster sveta, Američan Nicky Hayden nezačal sezónu práve najlepšie, keď na prvej VC Kataru skončil až ôsmy a v Jereze sa musel uspokojiť so siedmym miestom.
V "štrvrťlitroch" bol v Jereze, rovnako ako v Katare, najrýchlejší obhajca titulu Španiel Jorge Lorenzo na Aprilii pred krajanom Alvarom Bautistom a Talianom Andreom Doviziosom. V najslabšej kubatúre do 125 cc zvíťazil pretekár z Maďarska Gábor Talmácsi na Aprilii pred Čechom Lukášom Peškom a Španielom Hectorom Faubelom.

Výsledky – VC Španielska cestných motocyklov v Jereze:

MotoGP: 1. Valentino Rossi (Tal.) Yamaha 45:53,340 min, 2. Dani Pedrosa (Šp.) Honda +1,246 s, 3. Colin Edwards (USA) Yamaha +2,701, 4. Toni Elias (Šp.) Honda +4,351, 5. Casey Stoner (Austr.) Ducati +4,993, 6. Carlos Checa (Šp.) Honda +10.000
Priebežné poradie (po druhom zo 17 podujatí): 1. Valentino Rossi (Tal.) Yamaha 45, 2. Casey Stoner (Austr.) Ducati 36 bodov, 3. Dani Pedrosa (Šp.) Honda 36, 4. Colin Edwards (USA) Yamaha 26, 5. Marco Melandri (Tal.) Honda 19, 6. Nicky Hayden (USA) Honda 17

Do 250 cc: 1. Jorge Lorenzo (Šp.) Aprilia 45:35,846 min, 2. Alvaro Bautista (Šp.) Aprilia +0,218 s, 3. Andrea Dovizioso (Tal.) Honda +0,478, 4. Alex De Angelis (San Maríno) Aprilia +8,156, 5. Alex Debon (Šp.) Aprilia +14,747, 6. Hiroši Aojama (Jap.) KTM +15,045
Priebežné poradie (po druhom zo 16 podujatí): 1. Jorge Lorenzo (Šp.) Aprilia 50 bodov, 2. Alex De Angelis (San Maríno) Aprilia 33, 3. Andrea Dovizioso (Tal.) Honda 27, 4. Alvaro Bautista (Šp.) Aprilia 20, 5. Juki Takahaši (Jap.) Honda 17, 6. Hector Barbera (Šp.) Aprilia 16

Do 125 cc: 1. Gábor Talmácsi (Maď.) Aprilia 41:52,149 min, 2. Lukáš Pešek (ČR) Derbi +0,014 s, 3. Hector Faubel (Šp.) Aprilia +5,720, 4. Pol Espargaro (Šp.) Aprilia +6,489, 5. Sergio Gadea (Šp.) Aprilia +6,867, 6. Pablo Nieto (Šp.) Aprilia +9,219.
Priebežné poradie (po druhom zo 16 podujatí): 1. Gábor Talmácsi (Maď.) Aprilia 45 bodov, 2. Hector Faubel (Šp.) Aprilia 41 bodov, 3. Lukáš Pešek (ČR) Derbi 36, 4. Pol Espargaro (Šp.) Aprilia 22, 5. Pablo Nieto (Šp.) Aprilia 17, 6. Raffaele De Rosa (Tal.) Aprilia 132007

Valentino Rossi

13 komentárov

1 komentár

  1. campa

    25. marca 2007 at 19:02

    …je king, a nič to nezmení!!! 🙂

  2. kxbibo

    25. marca 2007 at 19:46

    campa ak vyhrá celú sezónu je king, držím mu palce 😉

  3. dusik

    25. marca 2007 at 19:49

    campa nechváľ deň pred večerou, ešte nie je koniec sezóny……. 🙂

  4. eXeBaT

    25. marca 2007 at 20:38

    Som zvedavý na túto osemstovkovú sezónu.

  5. raptor

    27. marca 2007 at 6:58

    Nejak mi uniklo preco sa slo od litrov k 800 🙄

  6. dusik

    27. marca 2007 at 7:38

    raptor údajne kôli bezpečnosti, ale tiež tomu celkom dobre nerozumiem 🙄

  7. raptor

    27. marca 2007 at 9:55

    Takze 800 su bezpecnejsie oproti litrom? okolo?
    je na ti niekde vypracovana nejaka ANALyza? alebo aspon traktat?

  8. dusik

    27. marca 2007 at 10:07

    raptor čosi som o tom čítal na motoride, sorry že spomínam konkurenciu 😉 ale tiež sa mi nezdá že by 800 ka bola bezpečnejšia ako liter, neviem v čom, ak to zistíš daj mi vedieť 🙂
    mimochodom tiež som sa kdesi dočítal, že si bol medzi inými pasovaný za internetovú nulu a tak podobne….. 😉 😉 😉

  9. raptor

    27. marca 2007 at 10:22

    Dusik viem, vsak som si ako internetova nula dovolil odpisat panovi jojkovi reporterovicovi

  10. dusik

    27. marca 2007 at 10:33

    raptor viem, viem, inak ten tvoj prvý príspevok nemal chybu 🙂 a nie je to lacný kompliment 😉 , dávno som ti hovoril, že si zrelý na svoj vlastný portál…… 🙂 😉

  11. yagiza

    28. marca 2007 at 16:50

    raptor kapacita motocyklov isla o 20% dole, konska sila je tiez o nejakych 20% dole. cize teoreticky su bezpecnejsie. oproti litrom su ale na okruhoch rychlejsie, lebo su lahsie, obratnejsie a v zakrutach su rychlejsie o nejakuch 10kmh, preto sa dosahuju rychlejsie casy. rozdiel medzi svetovymi superbajkami a MotoGP bol ze superbajky isli na plne gule viac menej stale, oproti moto gpckam, ktore isli na plno len na rovinkach. teraz ale nove 800ky idu na plno v porovnani s litrami omnoho viacej 🙂

  12. banditak

    28. marca 2007 at 22:05

    Islo o aj tu maximalku pravdepodobne, keby ostali 990-ky, max. rychlost na dlhych cielovych rovinkach by bola o 10-15 km/h vysia ako doteraz…

  13. jybka

    31. marca 2007 at 19:56

    Rossi je jednotka…. 🙂 🙂

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri