Connect with us

Spravodajstvo

Drsňák – predstavenie Suzuki Intruder M1800R B.O.S.S.

Publikovaný

on


Úžasné na trhu s motocyklami nie je len to, že nás každý rok čakajú novinky, ale aj úsilie prepracovať existujúce modely do atraktívnejšej podoby. Takže každý rok sa dizajnéri, konštruktéri, inžinieri a všetci ďalší „-éri“ vrátia do dielne a otáčajú predávaný model ako ochotnú dvacku až kým z neho nedostanú niečo viac.
 Žiarivým príkladom tejto stratégie je novinka z dielne Suzuki, model Intruder 1800. Vyrába sa od roku 2006, kedy sa vďaka mohutnej stavbe a obrovskému motoru stal vlajkovou loďou crusierov značky Suzuki.

Takmer bez chrómu
 Najväčšou zmenou pre M1800R je zmena štýlu. Do názvu pribudli písmená BZ, čo je skratka od B.O.S.S., čo je opäť skratka od Blacked Out Suzuki Special. Ako je na prvý pohľad jasné, výrobca konečne pochopil, že tak svalnatý bike sa už z princípu nemá predávať vo všelijakých modrých, strieborných a purpurových farbách a že chróm je v prípade Intruderu viac prežitok ako potreba.
 Na budúceho majiteľa bude v garáži čakať čierna šelma, so všetkými typicky chrómovými detailami vyvedenými v čiernej farbe. So žltým pruhom evokujúcim preteky, s čiernymi kolesami označenými žltou páskou po obvode a s veľkými prednými brzdami, ktoré bohužiaľ nie sú v čiernej farbe.
 Pravdepodobne jediná vec, ktorá sa dá tomuto skvostu vytknúť sú smerovky. Tieto Intruderu sedia asi ako zásterka namontovaná narýchlo pred kontrolou STK. Vôbec nechápem prečo sú chrómované, ale verím, že výrobcovia aftermarketu to urýchlene napravia.
 Veľmi príjemný je kryt zadného sedadla, ktorý po nasadení robí z Intruderu drsný motocykel, ale zároveň umožňuje zvezenie pre partnerku.

Motor a ďalšie čísla
 Intruder má úctyhodných 2 480 mm dĺžky a 347 kíl pohotovostnej hmotnosti. Pripočítajme hmotnosť jazdca sediaceho 705 mm nad zemou a dostávame sa takmer na hranicu pol tony. Rozbeh tohto stroja má na starosti V-Twin s objemom 1 783 ccm a uhlom valcov 54 stupňov. Je to vodou chladený štvortakt s elektronickým vstrekovaním, vŕtaním a zdvihom 112 x 90,5 mm, kompresným pomerom 10,5:1 a štyrmi ventilmi s rozvodom DOHC. Výkon motora je 123 koní pri 6 200 ot./min. a krútiaci moment vrcholí na hodnote 160 Nm pri 3 200 ot./min. Sila motora sa prenáša päť-stupňovou prevodovkou na kardanový hriadeľ.
 Kontakt s vozovkou zabezpečujú osemnásťpalcové kolesá s pneumatikami 130/70 vpredu a viac ako slušných 240/40 vzadu. Predná upside-down vidlica má priemer nosníkov 46 mm a predné radiálne namontované brzdové strmene majú svoj pôvod v okruhovej GSX-R.
 
Suzuki Intruder M1800R B.O.S.S.
Cena: 13 590 Eur
Motor: 1 783 ccm, 8 ventilov DOHC, V2
Výkon: 125 k pri 6 200 ot./min.
Krút. moment: 160 Nm pri 3 200 ot./min.
Prevodovka: 5-stupňová, kardanový hriadeľ
Rozmery (D x Š x V): 2 480 x 875 x 1 130 mm
Rám: dvojitý kolískový, pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 347 kg (prevádzková)
Rázvor: 1 710 mm
Výška sedla: 705 mm
Objem pal. nádrže: 19,5 l
Pneu: vpredu: 130/70-18, vzadu: 240/40-18

Text: Jozef Jambor, foto: Suzuki
Článok bol publikovaný v Motomagazíne 4/2014.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri