Connect with us

Testy a recenzie

Zázraky sa dejú?

Publikovaný

on


Konečne niečo, čo znižuje emisie a spotrebu

Cez leto sa nám dostala do redakcie fľaštička s názvom MPG BOOST. Priznám sa, trochu neveriacky a s predsudkom som si vypočul komentár  k tomuto motoristickému prostriedku. Proste stačí dávkovať tento prostriedok do nádrže pri tankovaní a môžeme očakávať razantné zníženie emisií a spotreby paliva. Žeby to bolo také jednoduché? Určenie? Pre všetky typy spaľovacích motorov vrátane úplne nových automobilov či motocyklov. Otázka emisií je dnes veľmi pálivá pri STK a otázka zníženia spotreby paliva ešte viac. Tak čo, skúsime to?

DOBRE – OTESTOVALI SME A POZNÁME VÝSLEDOK

Ako prostriedok aplikovať?
Táto technológia je založená na skladbe revolučných prostriedkov, ktoré v podstate ošetrujú spaľovaciu komoru. MPG sa dodáva v dvoch skupenstvách a to v pevnom a tekutom, pričom my sme použili tekutú zmes. Stačí ju naliať v požadovanom množstve (rádovo v mikromililitroch) do nádrže pred tankovaním v závislosti na objeme tankovaného paliva. Ako testovací model som použili naše staršie služobné vozidlo Ford C-MAX 1,8 TD.

Polovica testu – máme výsledky, test pokračuje ďalej
Pred testom sme navštívili oficiálnu STK a požiadali sme o emisnú kontrolu. Prostriedok sme aplikovali najbližšie 3 mesiace a opäť sme navštívili STK kvôli emisnej kontrole. Keďže sa jedná o vznetový motor s počtom km. 163 000 boli sme zvedaví na výsledok emisnej kontroly.


Výsledok: emisie dymivosti klesli o neuveriteľných 57%

A čo spotreba?
Spotrebu sme precízne a jednoducho merali na základe bločkov z PHM a počtu najazdených kilometrov v konfrontácii s palubným počítačom.
Priemerná spotreba pred testom: 6,7 l /100 km
Priemerná spotreba po teste: 6,2 l /100 km
Celková priemerná úspora: 0,5 l/100 km

Čo vlastne spôsobuje tak dramatické zníženie meraných hodnôt?
Po aplikácii sa MPG kompletne rozloží do paliva. Palivo potom slúži ako nosič prípravku do spaľovacej komory a pri horení sa látky aktivujú. V tomto momente sa vytvára na kovoch mikrotenká katalická vrstva, ktorá zároveň ošetruje kovy. Ako následok  je zníženie trenia, zlepšenie tepelnej izolácie  a dochádza k dokonalému spaľovaniu paliva. MPG nie je aditívum a nemení štruktúru paliva. Zároveň dochádza k prirodzenej dekarbonizácii spaľovacieho systému bez rizika zanesenia. Karbónové usadeniny sa nerozpúšťajú, ale vypaľujú. Prečo sa tak dramaticky zlepšujú emisie a znižuje spotreba? Najväčšia strata efektivity motora je spôsobená stratou tepla, čo spôsobuje chladenie motora a olej v motore. Vzniknutá mikrovrstva zabraňuje prenosu sálavého tepla, preto sa zvýši teplota spaľovania, zároveň expanzia nakoniec sa zvýši i výkon motora. Táto vrstva pôsobí ako katalytický prekurzor, ktorý následne vstúpi do reakcie s katalyzačnou zložkou obsiahnutou v MPG. Vďaka teplote vo valci a prítomnosti katalyzátora sa spúšťa katalytická reakcia, vďaka ktorej sa chemikálie lepšie oddelia a zlepší sa spaľovanie. Táto katalytická reakcia je tiež exotermická a vytvára teplo. Výsledkom kombinácie vyššie uvedených faktorov je 30 až 40 % lepšia expanzia vo valci pri rovnakom množstve paliva. Spomínaná mikrovsrtva zároveň zabraňuje nechceným usadeninám v motore.

Výsledný efekt:
Zníženie spotreby
Zvýšenie výkonu
Radikálne zníženie emisií
Predĺženie životnosti motora

Zaujal vás článok a náš test? Máte záujem o tento typ prípravku? Kontaktujte redakciu:
motomedia@motomedia.sk, 00421 42 432 70 91

Autor: V. Brniak

Článok bol publikovaný v Motomagazíne 12/2013.

Zázraky sa dejú?

8 komentárov

8 Comments

  1. devill63

    16. mája 2014 at 16:23

    Bez toho aby som bol uštipačný ako ste odmerali to požadované množstvo v mikromililitroch… 😶

  2. Bopsik

    16. mája 2014 at 19:17

    Ja som jednoducho skeptik, a takým báchorkám jednoducho neverím.  Už tu takých zázračných prípravkov boli mraky.

    Pozn. Pán novinár isto netuší čo je to mikromililiter (ani ja).

  3. BacilBA

    16. mája 2014 at 20:21

    Jediná riadne merateľná hodnota v tomto teste sú tie emisie. Aj to nevieme, ža akých podmienok. Keď prišlo auto pekne rozohriate, vypálené po 200km tak má tiež iné emisie, ako keď prejde ráno z garáže 6km na emisnú, zvlásť ešte k tomu diesel.  😟 
    Takže zatiaľ ma tu nepresvedčilo nič. Spotreba mi v rámci jednej trasy v pohode kolíše od 5,9l po 8,5l. Takže nejakých 0,5l na jedno tankovanie nie je žiadny merateľný údaj. Stačí, že sa s autom postavím trochu šikmejšie ako predtým, alebo nemám naložený kufor a už natankujem aj o 3-4l viac po vypnutie pištole, čo riadne skreslí údaj na 200km.  😶

  4. Bopsik

    17. mája 2014 at 18:30

    Ale zistil eď mám poloprázdnu nádrž, auto, či motorka dajako nechce ťahať. Keď natankujem doplna, výkon odrazu stúpne minimálne o 30%, to je čo?

  5. Bopsik

    17. mája 2014 at 18:31

    … mi preskakuje…

  6. Mlhos

    17. mája 2014 at 18:52

    😁 😁  😁 
    http://www.proenergysaver.com/slk/

    ked si dam dva tak jazdim na vzduch ?  😁  😁  😁 

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri