Trieda crusier sa vo všeobecnosti teší veľkej popularite. Niektorí jazdci majú radi cruisre klasické, iní moderné. Niektorí oceňujú strohú eleganciu triedy bagger, iní zas chcú mať luxusný parník. Honda CTX1300 je novinkou na trhu cestovných crusierov pre rok 2014. Je to moderný stroj stvorený pre cruiserovské jazdenie, a zároveň bike pripravený pre každodenný svet.
Komfort – Technológia Zážitok Práve tieto tri slová, resp. ich anglická verzia sa skrývajú za skratkou CTX. Už na prvý pohľad je celkom zrejmé dizajnové smerovanie novej tisíctristovky. To, čo minulý rok načal Gold Wing F6B je tu využité naplno. Celý dizajn motocykla je nízky a dlhý, pričom predná časť motocykla vytvára masívny dojem. Výška sedadla je len 735 mm nad zemou a vďaka 19,5-litrovej nádrži ukrytej pod ním sa znižuje ťažisko. Okrem príjemne nízkeho sedadla aj ďalšie charakteristiky dokazujú, že CTX je crusierom v pravom zmysle slova. Máme tu dopredu posunuté stúpačky a riadidlá natiahnuté dozadu k jazdcovi. V základnej výbave motocykla sú ale aj vyhrievané rukoväte, čo je samozrejme doplnok, ktorý nájdete skôr na turistickom motocykli. Zadnú časť modelu dopĺňa dvojica pevných kufrov umožňujúcich cestovanie s dostatočným priestorom pre batožinu. K luxusu (alias Deluxe verzii) patrí stereo systém s možnosťou pripojenia iPodu, MP3 prehrávača alebo smartfónu pričom prehrávaná skladba sa jazdcovi zobrazuje na palubovke. Motocykel na rozdiel od spomínaného Gold Wingu F6B už ponúka Bluetooth pripojenie a teda je stavaný na moderné headsety. Na palubnej doske môžete nájsť klasickú dvojicu analógových budíkov doplnenú LCD displejom zobrazujúcim všetky ďalšie potrebné údaje. Príjemným doplnkom je zobrazenie spotreby paliva. Osvetlenie motocykla je kompletne vyhotovené v LED technológii a smerové svetlá sú vybavené samovypínaním.
Moderný podvozok Nový dvojitý kolískový rám pozváraný z oceľových rúrok je základným nosným prvkom tohto modelu. Rázvor motocykla je 1 645 mm, pričom rozloženie hmotnosti je v pomere 48 / 52 (predok / zadok). Pohotovostná hmotnosť motocykla je 338 kg. Zadná kyvná vidlica má dĺžku 690 mm a prekvapivo dvojicu tlmičov vzadu. Predná vidlica má priemer nosníkov 43 mm. Kolesá majú priemer 18 palcov vpredu a 17 vzadu. Predné je brzdené dvojicou kotúčov s priemerom 310 mm a trojpiestikovými strmeňmi. Zadné má jeden 316 mm kotúč, ktorý spomaľuje trojpiestikový strmeň. Vo výbave je systém kombinovaného ABS, čiže v prípade stlačenia zadnej brzdy brzdí aj predná. Kombinované ABS tak zvyšuje bezpečnosť pri brzdení za zhoršených podmienok na ceste.
Nový život pre osvedčený motor V4 Pozdĺžne uložený motor V4 o objeme 1 261 ccm je dobre známy a naposledy sa objavoval v modeli Pan European. Valce medzi sebou zvierajú uhol 90 stupňov, dvojicu ventilov v každom valci trochu netradične ovláda rozvod DOHC. Motor samozrejme prešiel ladením a keďže sa jedná o cruiser, tak dôraz bol kladený na nízke a stredné otáčky. Prípravu paliva obstaráva elektronické vstrekovanie PGMFI a aj vďaka nemu výkon dosahuje maximum 84 k už pri 6 000 ot./min. a krútiaci moment 106 Nm pri 4 500 ot./min. CTX1300 je crusier a patričné zvuková kulisa je tak namieste. Výfuková sústava 422 by mala zabezpečiť, že zvuk motora bude mať tie správne tóny a motocykel nie len dizajnom, ale aj zvukom upúta pri akcelerácii zo semafóru na semafór. Výkon motora sa na zadné koleso prenáša cez päť-stupňovú prevodovku a bezúdržbový kardanový hriadeľ. Model CTX je ďalším modelom v ponuke Hondy, ktorý sa dočkal elektronického systému trakčnej kontroly TCS a je ešte len tretím modelom v ponuke výrobcu, ktorý je týmto systémom vybavený.
Doplnky Výrobca ponúka na tento model množstvo doplnkov, ktorými si môže majiteľ motocykel vybaviť k svojmu obrazu. Sú to napríklad vyšší predný štít, hmlovka, zadný nosič, top case, opierka spolujazdca a množstvo chrómových doplnkov. Na záver by sa mohol niekto opýtať prečo kupovať CTX a nie rovno Gold Wing F6B? CTX je ľahšia a teda ovládateľnejšia motorka s užšou stavbou, ktorú jazdec ocení v meste. Určite zaváži aj moderná technika ako trakčná kontrola alebo Bluetooth konektivita, ktorá na staršej platforme Gold Winga chýba. No a potom je tu samozrejme cena, ktorá dosť výrazne hovorí v prospech nového štvorvalca.
Honda CTX1300 Cena: 16 490 Eur Motor: 1 261 ccm, 8 ventilov, DOHC, V4 Výkon: 84 kw pri 6 000 ot./min. Krút. moment: 106 Nm pri 4 500 ot./min. Prevodovka: 5-stupňová, kardanový hriadeľ Rozmery (D x Š x V): 2 380 x 940 x 1 170 mm Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z hlin. profilov Hmotnosť: 338 kg (prev. hmotnosť) Rázvor: 1 645 mm Výška sedla: 735 mm Objem pal. nádrže: 19,5 l Pneu: vpredu: 130/70-18, vzadu: 200/50-18
Text: Jozef Jambor, foto: Honda Článok bol publikovaný v Motomagazíne 4/2014.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.