Connect with us

Testy a recenzie

Yamaha XT660Z Ténéré – alebo ako som sa šiel voziť mimo mesta…

Publikovaný

on

Test Yamaha XT660Z Ténéré
Yamaha XT660Z alebo ako som sa šiel voziť mimo mesta…

Dostal som telefonát… ?chceš sa previezť na Tenerke??…odpoveď znela ?áno?, tak presvedčivo ako môj úsmev na tvári v danom momente. Tú mašinku som obdivoval už dávno, ale letmé posadenia do jej sedla, ma skôr odrádzali od jej vlastnenia. Cítil som sa na nej príliš veľký… Mýlil som sa!

Prvé dojmy
Prídem do Yamahy podpíšem potrebné dokumenty a zrazu predo mnou stojí ?ONA?. Tenerka na prvý pohľad budí dojem väčšej motorky ako v skutočnosti je , z čoho v minulosti pramenili moje rozpaky. Je to dizajnérsky dotiahnutý kus peknej motorky aj napriek tomu, že pod plastmi sa naďalej ukrýva starý známy motor z XT. Jednobuch, povedal som si, čím ma už ten môže prekvapiť. V minulosti som zvažoval kúpu XT, ale jej útlosť a nepohodlie viedlo k tomu, aby som sa otočil smerom k Dominátorovi. Tu ale predo mnou stojí úplne iná motorka, ktorá svojou čiernou farbou (priznám sa tie farebné úlety Tenerky sa mi viac páčia), stiera všetky moje predsudky a neochotu vysadnúť. Obliekam teda rukavice , bundu na hlavu ide Vemarka (zámerne som ju vzal, aby som si overil jej vlastnosti aj na nezakrytej mašine, nesklamala) a hop na Yamahu. Fíha ide to ľahúčko a napriek slušnej svetlej výške som zdrapil ľahkú motorku a už som na nej sedel bez zaváhania, pohupol som ju do strán, ako to zvyknem robiť na každej motorke aby som sa uistil, že či ju moje stehná udržia , ak by som musel niekde krízovo manévrovať. A hľa však ja sedím na bicykli. Nerobím si srandu, tá mašina napriek svojmu robustnému vzhľadu skoro nemá váhu. Síce sa v tabuľkách píše iné, naozaj pri mojej výške 180 cm a postoji oboma nohami jemne na špičkách, necítim jej váhu. Otočím kľúčikom a na palubovke sa spustí diskotéka…

Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 10/2009, ktorý je už v predaji.

Yamaha XT660Z Ténéré
MOTOR
Typ: kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec, rozvod SOHC, 4 ventily
Vŕtanie x zdvih: 100 x 84 mm
Zdvihový objem: 660 ccm
Kompresný pomer: 10 : 1
Max. výkon: 48,4 k pri 6 100 ot./min.
Max. krútiaci moment: 57,5 Nm pri 5 500 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 5-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: kolískový pozváraný z hliníkových a oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 2 246 x 965 x 1 477 mm
Rázvor: 1 505 mm
Výška sedla: 895 mm
Objem palivovej nádrže: 22 l
Pneu: vpredu: 90/90-21, vzadu: 130/80-17
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, zdvih 210 mm, vzadu: centrálne uložený tlmič pruženia, zdvih 200 mm
Brzdy: vpredu: 2x kotúčová, priemer kotúča 298 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 245 mm
Hmotnosť: 200 kg (prevádzková hmotnosť)
Cena: 7 290 ? (219618,54 Sk)

Text: Bohdan ?Amis? Cichacký, foto: V. Brniak

Yamaha XT660Z Ténéré

9 komentárov

9 Comments

  1. Express

    21. septembra 2009 at 7:20

    Pekne, pekne, mat tak o 1 valec viac je doma v garazi. 😈

  2. raptor

    21. septembra 2009 at 8:09

    Myslim ze je otazka casu kedy yamaha vzkriesi superteneru 🙂

    ak sa ponesie v podobnom duchu ako jej mensia sestra bude to vazne zaujimava motorka

    len dufam ze sa nenechaju strhnut pretekami v objeme… myslim ze 900twin zo sucasnej TDM bohate pokryje poziadavky an vykon cesteneho endura

  3. bezdooo

    21. septembra 2009 at 8:17

    Cacho tiez basni o novej supertenerke, ale ako raptak spominal, tiez mam strach, ze budu chciet dat do toho nejaky velkoobjemovy motor ala GS1200, co si myslim, ze je zbytocne vela

  4. AMIS

    21. septembra 2009 at 20:18

    Budú to tam musieť dať, bo si každý radšej nechá svoju africu alebo skočí rovno na liter a vác 😁 🤣

  5. RoboNM

    21. septembra 2009 at 20:27

    Malá, ľahká, napriek tomu dospelá. Do ľahšieho terénu a na rally ako stvorená, mal som možnosť na jen chviľku sedieť a v „teréne“ som sa cítil istejšie ako na hrochovi 🙂 Jedine ten bočný plast je vraj z nevhodného materiálu a pri páde na bok síce ochráni pred poškodením nádrž, ale ide doslova “ na trsátka“ 😕

  6. raptor

    21. septembra 2009 at 20:40

    Ja som si na to sadol len na mieste a seriove tlmice su nechutne makke… ist s nimi do terenu znamena chytat dorazy

  7. RoboNM

    22. septembra 2009 at 9:30

    Rapťák, je možné, že tá čo som na nej sedel už mala menené, lebo u mně dobrý 🙂

    Apropos, pri jazdení rallye terénu je aj tak vhodné meniť struny za progresívne u takmer každej motorky 😉

  8. italofighter

    22. septembra 2009 at 17:32

    Pekny strojcek pokukoval som po nom aj ja ked skom predal byvalu masinu ale jaksik hmmm jednovalec odradil ale snad uvidime casom

  9. kxbibo

    26. septembra 2009 at 18:44

    Taktiež som mal možnosť na tom vrknúť ale tá predná vidlica je otras. Normálne som sa čudoval kde tú starú drchu v Yamahe vykopali. Vidlica je príliš mäkká a zastaralá. A ani sa vôbec desingovo nehodí k tej motorke, chcelo by to tam krásne dve masívne offroad trubky.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri