Connect with us

Spravodajstvo

Honda prekonala hranicu 300 miliónov vyrobených motocyklov

Publikovaný

on

(25. 11. 2014) Najväčší svetový výrobca motocyklov Honda Motor Co. dosiahol významný medzník vo svojej histórii, keď v septembri 2014 dosiahol hranicu 300 miliónov vyrobených motocyklov. Výrobca pri tejto príležitosti usporiadal vo svojom hlavnom výrobnom závode v Japonsku (Kumamoto Factory) špeciálnu oslavu. Modelom, ktorý zišiel z výrobných liniek s visačkou 300 000 000-ty vyrobený kus bola výročná verzia modelu Gold Wing vyrobená práve v tomto závode.

Na záver ešte zopár faktov, ktoré úzko súvisia s týmto neskutočným číslom. Honde trvalo 66 rokov, kým sa dopracovala k tomuto medzníku (motocyklová výroba bola spustená v roku 1949 modelom Dream Type-D). Najväčším svetovým výrobcom sa Honda stala už v roku 1959. V súčasnosti sa motocykle Honda vyrábajú v 33. výrobných závodoch v 22. krajinách sveta a v minulom roku zišlo z výrobných liniek 16,8 milióna motocyklov. V produkcii Hondy nájdete aj motocykel s bezkonkurenčne najväčším počtom vyrobených kusov v podobe legendárneho modelu Super Cub. Ku koncu marca 2014 bolo vyrobených neuveriteľných 87 miliónov kusov tohto modelu, ktorý sa predával a stále predáva v 160 krajinách celého sveta.

Foto

Honda prekonala hranicu 300 miliónov vyrobených motocyklov

17 komentárov

1 komentár

  1. AIR

    25. novembra 2014 at 15:51

    Pozeram a pozeram… ten model Dream Type-D je fakt krasny  🙂  🙂  🙂

  2. papi

    25. novembra 2014 at 22:32

    Je to fakt pekná motorka, akurát jednoznačne okopírovaná z predvojnových štandardných mašín s pevným lisovaným plechovým rámom.

    Pre porovnanie pridám jednu podobnú (ale o dosť staršiu) Čezetu.

    Honda síce už dala teleskopickú vidlu dopredu, ale zas hydraulicky tlmené teleskopické vidly mali napr. už aj predvojnové Bawory…
    Honda ale použil viacmenej oroginálne riešenie s karburátorom vpredu a výfukovým otvorom na valci vzadu – bola to však chyba. Čerstvá zmes chladila aj inak dobre chladený predok, výfuk však prehrieval aj inak horšie chladený „zadok“. Lokálne prehrievanie zapríčinilo, že piesty aj napriek neveľkému výkonu sa často zadierali.
    Podobné riešenie sa ako-tak ujalo neskôr u vodou chladených, väčšinou pretekárskych motocykloch ( o.i. aj MZ) – u vzduchom chladených to ani neskôr ale nebolo to pravé orechové riešenie.

    Inak napr. Jawa už v roku 1946 rozbehla sériovú výrobu oveľa modernejšieho Pěráku a v roku 1949 už chrlila ročne okolo 60 tisíc kusov…

    Týmto nechcem znižovať zásluhy Soichira, jednak dnes je to o inom – no a veeeeľmi skoro začali pretekať a netrvalo dlho, že ukázali svetu, ako sa to robí…
    Nakoniec sám jednu Hondu vlastním, ktorú som si ani náhodou nevybral náhodou… 😉  👍

  3. Goldy

    26. novembra 2014 at 6:25

    Tak. tak, múdro píše papi. Vlastne ako vždy. 😉 Však vieme, že japonský technický a výrobný zázrak začal kopírovaním všetkého čo chceli vyrábať, ale zaze kua rýchlo sa učili a po čase strčili (skoro) celý svet do  vrecka. 😶 Niekto zase bude tvrdiť, že v tej masovej výrobe sa niekde stratila „duša“ a charizma motocyklov. 😁 Ja tvrdím, že moje Suzka má dokonca dve duše. Jednu na prednom a druhú na zadnom kolese. 😈 ( nemám bezdušové) 😉

  4. AIR

    26. novembra 2014 at 6:31

    papi ako to tak citam, tak si do rozobral do detailu…  😶  😶  😶 

    ale aby som sa po tebe aspon na 2% opičil, tak nikde som nenapisal, ze iní vyrobcovia nevyrabali krajsie a dokonalejsie motorky pred hondou… jawa a Čezeta maju nepreberne mnozstvo krasnych a prevratnych modelov na danu dobu… to bol iba povzdych nad spomenutou motorkou v clanku… aj vela inych vyrobcov mali zaujimavu tvorbu….  🙂  😁  🙂

  5. papi

    26. novembra 2014 at 7:26

    👍  AIR, veď ja súhlasím s tvojim úvodným príspevkom, keby dnes nejaký dizajner chcel navrhnúť veterána, ťažko by krajšie niečo vytvoril.
    Čo som pridal, dal som skôr kvôli „dobovému koňtextu“… 😉

  6. bacaono

    26. novembra 2014 at 7:33

    A takto isto budeme o par rokov ospevovat Číňanov. 😈

  7. raptor

    26. novembra 2014 at 8:21

    Ondrík tomu celkom neverím… japonci si ten technický know how kt. majú a najma další vývoj v tomto smere určite nenechajú vyrvať z rúk. 

    Podla mňa čína nikdy nebude vyrábať dobré motorky, nie žeby to technicky nedokázala ale dobrý motorrad už čosi stojí (aj v číne) a domáci trh nemá takú kúpyschopnosť (solventnosť) aby si dokázal húfne kupovať aj drahšie motorky a tak podporovať ich ďalší, vlastný, vývoj.

    Vonku s tým moc neprerazia, aj keď je pravda že sa trpezlivo pokúšajú. Európa to je asi cesta silno zarúbaná húfom vlastných kvalitných značiek a ekologických smerníc, do Indie sa nedostanú lebo však Indiáni vystrčili spáry aj do oranžovej Európy. V severnej amerike je to asi úplne bez šance. Južná Amerika možno ale tam to podla mňa majú tiež pod palcom japonci.

  8. bacaono

    26. novembra 2014 at 11:10

    A vies ze v 40-50 rokoch by pravdepodobne toto iste niekto napisal o japoncoch? 😉 
    Pardon. Tych „par rokov“ malo byt asi v uvodzovkach. Myslel som nejaky podobny casovy usek ako to trvalo japoncom zacat kopirovat a potom sa zdokonalit. Aj ked ten casovy usek bude vdaka modernejsim technologiam pravdepodobne o dost kratsi.
    To tazsie prerazanie na rozne trhy je len docasne, a urcite to pojde najprv s malymi mnoho kusovymi kubaturami. Ked sa zlepsi pomer medzi cenou, kvalitou a uzitkovou hodnotou, trochu sa zabudne na prve vyrobene smejdy, splnia sa ekologicke predpisy, co nebude az taky velky technologicky problem, tak budu podla mna stale lacnejsi, a je jedno v ktorom kute sveta.
    Momentalne ma to netesi, ale nam uz to pravdepodobne moze byt jedno a nase deti a vnucence budu kupovat s radostou cinske motorky tak ako my teraz japonske 🙂 .

  9. raptor

    26. novembra 2014 at 14:01

    No je mozne, ze japonci vo svojich zaciatkoch kopirovali to co uz bolo vymyslene (logicky)
    ale nemyslim si ze by od zaciatku dodavali na trh smejdy… nie som tak erudovany v motohysterii ako papi, ale z toho co viem sa mi vidi ze japonci od zaciatku dodavali na trhy dobru kvalitu za dobru cenu …najma honda si vdaka Kaminari-sanovi z motoriek urobila „nabozenstvo“ a urcite programovo nevyrabala „papierove“ modely na tri sezony a potom zahod…

    … dnes nie je kumst najst 20-30 tocnu japonsku (aj europsku ci americku) motorku ktora normalne aktivne jazdi, pri cinach neviem ci by si nasiel 10 rocnu

    vcera mi volal majitel nejakej zanovnej „znackovej“ cinskej 400 ze zadnu rozetu novu potrebuje… a ja v dobrom, ze nemam taky katalog podla ktoreho by som zistil aku tam potrebujete 😉

  10. Bopsik

    26. novembra 2014 at 19:39

    Bacaizee ma pravdu. Co dnes Cina znamena v elektrotechnickom priemysle? Cinania su huzevnati, neodbytni a je ich dost. Pride doba, ze obratia svojimi vyrobkami svet naruby. Uz tam maju pocitace, textil, obuv, … A pridu aj auta a motocykle, len treba este chvilu pockat.

    Americania uz stracaju dych, a my, europania sme namysleni a pohodlni… A este aj drahi…

  11. slobo

    28. novembra 2014 at 15:26


    kantokushi.or.jp )

    Honda dosiahla míľnik
    -MR Sk-


    img.response.jp )

    míľnik
    a to,.. globálny.

    O` jaka bonsai, kvetnata mluva
    kDo to pisau.. ?
    kDo to je redakcia.
    Mikulec, Awia, spolupracant Fischer,..
    Odmaskuj sa 

    ..a one,
    pokračovanii

    Bude ?!? Nebude
    » Japonsko**
    -jeho ekonomika- za pár let fungovat pouze jako přívěsek expandující Číny «

    **TPP jde k ledu
    Published At: 25.04.2014 E-republika.cz
    v kapitole
    Je to o dolaru, blbče

  12. papi

    5. januára 2015 at 12:00

    Nedá mi, aby som nepridal ešte pár riadkov o začiatkoch Hondy.
    ( Keď som to už vyhrabal, no né?  😁  )

    Že Soičiro mal aký dobrý technický čuch aj bez titulu.

    Ten pôvodný motor Dreamu D (dvojtakt 98 ccm) pomerne rychle vymenili za iný, vznikol tak prvý Honda-štvortakt (146 ccm) Dream E-Type.
    Nový motor projektoval Kiyoshi Kawashima, on bol aj jedným zo skúšobných jazdcov, ktorí potom v roku  1951 tú motorku  testovali v hosrkom prostredí, presnejšie cez legendárne krutý priesmyk Hakone, tam museli niekoľkokrát po sebe  zastaviť aj prehrievajúce sa náklaďáky…

    Zo spomienok Kawashimy:

    – Robil som práve na projekte  nového 4-taktného motoru vo fabrike v Hamamatsu, keď ma „Dedko“ zavolal do Tokia, že chce to vidieť.
    Predložené výkresy Honda nadšene komentoval:
    – Ano, vidím, že tieto ventily a vačky už vyzerajú, čomu ja hovorím MOTOR, toto nie je len dvojtakt, ktorý vyzerá, ako odrezaný  kus bambusu s navrtanými dierami… Toto je tým, čo bude HONDU predávať…

    Dream E-Type, 1951, prvý štvortakt od Hondy.
    CB 750 Four v ňom ešte nebadať, ale už je niekde tam… 😈 

    Kawashima, už v roku 1992, na jednom Dream E-Type, ale  už aj s odpérovaním vzadu:

  13. raptor

    10. januára 2015 at 14:15

    Nuž a toto je presne tem typ príspevkov, ktorý na serveri s vedúcou úlohou od tvojho odchodu chýba…

  14. papi

    11. januára 2015 at 12:07

    😈 Káááá vu   si   osladím
         O troccchu víííc…
    😁

  15. theo

    11. januára 2015 at 12:18

    Sví ego naladím a jinak nic.  😁  🤐 

    nedalo mi…  😈 🤐 😇 /5xp/

  16. papi

    11. januára 2015 at 13:01

    😈   Už dosť, neodbočujme, prosím, od témy! 
    Nerobte tu z toho motoride, qa… 😈

  17. slobo

    12. januára 2015 at 12:47

    redactor  MR Sk Mikulec poslau … ekspertuu
    Kuknut
    jak ma rešenu obranu tlumiču  ( a, to šecko ) … Kolomajzuv Fat Boy

    http://postimg.org/image/a319gjjdv/

    orig. post
    fotka z přejímek – autor Jiří Vintr
    Copak se asi tak moc líbí japonským soudruhům z Hina na tatrováckém podvozku ?
    JV
    leden 12, 2015 12:55 am
    Dakar 2015,  Průběh 1. poloviny,  TRUCK-FORUM cz

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri