Connect with us

Motoporadňa

Jazdená motorka: recenzia Suzuki DL 650 V-Strom

Publikovaný

on

Suzuki DL 650 V-Strom skusenosti

Kategória cestných endúr je obľúbená predovšetkým pre svoju praktickosť a pohodlnosť v bežnej premávke a práve do tejto kategórie nám spadá „malý“ V-Strom. Vznik motocykla mal opačný príbeh, ako väčšina motocyklov, kde sa rovnaký model vyrába v rôznych objemových kategóriách.

Skúsenosti a spoľahlivosť Suzuki DL 650 V-Strom

Najskôr v roku 2002 bol predstavený veľký V-Strom a v ďalšom roku nasledoval malý V-Strom. Vzhľadom k tomu, že sa model DL650 objavil až po väčšom súrodencovi, tak svojimi proporciami pripomína ďaleko väčšiu mašinu, na ktorej sa nešetrilo miestom a ide o obľúbený motocykel, ktorý je aj pomerne vo veľkom množstve zastúpený na trhu s jazdenkami za prijateľné ceny. Samozrejme, že má ďaleko viac predností, ako je ich cena na ktoré sa teraz pozrieme.

Motor

Ten, kto sa zaujíma aspoň trochu o motorky, celkom určite počul o modeli Suzuki SV650. Práve z tohto modelu bol prevzatý motor a samozrejme s patričnými úpravami. V jadre to však ostal štvortaktný, kvapalinou chladený dvojvalec s valcami do „V“ zvierajúce uhol 90 stuňov a s ventilovým rozvodom DOHC. Zdvihový objem valcov je 645 ccm, ale jeho plnenie bolo zverené elektronickému vstrekovaniu, ktoré funguje spoľahlivo. Poteší absencia sýtiča.

Motor bol prepracovaný pre väčší ťah v nízkych a stredných otáčkach tak, ako sa pre danú kategóriu patrí, ale bohužiaľ so súčasným znížením výkonu, ktorý činil u SV-čka 74 koní. Maximálny výkon má teraz hodnotu 67 koní pri 8 800 ot./min. Krútiaci moment dosahuje 60 Nm pri 6 400 ot./min. Rovnako sa bohužiaľ vytratila aj agresivita motora, ktorú poznáme z modelu SV650. Teraz ale tie kladné vlastnosti motora, ktorý je použiteľný už od cca 2 000 až po cca 9 000 otáčok. Nárast výkonu je plynulý bez výrazných prepadov, či nakopnutí, čo uvítajú predovšetkým menej skúsenejší jazdci. Vibrácie sú na prijateľnej úrovni a dali by sa označiť za príjemné. Maximálna rýchlosť atakuje na dostatočne dlhom a rovnom úseku 200 km/h.

Spotreba benzínu je priaznivá a pohybuje sa medzi 4 až 6 litrami na 100 km v závislosti na jazdnom režime. Nutné je podotknúť, že tých 6 litrov je za predpokladu agresívnejšej jazdy využívajúc celý rozsah otáčok a tak sa väčšinou budete pohybovať okolo 5 litrov. Vzhľadom na objem nádrže, ktorá pojme 22 litrov dostaneme slušný akčný rádius. Výfukové potrubie je zakončené jednou postrannou koncovkou, na rozdiel od veľkého V-Stroma, ktorý má dve. Na koncovke sa nachádza ochranný plech proti popáleniu a funguje, takže sa nespálite.

Prevodovka je ako inak, než šesťstupňová, s mechanicky ovládanou spojkou (cez lanko). Radenie je jemné, presné a pri bežnom tempe nemusíte ani príliš radiť, pretože motor má dostatok sily aj na vyššie rýchlostné stupne pri nižších otáčkach.

Podvozok

Je tvorený chrbticovým rámom, teleskopickou vidlicou o priemere 43 mm a kyvnou vidlicou s centrálne uloženou jednotkou, ktorá je nastaviteľná. Celkovo tak pôsobí podvozok tuhým dojmom s vyššími zdvihmi a zachováva si stabilitu aj pri vysokých rýchlostiach. Do veľkého terénu sa radšej nevydávajte, ale taká poľná cesta, alebo rozbité cesty po zime nepredstavujú pre V-Strom problém.

Jazdecká pozícia je vzpriamená s príjemnou pozíciou rúk aj nôh. Vďaka väčším rozmerom motocykla jazdci s vyššou postavou nebudú mať problém sa na motocykel poskladať. Sedlo je jednodielne, bohato vyplnené a tak pozadie jazdca aj spolujazdca bude takmer, ako v bavlnke. Výška sedla je 820 mm. Spolujazdec má k dispozícii masívne madlo, ktoré je spojené s nosičom, ako jeden celok. Ochrana pred nepriaznivým počasím je dobrá vďaka pomerne rozmernej polokapotáži, na ktorej je možné nastaviť výšku plexi štítu. Na kapotáži dominuje veľký dvojitý svetlomet, ktorý je zárukou dobrej viditeľnosti aj v nočných hodinách.

Pohotovostná hmotnosť motocykla je cca 210 kg a tak to bude chcieť trošku sily, pri manipulácii na mieste. Brzdy sú takou slušnou klasikou, vpredu je dvojitá kotúčová brzda o priemere 310 mm so dvojpiestikovými strmeňmi a vzadu je jednoduchá kotúčová s priemerom 260 mm s jednopiestikovým strmeňom, kde poteší dobrá účinnosť. Novšie modely od roku 2007 je možné dostať aj s ABS, ktoré zasiahne až pri naozaj prudkom brzdení. Prístrojová doska je tvorená dvomi guľatými, prehľadnými budíkmi – tachometer a otáčkomer, medzi ktorými je vložený digitálny displej, z ktorého ide mimo iného vyčítať tie najdôležitejšie údaje a to teplotu motora a stav paliva.

Aká je Suzuki DL650 V-Strom?

Suzuki DL650 V-Strom je motocykel vhodný takmer pre každého, obzvlášť pre mierne a stredne pokročilých motorkárov. Svojim vzhľadom a rozmermi vyzerá, ako poriadna motorka, takže nemusíte mať obavy, že si spravíte hanbu, keď dorazíte na nejaký zraz. Motocykel zvládne všetko od ľahkého terénu, až po diaľničné presuny bez väčších ťažkostí pri dostatočnom pohodlí a priaznivou spotrebou. Dizajn síce nie je nijak extravagantný a v porovnaní s dnešnou modernou stráca nejaké tie body, ale nielen dizajn tvorí slušný motocykel. O niečo lepšie vyzerajú modely od roku 2007. Model 2007 sa dočkal viacerých zmien, ako dve sviečky na valec, drobné zmeny v podvozku a príchod ABS. Pri kúpe platia klasické pravidlá, ako celkový stav, stopy po havárii, skutočný počet kilometrov atď. Rovnako nie je treba mať obavy z nejakých prvotných, alebo opakujúcich sa porúch.

10 komentárov

10 Comments

  1. raptor

    27. októbra 2010 at 6:38

    Dragon ako redaktor jedneho z mienkotvornych slovenskych motomedii by si si mal overit fakty o ktorych pises – vstrom ma vpredu dvojpiestikove strmene a vzadu jednopiestik 😟

    maleho stroma povazujem za velmi podarenu motorku s priaznivym pomerom cena / vykon ale brzdy najma v seriovom stave nepatria k prednostiam tejto motorky a su iba velmi sedym priemerom, pokial nedas pancierove hadice a maksie platnicky tak je to „chabé, chabé, chabéééé“ a o dobrej učinnosti nemôže byť ani reči

    spotreba 6 litrov sa na malom stromovi da dosiahnut azda len jazdenim iba na prvom a druhom kvalte na plny plyn – ta motorka skratka nezere – priemerna spotreba sa pohybuje okolo 4.5 litra a poznam chalanov co jazdia aj pod 4 litre – ale to ber iba ako okrajovu poznamku

  2. raptor

    27. októbra 2010 at 6:41

    P.s. kto chce aby mu jeho vstrom brzdil ten si na neho kupi redukciu a namontuje prasata s GSXR [linka]

  3. kankoXF

    27. októbra 2010 at 17:48

    V-Strom 650 🤐

  4. AMIS

    27. októbra 2010 at 21:49

    Ja teda neviem ale nezdá sa mi, žeby bolo z BA do ZA cez 400km ak sa totižto ne strome prestaneš držať predpisov, tak ti garantujem , že po knedlíkovaní z BA do ZA ti aj štrílek ako je strom scucne nádrž a v Žiline už na Shellke nebudeš utekať len na záchod ale aj k pokladni zaplatiť nových 17 litrov do nádrže 😉

  5. raptor

    28. októbra 2010 at 5:03

    Amis teba vobec nemozno brat ako relevantny udaj o spotrebe, kto s tebou nejazdil nepochopi, kto jazdil nezabudne 😉

    a z bratislavy do ziliny hlinikace nepotrebujes 😁

  6. AMIS

    28. októbra 2010 at 6:38

    Ale potrebujem 😁 niekedy po tú shellku nevydá 😁

  7. kankoXF

    28. októbra 2010 at 18:54

    Odpadnem….. Aka hlaska! … kto s tebou nejazdil nepochopi, kto jazdil nezabudne…

  8. Dragon

    29. októbra 2010 at 7:25

    raptor – hm… text som nepísal ja 👋

  9. raptor

    29. októbra 2010 at 7:37

    Mrzi ma ze to beries takto 😕 ale zverejnil si ho tu podla vsetkeho ty ale samozrejme ze pozdravujem aj vasich erudovanych dopisovatelov

  10. Dragon

    29. októbra 2010 at 12:28

    raptor – už je to v poriadku, samozrejme dopisovateľa od teba pozdravíme 😁

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri