Connect with us

Spravodajstvo

Úspech značky Bridgestone

Publikovaný

on

Kvalifikácia do GP v roku 2006 sa skončila pre firmu Bridgestone veľkým úspechom, pretože všetky stroje jazdiace na pneumatikách tohto výrobcu sa umiestnili na popredných miestach v rebríčkoch.

Riaditeľ francúzskej firmy Jean-Philippe Weber uvádza, že nové motocykle o objeme 800ccm potrebujú lepšie predné pneumatiky než dovtedy 990ccm, pretože ich charakteristika umožňuje závodníkom prechádzať zákruty omnoho agresívnejšie.

"Pracujeme na troch rozdielnych 16" pneumatikách, všetky majú rovnaký profil, ale rozdielnu konštrukciu. Každý závodník si ich môže odskúšať a rozhodnúť sa, ktorá mu viac vyhovuje. Valentino aj Nicky nakláňajú motocykle v zákrutách veľmi hlboko, takže potrebujú stabilné pneumatiky. Iní závodníci, ako Shinya (Nakano) prechádzajú zákruty omnoho lahodnejšie, takže potrebujú rozdielnu konštrukciu a zmes pneumatík. V niektorých prípadoch môže byť rozdiel medzi pneumatikami našich závodních veľmi veľký. Vývoj nových pneumatík nie je jednoduchý, pretože závodníci jazdia na hranici priľnavosti materiálov pneumatík. Rozmer a profil sa nezmenili. " dodal Weber. "Zamerali sme sa hlavne na zvýšenie stability na okrajoch pneumatík, ako aj na zlepšenie zmesi potrebnej na lepšiu priľnavosť v zákrutách. Bola to ťažká práca, pretože medzi nárokmi závodníkov boli veľké rozdiely."

logo Michelin

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri