Connect with us

Spravodajstvo

Miláno 2013 – Európa

Publikovaný

on

Náznak mierneho oživenia, ktorý som spomínal už pri predstavení japonských noviniek bolo badať aj v prípade najvýznamnejších európskych výrobcov, ktorí rovnako predstavili zaujímavé nové modely. Za týmto miernym optimizmom treba hľadať nielen očakávané oživenie v Európe ale najmä zvýšenú snahu presadiť sa na nových trhoch, kde sa na rozdiel od Európy a Severnej Ameriky dopyt po nových motorkách každoročne zvyšuje.

Začnem domácou značkou Ducati, ktorá niečo z noviniek (899 Panigale) ukázala už skôr a hlavnými hviezdami v Miláne tak bol exotický superbike 1199 Superleggera s výkonom + 200k a pohotovostnou hmotnosťou 177 kg zatieňuje nielen sériovú konkurenciou ale aj športové špeciály. Pozornosť však priťahoval aj nový Monster 1200. Táto modelová rada má v ponuke výrobcu výnimočné postavenie a nová 1200-vka stojí na samom vrchole tejto ponuky. Moderný kvapalinou chladený dvojvalec Testastretta 11 je podobný tomu, ktorý nájdete napríklad v modeli Diavel. V prípade nového Monstera dosahuje maximálny výkon 145 k. Tento výkon pomáha jazdcovi krotiť najnovšia elektronika a jazdec má k dispozícii meniteľné výkonové mapy a systém trakčnej kontroly. Za zmienku určite stojí špičkové dielenské spracovanie a atraktívny dizajn, ktorý si zachováva charakteristické črty modelovej rady Monster.

Príjemným prekvapením je nástup ďalšej talianskej značky MV Agusta, ktorá vsadila na koncept trojvalcovej 800-vky a po modeli Rivale predstavila úplne nový model Turismo Veloce. Už samotný názov naznačuje kam nový model mieri a atraktívny športovo ladený turista je na túto úlohu výborne pripravený. Taliani nenechali nič na náhodu vybavili tento model špičkovým elektronickým balíkom MVCSC, ktorého súčasťou je aj elektronicky riadený systém aktívneho pruženia. Radový trojvalec o objeme 800 ccm disponuje výkonom 125 k.

O novinkách nemeckej značky BMW sa špekulovalo už dlhšiu dobu a bavorská značka tieto dohad potvrdila, keď predstavila dva nové modely. Zaslúženú pozornosť pútal športový naháč S 1000 R, ktorý je vlastne nahou verziou úspešného superšportu S 1000 RR. Radový štvorvalec má výkon znížený „len“ na hodnotu 160 k. Moderná elektronika podobne ako v prípade superšportu pomáha dostať tento výkon na zadne koleso. Minimálne rovnakej pozornosti sa tešila aj nová generácia športovo-turistického modelu R 1200 RT, ktorý je už vybavený kvapalinou chladeným boxerom, ktorý nájdete aj na cestnom endure R 1200 GS. Najmodernejšia elektronika riadi nielen motor motor ale aj na podvozk a nové RT-éčko je ďalším modelom vybaveným aktívnym systémom pruženia Dynamic ESA.

V neustálom obliehaní návštevníkov bol aj stánok rakúskej KTM, ktorá okrem extrémneho naháča 1290 Super Duke R ukázala novú radu malých agresívnych superšportov RC 125 / 200 / 390, ktoré vychádzajú z populárnej rady Duke vyrábanej v Indii. Atraktívny superšportový šat ukrýva úplne nový rám s inou geometriou a nižším zdvihom pruženia. Najmä najväčšia 390-ka s výkonom +40 k tak bude výborným okruhovým náradím aj pre skúsenejších jazdcov.

Ducati Monster 1200

Miláno 2013 – Európa

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri