zeleno
Reakcie
-
AutorPríspevky
-
zeleno
Účastník (Participant)na aute pridávaš nohou a odbrzdíš rukou. Na motorke máš zašlapnutú zadnú brzdu, / motorku mierne naklonenú doľava držíš len
ľavou nohou / pridáš potrebný plyn a púšťaš spojku.
Keď cítiš, že začína zaberať, pomaly povoľuješ nožnú brzdu a dokončíš rozbiehanie.
Zručnejší motorkári zvyknú použiť len prednú brzdu. / obidve nohy môžu byť na zemi / Koncom dlane pridajú plyn, púšťajú spojku a keď zaberá, povoľujú páčku brzdy.zeleno
Účastník (Participant)Kvapalina je nestlačiteľná a dráha piestika po záber je pomerne malá. Rieši sa to tak, že najskôr stláčaš len vratnú pružinku. Voľný chod sa šteluje dorazovým šróbikom na páčke. Neviem, či ho tvoja Jawka má.
Ďalším problémom / ak to predtým nerobilo / môže byť, že nové platničky nemajú vôľu v trmeni, alebo drhne valček a málo sa vráti.
Napíš, čo sa dá vylúčiť a budeme hľadať ďalej.zeleno
Účastník (Participant)Furby: Stále nerozumiem, čo myslíš pod pojmom tvrdá. Skús to popísať podrobnejšie.
– má malý mŕtvy chod a hneď brzdí, hoci je páčka ešte ďaleko od rukovete.
– mŕtvy chod je ok, treba ale veľmi stláčať, aby brzdilo.
– po odbrzdení sa valček málo vráti a koleso ide ťažko, šuchá o kotúčzeleno
Účastník (Participant)Tom: pozri si [linka]
Vôle sú približne 0,1 saci a 0,12 výfukový. Robi sa to podobne ako na aute, len jedno vahadlo obsluhoje 2 ventily, tak sa s tým treba viac pohrať.zeleno
Účastník (Participant)Na 90 % je to chudobná zmes na voľnobeh. Keď chytí, treba ju na dlhší čas nechať bežať na sytič a nepridávať, kým sa trocha nezahreje. Je jedno aká je teplota, bude to robiť aj v lete, len nahriatie trvá kratšie.
Vadim má pravdu, rozvod s tým nemá súvislosť. Riešenie je prekontrolovať funkciu sytiča, obohatiť zmes na voľnobeh, prípadne zvýšiť hladinu benzínu v karburátore. Menšia tepelná hodnota sviečky nepomôže. Mohol by byť aj opozdený základný predzápal.Vidicon: na Škodovke to robí prehnutie víčka karburátora /drží filter a chvenim, alebo prílišným utiahnutím filtra sa prehne/, potom si prisaje falošný vzduch a prakticky vyradí sytič.
zeleno
Účastník (Participant)ja som už veterán, jazdím 40 rokov, z toho bolo 20 r. závodne motokros. Teraz mi už stačí previesť sa s kamarátmi po teréne v okolí,
tak zo 20-30 km.zeleno
Účastník (Participant)pokiaľ si dobre pamätám, tak tiež asi 9 ročný na otcovom pionieri. Vnúčik ma už tromfol, 5-ročný mal 2 malé moto.
zeleno
Účastník (Participant)ivien, napísať kedy máš čo na motorke konkrétne meniť -napríklad: piest po 100 hod., krúžky po 50 hod.,brzdové obloženie po 60 hod.,
reťaz po xxx hod. a podobne to sa veľmi nedá. Opotrebovanie súčiastok veľmi závisí od toho, v akých podmienkach pracujú, t.j. ako s
motorkou zaobchádzaš. Tá tvoja je robená na turistickú jazdu a ak tak budeš aj jazdiť, môžeš ju používať hodne dlho.
Všeobecné pokyny by mali byť uvedené v užívateľskej príručke.
Bežná údržba sa dá urobiť aj doma v garáži:
– umytie a vyčistenie: určite sama
– kontrola upevneňovacich skrutiek jednotlivých dielov: skúsenejší motopriateľ / Ty kukáš / potom sama
– kontrola stavu a hustoty vzduchu v pneu: asi sama
– kontrola reťaze , jej našpanovanie a premazanie: Skúsenejší motopriateľ vysvetlí, predvedie, potom podľa Tvojej zručnosti aj sama
– premazanie: čapíkov páčky prednej brzdy, zadnej brzdy, spojky, bowdenov a tiahel a pod.- stačí pár kvapek oleja alebo nastriekať VéDéčkom- buď sama , prípadne predvedie motokámoš
– výmena sviečky alebo kontrola vzdialenosti kontaktov, podľa príručky spolu so skúsenejším motokámošom / posúdi aj bohatosť zmesi /
– kontrola, vyčistenie alebo výmena vzduchového filtra: – prvýkrát ukáže motokámoš, potom aj sama
– kontrola žiaroviek a elektropríslušenstva:- sama, pri zistení závady opraví moto elektro kámoš
– kontrola stavu kolies, napnutie špíc, vycentrovanie: zistí motokámoš, opraví skúsený profi-motokámoš
– kontrola uloženia kyvnej vidlice / či nemá vôľu /: pomyká s ňou silný motokámoš opraví znova profi-kámoš
– kontrola vôle a premazanie ložísk hlavy riadenia /dôležité hlavne ak sa umýva wapkou/: profi-motokámoš
– výmena oleja: spomínala si, že to robíš sama
– ostatné odbornejšie nastavenia a výmeny súčiastok: super profi-motokámoš, ak nenájdeš, kontaktuj Vadima alebo Karola1 -
AutorPríspevky


Kawasaki Z900 SE 2025 – jemná evolúcia, ostrá esencia

BMW R 1300 R – Čistý výkon, inžinierska presnosť a jazdecký minimalizmus

Boli sme pri tom: Moto Test Camp 2025 – Prvý ročník veľkého testovania na Slovensku

Moto Morini X-Cape 700 – keď taliansky dizajn stretáva čínsku techniku

BMW R 1300 GS Adventure 2025 Triple Black – temný svetobežník

Vespa Officina 8 – návrat ku koreňom legendy

Pozvánka na Tanec Slnka 2025

Triumph Speed Twin 1200 RS 2025 – britská sila v retro kabáte

Ako sa rodia motocykle CFMOTO: Navštívili sme továreň v čínskom Hangzhou

MOTO TEST CAMP po prvýkrát na Slovensku: Najväčší testovací víkend motocyklov mieri do Trenčína

Triumph Speed Twin 1200 RS 2025 – britská sila v retro kabáte

BMW R 1300 GS Adventure 2025 Triple Black – temný svetobežník

Vespa Officina 8 – návrat ku koreňom legendy

Pozvánka na Tanec Slnka 2025

Boli sme pri tom: Moto Test Camp 2025 – Prvý ročník veľkého testovania na Slovensku

Moto Morini X-Cape 700 – keď taliansky dizajn stretáva čínsku techniku

Kawasaki Z900 SE 2025 – jemná evolúcia, ostrá esencia
