Connect with us

Spravodajstvo

Mestský dravec – Honda Forza 125

Publikovaný

on

Predstavenie Honda Forza 125


Motocyklový trh v Európe sa v posledných rokoch výrazne zmenil a úbytok zákazníkov núti výrobcov hľadať nové cesty ako osloviť nových adeptov jednej stopy. Samostatnou kapitolou sú v tomto prípade skútre s objemom motora do 125 ccm, ktoré sú vďaka platnej legislatíve ideálnym spôsobom ako osloviť novú skupinu jazdcov, ktorí o motorkách veľa nevedia. Možno aj preto predstavila Honda svoj najnovší skúter Forza 125 začiatkom októbra na autosaláne v Paríži, namiesto tradičnej výstavy motocyklov v Kolíne.

Zamerané na prémiového zákazníka
Najmä vďaka úspechu modelu PCX patrí Honda v posledných rokoch medzi najúspešnejšie značky na trhu skútrov v Európe, no zároveň treba dodať, že PCX vďačí za tento úspech najmä svojej priaznivej cene a presadzuje sa na trhu lacnejších skútrov. V segmente prémiových 125-tiek Honda tak úspešný model dlhodobo nemá a práve nová Forza je namierená na prémiového európskeho zákazníka.

Nový dynamický dizajn
Forza prichádza s úplne novým dizajnom, ktorý sa trochu odkláňa od toho čo na skútroch tejto japonskej značky nájdete. Oblé línie vystriedali ostré hranky a opticky zmohutneli predné partie, podobne ako na športových motocykloch. Pri pohľade spredu dominuje moderné LED osvetlenie, pričom smerové svetlá sa ukrývajú v spätných zrkadlách. Čelný plexi štít je ľahko výškovo nastaviteľný v šiestich polohách. Pod sedlom sa ukrýva 48 l úložného priestoru, ktorý bez problémov absorbuje dve integrálne prilby. Väčšie rozmery skútra zaručujú plnohodnotné pohodlie pre jazdca aj spolujazdca.

Ľahké ovládanie mestského skútra
Základ podvozku tvorí jednoduchý oceľový rám, ktorý ponúka dostatočnú tuhosť pre jazdu v rôznom prostredí. Pruženie má na starosti predná teleskopická vidlica o priemere 33 mm a vzadu sa nachádza dvojica postranne uložených tlmičov, ktoré ponúkajú 7-stupňov nastavenia tuhosti. Plusom je nízke ťažisko, ktoré zaručuje ľahké ovládanie a manipuláciu. Vpredu aj vzadu sa o spomalenie starajú kotúčové brzdy a súčasťou doplnkovej výbavy je protiblokovací systém ABS.

Moderná a úsporná 125-ka
Moderný kvapalinou chladený jednovalec naplno využíva technológie eSP, ktoré minimalizujú trenie vo vnútri motora. Motor disponuje maximálnym výkonom 15 k pri 8 750 ot./min a krútiaci moment vrcholí na hodnote 12 Nm pri 8 250 ot./min. Výrobca kládol dôraz na pružnosť a akceleráciu v rýchlostiach 40 – 60 km/h, čo sú bežné rýchlosti v mestskej premávke. Forza je naviac vybavená systémom štart – stop, ktorý nájdete aj na modeli PCX. Motor sa automaticky vypne v prípade, že motor je viac ako tri sekundy na voľnobežných otáčkach. Na opätovné naštartovanie potom stačí pootočiť plynovou rukoväťou a opäť sa uvedie do chodu. Prevádzka tohto skútra rozhodne nezaťaží vašu peňaženku a výrobca udáva spotrebu len 2,3 l/100km, čo je vynikajúci údaj a pri 11,5 l nádrži má skúter papierový dojazd 500 km! Forza tak rozhodne nebude častým návštevníkom na čerpacej stanici a to aj bol jeden z cieľov konštruktérov pri vývoji tohto skútra.

Článok bol publikovaný v časopise Motomazagín 11/2014.
Tetx: Miro Tamáši, foto: Honda

 

Mestský dravec – Honda Forza 125 – Album k článku, Motomagazín 11/2014

Advertisement

5 komentárov

5 Comments

  1. AIR

    15. decembra 2014 at 15:09

    Tak na tento skuter sa velmi tesim… tie ostre linie mu pristanu…  uz sa tesim na prvu skusobnu jazdu na buduci rok…   🙂  🙂  🙂

  2. apa

    15. decembra 2014 at 15:40

    Honda FORZA125 skuter pekny moderny ale dizajnovo toho vela noveho nevymysleli. Porovnanie s takmer 10 rocnym modelom Yamaha XMAX125:

  3. cazzo

    18. decembra 2014 at 11:39

    Pekne ,ale mohli by do spraviť aj verziu s  250 -300 ccm motor. Pre nás ,čo sme trošku prerostlý Kolko bude asi stáť tá 125 ka ?

  4. apa

    18. decembra 2014 at 12:12

    Forza 300 existuje, ale má trocha odlišný dizajn, ako také prerastené PCX

  5. AIR

    19. decembra 2014 at 6:02

    cazzo ta cena Forzy u od PCX-ka asi dost vzdialena smerom hore….
    a to nem bude dobre…  😟   😟   😟

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri