Časy sa neustále menia a veci, ktoré sa pred pár rokmi zdali ako nemožné sú zrazu realitou a pripadajú nám úplne prirodzene. Ako príklad nám poslúži produkcia rakúskej značky KTM, ktorá sa v priebehu posledných pár rokov preorientovala z offroadového špecialistu na výrobcu cestných motocyklov. Samozrejme KTM-ka sa nevzdala terénnych špeciálov, kde už pekných pár rokov kraľuje predajným rebríčkom, ale rozšírila svoje portfólio aj na produkciu cestných motocyklov. No a treba dodať, že aj tu začína byť vážnym hráčom na trhu, stačí sa len pozrieť na poslednú novinku s označením KTM 990 SMT.
Cesta za úspechom samozrejme nebola jednoduchá, no ku cti KTM slúži, že išla vlastnou cestou, ktorá nie je založená na prispôsobení sa momentálnym trendom a väčšine na trhu, ale KTM hľadá vlastnú cestu. V súčasnosti je rakúska značka špecialistom vo vyhľadávaní a následnom zapĺňaní medzier na trhu (niche market). V tomto úspešnom ťažení sa KTM môže spoľahnúť na vynikajúci základ v podobe dvojvalcového motora LC8, ktorý je ponúkaný v rôznych verziách a najnovšie v spomínanom modeli 990 SMT.
Turistické supermoto? Nový model je dokonalým príkladom vyplnenia medzery na trhu a KTM prináša turistický motocykel postavený na základe veľkoobjemového supermota. Ako základ poslúžil už spomínaný dvojvalec LC8, ktorý nájdete aj v supermote. Kvapalinou chladené ?véčko? disponuje výkonom 115 k, ktorý ho možno neradí medzi najvýkonnejšie dvojvalce na trhu, no tento výkon je využitý do poslednej kvapky a v kombinácii s krútiacim momentom na hranici 100 Nm máte pod sebou motor, ktorý vám dokáže zdvihnúť hladinu adrenalínu ďaleko do červeného poľa. Motory z dielne KTM patria medzi špičku aj po technickej stránke a okrem elektronického vstrekovania paliva, štvorventilovej techniky disponuje napríklad aj antihoppingovou spojkou. Rám je rovnako identický s modelom Supermoto a tuhý priehradový rám pozváraný z oceľových rúrok váži len necelých 10 kg. Komponenty pruženia rovnako pochádzajú zo Supermota, no ich nastavenie bolo upravené, tak aby vyhovovalo aj turistickej jazde vo dvojici…
Celý test si môžete prečítať vo vydaní Motomagazínu 07-08 / 2009, ktorý je už vpredaji.
KTM 990 SMT
MOTOR Typ: kvapalinou chladený štvortaktný dvojvalec do"V", rozvod DOHC, 8 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 101 x 62,4 mm mm
Zdvihový objem: 999 ccm
Kompresný pomer: 11,5 : 1
Max. výkon: 115 k pri 9 000 ot./min
Max. krútiaci moment: 97 Nm pri 7 000 ot./min
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK Rám: priestorový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): výrobca neudáva
Rázvor: 1 505 ? 15 mm
Výška sedla: 855 mm
Objem palivovej nádrže: 22,7 l
Pneu: vpredu: 120/70 ? 17, vzadu: 180/55 – 17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 48 mm, zdvih 160 mm, vzadu: jeden centrálny tlmič pruženia, zdvih 180 mm
Brzdy: vpredu: 2 x kotúčová, priemer kotúča 305 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 240 mm
Hmotnosť: 196 kg (bez paliva)
Cena: 12 400 Eur (373 562 Sk)
Text: M. Tamáši, foto: autor a V. Brniak, Motomagazin & Motocykel.sk
KTM 990 SMT – turistická a športová zároveň
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
MartineR
25. júna 2009 at 11:05
Tuhý priehradový rám pozváraný z oceľových rúrok váži len necelých 10 kg ? Tak taký chcem !! 😈
Tamasi
25. júna 2009 at 11:51
MartineR rám sme nevážili, ale press kit KTM uvádza presnejšiu hmotnosť 9,8 kg
Temny
25. júna 2009 at 14:36
Jednoduche kup si u a vymontuj 😉
MartineR
26. júna 2009 at 5:01
Tamasi no pekne. v prvom momente som si myslel, že sa jedná o preklep 😁
Viem si naživo predstaviť zvuk KTM rozliehajúci sa po Manínskej tiesňave 😈