Connect with us

Testy a recenzie

Dual sport po anglicky: Triumph Tiger 900 Rally Pro

Publikovaný

on

Britskí konštruktéri z Triumphu inovovali model Tiger 900. Dotklo sa to aj terénneho modelu Rally Pro. Je ako stvorený na jazdu v teréne aj na ceste. A práve táto koncepcia je pre motorku s 3 valcami veľmi výnimočná. Motor prešiel výraznými zmenami, ktoré je cítiť na motore, zvuku aj komforte jazdca. Triumph Tiger 900 Rally Pro sme pre Vás testovali v okolí Malagy v teréne aj na kľukatých cestách Andalúzie. Veľkým plusom pre tohtoročný model je bohatšia základná výbava a balíky príplatkovej výbavy.

Agresívnejší motor

Objem si zachoval hodnotu 888 ccm. Zapaľovanie valcov prebieha v poradí 1, 3 a 2. Maximálny výkon sa zvýšil na 108 koní pri 9500 ot. / min. To je o 13 konských síl viac, ako minulý modelový rok! Krútiaci moment narástol na 90 Nm dostupný pri 6850 ot. / min.

Tiger 900 dostal nové piesty. Zvýšený kompresný pomer – 13,0:1 zlepšil efektivitu spaľovania. Konštruktéri vymenili hlavu valcov, vylepšili nasávanie aj vačkové hriadele. Prívod nasávania je po novom o 15 mm dlhší.

Motorka prešla obmenou výfukového systému. Miesto dvojitého katalyzátora dostal Tiger jednoduchý. Zmenila sa koncovka. Tiger 900 má rozoznateľne agresívnejší zvuk, ktorý je iný už pri voľnobehu. Pri jazde sa to prejavuje ešte citeľnejšie.

Komu nepostačí tento hukot, môže si priplatiť za titánovú koncovku od Akrapoviča. Ušetríte s ňou 1,9 kg. Spolupráca s touto značkou je novinkou pre rok 2024.

Jazda v praxi. Výkon motora sa prejavuje už od voľnobehu a pri manipulácií na mieste a pomalej jazde som ocenil veľmi jemnú spojku. Výkon rastie plynulo a odozva plynu tiež veľmi presná. V hornom pásme otáčok je motor oveľa živší. Toto chýba práve dvojvalcom, ktoré mu konkurujú. Motorka pôsobí na svoje rozmery veľmi ľahko a vzdušne. A ten výfuk si veľmi rád poprdkáva, zvuková kulisa je oveľa lepšia. Hlavne som to cítil pri prudkom podradení, alebo náhlom zavretí plynu. Veľkou devízou Triumph Tiger 900 Rally Pro je ho vyváženosť pri jazde v stúpačkách.

Podvozok – plne nastaviteľný

Verzia Rally pro sa líši hlavne podvozkom, svetlou výškou aj veľkosťou kolies. Vpredu aj vzadu má vypletané kolesá s rozmermi 150/70R17 a 90/90-21. Toto usporiadanie umožňuje výbornú priestupnosť terénom.

Vpredu je Showa 45mm upside down vidlica, má manuálne nastavenie predpätia, tlmenia odskoku a tlmenia kompresie. Vzadu manuálne nastavenie predpätia a tlmenia odskoku. A nemenej podstatné sú zdvihy, ktoré majú 230 mm vzadu a 240 mm vpredu.

V teréne motorka pri spávnom nastavení žehlí menšie aj stredné nerovnosti a v prípade ťažkého terénu je k dispozícii obrovská porcia zdvihov.

Na ceste sa motorka neponára, viem si na nej užiť aj turistickú jazdu s podobnou športovou náladou, ako pri GT Pro. Tu mi však chýba elektronická zadná tlmiaca jednotka oproti GT Pro. Pokiaľ ti však nevadí vyššia svetlá výška, alebo ju priam hľadáš, vyber si túto verziu. Použiteľnosť v teréne aj na ceste mi dávala pocit, že na nej môžem ísť kamkoľvek.

Brzdy od Bremba

Vpredu sú dva plávajúce kotúče s priemerom 320 mm Brembo Stylema – 4 piestikové Monoblok brzdiče s radiálnou pumpou. Tie sú doplnené o optimalizované náklonové ABS. Jeden kotúč vzadu má priemer 255mm, je od značky Brembo, s jednopiestikovým posuvným brzdičom.

Tieto brzdy patria k vrcholu toho, čo si môžete kúpiť. S brzdami som bol veľmi spokojný čo sa týka nástupu, brzdného účinku. Brzdy zvládajú agresívne zaobchádzanie športového jazdca na ceste a v teréne sú chirurgicky presné. Hlavne pri ostrých zjazdoch vynikajú svojou čitateľnosťou a možnosťou dávkovania. Ovládať sa dajú jedným prstom a mohol som sa na ne spoľahnúť v akejkoľvek situácii. Prepojenie prednej a zadnej brzdy rozkladá elektronika. Čo sa mi stalo pri viacerých modeloch značky, aj tieto občas pískajú.

Komfort a technológie

Aktualizáciu dostal systém, ktorý zobrazuje 7 palcový TFT displej. Už pred 4 rokmi pri predstavení bola táto časť motorky ďaleko pred väčšinou konkurencie. Tento rok je upravené menu a zobrazenie. V štandardnej výbave dostaneš:

  • USB-C zásuvka na nabíjanie
  • konektivita cez bluetooth
  • indikátor tlaku v pneumatikách
  • vyhrievané sedadlo jazdca a spolujazdca
  • signalizácia núdzového brzdenia
  • nastaviteľné sedadlo s novým tvarom. jeho výška je nastaviteľná (GT Pro – 820 až 840mm, Rally Pro 860 – 880 mm. Sedadlo lepšie filtruje vibrácie
  • Vylepšený quick shifter – vďaka senzoru na radičke a motore lepšie synchronizuje preradenie. A je to medzi generačne cítiť. Rovnakú technológiu ponúka aj Street Tripple RS
  • Led hmlovky
  • Plechový kryt motora a padací rám

Zásadnými zmenami prešli aj bočné panely a kapotáž. Nejde len o estetickú funkciu. Slúži hlavne na lepší odvod tepla od chladiča, ktorý smeruje viac od jazdcových nôh. Riadidlá dostali gumové podložky, ktoré znižujú jemné vibrácie od motora vo vyšších otáčkach.

Rally Pro má navyše režim Off-Road plus, ktorý má kompletne vypnutú trakčnú kontrolu a ABS.

Modely sa líšia aj v jazdnej pozícii. Rally Pro má nižšie stúpačky a riadidlá posunuté dozadu o 15 mm.

Suma sumárum

Triumph Tiger 900 Rally Pro konkuruje cestovným endurám vyššej rady, hlavne tým, ktoré majú radové dvojvalce. Spomeňme nové 900ky od BMW, či upravené verzie Yamahy Ténéré 700. Tiger ponúka v tejto kategórii 3 valcový motor, ktorý v takomto endure nemá žiadna iná značka. Špeciálne Rally Pro je pre cestovateľa, ktorý ju prevetrá aj v teréne. Obratnosť a výkon sú v skvelej rovnováhe. Tento rok to platí dvojnásobne.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri