Connect with us

Spravodajstvo

Bezočivý džentlmen – Predstavenie Triumph Street Triple

Publikovaný

on

Z Veľkej Británie ku nám dorazilo množstvo vecí. Mimo iné napríklad Beatles, James Bond a radové trojvalce vyrábané pod značkou Triumph. Po tom ako Triumph v roku 1984 dostal novú injekciu a prekonal tak krízu, ktorá mala ukončiť jeho takmer 100 ročnú výrobu, sa na nás z ostrovov hrnú čím ďalej tým vydarenejšie motocykle, pokrývajúce prakticky celý trh. Nie je preto divu, že k veľkému Speed Triplu v roku 2007 pribudol aj objemovo menší avšak rovnako nevybúrený brat Street Triple. Street Triple sa stal hitom. Vďačí za to nie len svojmu pôvodu ale aj motoru prevzatému z modelu Daytona 675. Aby nedošlo k nejakému neuváženému pospávaniu na vavrínoch, tak pre rok 2013 si výrobca pripravil dizajnovú inováciu a výraznú odtučňovaciu kúru.

Pár zvarených trubiek…
Pravdepodobne najväčšou zmenou oproti minuloročnému modelu je modernizácia podvozku a jeho komponentov. Aby som nechodil okolo horúcej kaše, tak priamo k veci. Podvozok je celkom nový, vďaka jeho úprave došlo k zníženiu hmotnosti motocykla o 6 kíl a váha plne naliateho Streeta je 183 kíl. Určite veľmi slušné číslo pre motorku plne pripravenú k jazde. Vďaka centralizácii hmotnosti sa mohli inžinieri pohrať s uhlom prednej vidlice, ktorý je pre rok 2013 presných 24,1°. Tieto pre mnohých nepatrné zmeny však výrazne prospievajú ovládateľnosti, ktorá je teraz ostrejšia a dynamickejšia. V spojení s hmotnosťou sa „fun-level“ tohto motocykla dostáva na maximálnu úroveň.

…a ich odpruženie
Na začiatku možno bolo pár zvarených trubiek, tam to však nekončí. Na skvelej ovládateľnosti nenesie zásluhu len (typický) rám ale aj premyslené pruženie. Výrobca zvolil pružiace komponenty KYB (pôvodná japonská firma Kayaba Research Center predaná do USA ako KYB Americas Corporation) so 41 mm upside-downovou vidlicou a dráhou pruženia 120 mm. Vzadu je centrálne uložený tlmič rovnakej značky KYB s dráhou 124,5 mm.
Spomalenie stroja má v rukách resp. v dvoch piestikoch Nissin s dvoma 310 mm kotúčmi vpredu. Vzadu je to Brembo s jedným kotúčom a piestikom o priemere 220 mm. Novinkou pre rok 2013 je vypínateľný systém ABS.

Daytona v srdci
Adrenalín vyvolávajúce ústrojenstvo Street Tripla ostalo na rok 2013 nezmenené. Máme tu dvanásť ventilový štvortaktný trojvalec o objeme 675 ccm, ktorého vŕtanie x zdvih sú 74 x 74 mm. Pomocou šesťstupňovej prevodovky prenáša silu 106 koní (77,4 kW) pri 11 850 ot. / min. na zadné koleso. Krútiaci moment vrcholí na hranici 68 Nm pri 9 200 ot./min. Street bol nastavený na maximálny výkon v nízkych a stredných otáčkach a vďaka lineárnemu priebehu krútiaceho momentu sa tak stáva motocyklom, ktorý zabaví čo najväčšiu skupinu jazdcov od tých menej skúsených až po rýchlych pilotov.

Výbava
Aj napriek tomu, že by sa Street mohol tváriť ako vstupenka do sveta Triumpháckych roadsterov, je to plne vybavený bike s nadštandardom v základnej výbave. Napríklad imobilizér je v základnej výbave. Digitálny LCD displej má zabudovaný merač okruhového času, množstvo paliva, čas ale napríklad aj nastaviteľné kontrolky zmeny prevodového stupňa a s tým súvisiace zobrazenie zaradeného prevodu. V doplnkovej výbave zobrazuje LCD aj tlak v prednej a zadnej pneumatike. Na tento rok sa Street Triple pripravuje v čiernej, bielej a modrej farbe.

R-kový brat
R-ko posúva Streeta ešte o krok bližšie k skúseným jazdcom. V prvom rade ponúka tento model plne nastaviteľný podvozok (teda pruženie aj útlm) vpredu aj vzadu. Predná vidlica aj zadný tlmič by mali pochádzať z modelu Daytona. Vpredu sa o zastavenie stroja stará radiálna brzda namiesto obyčajnej a oproti základnej verzii má upravenú geometriu, pričom uhol riadenia je 23,4°. zadný podporný rám prichádza s červenou farebnou kombináciou, aby bol zvýraznený a na sedadlo spolujazdca sa dá umiestniť kryt, ktorý z tohto biku robí sólovú záležitosť. R-ko sa samozrejme vyrába v iných farebných kombináciách a to čierna, biela a matná grafitová, každá s červenými doplnkami. Na kryte chladiča je výrazný symbol R.

Doplnky
Tak ako aj iní výrobcovia aj Triumph si uvedomuje silu v predaji doplnkov a tak ich ponúka bohatú paletu. Pre Street Tripla sú to štíty vo farbe motocykla, spodné kapotáže motora a kryty sedadiel spolujazdca. Tieto doplnky zmenia motocyklu dizajn na ešte agresívnejší. Hmotnosť motocykla s dá znížiť napríklad zmenou koncovky výfuku za model vyrobený firmou Arrow priamo pre Streeta. Vychytávky ako CNC-čkom vyrobené páčky spojky a bŕzd, či štýlové zrkadlá snáď ani netreba spomínať. Zaujímavosťou môže byť jednoducho zapojiteľná rýchlo-prehadzovačka rýchlostí.

Triumph Street Triple

Motor: 675 ccm, 12 ventilov, DOHC, R3
Výkon: 106 k pri 11 850 ot./min.
Krút. moment: 68 Nm pri 9 750 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 055 x 740 x 1 060 mm
Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z hlin. profilov
Hmotnosť: 183 kg (prevádzková hmotnosť)
Rázvor: 1 410 mm
Výška sedla: 800 mm
Objem pal. nádrže: 17,4 l
Pneu: vpredu: 120/70 – 17, vzadu: 180/55 – 17

Text: Jozef Jambor, foto: archív Motomedia

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 3/2013 Janka

Bezočivý džentlmen – Predstavenie Triumph Street Triple

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri