Connect with us

Spravodajstvo

KTM Freeride E-XC 2018 – pokrok nezastavíš

Publikovaný

on

Rakúska značka predstavila novú generáciu svojho elektrického offroadového špeciálu Freeride E-XC na rok 2018 počas novinárskej prezentácie v rakúskom Salzburgu. Nový model ponúka viac výkonu, väčšiu kapacitu batérie, systém rekúperacie energie a inovovaný podvozok, ktorý sa oveľa viac približuje súťažným špeciálom rady EXC vybavených spaľovacím motorom.  


Zelená budúcnosť

KTM patrí momentálne medzi lídrov na poli elektrických motocyklov a zároveň je aj ich najväčším svetovým producentom spomedzi renomovaných výrobcov. V minulom roku predala 3000 elektrických Freeridov a v tomto trende chce pokračovať aj naďalej. Budúcnosť elektrických motocyklov vidí najmä v menších výkonových kategóriách určených viac na každodenné užívanie a malých motorkách pre deti. Vo finálnej fáze vývoja je už malý minikros, ktorý bude ekvivalentom súčasných dvojtaktných 50-tok a na trhu sa objaví do dvoch rokov. No a samotný Freeride je možné dostať aj vo verzii s výkonom 11 kW a môžu ho používať držitelia vodičských oprávnení skupiny A1.  


 Viac výkonu a väčšia kapacita

Nová generácia modelu Freeride E-XC využíva rovnaký kvapalinou chladený motor, no jeho výkon narástol zo 16 na 18 kW a pri krútiacom momente 42 Nm, ktorý má jazdec k dispozícii prakticky hneď je o poriadnu zábavu postarané. Zachovaná zostala aj trojica výkonových máp Economy, Enduro a Cross. Na najslabšom režime Economy môže jazdec využívať nový systém rekuperácie, ktorý pri jazde z kopca na voľnobežné otáčky batériu dobíja. Nová batéria s kapacitou 3,9 kWh má až o 50% vyššiu výdrž a na jedno nabitie teraz dokáže Freeride jazdiť až 1,5 hod. Samozrejme z vlastných skúseností vieme, že veľa závisí od zvoleného výkonového režimu a spôsobu jazdy, no pri pohodovejšom spôsobe jazdy bez neustáleho využívania maximálneho výkonu môže byť táto hodnota veľmi ľahko dosiahnuteľná. V spojitosti s batériou je tu ešte jedna novinka, ktorá sa týka jej financovania. Samotná batéria spolu s nabíjačkou je celkom drahá záležitosť (+ 3000 Eur) a preto chce KTM ponúknuť jazdcom možnosť lízingu alebo prenájmu batérie za mesačný poplatok (hovorilo sa o sume okolo 50 Eur), ktorý by pomohol výrazne znížiť nadobúdacie náklady E-XC.    


Dospelý podvozok

Výraznými úpravami prešiel aj podvozok a to najmä komponenty pruženia, ktoré teraz vychádzajú z dospelých súťažných špeciálov rady EXC. Nová predná vidlica WP Xplor 43 ponúka výborné charakteristiky pruženia a zároveň je odolná proti prepruženiu. Jednoduché nastavenie prináša oddelená funkcia klzákov a zatiaľ čo ľavý klzák má na starosti kompresiu, tak pravý sa stará o odskok. Úplne nový je aj zadný tlmič WP PDS Xplor, ktorý je plne nastaviteľný a rovnako ponúka zvýšenú odolnosť proti prepruženiu. K celkovému priblíženiu sa dospelým súťažným endurám pomôžu aj širšie riadidlá, ktoré sa objavili na novom modeli. KTM Freeride E-XC 2018 sa dostane do predaja v januári budúceho roku a bude ponúkané len vo verzii súťažného endura. KTM vypustila z produkcie MX verziu aj supermoto.

Nový Freeride pred novinárov priviezol populárny Taddy Blazusiak

KTM Freeride E-XC 2018 – pokrok nezastavíš

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri