Connect with us

Spravodajstvo

Adventure už nie je len pre vyvolených – Predstavenie BMW F 800 GS Adventure

Publikovaný

on

Tak sme sa konečne dočkali! Populárne enduro F 800 GS bude ponúkané aj v dobrodružnej verzii Adventure. Napriek tomu, že tento model svojím určením priam volal po takomto kroku, BMW dlho otáľalo s jeho predstavením a priaznivci tohto modelu museli čakať až na modelový rok 2013, ktorý okrem inovácie základného modelu priniesol aj novú verziu Adventure.

Označenie Adventure už nie je len pre vyvolených
Označenie Adventure sa v spojitosti s BMW vždy spájalo len s vlajkovou loďou v podobe modelu R 1200 GS, ktorý si vyslúžil povesť extrémneho dobrodruha, ktorý tam, kde iní končia, pokračuje ďalej. Príchod nového modelu F 800 GS Adventure rozširuje tento koncept o model strednej triedy, ktorý bude svojmu väčšiemu súrodencovi pri zdolávaní náročného terénu minimálne vyrovnaným súperom a vďaka robustnému podvozku inšpirovanému súťažnými špeciálmi a nižšej hmotnosti je priam stvorený na dobrodružnú turistiku.

Robustný podvozok a pružný dvojvalec
Základ v podobe dvojitého priehradového rámu pozváraného z oceľových rúrok zostáva zachovaný. Rovnako aj kyvná vidlica odliata z hliníkovej zliatiny je rovnaká ako na štandardnom modeli F 800 GS. Jedinou zmenou je vystužený zadný podporný rám, ktorý pomáha zvládať väčšiu nádrž (+ 8 l). Brzdný systém ABS je montovaný už v základnej výbave a 800-vka sa môže pochváliť úplne novým dvojkanálovým systémom Bosch 9M BMW. Systém je vypínateľný, čo je v prípade offroad jazdy dôležitým prvkom.
Srdcom modelu Adventure je radový dvojvalec o objeme 798 ccm, ktorý je identický ako na štandardnej verzii a vyniká kombináciou dostatočného výkonu a vynikajúcej pružnosti, vďaka čomu si poradí nielen s rýchlou diaľnicou, ale aj pomalými presunmi náročným terénom. Samozrejme, netreba zabúdať na výbornú spotrebu, ktorá je pre diaľkového turistu rovnako dôležitá.

Elektronické systémy ESA a ASC súčasťou doplnkovej výbavy
BMW už tradične ponúka na nový model bohatú paletu doplnkovej výbavy a v tomto prípade prináša do strednej triedy elektronické podporné systémy, ktoré doteraz boli len výsadou modelov rady R alebo K. Zákazník tak môže siahnuť po elektronickom systéme nastavenia pruženia ESA, ktorý v tomto prípade ovláda len zadný tlmič pruženia. Jazdec si môže tlačidlom na riadidlách nastaviť jeden z troch režimov útlmu pruženia aj počas jazdy. Naopak, predpätie pružiny sa nastavuje manuálne pomocou otočnej hlavice pod sedlom.
Pod druhou skratkou (ASC) sa ukrýva automatický stabilizačný systém, ktorý zabraňuje strate trakcie zadného kolesa na klzkom povrchu. V prípade offroad jazdy sa dá plne deaktivovať, alebo môžete prepnúť systém do špeciálneho režimu Enduro, ktorý upravuje čas aktivácie nielen trakčnej kontroly, ale aj systému ABS a zasiahne vždy o niečo neskôr, vďaka čomu systém toleruje určitý stupeň prešmyknutia zadného aj predného kolesa.

Pripravený na cestu okolo sveta
F 800 GS s vysokými zdvihmi pruženia, štíhlou konštrukciou a 21-palcovou pneumatikou na prednom kolese už od samého začiatku sľubuje vynikajúce jazdné vlastnosti v teréne. Verzia Adventure do toho však prináša ďalšie prvky, ktoré vám pomôžu pri ceste za dobrodružstvom. 800-vka sa v tomto prípade nechala inšpirovať svojím väčším súrodencom a prináša dizajn robustnej motorky pripravenej na všetko. V porovnaní so základným modelom má o máličko vyššie sedlo, ktoré je však komfortnejšie. Zvýšený čelný štít zlepšuje spolu s chráničmi rukovätí ochranu pred nápormi vetra. Širšie stúpačky spolu s výškovo nastaviteľnou páčkou zadnej brzdy sú vítanými doplnkami pre offroad jazdu. Zvýšené nároky na ochranu spĺňajú padacie rámy, ktoré chránia motor a pribudli aj robustné držiaky postranných hliníkových kufrov, ktoré pomáhajú chrániť palivovú nádrž, ktorá sa ukrýva pod sedlom.

Voliteľné balíky výbavy a špeciálna edícia „Launch Edition“
Výrobca ponúka na tento model hneď niekoľko balíkov voliteľnej výbavy a zákazník si tak môže navoliť kombináciu doplnkov podľa svojich potrieb. Komfortný balík ukrýva palubný počítač, vyhrievané rukoväte a centrálny stojan. Potom nasleduje Enduro balík, ktorý ponúka systém ASC v kombinácii s Enduro režimom, a nakoniec je tu Bezpečnostný balík, ktorý ponúka systémy ASC a ESA. Všetko sa medzi sebou dá samozrejme kombinovať. Pre nedočkavcov, ktorí si budú chcieť poriadiť nový Adventure už tento rok pripravil výrobca špeciálnu 1 000-kusovú edíciu „Launch Edition“, ktorá okrem špeciálnej farebnej úpravy (matná piesková) ponúka kompletnú výbavu spolu s uzamykateľnými hliníkovými kuframi a držiakom navigácie.

BMW F 800 GS Adventure

Motor: 798 ccm, 8 ventilov, DOHC, R2
Výkon: 85 k pri 7 500 ot./min.
Krút. moment: 83 Nm pri 5 750 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 305 x 925 x 1 450 mm
Rám: dvojitý priehradový, pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 229 kg (prevádzková)
Rázvor: 1 578 mm
Výška sedla: 890 mm
Objem pal. nádrže: 24 l
Pneu: vpredu: 90/90-21, vzadu: 150/70-17

Text: Miro Tamáši, foto: BMW Motorrad

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 6/2013 Janka

Adventure už nie je len pre vyvolených – Predstavenie BMW F 800 GS Adv

Advertisement

1 komentár

1 komentár

  1. devill63

    15. júla 2013 at 10:30

    Skutočne veľmi pekná motorka….mal som možnosť si ju potľapkať….24 l nádrž je veľkým plusom 👍

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri