Connect with us

Spravodajstvo

Honda oživila ďalšie zvučné meno: legendárny Transalp je späť!

Publikovaný

on

Nová Honda Transalp

Po 9 rokoch sa na európsky trh vracia ikona strednej triedy cestovných endúr. Model s označením Honda XL750 Transalp prináša väčší a silnejší motor, množstvo technologických noviniek a nový design. Vyplní miesto medzi modelom CB500X CRF1100L Africa Twin, ktoré až dodnes ostalo prázdne. Každý, kto zvažuje nákup motorky, ktorá má ambície cestovať tisícky kilometrov na spevnených a v teréne, bude musieť zvážiť aj tento model. Cenovku nepoznáme, ale cena nového Horneta s identickým motorom napovedá, že sa máme načo tešiť.

Od základu nový stroj

Srdcom motorky je nový radový osemventilový dvojvalec, ktorého objem narástol na 755 cm3. Produkuje výkon 67,5 kW a krútiaci moment 75 Nm. Valce disponujú pokovovaním Ni-Sic, ktorý napomáha zvýšeniu výkonu vo vysokých otáčkach. V nízkych a stredných otáčkach zlepšuje chod motora systém nasávania vzduchu Air vortex. Charakter motora dotvára 270° predsadenie ojničných čapov prebraté z väčšieho modelu Africa Twin. Sila motora je prenášaná na zadné koleso 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Samozrejmosťou je antihoppingová spojka.

Všestranná v každej situácii

Medzigeneračne sa zmenilo aj obutie. Doterajšie 19″ koleso vpredu a zadná 17-ka vystriedalo 21″ koleso a zadnú 18ku. Podvozok dotvárajú predné nenastaviteľné 43 mm obrátené vidlice Showa SFF-CA a zadný tlmič so systémom prepákovania ProLink. Priaznivcov off-roadu potešia väčšie zdvihy, konkrétne 200 mm vpredu a 190 vzadu, vďaka čomu bude motorka lepšie priechodná v teréne.

Pohodlie bude učite silnou stránkou tejto novinky. Ponúka vzpriamený posed, dobrú ochranu pred vetrom, ktorú si môžeš ešte vylepšiť príplatkovým vyšším plexi a doplnkovými deflektormi.

Nový Transalp prešiel obrovskou evolúciou z hľadiska elektroniky a možností nastavenia. Motocyklu dominuje 5 palcový TFT. Ten má a 4 režimy zobrazenia, možnosť spárovania s mobilným telefónom s operačným systémom Android aj iOS, ku ktorému patrí aj ovládanie hlasom. Zobrazuje všetky potrebné informácie, vrátane nastavenia 4 predvolených jazdných režimov, a jedného individuálneho. Môžeš si nastaviť 4 úrovne výkonu, 5 úrovní kontrolu trakcie HSTC, 2 úrovne ABS a 3 úrovne brzdenia motorom. Zadné ABS a HSTC je možné úplne vypnúť. Nechýba full LED svietenie vrátane smeroviek, ktoré upozorňujú okolie na krízové zastavenie.

Čistokrvný dobrodruh

Keď sa ohliadnem za týmito špecifikáciami, čaká nás veľmi zaujímavý stroj. Ten bude určený pre dobrodružné cesty, s ktorým jazdec zažije zábavu na ceste aj mimo nej. Ale neunaví ho ani dlhý diaľničný presun. Uvidíme, aká bude v praxi a ako bude fungovať ako celok. Každý vytúžený návrat so sebou prináša aj množstvo očakávaní. Verím, že svojich priaznivcov nesklame.

Honda ponúka k motorke množstvo balíkov príslušenstva, kde okrem kufrov, padacieho rámu a ďalších drobností, bude možne namontovať aj obojstranný quickshifter, či solídnu kovovú ochranu motora. Na svoje si prídu aj jazdci s vodičským oprávnením A2, keďže je možné objednať aj verziu s výkonom 35 kW. Cenovku zatiaľ nepoznáme, ale cena Horneta s rovnakým motorom napovedá, že by mohla byť veľmi zaujímavá.

Tešíme sa na redakčný test, kde si overíme všetky stránky tohto nového stroja. Zatiaľ mrknite na starú generáciu Transalp v našom archíve.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri