Test Yamaha XT660Z Ténéré Yamaha XT660Z alebo ako som sa šiel voziť mimo mesta…
Dostal som telefonát… ?chceš sa previezť na Tenerke??…odpoveď znela ?áno?, tak presvedčivo ako môj úsmev na tvári v danom momente. Tú mašinku som obdivoval už dávno, ale letmé posadenia do jej sedla, ma skôr odrádzali od jej vlastnenia. Cítil som sa na nej príliš veľký… Mýlil som sa!
Prvé dojmy Prídem do Yamahy podpíšem potrebné dokumenty a zrazu predo mnou stojí ?ONA?. Tenerka na prvý pohľad budí dojem väčšej motorky ako v skutočnosti je , z čoho v minulosti pramenili moje rozpaky. Je to dizajnérsky dotiahnutý kus peknej motorky aj napriek tomu, že pod plastmi sa naďalej ukrýva starý známy motor z XT. Jednobuch, povedal som si, čím ma už ten môže prekvapiť. V minulosti som zvažoval kúpu XT, ale jej útlosť a nepohodlie viedlo k tomu, aby som sa otočil smerom k Dominátorovi. Tu ale predo mnou stojí úplne iná motorka, ktorá svojou čiernou farbou (priznám sa tie farebné úlety Tenerky sa mi viac páčia), stiera všetky moje predsudky a neochotu vysadnúť. Obliekam teda rukavice , bundu na hlavu ide Vemarka (zámerne som ju vzal, aby som si overil jej vlastnosti aj na nezakrytej mašine, nesklamala) a hop na Yamahu. Fíha ide to ľahúčko a napriek slušnej svetlej výške som zdrapil ľahkú motorku a už som na nej sedel bez zaváhania, pohupol som ju do strán, ako to zvyknem robiť na každej motorke aby som sa uistil, že či ju moje stehná udržia , ak by som musel niekde krízovo manévrovať. A hľa však ja sedím na bicykli. Nerobím si srandu, tá mašina napriek svojmu robustnému vzhľadu skoro nemá váhu. Síce sa v tabuľkách píše iné, naozaj pri mojej výške 180 cm a postoji oboma nohami jemne na špičkách, necítim jej váhu. Otočím kľúčikom a na palubovke sa spustí diskotéka…
Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 10/2009, ktorý je už v predaji.
Yamaha XT660Z Ténéré MOTOR Typ: kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec, rozvod SOHC, 4 ventily
Vŕtanie x zdvih: 100 x 84 mm
Zdvihový objem: 660 ccm
Kompresný pomer: 10 : 1
Max. výkon: 48,4 k pri 6 100 ot./min.
Max. krútiaci moment: 57,5 Nm pri 5 500 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 5-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK Rám: kolískový pozváraný z hliníkových a oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 2 246 x 965 x 1 477 mm
Rázvor: 1 505 mm
Výška sedla: 895 mm
Objem palivovej nádrže: 22 l
Pneu: vpredu: 90/90-21, vzadu: 130/80-17
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, zdvih 210 mm, vzadu: centrálne uložený tlmič pruženia, zdvih 200 mm
Brzdy: vpredu: 2x kotúčová, priemer kotúča 298 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 245 mm
Hmotnosť: 200 kg (prevádzková hmotnosť)
Cena: 7 290 ? (219618,54 Sk)
Cacho tiez basni o novej supertenerke, ale ako raptak spominal, tiez mam strach, ze budu chciet dat do toho nejaky velkoobjemovy motor ala GS1200, co si myslim, ze je zbytocne vela
Malá, ľahká, napriek tomu dospelá. Do ľahšieho terénu a na rally ako stvorená, mal som možnosť na jen chviľku sedieť a v „teréne“ som sa cítil istejšie ako na hrochovi 🙂 Jedine ten bočný plast je vraj z nevhodného materiálu a pri páde na bok síce ochráni pred poškodením nádrž, ale ide doslova “ na trsátka“ 😕
Taktiež som mal možnosť na tom vrknúť ale tá predná vidlica je otras. Normálne som sa čudoval kde tú starú drchu v Yamahe vykopali. Vidlica je príliš mäkká a zastaralá. A ani sa vôbec desingovo nehodí k tej motorke, chcelo by to tam krásne dve masívne offroad trubky.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Express
21. septembra 2009 at 7:20
Pekne, pekne, mat tak o 1 valec viac je doma v garazi. 😈
raptor
21. septembra 2009 at 8:09
Myslim ze je otazka casu kedy yamaha vzkriesi superteneru 🙂
ak sa ponesie v podobnom duchu ako jej mensia sestra bude to vazne zaujimava motorka
len dufam ze sa nenechaju strhnut pretekami v objeme… myslim ze 900twin zo sucasnej TDM bohate pokryje poziadavky an vykon cesteneho endura
bezdooo
21. septembra 2009 at 8:17
Cacho tiez basni o novej supertenerke, ale ako raptak spominal, tiez mam strach, ze budu chciet dat do toho nejaky velkoobjemovy motor ala GS1200, co si myslim, ze je zbytocne vela
AMIS
21. septembra 2009 at 20:18
Budú to tam musieť dať, bo si každý radšej nechá svoju africu alebo skočí rovno na liter a vác 😁 🤣
RoboNM
21. septembra 2009 at 20:27
Malá, ľahká, napriek tomu dospelá. Do ľahšieho terénu a na rally ako stvorená, mal som možnosť na jen chviľku sedieť a v „teréne“ som sa cítil istejšie ako na hrochovi 🙂 Jedine ten bočný plast je vraj z nevhodného materiálu a pri páde na bok síce ochráni pred poškodením nádrž, ale ide doslova “ na trsátka“ 😕
raptor
21. septembra 2009 at 20:40
Ja som si na to sadol len na mieste a seriove tlmice su nechutne makke… ist s nimi do terenu znamena chytat dorazy
RoboNM
22. septembra 2009 at 9:30
Rapťák, je možné, že tá čo som na nej sedel už mala menené, lebo u mně dobrý 🙂
Apropos, pri jazdení rallye terénu je aj tak vhodné meniť struny za progresívne u takmer každej motorky 😉
italofighter
22. septembra 2009 at 17:32
Pekny strojcek pokukoval som po nom aj ja ked skom predal byvalu masinu ale jaksik hmmm jednovalec odradil ale snad uvidime casom
kxbibo
26. septembra 2009 at 18:44
Taktiež som mal možnosť na tom vrknúť ale tá predná vidlica je otras. Normálne som sa čudoval kde tú starú drchu v Yamahe vykopali. Vidlica je príliš mäkká a zastaralá. A ani sa vôbec desingovo nehodí k tej motorke, chcelo by to tam krásne dve masívne offroad trubky.