Connect with us

Testy a recenzie

Turistika ešte nikdy nebola tak zábavná – KTM 990 SMT

Publikovaný

on

Test KTM 990 SMT

Časy sa neustále menia a veci, ktoré sa pred pár rokmi zdali ako nemožné sú zrazu realitou a pripadajú nám úplne prirodzene. Ako príklad nám poslúži produkcia rakúskej značky KTM, ktorá sa v priebehu posledných pár rokov preorientovala z offroadového špecialistu na výrobcu cestných motocyklov. Samozrejme KTM-ka sa nevzdala terénnych špeciálov, kde už pekných pár rokov kraľuje predajným rebríčkom, ale rozšírila svoje portfólio aj na produkciu cestných motocyklov. No a treba dodať, že aj tu začína byť vážnym hráčom na trhu, stačí sa len pozrieť na poslednú novinku s označením KTM 990 SMT.

Cesta za úspechom samozrejme nebola jednoduchá, no ku cti KTM slúži, že išla vlastnou cestou, ktorá nie je založená na prispôsobení sa momentálnym trendom a väčšine na trhu, ale KTM hľadá vlastnú cestu. V súčasnosti je rakúska značka špecialistom vo vyhľadávaní a následnom zapĺňaní medzier na trhu (niche market). V tomto úspešnom ťažení sa KTM môže spoľahnúť na vynikajúci základ v podobe dvojvalcového motora LC8, ktorý je ponúkaný v rôznych verziách a najnovšie v spomínanom modeli 990 SMT.

Turistické supermoto?
Nový model je dokonalým príkladom vyplnenia medzery na trhu a KTM prináša turistický motocykel postavený na základe veľkoobjemového supermota. Ako základ poslúžil už spomínaný dvojvalec LC8, ktorý nájdete aj v supermote. Kvapalinou chladené ?véčko? disponuje výkonom 115 k, ktorý ho možno neradí medzi najvýkonnejšie dvojvalce na trhu, no tento výkon je využitý do poslednej kvapky a v kombinácii s krútiacim momentom na hranici 100 Nm máte pod sebou motor, ktorý vám dokáže zdvihnúť hladinu adrenalínu ďaleko do červeného poľa. Motory z dielne KTM patria medzi špičku aj po technickej stránke a okrem elektronického vstrekovania paliva, štvorventilovej techniky disponuje napríklad aj antihoppingovou spojkou. Rám je rovnako identický s modelom Supermoto a tuhý priehradový rám pozváraný z oceľových rúrok váži len necelých 10 kg. Komponenty pruženia rovnako pochádzajú zo Supermota, no ich nastavenie bolo upravené, tak aby vyhovovalo aj turistickej jazde vo dvojici…

Celý test si môžete prečítať vo vydaní Motomagazínu 07-08 / 2009, ktorý je už vpredaji.

KTM 990 SMT
MOTOR

Typ: kvapalinou chladený štvortaktný dvojvalec do"V", rozvod DOHC, 8 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 101 x 62,4 mm mm
Zdvihový objem: 999 ccm
Kompresný pomer: 11,5 : 1
Max. výkon: 115 k pri 9 000 ot./min
Max. krútiaci moment: 97 Nm pri 7 000 ot./min
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: priestorový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): výrobca neudáva
Rázvor: 1 505 ? 15 mm
Výška sedla: 855 mm
Objem palivovej nádrže: 22,7 l
Pneu: vpredu: 120/70 ? 17, vzadu: 180/55 – 17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 48 mm, zdvih 160 mm, vzadu: jeden centrálny tlmič pruženia, zdvih 180 mm
Brzdy: vpredu: 2 x kotúčová, priemer kotúča 305 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 240 mm
Hmotnosť: 196 kg (bez paliva)
Cena: 12 400 Eur (373 562 Sk)

Text: M. Tamáši, foto: autor a V. Brniak, Motomagazin & Motocykel.sk

KTM 990 SMT – turistická a športová zároveň

Turistika ešte nikdy nebola tak zábavná

4 komentáre

4 Comments

  1. MartineR

    25. júna 2009 at 11:05

    Tuhý priehradový rám pozváraný z oceľových rúrok váži len necelých 10 kg ? Tak taký chcem !! 😈

  2. Tamasi

    25. júna 2009 at 11:51

    MartineR rám sme nevážili, ale press kit KTM uvádza presnejšiu hmotnosť 9,8 kg

  3. Temny

    25. júna 2009 at 14:36

    Jednoduche kup si u a vymontuj 😉

  4. MartineR

    26. júna 2009 at 5:01

    Tamasi no pekne. v prvom momente som si myslel, že sa jedná o preklep 😁
    Viem si naživo predstaviť zvuk KTM rozliehajúci sa po Manínskej tiesňave 😈

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri