Keď sa povie univerzálny model, tak každého logicky napadne motocykel, ktorý bude vyhovovať väčšine a niektorí si ho ešte trošku doklepnú. V Británii na to idú po svojom a pre svoje inovované cestovné enduro Tiger 800 sa rozhodli pre istotu vydať rovno 4 verzie daného modelu. Je to teda univerzál, ktorý pokryje naozaj širokú škálu záujemcov.
Spoločné črty Pozrime sa teda najskôr, čo majú všetci štyria súrodenci spoločné. Teda okrem výrobcu. Jedná sa o cestovné enduro poháňané kvapalinou chladeným in-line trojvalcom s rozvodom DOHC a s 12 ventilmi. Objem valcov je 800 ccm, vŕtanie x zdvih je 74,05 x 61,94 mm. Maximálny výkon je 95 koní (70 kW) pri 9 250 ot./min. a maximálny krútiaci moment je 79 Nm pri 7 850 ot./min. Na rok 2015 dostal osemstovkový Tiger lepšie pruženie a vynovenú elektroniku. V roku 2015 môžeme teda počítať s elektronicky ovládanou škrtiacou klapkou (Ride-by-wire systém). Výrobca sa pochválil, že sa mu podarilo znížiť spotrebu o neuveriteľných POZOR 17%. Je to neskutočný skok vo svete spotreby, kde sa výrobcovia bežne hrajú s pol percentami. Tak či tak, by nový Tiger mal mať spotrebu 3,6 l/100km a s plnou nádržou teda jazdec zhltne 430 km. Veľmi príjemné hodnoty, najmä keď sa dívame na cestovný potenciál tohto modelu. Výkon motora sa prenáša cez šesť stupňovú prevodovku a sekundárny prevod reťazou na zadné koleso. Kolesá majú rozmer 19 palcov vpredu a 17 palcov vzadu. O brzdenie sa stará Nissin. Dvojkotúč s priemerom 308 mm ovládajú strmene vybavené dvojpiestikom vpredu, vzadu je jeden kotúč 255 mm ovládaný strmeňom s jedným piestikom. V základnej výbave je vypínateľné ABS.
Štyri druhy Okrem toho, čo všetko majú Tigre spoločné, sa musíme určite mrknúť aj na to v čom sú rozdielne. Predsa len, keby bol rozdiel iba vo farbe, tak sa z toho nerobí veda. V prvom rade je nutné povedať, že Tigre sa delia na cestovné modely s označením XR a modely s terénnymi ambíciami s označením XC. Nasvedčuje tomu aj pruženie WP, ktoré sa nachádza len na XC modeloch. XR-ká majú liate kolesá, chýba im predný zobák a celkovo pôsobia civilnejšie. XC s výpletom a zobákom nás už ťahá na nespevnený povrch poľnej cesty. Ďalšie delenie pre Tigre je pre také tie bežné modely bez malého „x“ a nadštandardne vybavené modely s „x“. Dostávame tak celú škálu modelov XR, XC, XRx a XCx. X-kové Tigre sú vybavené palivovými mapami, aby sa dalo správanie motora nastaviť podľa aktuálnych potrieb jazdca a tak isto jeho okolia. Máme na výber teda Road, Rain, Sport a Off-road. Medzi ďalšie vychytávky patrí kontrola trakcie. Táto je v základe vypínateľná a pre verziu „x“ je nastaviteľná aj pre off-road režim. Je príjemné vidieť, že výrobca pohol rozumom a umiestnil spodný ochranný plech do základnej výbavy všetkých štyroch modelov. Škoda, že chrániče rúk sú už len v x-verzii. Vo vyššej verzii sa môžeme ešte tešiť na komfortnejšie sedadlo, automaticky vypínané smerovky, tempomat a tri jazdné módy, ktoré nám dokážu preddefinovať továrensky nastavené hodnoty pre ABS, kontrolu trakcie a palivovú mapu. Jazdné módy sú určené pre cestu a off-road. Tretí mód je programovateľný, takže si majiteľ môže nastaviť motocykel podľa seba.
Ochrana a komfort Doplnková výbava pre Tigre je zameraná na ochranu a komfort. Pozrieme sa len na originál Triumph výbavu, keďže doplnkových predajcov je kvantum a nemá zmysel rozoberať všetko. Čo je teda možné dokúpiť na Tigra? V prvom rade vyhrievané rukoväte, ďalej kufre s nosičmi, topcase, doplnkové svetlá, imobilizér, vyšší štít, kontrolu tlaku v pneumatikách, padacie rámy, väčší plech chrániaci motor, znížené sedadlo, tašky, predĺženia blatníkov a rôzne náhradné diely. Triumph je v tomto smere skutočne špička a dovolí vám upraviť si motocykel presne podľa vašich predstáv a potrieb.
Triumph Tiger 800 XR / XRx / XC / XCx Cena: od 9 800 Eur Motor: 800 ccm, 12 ventilov, DOHC, R3 Výkon: 95 k pri 9 250 ot./min. Krút. moment: 79 Nm pri 7 850 ot./min. Prevodovka: 6-stupňová, reťaz Rozmery (D x Š x V): 2 215 x 795 x 1 350 / 2 215 x 865 x 1 390 mm Rám: kolískový, pozváraný z oceľ. rúrok Hmotnosť: 213 / 216 / 218 / 221 kg (prevádzková) Rázvor: 1 530 / 1 545 mm Výška sedla: 810-830 / 840 – 860 mm (XC a XCx) Objem pal. nádrže: 19 l Pneu: vpredu: 100/90 – 19 / 90/90 – 21, vzadu: 180/55 – 17 / 150/70 – 19
Článok je publikovaný v časopise Motomagazín 5/2015. Text: Jozef Jambor, foto: Triumph
Tiger na štyri spôsoby – predstavenie Triumph Tiger 800 XR / XC / XRx
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.