Na konci minulého roku Suzuki pripravila pre priaznivcov klasických cruiserov príjemné prekvapenie v podobe opätovného uvedenia modelu Intruder 1500 na európsky trh. Veľký dvojvalec sa dočkal inovácie dizajnu a je pripravený pokračovať vo svojej kariére, tentokrát ako elegantný turista v klasickom strihu.
Bagger je späť! Klasické turistické cruisre sa po určitom útlme opäť dostávajú na výslnie a v posledných rokoch sa začali v ponuke jednotlivých výrobcov objavovať doslova ako huby po daždi. Mám na mysli najmä japonské značky, ktoré vo veľkom znovu objavujú čaro turistického motocykla v klasickom strihu. Nakoniec, prečo nie. Sada kufrov a veľký čelný štít nemôžu predsa uškodiť klasickým líniám motorky a výhody, ktoré toto riešenie so sebou prináša netreba ani spomínať. Pre tieto motorky existuje špeciálne anglické slovíčko „bagger“, ktorými sa označujú, no a treba dodať, že v Suzuki si nielen terminológiu, ale aj jej obsah naštudovali na výbornú a nový Intruder dokonale zapadá do tejto kategórie motocyklov.
Minimalistický, jednoduchý až strohý… Stará škola stále letí a dizajn evokujúci prvú polovicu 50-tych rokov, kedy sa všetko nepotrebné z motoriek odstraňovalo má stále množstvo priaznivcov. Presne v tomto duchu prichádza aj nový Intruder. Už samotná kombinácia matnej a lesklej čiernej farby, ktorou je pokrytý každý štvorcový centimeter motocykla detaily skôr ukrýva ako vystavuje na obdiv. Strohosť celého dizajnu je evidentná pri posadení do sedla a pohľade na riadidlá, kde jednoznačne dominuje čierna farba a široké čierne riadidlá sú uchytené v čiernych okulároch, ktoré naviac držia čierne teleskopické vidlice. Vysoký a skoro kolmo osadený čelný štít je strihnutý presne v štýle motocyklov americkej armády z 2. svetovej vojny. Napriek tomu vášmu oku neuniknú ladné línie celého motocykla s typickou pretiahnutou kvapkovitou nádržou. Na vrchu nádrže tróni klasický budík, ktorému však nechýba malý digitálny displej s ukazovateľom zaradeného stupňa, hodinami a počítadlom najazdených kilometrov. Do celkového dizajnu výborne zapadá dvojica integrovaných postranných kufrov. Kufre vyrobené z plastu sa nedajú demontovať, čo je možno na škodu veci, no dizajnu určite neuškodili. Objemom možno neohúria, no to v tejto triede asi nikto, a na predĺžený víkend vo dvojici niekde pod stanom postačujú. Koženkový poťah je ďalším pekným detailom, no mám obavy, že aj celkom zraniteľným. Koženka nie je o povrch kufra prilepená a voľne sa pohybuje a vzniká tak dosť veľké riziko natrhnutia. Stačí počas nastupovania nešťastne zavadiť čižmou o vrch kufra a problém je na svete.
Trochu moderny nezaškodí Retro dizajn je jedna vec, no samotná technika sa radí do súčasnosti. Kvapalinou chladený dvojvalec ukrýva štvoricu ventilov v každom valci, ktoré sú ovládané rozvodom SOHC. Vnútorný povrch valca je upravený špeciálnou keramickou vrstvou, ktorá znižuje trenie a pomáha lepšie odvádzať teplo. Technológia s názvom SCEM bola vyvinutá pre superšporty rady GSX-R. Z rovnakej modelovej rady pochádza aj elektronický systém vstrekovania paliva, ktorý využíva dvojicu škrtiacich klapiek v každom valci. Výpočet vymožeností modernej techniky potom uzatvára antihoppingová spojka, ktorá pomáha zjemniť každé podradenie. Samotný motor svojím usporiadaním viac inklinuje ku klasike a vďaka extra dlhému zdvihu 101 mm neobľubuje maximálne otáčky a relatívne vysoký maximálny výkon 79 k dosahuje už pri 4 800 ot./min. Možno ešte zaujímavejšia je hodnota krútiaceho momentu a masívnych 131 Nm máte k dispozícii už pri 2 600 ot./min. Tento výkon sa na extra široké zadné koleso (200/60-16) dostáva pomocou kardanového hriadeľa.
Komfortný podvozok V prípade podvozku môžeme hovoriť o dobre fungujúcom štandarde v podobe tuhého dvojitého kolískového rámu pozváraného z oceľových rúrok. Motor je v ráme uložený pekne na tesno a veľa voľného priestoru tu nezostáva. Zadná kyvná vidlica v štýle „hard tail“ (imitácia neodpruženého zadku) je odpružená centrálne uloženým tlmičom, ktorý je dokonale ukrytý v konštrukcii rámu. Klasická predná vidlica v matnej čiernej odvádza spoľahlivú prácu a má nemalý podiel na celkovom komforte. Výkonom nesklame dvojica kotúčových bŕzd, aj keď jeden kotúč na +360 kg vážiacej motorke nepôsobí príliš isto a na dosiahnutie potrebného účinku potrebuje pevnejšie stlačenie. Stačí si však pomôcť výkonnou zadnou brzdou a potrebný brzdný účinok máte okamžite k dispozícii.
Pohodlný turista s nádychom nostalgie Ak radi spomínate na časy keď neexistovali mobily, internet, 24 hodín trvalo dlhšie ako dnes a namiesto 10 hodinového šprintu po diaľnici sa cesta na dovolenku rozložila na viac etáp, tak v sedle Intrudera si môžete tieto dávno minulé časy opäť v pohode prežiť. Stačí sa len nabaliť a vyraziť. Suzuki je kus motorky, ktorý vzbudzuje rešpekt, no len do momentu prvého posadenia sa za riadidlá. Nízke sedlo, široké riadidlá a pohodlné plošiny namiesto stúpačiek, zrazu sa cítite ako doma. Posed je rovnaký ako na pôvodnom modeli a dostatok miesta tu nájdu aj vyššie postavy, ktorým môžu viac vyhovovať široké riadidlá. Dostať dvojvalec do pohybu vyžaduje minimálne úsilie zo strany jazdca a motor je schopný rozbehnúť sa prakticky z voľnobežných otáčok. Jazda v tomto režime však nie je úplne hladká a motor potrebuje o niečo vyššie otáčky. Nemôžete si tak dovoliť nechať na 5. prevodom stupni rýchlosť klesnúť na 60 km/h a potom očakávať rýchlu reakciu, pretože motor vám jasne dá najavo, že potrebuje viac otáčok. Ak mu však vyhoviete, tak sa vám odvďačí výborným záťahom a vpred vás ženie +130 Nm krútiaceho momentu. V meste sa tak motor najlepšie cíti na treťom prevodom stupni a päťku si naplno vychutnáte až od 80 – 90 km/h. Pri tejto rýchlosti však na okamžité zrýchlenie už stačilo len pootočiť plynovou rukoväťou a za pár sekúnd sa ručička tachometra pohybovala vysoko nad diaľničné limity.
Uvoľnené tempo mu sedí najviac Naháňať maximálku môže byť pre niekoho zaujímavé, no v sedle Suzuki to neplatí a napriek všetkým možným pokusom som vždy skončil niekde okolo magickej „stovečky“ a nič mi ku šťastiu nechýbalo. Čelný štít, ktorý na prvý pohľad vyzerá ako vystrihnutý z historického filmu funguje prekvapivo dobre a nie je mu cudzia ani diaľnica, aj keď na nejaké dlhodobé presuny rýchlosťami +140 km/h to určite nie je. Na diaľnici sa však dá v absolútnej pohode bez náporov vetra ísť niekde okolo 120 – 130 km/h, ale je to nuda a zakaždým som toto prostredie rýchlo opustil a venoval sa vedľajším cestám, kde tá rýchlosť vždy skončila niekde okolo tej spomínanej 100-vky. Stále slušné tempo s dostatkom času na obdivovanie okolitých krás. Na rýchle obehnutie stačí len prudšie pridať a motorka aj na päťke vystrelí vpred pričom podvozok bez problémov stíha.
Stále je to cruiser Turistické doplnky nič nemenia na tom, že Intruder je stále cruiserom a okrem dlhých výletov sa hodí aj na tie kratšie alebo každodennú jazdu. Matné sfarbenie pôsobí skôr nenápadne, no vyvažujú to veľké rozmery motorky a na cestách alebo na rohu kaviarne určite neuniknete pozornosti okolia, čo je dobrá správa pre exhibionisticky ladených jedincov #61514;. Vyššiu hmotnosť pocítite najmä pri manipulácii na mieste a parkovanie v tesných priestoroch je celkom fuška, no v momente, keď je motorka v pohybe, sa prebytočné kilá razom strácajú a zrazu sa prepletáte hustou mestskou premávkou, dokonca môžete trochu naplniť aj svoje športové ambície, podvozok a široké pneumatiky vás podržia aj v zákrute. Na druhej strane, hĺbka náklonu je vďaka nízkym plošinám limitovaná a veľmi rýchlo sa v náklone dotkne asfaltu, takže aj športový zážitok sa stále pohybuje v rámci športovej jazdy.
V sedle Intrudera je svet krajší Model VL1500BT Intruder výborne zapadá do pestrej ponuky cruiserov Suzuki a vypĺňa priestor medzi špičkovou 1800-vkou a menšou 800-vkou. Naviac dizajn v štýle „Bagger“ mu celkom pristane a prináša aj slušný turistický potenciál. Len ťažko by ste na ňom hľadali výraznejšie chyby, spomínal som síce len jeden brzdový kotúč vpredu, problematický koženkový poťah kufrov a niekomu by mohli prekážať plastové blatníky, ale ako celok zanecháva tento motocykel vynikajúci dojem, a ak hľadáte spoločníka na dlhé pohodové výlety za účelom spoznávania krajiny, tak nový Intruder vás nesklame.
Suzuki VL1500BT Intruder
Cena: 12 990 Eur
Motor: 1 462 ccm, 8 ventilov OHC, V2
Výkon: 79 k pri 4 800 ot./min.
Krút. moment: 131 Nm pri 2 600 ot./min.
Prevodovka: 5-stupňová, kardanový hriadeľ
Rozmery (D x Š x V): 2 570 x 990 x 1 440 mm
Rám: dvojitý kolískový, pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 363 kg (prevádzková)
Rázvor: 1 755 mm
Výška sedla: 720 mm
Objem pal. nádrže: 18 l
Pneu: vpredu: 130/80-17, vzadu: 200/60-16
Motocykel na test zapožičal: MSC – Suzuki Slovensko, o. z. Bratislava
Text: Miro Tamáši, foto: autor a V. Brniak
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 6/2013
Janka
Suzuki VL1500BT Intruder – album k testu – Motomagazín 6/2013
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
RoboNM
9. júla 2013 at 4:46
Vidím, že tú koženku na kufri už ste mali aj vy opálenú 🤣 🤣
AIR
10. júla 2013 at 4:57
Ved je leto a kazdy sa opaluje …. 😀 😀 😀
cazzo
12. júla 2013 at 8:50
Ešte stále to má falošnú nádrž ? 😁