Connect with us

Spravodajstvo

Hyp, hyp, hyperdukna… – Predstavenie Ducati Hypermotard / Hypermotard SP / Hyperstrada

Publikovaný

on

Už prvý pohľad na tento bike vyvoláva v človeku chuť niečo vyviesť. Do sluchátok pustiť Prodigy a prebehnúť sa v noci po pešej zóne, alebo vbehnúť do podchodu a vybehnúť až na treťom nástupišti železničnej stanice. Je to len pocit, ale je to pocit vyvolaný dizajnom a srdcom modelu Hypermotard od Ducati. Motocykel navrhnutý Pierrom Terblanche sa prvý krát objavil na výstave EICMA v Miláne v roku 2005 a už vtedy oslovil motocyklovú verejnosť.

Hypermotard
Keď už hyper tak rovno tri krát. Presne tak nám výrobca ponúka Hypermotard na rok 2013. Prvá verzia nazvaná jednoducho Hypermotard je dôkazom, že už v úplnom základe Ducati splní svoje poslanie a nesklame žiadneho jazdca. Hypermotard už v základe ponúka bezpečnostnú výbavu Ducati Safety Pack. Ak si pod týmto pojmom niekto predstavuje dezinfekčný gel a balíček prezervatívov, tak je na omyle. Jedná sa o ABS a kontrolu trakcie DTC. Druhým prvkom sprevádzajúcim Hypermotard sú jazdné módy Sport / Touring / Urban. Hypermotard je určený na každodenné jazdenie a samozrejme na "blbnutie" po okolí.

Hypermotard SP
Ostrejšia verzia Hypermotardu je tak isto vybavená balíčkom Ducati Safety Pack, ale na rozdiel od štandardnej verzie má iné jazdné režimy a to Race / Sport / Wet. Už mapovanie palivového systému jasne poukazuje na športové určenie, čiže šport, drsná jazda a prípadný presun v daždi domov z okruhu. Vo výbave má ďalej 50 mm hliníkovú vidlicu Marzocchi, zadná pruženie Öhlins, kované ráfiky Marchesini, radiálnu brzdovú pumpu vpredu a karbónové diely (konkrétne predný blatník a kryt rozvodovej skrine).

Hyperstrada
Strada = cesta. Čo dodať? Segment cestovných supermotardov sa úspešne rozrastá. Na jednu stranu je to logický krok, supermotard je perfektne ovládateľný a zábavný bike. Na druhú stranu sa musí výrobca pasovať s absenciou ochrany pred poveternostnými vplyvmi. Ducati Safety Pack máme, jazdné režimy ostávajú ako pri Hypermotarde, ale turistické plexi a pohodlné turistické sedadlo je navyše. Mimochodom sedadlo sa dá dokúpiť ako výbava aj pre zvyšné dva modely. Pasažier sa môže držať rúčok, ktoré motardom chýbajú, do bočných kufrov je možné zbaliť sa na výlet a na centrálnom stojane premazať reťaz po príchode do lona Alpských štítov. Chránič motora zabráni asfaltu, aby ho zasvinil, dve zásuvky dobijú mobil a GPS, predpätie zadnej pružiny sa nastaví jednoduchšie ako pri motardoch, takže naloženie motocykla si nebude vyžadovať servisný zásah a rozšírené predné a zadné blatníky zabránia prskaniu vody z vozovky.

Dizajn
Dizajnovo je tento motocykel (a tým myslím ktorúkoľvek verziu) absolútnou špičkou. Už jeho predstavenie v roku 2005 bolo úspešné. Produkcia začala v roku 2007, takže fanúšikov nechal výrobca riadne vytrápiť, ale podarilo sa. Z konceptu sa stal bike a ten samozrejme svojim zjavom zožal úspech. Na rok 2013 sa výrobca rozhodol zachovať zvolený smer a motocykel ostal na prvý pohľad agresívnym motardom, vo vnútri však skrýva bike určený na každodenné použitie. Off roadový look, čisté tvary, predné smerové svetlá zabudované do zrkadiel a dokonca ani zrkadlá nepôsobia rušivo. Všetky tieto prvky vytvárajú dynamický a čistý tvar motocykla.

Podvozok
Hypermotard má nový priehradový rám s priemerom trubiek 34 mm. Na ovládateľnosti motocykla má veľký podiel 70° otáčanie a rázvor 1 500 mm. Zaujímavosťou je, že výrobca úplne prekopal nádrž. Táto nabrala na objeme o celých 4,6 litra na slušných 16 litrov celkovo. Určite poteší, že na tvare motocykla sa to nijak negatívne neprejavilo.

Ducati Safety Pack
Ako som už naznačil, bezpečnostný balíček Ducati obsahuje trojstupňové ABS a kontrolu trakcie. Prvý stupeň ABS sa spúšťa len vpredu a je určený najmä pre okruhovú jazdu. Dvojka je určená na športovú jazdu na ceste a ponúka vysokú účinnosť bŕzd redukujúcu odľahčenie zadného kolesa pri agresívnom brzdení. Trojka je zameraná na maximálnu stabilitu motocykla pri brzdení.
Kontrola trakcie Ducati Traction Control DTC funguje ako filter medzi zápästím a zadným kolesom. V prípade Hypermotardu máme DTC v ôsmich úrovniach, ktoré určujú mieru tolerancie s akou dochádza ku preklzu zadného kolesa. Tým, že je tak veľké množstvo úrovní nastavenia sa motocykel stáva dostupným pre širokú skupinu jazdcov, od tých menej skúsených až po jazdcov, ktorí vedia so zadným kolesom spolupracovať. DTC pracuje v milisekundách a nenecháva tak priestor na neistotu. Výhodou je, že kontrola trakcie bola navrhnutá ako súčasť jazdných režimov.

Ducati Hypermotard / Hypermotard SP / Hyperstrada

Cena: 10 900 / 13 900 / 12 100 Eur
Motor: 821 ccm, 8 ventilov, Desmo, V2
Výkon: 110 k pri 9 250 ot./min.
Krút. moment: 89 Nm pri 7 750 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rám: priestorový, pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 198 / 194 / 204 prevádzková hmotnosť)
Rázvor: 1 500 mm
Výška sedla: 870 mm
Objem pal. nádrže: 16 l
Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 180/55-17

Text: Jozef Jambor, foto: archív Motomedia

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 3/2013 Janka

Hyp, hyp, hyperdukna… – Predstavenie Ducati Hypermotard / Hypermotar

3 komentáre

1 komentár

  1. RoboNM

    30. marca 2013 at 9:30

    Ešte minulý rok som v NM vravel, že zatiaľ ma neoslovila žiadna duc duc natoľko, aby som ju zvažoval kúpiť.
    Zmena. Tá Hyperstrada by sa mi celkom hodila 😀 Vyzerá ideálne na solotúlačky po Európe, otázka je, ako to bude s mojou výškou…
    Kedy bude naživo v BA na predajni? 😶

  2. Dragon

    30. marca 2013 at 11:12

    Naživo bola aj na Inchebe 😉

  3. RoboNM

    30. marca 2013 at 11:23

    Len pozrieť si ju na výstave je pre mňa niečo úplne iné ako v kľude v showroome, kde sa môžem normálne pobaviť 😉 a vždy ich rád navštívim, aspoň budem mať opäť dôvod 😀 A ak už ju pôjdem osobne pozerať, tak asi aj s úmyslom seriózne riešiť, ako si ju odniesť domov a nie len očumovať😁

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri