Connect with us
BMW GS Prehadzovač

Podujatia

Ako sa rodia motocykle CFMOTO: Navštívili sme továreň v čínskom Hangzhou

Publikovaný

on

Advertisement

Naša redakcia mala jedinečnú možnosť nahliadnuť priamo do výroby motocyklov CFMOTO v modernom čínskom meste Hangzhou. Značka, ktorú mnohí poznajú ako cenovo dostupnú alternatívu k európskym výrobcom, dnes buduje reputáciu technologicky vyspelého hráča. Rozhodli sme sa preveriť, ako to vyzerá priamo vo výrobe – a čo všetko stojí za úspechom značky, ktorá sa čoraz viac presadzuje aj na európskom trhu.

CFMOTO: Od „jarného vetra“ k technologickej značke

CFMOTO vzniklo v roku 1989 ako súčasť skupiny ChunFeng Group – názov v preklade znamená „jarný vietor“. Prvý veľký krok prišiel v roku 2005 na výstave EICMA, kde značka predstavila svoj prvý ATV model. Nasledovala výroba motocyklov a v roku 2011 aj strategická spolupráca s rakúskou KTM, ktorá viedla k otvoreniu spoločného závodu v roku 2018.

Táto aliancia je výhodná pre obe strany – CFMOTO získalo technologické know-how, KTM zas zníženie výrobných nákladov. Dnes sa v Hangzhou vyrábajú všetky motocykle CFMOTO, elektrické modely Zeeho, štvorkolky značky GOES (odkúpené začiatkom roka 2024) aj motocykle KTM a Husqvarna. Zaujímavosťou je, že v Číne sa KTM predáva pod názvom KTMR2R kvôli ochrannej známke.

Moderné technológie a precízna organizácia výroby

V samotnom závode sa ročne vyrobí vyše 270-tisíc motocyklov a spolu so štvorkolkami až 400-tisíc vozidiel. Naše kroky viedli najprv do múzea značky, kde nás zaujal napríklad model TRG1250, ktorý používa aj čínska polícia. Frank Liu, európsky obchodný manažér značky, nám prezradil, že CFMOTO má ambíciu do roku 2028 zdvojnásobiť výrobu štvorkoliek a vstúpiť do prémiového segmentu vedľa mien ako Can-Am či Polaris. Okrem Číny má značka továrne aj v Thajsku a novovybudovaný závod v Mexiku.

V spoločnom závode s KTM nás sprevádzal Eduard Šlampa, riaditeľ CFMOTO pre Slovensko a Česko. Bezpečnostné opatrenia sú tu prísne – mobilné telefóny sme museli odložiť. Výrobný proces pôsobí veľmi precízne, každý motor sa testuje ešte pred samotnou montážou. Ak sa zistí čo i len minimálna odchýlka, putuje na podrobnú kontrolu. Na linkách vznikajú motory 790 a 890 cm³, motokrosové modely aj motocykle Husqvarna. Rakúsky dôraz na kvalitu cítiť v každom detaile.

Bestseller 450 MT a vlastná výroba motorov

Jedným z najvýraznejších produktov CFMOTO je aktuálne model 450 MT. V hale, kde sa vyrába, pracuje denne vyše 8000 zamestnancov a vyprodukuje sa viac než 300 kusov tohto modelu. Každý krok vo výrobe kontroluje samostatný pracovník, pričom finálna fáza zahŕňa test na motorovej brzde a prípravu na export.

Zastavili sme sa aj v motorárni – srdci každého motocykla. Tu sa montujú a frézujú jednotlivé časti agregátov a každý motor prechádza dôkladnou kontrolou. Výroba dosahuje úroveň 400-tisíc motorov ročne. V poslednej hale sme videli proces výroby štvorkoliek a pracovných strojov – od zvárania rámov až po kompletné zabalenie do exportných boxov.

Budúcnosť značky: skúter pre Európu a motocykel s V4 motorom

Záver prehliadky patril diskusii o budúcnosti značky. Eduard Šlampa nám potvrdil, že CFMOTO pripravuje úplne nový skúter špeciálne pre európsky trh. Ešte zaujímavejšou správou je pripravovaný motocykel s motorom V4, ktorý už značka naznačila na výstave EICMA. CFMOTO sa zároveň pripravuje na digitalizáciu – chystá funkcie ako odomknutie motocyklov mobilom, podobne ako pri bezkontaktných platbách.

CFMOTO už dávno nie je len „lacnou“ čínskou značkou. Vďaka technologickému partnerstvu s KTM, systematickej výrobe a odvážnym plánom sa z nej stáva globálny hráč, ktorý sa nebojí ani prémiového segmentu. Ďakujeme spoločnosti Journeyman, oficiálnemu importérovi značky pre Slovensko a Česko, za možnosť nahliadnuť do srdca výroby a priniesť vám naše postrehy priamo z Hangzhou.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri