Už prvý pohľad na tento bike vyvoláva v človeku chuť niečo vyviesť. Do sluchátok pustiť Prodigy a prebehnúť sa v noci po pešej zóne, alebo vbehnúť do podchodu a vybehnúť až na treťom nástupišti železničnej stanice. Je to len pocit, ale je to pocit vyvolaný dizajnom a srdcom modelu Hypermotard od Ducati. Motocykel navrhnutý Pierrom Terblanche sa prvý krát objavil na výstave EICMA v Miláne v roku 2005 a už vtedy oslovil motocyklovú verejnosť.
Hypermotard Keď už hyper tak rovno tri krát. Presne tak nám výrobca ponúka Hypermotard na rok 2013. Prvá verzia nazvaná jednoducho Hypermotard je dôkazom, že už v úplnom základe Ducati splní svoje poslanie a nesklame žiadneho jazdca. Hypermotard už v základe ponúka bezpečnostnú výbavu Ducati Safety Pack. Ak si pod týmto pojmom niekto predstavuje dezinfekčný gel a balíček prezervatívov, tak je na omyle. Jedná sa o ABS a kontrolu trakcie DTC. Druhým prvkom sprevádzajúcim Hypermotard sú jazdné módy Sport / Touring / Urban. Hypermotard je určený na každodenné jazdenie a samozrejme na "blbnutie" po okolí.
Hypermotard SP Ostrejšia verzia Hypermotardu je tak isto vybavená balíčkom Ducati Safety Pack, ale na rozdiel od štandardnej verzie má iné jazdné režimy a to Race / Sport / Wet. Už mapovanie palivového systému jasne poukazuje na športové určenie, čiže šport, drsná jazda a prípadný presun v daždi domov z okruhu. Vo výbave má ďalej 50 mm hliníkovú vidlicu Marzocchi, zadná pruženie Öhlins, kované ráfiky Marchesini, radiálnu brzdovú pumpu vpredu a karbónové diely (konkrétne predný blatník a kryt rozvodovej skrine).
Hyperstrada Strada = cesta. Čo dodať? Segment cestovných supermotardov sa úspešne rozrastá. Na jednu stranu je to logický krok, supermotard je perfektne ovládateľný a zábavný bike. Na druhú stranu sa musí výrobca pasovať s absenciou ochrany pred poveternostnými vplyvmi. Ducati Safety Pack máme, jazdné režimy ostávajú ako pri Hypermotarde, ale turistické plexi a pohodlné turistické sedadlo je navyše. Mimochodom sedadlo sa dá dokúpiť ako výbava aj pre zvyšné dva modely. Pasažier sa môže držať rúčok, ktoré motardom chýbajú, do bočných kufrov je možné zbaliť sa na výlet a na centrálnom stojane premazať reťaz po príchode do lona Alpských štítov. Chránič motora zabráni asfaltu, aby ho zasvinil, dve zásuvky dobijú mobil a GPS, predpätie zadnej pružiny sa nastaví jednoduchšie ako pri motardoch, takže naloženie motocykla si nebude vyžadovať servisný zásah a rozšírené predné a zadné blatníky zabránia prskaniu vody z vozovky.
Dizajn Dizajnovo je tento motocykel (a tým myslím ktorúkoľvek verziu) absolútnou špičkou. Už jeho predstavenie v roku 2005 bolo úspešné. Produkcia začala v roku 2007, takže fanúšikov nechal výrobca riadne vytrápiť, ale podarilo sa. Z konceptu sa stal bike a ten samozrejme svojim zjavom zožal úspech. Na rok 2013 sa výrobca rozhodol zachovať zvolený smer a motocykel ostal na prvý pohľad agresívnym motardom, vo vnútri však skrýva bike určený na každodenné použitie. Off roadový look, čisté tvary, predné smerové svetlá zabudované do zrkadiel a dokonca ani zrkadlá nepôsobia rušivo. Všetky tieto prvky vytvárajú dynamický a čistý tvar motocykla.
Podvozok Hypermotard má nový priehradový rám s priemerom trubiek 34 mm. Na ovládateľnosti motocykla má veľký podiel 70° otáčanie a rázvor 1 500 mm. Zaujímavosťou je, že výrobca úplne prekopal nádrž. Táto nabrala na objeme o celých 4,6 litra na slušných 16 litrov celkovo. Určite poteší, že na tvare motocykla sa to nijak negatívne neprejavilo.
Ducati Safety Pack Ako som už naznačil, bezpečnostný balíček Ducati obsahuje trojstupňové ABS a kontrolu trakcie. Prvý stupeň ABS sa spúšťa len vpredu a je určený najmä pre okruhovú jazdu. Dvojka je určená na športovú jazdu na ceste a ponúka vysokú účinnosť bŕzd redukujúcu odľahčenie zadného kolesa pri agresívnom brzdení. Trojka je zameraná na maximálnu stabilitu motocykla pri brzdení.
Kontrola trakcie Ducati Traction Control DTC funguje ako filter medzi zápästím a zadným kolesom. V prípade Hypermotardu máme DTC v ôsmich úrovniach, ktoré určujú mieru tolerancie s akou dochádza ku preklzu zadného kolesa. Tým, že je tak veľké množstvo úrovní nastavenia sa motocykel stáva dostupným pre širokú skupinu jazdcov, od tých menej skúsených až po jazdcov, ktorí vedia so zadným kolesom spolupracovať. DTC pracuje v milisekundách a nenecháva tak priestor na neistotu. Výhodou je, že kontrola trakcie bola navrhnutá ako súčasť jazdných režimov.
Ducati Hypermotard / Hypermotard SP / Hyperstrada
Cena: 10 900 / 13 900 / 12 100 Eur
Motor: 821 ccm, 8 ventilov, Desmo, V2
Výkon: 110 k pri 9 250 ot./min.
Krút. moment: 89 Nm pri 7 750 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rám: priestorový, pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 198 / 194 / 204 prevádzková hmotnosť)
Rázvor: 1 500 mm
Výška sedla: 870 mm
Objem pal. nádrže: 16 l
Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 180/55-17
Text: Jozef Jambor, foto: archív Motomedia
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 3/2013
Janka
Ešte minulý rok som v NM vravel, že zatiaľ ma neoslovila žiadna duc duc natoľko, aby som ju zvažoval kúpiť.
Zmena. Tá Hyperstrada by sa mi celkom hodila 😀 Vyzerá ideálne na solotúlačky po Európe, otázka je, ako to bude s mojou výškou…
Kedy bude naživo v BA na predajni? 😶
Len pozrieť si ju na výstave je pre mňa niečo úplne iné ako v kľude v showroome, kde sa môžem normálne pobaviť 😉 a vždy ich rád navštívim, aspoň budem mať opäť dôvod 😀 A ak už ju pôjdem osobne pozerať, tak asi aj s úmyslom seriózne riešiť, ako si ju odniesť domov a nie len očumovať😁
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
RoboNM
30. marca 2013 at 9:30
Ešte minulý rok som v NM vravel, že zatiaľ ma neoslovila žiadna duc duc natoľko, aby som ju zvažoval kúpiť.
Zmena. Tá Hyperstrada by sa mi celkom hodila 😀 Vyzerá ideálne na solotúlačky po Európe, otázka je, ako to bude s mojou výškou…
Kedy bude naživo v BA na predajni? 😶
Dragon
30. marca 2013 at 11:12
Naživo bola aj na Inchebe 😉
RoboNM
30. marca 2013 at 11:23
Len pozrieť si ju na výstave je pre mňa niečo úplne iné ako v kľude v showroome, kde sa môžem normálne pobaviť 😉 a vždy ich rád navštívim, aspoň budem mať opäť dôvod 😀 A ak už ju pôjdem osobne pozerať, tak asi aj s úmyslom seriózne riešiť, ako si ju odniesť domov a nie len očumovať😁