Connect with us

Testy a recenzie

Yamaha MT-10 je oveľa viac ako len R1-ka bez kapotáží – exkluzívne zo Španielska

Publikovaný

on

Mám za sebou skoro 300 km v sedle nového naháča Yamaha MT-10 po nádherných horských cestách v okolí španielskej Almerie a s istotou môžem povedať, že Yamaha nevytvorila len nahú verziu skvelého litrového superšportu, ale je toho oveľa viac a MT-10 je skĺbením superšportovej DNA s filozofiou modelovej rady MT.  

 

Temná strana Japonska s novou vlajkovou loďou

Spolu s príchodom novej generácie modelov rady MT prišla j nová filozofia ukrývajúca sa pod označením Dark side of Japan a MT-10 predstavuje vrchol tejto modelovej rady, ktorá okrem agresívneho dizajnu prináša vysoký výkon a mohutný krútiaci moment využiteľný v každej situácii. Základ je pritom naozaj exkluzívny, motor a podvozok vychádza z aktuálnej verzie superšportovej Yamahy R1. V tomto prípade však nejde len o odstrojený superbike ale konštruktéri kompletne prepracovali nielen motor ale aj podvozok. Napríklad v prípade motora je až 40% vnútorných komponentov nových. Výsledkom je 160 k výkonu a 111 Nm krútiaceho momentu, ktoré s rovnakou ľahkosťou využijete na každodenné presuny a agresívnu športovú jazdu zároveň. Jazdec má na využitie tohto potenciálu k dispozícii trojicu výkonových kriviek a trojstupňovú trakčnú kontrolu. Rám je rovnaký ako na R1-ke a s rázvorom 1 400 mm je to veľmi obratný naháč.  

 

Naháč na každý deň a litrový superšportv jednom

Testovací okruh bol zmesou mestských presunov, tiahlych zákrut v kombinácii s rýchlymi rovinkami a úžasných horských pasov na kvalitnom asfalte. Premenlivé počasie nás chvíľami síce trochu potrápilo, no motorku sme vyskúšali naozaj dôkladne.Začnem motorom, ktorý sa prezentovalohromnou pružnosťou, keď dokázal s ľahkosťou a plynulým záberom komfortne plávať mestom, no zároveň sa v horách premenil na agresívný superšport, ktorý vám v každom výjazde nekompromisne odlepil predné koleso od zeme. Dávkovanie plynu bolo pritom perfektné a ani si nepamätám kedy som mal naposledy motorku, ktorá sa s takou ľahkosťou a kontrolou dvíhala na zadné koleso. Tejto zábave mimochodom nebránila trakčná kontrola, ktorá na prvých dvoch stupňoch nijak agresívne nezasahovala a občasné „wheellie“ bez problémov tolerovala. To všetko pritom motor dokázal na nastavení Standard, ktoré je považované za najcivilnejšie. Ďalšie dva stupne A a B ponúkajú agresívnejší nástup výkonu a najmä na B-éčku bolo toho výkonu na tesných a kľukatých cestách chvíľami až príliš..

Podvozok je s prejavom motora výborne zladený kľučkovanie v meste zvláda s ľahkosťou a bez obáv, že by vás mohla motorka nejak neočakávane zaskočiť. Za mestom sa vďaka krátkemu rázvoru a tuhému rámu z R1-ky zmenila na superšport, ktorý s chirurgickou presnosťou v hlbokom náklone absolvoval každú zákrutu. Výborne naladený podvozok športovú jazdu s prehľadom zvládal bez toho aby príliš utrpel komfort jazdy pri bežnom tempe. Brzdy síce nie sú identické ako na R1, no napriek tomu ponúkajú vysoký výkon a ľahké dávkovanie, vďaka čomu mi na ich ovládanie aj pri agresívnom tempe stačil len ukazovák pravej ruky. Športový potenciál podvozku je naozaj výborný, no MT-10 je zároveň komfortnou motorkou a tých 300 km v  širokom spektre rýchlostí som zvládol bez väčšej únavy. Yamaha MT-10 ponúka dokonalý mix superšportových schopností a univerzálnosti v jednom, a potvrdila, že je oveľa viac ako len odstrojenou R1-kou. .  

Celý test Yamahy MT-10 si budete môcť prečítať už v najbližšom vydaní Motomagazínu č. 6 / 2016, ktoré bude na stánkoch od 23. 5. 2016.

Yamaha MT-10 je oveľa viac ako len R1-ka bez kapotáží – exkluzívne zo

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri