40+ – tu sme
Domov › Diskusné Fóra › Kaviareň › 40+ – tu sme
Označené ako: Hruso25
- This topic has 16,925 odpovedí, 115 hlasov, and was last updated pred 3 years, 1 month by maco.
-
AutorPríspevky
-
15. februára 2019 o 13:02 #102548VANUCCIÚčastník (Participant)
😎Tak je to správne Papi už stavia a buduje 👍 alebo budoval, ale v pohode 🙂
15. februára 2019 o 13:19 #102549ahojkoÚčastník (Participant)papi,
este dobre ze si jej nekupil bicyklik
s cervenymi kolesami, ale so zltymi…
😈 🤐 😁15. februára 2019 o 14:45 #102550VANUCCIÚčastník (Participant)😎 serusko, ale základ je rám a ten je červený 😈
15. februára 2019 o 16:52 #102551przwjhrjaujzepieztjteÚčastník (Participant)😈 Hybajte s tou politikou do riti.
K bicyklu: VANUCCI, ano, je červený, lebo sme kúpili pre dcéru. Srdce mi krvácalo, lebo som tvrdý pravičiar a chcel som chlapca s modrým bicyklom. 😁
Ale chcem k tomu niečo iné, nakoľko je v pôvodnej skupine 40+ už kopec 50+, 60+ a starších dedkov-kutilov.😈 Dôvod nasledujúceho mudrovania a masírovania si ega:
Jeden známy, keď videl u švagra môj „výtvor“, spravil niečo podobné, ale „vylepšil to“ – kolieska sa mu pohybovali len smerom hore-dole po zvislici (nejaký perák-systém, či čo) a chlapec mu s tým furt padal. Systém som nevidel, len švagor referoval, že bolo to dokonca o niečo zložitejšie, ako moje…
Tak pre iniciciatívnych a vylepšovaniachtivých dedov (máme takých dedov pár 😁 ):
Moja geometria je premyslená a vymakaná (jak ináč? 😈 ), v jednoduchosti je krása.
1) Pri náklone narastá rozchod medzi pomocným kolieskom a zadným kolesom, pri maximálnom náklone až na cca 140 % pôvodnej hodnoty. Znamená to, že koleso podopiera bajcykel (snažiaci sa prevrátiť) na stále dlhšom rameni, teda podopieranie silnie zvyšujúcim sa náklonom. Neprevráti sa, nikdy sa to nestalo. Treba ale mať spoľahlivý koncový doraz, aby sa vodiaca tyč „teleskopu“ nemohla dostať až medzi špice kolesa.2) K tomu pri stláčaní tiež účinne narastal odpor pružiniek, takže pôvodný zámer zohnať progresívne pružiny bol zrušený. Kým by som niečo súce zohnal, dcéra to nechala celé demontovať. Šak už mala dva roky a také kolieská potrebujú vraj len malé deti…
15. februára 2019 o 17:49 #102552HogÚčastník (Participant)Papi to nakousl………….je to elektrokopie Yamaha Vitago XV 1100 móóóc pěkná !
Škoda, že se nenachází v oblastech českých !
Mám dva vnuky 4 a 6,5 roku: Ta by jim p a s o v a l a !
Jenom Vás čtu, nezúčastňuju se, ale ta motorčička mě nedala abych neokomentoval !
Váš J.E. Hog 🙂
16. februára 2019 o 8:01 #102553macoÚčastník (Participant)Papi, drzá otázka- aké výhody mala odpružená verzia pomocných koliesok, oproti klasike ? 😎
16. februára 2019 o 9:10 #102554przwjhrjaujzepieztjteÚčastník (Participant)😈 Maco, je to prkotina, nechajme to tak. Už ľutujem, že som to pridal. 😁
Ale keby, priprav si čipsy a prečítaj včerajšie príspevky z 11:39 a zo 17:52.Ak by si stále nezistil výhody, venuj pozornosť stati o chlapčekovi z vedľajšej ulice a mojej poznámke o tom, ako rychlo si malá osvojila správanie sa bicykla bez pomocnách koliesok, pričom ich mala.
O to mi v prvom rade išlo, aby tie kolieska moc nezasahovali do správania sa bicykla, cieľom bolo s nimi sa naučiť jazdiť bez nich.
Malá predtým už mala najazdených tisíce kilometrov na trojkolke a bála sa bicykla, takže pomocné kolieska pomohli aj psychicky. Zasiahli ale len vtedy, keď ich už ozaj bolo treba.
Až sama prekvapivo rychle zistila, že už ich netreba.
Také to malo výhody, že to nemalo nevýhody. A to už je úspech, nie? 😁
16. februára 2019 o 9:19 #102555przwjhrjaujzepieztjteÚčastník (Participant)😈 Zabudol som napísať, že dneska by to šlo… 😈 👍
Dúfam, že batérie máte dobité, gumy nahustené.Mali by ste vyjazdiť ten starý bendzzin, nech to tam nehnije – a natankovať čerstvý.
Včera som bol odfotiť snežienky, ale kui, ešte nekvitnú.Súdruh Donald Tramp mal asi pravdu, globálne oteplovanie je humbug… 😈
16. februára 2019 o 10:01 #102556apaÚčastník (Participant)Ja som včera namontoval na V-Stromiho kufre od momula, už nebudem len skútrista ale aj adventúre, lebo to je napísané na kufroch 🙂 😁 , dal by som sem fotku ale z rajče stránky to nefunguje a vymýšľať vymyslené sa mi nechce.
A dnes skúsim prvýkrát tohto roku naštartovať Yamahu, uvidím. Mala vlani po sezóne totálne vydr*ný akumulátor, tretinka nevypla vyhrievanie rukovätí, ktoré ten amatér servisný mechanik namontoval bez relátka priamo na baterku.
Idem na to.
16. februára 2019 o 12:41 #102557macoÚčastník (Participant)OK Papi, tako to potom malo svoj zmysel 🙂
Oné, dnes som štartoval aj ja gixero, len na stojane, lebo tam nemám brzdové platničky. No a karbesy musia ešte raz dole a bude sa pridávať + 1 otáčka na pilotovi screwovi podľa Retra. 🙂16. februára 2019 o 14:01 #102558ahojkoÚčastník (Participant)Hlavne pre retra z maleho muzea…
Aby Papi neplakal tak jedna aj z jeho kraja…
Jedna zaujimava…
Dve californie, rozne kubatury…
16. februára 2019 o 14:58 #102559przwjhrjaujzepieztjteÚčastník (Participant)😈 Maco, aj my sme dnes pridávali 1/2 otáčky, ale na šulci.
Viac sme nemali odvahu, šmyk sem, šmyk tam.
Ráno ešte mrzlo a aj poobede bolo najviac +10° C (voda + 84° pri semafóroch 😈 ).
Asfalt studený, pneu studené, v lesíkoch miestami mokro, nebolo to ešte ono.Ale aj tak sme vyškerený v prilbe vedeli, že YESSS, to je ono! 👍 😈
17. februára 2019 o 7:50 #102560macoÚčastník (Participant)Heský, už bolo treba 🙂 🙂 🙂
17. februára 2019 o 8:43 #102561GoldyÚčastník (Participant)Ešte nie je 15°C, 😠 ja ešte vydržím. Vyderžaj, pioner!! 🤐
17. februára 2019 o 10:30 #102562przwjhrjaujzepieztjteÚčastník (Participant)😈 Goldy, obliekaj sa rychle, už je 11 a pol, o jednej vyrážame! 😁
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.