Connect with us

Spravodajstvo

Legendárny turista v novom šate – Predstavenie Honda GL1800 Gold Wing F6B

Publikovaný

on

Honda Gold Wing je asi pre každého predstaviteľom luxusného cestovania, zadku uloženého v plnej výbave a s doplnkami, v ktorých je snáď zahrnutý aj kávovar a toaleta. Je to autobus na dvoch kolesách. Pre rok 2013 sa výrobca rozhodol rozšíriť túto radu o ďalší model a k luxusnému turistovi pribudol veľmi slušne vyzerajúci Bagger. Môj skromný názor je, že to bol jednoznačne vynikajúci ťah a motocykel, ktorý dlhú dobu tvoril svoju vlastnú triedu sa stal oveľa príťažlivejším.

Od vzniku až po súčasnosť
Model GL1000 prišiel na svet v roku 1975, mal štyri protismerné valce a aj napriek nie príliš lákavému dizajnu sa jednalo o príjemný cestovný motocykel. Šesťvalec o objeme 1 500 ccm ho nahradil až v roku 1987 a v roku 2000 bol objem zvýšený až na 1 800 ccm. Vďaka svojmu výzoru, motoru a výbave sa Gold Wing stal zaručene kráľom cestovania.
Výrobca však pochopil, že trendy sa časom menia a nie všetci ľudia k cestovaniu potrebujú Shinkansen na dvoch kolesách, a aj preto sa rozhodol upraviť Gold Wing do podoby motocykla, ktorý má byť praktický, ľahší, obratnejší a má mať štýl. Zobral z neho teda hromadu plastu, dal mu nízky štít, odobral topcase a vytvoril tak nízky, dlhý a coolový dizajn.

Ľahší a obratnejší motocykel
Úlohou vývojového tímu pracujúceho na novom F6B bolo vytvoriť motocykel, ktorý bude dávať jazdcovi pocit obratnosti a svižnosti. Gold Winga teda zbavili nálepky motocykla na diaľkové presuny a vytvorili model, s ktorým sa majiteľ nemusí obávať vyraziť do mesta alebo na kľukaté cesty. Jeho schopnosť komfortného diaľničného presunu však nie je nijako nabúraná.
Motor je uložený nízko a vytvára tak nízko položené ťažisko, čo prospieva dobrej ovládateľnosti modelu, čo bude citeľné hlavne pri nízkych rýchlostiach. Vpredu sú teleskopické vidlice s priemerom nosníkov 45 mm vybavené systémom proti ponáraniu. Vzadu je Pro-Link monoshok, ktorého predpätie pružiny môže byť manuálne nastavené. Rozmery sú 2 605 x 945 x 1 255 mm (dĺžka x šírka x výška). Pohotovostná hmotnosť je 385 kg.
Kombinovaný systém ABS pomáha prednému dvojkotúču 296 mm s trojpiestikmi a zadnému 316 mm kotúču s trojpiestikmi bezpečne zastaviť aj na mokrej vozovke.

V štýle Bagger
Jednou z prvých vecí, ktorá každého upúta na prvý pohľad je strata veľkého štítu. Avšak vďaka zapojeniu najnovších „hi-tech“ technológií, ktoré sa v tomto prípade ukrývajú pod skratkou CFD (Computational Fluid Dynamics) bol vyrobený maličký, ale funkčný štít, ktorý nehyzdí tvár motocykla a jazdcovi dáva pocit voľnosti. Výrobca vsadil na čiernu farbu, ktorá sa spája s „old school“ výzorom a k správnemu štýlu Bagger neodmysliteľne patrí, takže v matnej čiernej máme kolesá, motor, vidlice a rám. Dizajn je tak veľmi, veľmi vydarený. Mimochodom, F6B sa bude vyrábať v čiernej a červenej farbe.

Čo ostalo a čo bolo zrušené?
Pri tak veľkej premene motocykla je to samozrejme otázka na mieste. Takže Gold Wingu ostal čitateľný LCD displej s ešte väčšími „budíkmi“, nepremokavé bočné kufre a nádrž o objeme 25 litrov.
Čo však už na F6B nenájdeme je satelitná navigácia, airbag, elektrická spiatočka (jej likvidácia ušetrila 28 kíl váhy!), automatický vypínač smeroviek, vyhrievanie sedačiek a topcase. Spolujazdec má stúpačky namiesto plošín a čierne hliníkové madlá. F6B dostala úplne nové sedadlo, ktoré má byť veľmi pohodlné a zároveň má jazdcovi dať pocit zžitia s motocyklom.
Každý Gold Wing sa spája s počúvaním hudby. Tak isto F6B má veľmi slušnú výbavu so štyrmi stereo reprákmi umiestnenými vpredu a dostatočne hlasnými, aby jazdcovi dopriali hudobný zážitok aj počas jazdy. Podporovaný je iPod, USB a formáty MP3, WMA a AAC.

Sila lokomotívy
O precízne miešanie paliva so vzduchom sa stará elektronické vstrekovanie PGM-FI. Motor je osvedčený mohutný šesťvalec „boxer“ s dvoma ventilmi na každý valec, ktoré sú ovládané rozvodom SOHC s celkovým objemom 1 832 ccm. Vŕtanie x zdvih je 74 x 71 mm a kompresný pomer je 9,8:1. Krútiaci moment má ohromnú hodnotu 167 Nm pri 4 000 ot./min. Maximálny výkon je 87 kW pri 5 500 ot./min, čo znamená cca 119 koní. Prednosťou motoru je však hladký prenos výkonu a rýchly nástup krútiaceho momentu. Kombinácia, ktorá je spolu s jedinečným zvukovým prejavom 6-valca pre jazdcov doslova návyková. Prenos sily motoru na zadné koleso je zabezpečený pomocou 5-stupňovej prevodovky a kardanu.
O životné prostredie sa stará trojcestný katalyzátor HECS3 (Honda Evolution Catalysing System 3).

Výbava
Samozrejmosťou pre tento typ motocykla je bohatá doplnková výbava. Honda teda ponúka päťpolohové vyhrievanie rukovätí, vyvýšený čelný štít, opierku pre spolujazdca, zadný nosič, hlavný stojan, hmlovky, chrómové doplnky (koncovky riadidiel, predĺženie predného blatníka, bočný stojan a chrániče diskov) a plachtu na zakrytie.
Ak siahnete po verzii Deluxe, tak niektoré z týchto doplnkov budú súčasťou základnej výbavy.

Honda GL1800 Gold Wing F6B
Cena: 22 500 Eur
Motor: 1 832 ccm, 12 ventilov, SOHC, P6
Výkon: 119 k pri 5 500 ot./min.
Krút. moment: 167 Nm pri 4 000 ot./min.
Prevodovka: 5-stupňová + elektronická spiatočka, kardanový hriadeľ
Rozmery (D x Š x V): 2 605 x 945 x 1 455 mm
Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z hlin. profilov
Hmotnosť: 385 kg (prev. hmotnosť)
Rázvor: 1 690 mm
Výška sedla: 725 mm
Objem pal. nádrže: 25 l
Pneu: vpredu: 130/70-18, vzadu: 180/60-16

Text: Jozef Jambor, foto: archív Motomedia

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 5/2013 Janka

Legendárny turista v novom šate – Predstavenie Honda GL1800 Gold Wing

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri