Cez leto sa nám dostala do redakcie fľaštička s názvom MPG BOOST. Priznám sa, trochu neveriacky a s predsudkom som si vypočul komentár k tomuto motoristickému prostriedku. Proste stačí dávkovať tento prostriedok do nádrže pri tankovaní a môžeme očakávať razantné zníženie emisií a spotreby paliva. Žeby to bolo také jednoduché? Určenie? Pre všetky typy spaľovacích motorov vrátane úplne nových automobilov či motocyklov. Otázka emisií je dnes veľmi pálivá pri STK a otázka zníženia spotreby paliva ešte viac. Tak čo, skúsime to?
DOBRE – OTESTOVALI SME A POZNÁME VÝSLEDOK
Ako prostriedok aplikovať? Táto technológia je založená na skladbe revolučných prostriedkov, ktoré v podstate ošetrujú spaľovaciu komoru. MPG sa dodáva v dvoch skupenstvách a to v pevnom a tekutom, pričom my sme použili tekutú zmes. Stačí ju naliať v požadovanom množstve (rádovo v mikromililitroch) do nádrže pred tankovaním v závislosti na objeme tankovaného paliva. Ako testovací model som použili naše staršie služobné vozidlo Ford C-MAX 1,8 TD.
Polovica testu – máme výsledky, test pokračuje ďalej Pred testom sme navštívili oficiálnu STK a požiadali sme o emisnú kontrolu. Prostriedok sme aplikovali najbližšie 3 mesiace a opäť sme navštívili STK kvôli emisnej kontrole. Keďže sa jedná o vznetový motor s počtom km. 163 000 boli sme zvedaví na výsledok emisnej kontroly.
Výsledok: emisie dymivosti klesli o neuveriteľných 57%
A čo spotreba? Spotrebu sme precízne a jednoducho merali na základe bločkov z PHM a počtu najazdených kilometrov v konfrontácii s palubným počítačom. Priemerná spotreba pred testom: 6,7 l /100 km Priemerná spotreba po teste: 6,2 l /100 km Celková priemerná úspora: 0,5 l/100 km
Čo vlastne spôsobuje tak dramatické zníženie meraných hodnôt? Po aplikácii sa MPG kompletne rozloží do paliva. Palivo potom slúži ako nosič prípravku do spaľovacej komory a pri horení sa látky aktivujú. V tomto momente sa vytvára na kovoch mikrotenká katalická vrstva, ktorá zároveň ošetruje kovy. Ako následok je zníženie trenia, zlepšenie tepelnej izolácie a dochádza k dokonalému spaľovaniu paliva. MPG nie je aditívum a nemení štruktúru paliva. Zároveň dochádza k prirodzenej dekarbonizácii spaľovacieho systému bez rizika zanesenia. Karbónové usadeniny sa nerozpúšťajú, ale vypaľujú. Prečo sa tak dramaticky zlepšujú emisie a znižuje spotreba? Najväčšia strata efektivity motora je spôsobená stratou tepla, čo spôsobuje chladenie motora a olej v motore. Vzniknutá mikrovrstva zabraňuje prenosu sálavého tepla, preto sa zvýši teplota spaľovania, zároveň expanzia nakoniec sa zvýši i výkon motora. Táto vrstva pôsobí ako katalytický prekurzor, ktorý následne vstúpi do reakcie s katalyzačnou zložkou obsiahnutou v MPG. Vďaka teplote vo valci a prítomnosti katalyzátora sa spúšťa katalytická reakcia, vďaka ktorej sa chemikálie lepšie oddelia a zlepší sa spaľovanie. Táto katalytická reakcia je tiež exotermická a vytvára teplo. Výsledkom kombinácie vyššie uvedených faktorov je 30 až 40 % lepšia expanzia vo valci pri rovnakom množstve paliva. Spomínaná mikrovsrtva zároveň zabraňuje nechceným usadeninám v motore.
Výsledný efekt: Zníženie spotreby Zvýšenie výkonu Radikálne zníženie emisií Predĺženie životnosti motora
Zaujal vás článok a náš test? Máte záujem o tento typ prípravku? Kontaktujte redakciu: motomedia@motomedia.sk, 00421 42 432 70 91
Autor: V. Brniak
Článok bol publikovaný v Motomagazíne 12/2013.
Zázraky sa dejú?
Výsledok: emisie dymivosti klesli o neuveriteľných 57%
Jediná riadne merateľná hodnota v tomto teste sú tie emisie. Aj to nevieme, ža akých podmienok. Keď prišlo auto pekne rozohriate, vypálené po 200km tak má tiež iné emisie, ako keď prejde ráno z garáže 6km na emisnú, zvlásť ešte k tomu diesel. 😟 Takže zatiaľ ma tu nepresvedčilo nič. Spotreba mi v rámci jednej trasy v pohode kolíše od 5,9l po 8,5l. Takže nejakých 0,5l na jedno tankovanie nie je žiadny merateľný údaj. Stačí, že sa s autom postavím trochu šikmejšie ako predtým, alebo nemám naložený kufor a už natankujem aj o 3-4l viac po vypnutie pištole, čo riadne skreslí údaj na 200km. 😶
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
devill63
16. mája 2014 at 16:23
Bez toho aby som bol uštipačný ako ste odmerali to požadované množstvo v mikromililitroch… 😶
Bopsik
16. mája 2014 at 19:17
Ja som jednoducho skeptik, a takým báchorkám jednoducho neverím. Už tu takých zázračných prípravkov boli mraky.
Pozn. Pán novinár isto netuší čo je to mikromililiter (ani ja).
BacilBA
16. mája 2014 at 20:21
Jediná riadne merateľná hodnota v tomto teste sú tie emisie. Aj to nevieme, ža akých podmienok. Keď prišlo auto pekne rozohriate, vypálené po 200km tak má tiež iné emisie, ako keď prejde ráno z garáže 6km na emisnú, zvlásť ešte k tomu diesel. 😟
Takže zatiaľ ma tu nepresvedčilo nič. Spotreba mi v rámci jednej trasy v pohode kolíše od 5,9l po 8,5l. Takže nejakých 0,5l na jedno tankovanie nie je žiadny merateľný údaj. Stačí, že sa s autom postavím trochu šikmejšie ako predtým, alebo nemám naložený kufor a už natankujem aj o 3-4l viac po vypnutie pištole, čo riadne skreslí údaj na 200km. 😶
Bopsik
17. mája 2014 at 18:30
Ale zistil eď mám poloprázdnu nádrž, auto, či motorka dajako nechce ťahať. Keď natankujem doplna, výkon odrazu stúpne minimálne o 30%, to je čo?
Bopsik
17. mája 2014 at 18:31
… mi preskakuje…
Mlhos
17. mája 2014 at 18:46
http://www.libereckadrbna.cz/zpravy/krimi/tohle-rozhodne-nekupujte-krabicka-do-zasuvky-penize-neusetri.html
Mlhos
17. mája 2014 at 18:52
😁 😁 😁
http://www.proenergysaver.com/slk/
kweni
20. mája 2014 at 9:03
http://www.dtest.cz/clanek-3185/zazracne-uspory-s-energy-saver-pro-velky-podvod