71. ročník milánskej výstavy EICMA práve teraz otvára svoje brány širokej verejnosti a návštevníci sa určite majú na čo tešiť. Čaká na nich záplava nových modelov a pozitívnou správou je, že sa na tom podieľali prakticky všetky významné značky.
Fakt, že po rokoch stagnácie motocyklový trh opäť ožíva badať najmä u japonských značiek, ktoré toho ukázali naozaj veľa. Lídrom v počte nových modelov je určite Honda a výpočet nových modelov a inovácii je naozaj dlhý. Na začínajúcich jazdcov čaká dvojica nových modelov CB650F a CBR650F, do ponuky sa vracia inovovaný športový turista VFR800, inovácii sa dočkal aj superšportový Fireblade a pribudla aj okruhovo orientovaná verzia SP plná kvalitných komponentov. Európsku premiéru si odbil malý športovec CBR300 a inovovaný model CBR250. Ďalšou európskou premiérou bol cruiser CTX1300 s motorom V4, ktorý pôvodne slúžil v turistickom modeli Pan European. Ďalším novým cruiserom je model CTX700, ktorý je postavený na populárnej platforme NC700. No a na záver je tu práve populárna trojica dnes už 750-took Integra, NC750 S a X, ktorá sa dočkala zvýšeného objemu motora a výkonu, pričom spotreba paliva je ešte nižšia.
Yamaha je značkou, ktorá sa vracia vo veľkom štýle a v Miláne ukázala štvoricu noviniek, koncept skútra, ktorý sa do výroby dostane v priebehu budúceho roku a ďalšie inovácie už existujúcich modelov. Najväčšiu pozornosť priťahovala nová verzia modelu MT-09 Street Rally v štýle supermoto, ktorú pomáhal predstaviť samotný Valentino Rossi. Aj prezentácia druhej novinky MT-07 sa niesla v hviezdnom štýle MotoGP a atraktívny dvojvalec namierený na kategóriu A2 na pódium doviezol Jorge Lorenzo. Úplne nový radový dvojvalec o objeme 689 ccm disponuje maximálnym výkonom 75 k, no bude ponúkaný aj 35 kW verzii. V novom atraktívnejšom a športovejšom šate po vzore 400-vky prichádza dvojica maxiskútrov X-Max 125 a 250. Do ponuky Yamahy sa opäť vracia kultový jednovalec SR400, ktorý rozširuje ponuku v modelovej rade Sport Heritage a Yamaha bude naň ponúkať množstvo komponentov a dielov vhodných k ďalším individuálnym úpravám. Ďalšou novinkou na trhu skútrov je spomínaný koncept Tricity, ktorý sa bude snažiť pritiahnuť nových zákazníkov a ponúka zvýšenú bezpečnosť trojkolesového konceptu za veľmi priaznivú cenu.
Kawasaki si z Milána jednoznačne odnesie cenu za najagresívnejší dizajn v podobe novej generácie populárneho Z1000. Okrem dych vyrážajúceho dizajnu prináša výrazne inovovaný motor a podvozok, ktorý radí tento model na absolútnu špičku vo svojej triede. Po prvý krát majú dôvod navštíviť stánok Kawasaki aj priaznivci skútrov a japonská značka vstupuje do tohto segmentu z športovo ladeným maxiskútrom J300. Okrem noviniek stánku Kawasaki dominovali superšporty a najmä víťazný Superbike Toma Sykesa, ktorý v sedle modelu ZX-10R zvíťazil v tohtoročnom seriáli MS Superbike.
Suzuki predstavila trojicu noviniek v podobe veľkého cestného endura V-Strom 1000, a dvojice mestských maxiskútrov Burgman 125 a 200 už dávnejšie, no a pozornosť sa tak sústredila najmä na nový prototyp okruhového špeciálu s ktorým sa Japonci v roku 2015 vrátia do seriálu MotoGP.
Jedna z hviezd výstavy – Kawasaki Z1000
😈 Japonci sú späť, hlavne Yamaha, ostatní ma až tak nepresvedčili. Honda skôr len prebaluje pre Ameriku (Golďas, Pan, NC …) a vypustil ďalšiu sériu rozpočtoviek…
Ale zase BMW konečne vyrobilo krásneho Japonca, ten naháč S 1000R by som bral okamžite, akurát tie škaredé škúľavé svetlá by som hodil hneď do koša… 😈 Ostatné nech si robia, aké chcú – ale tu mi to nejak nesedí, Japonec z Nemecka si zaslúži predsa niečo elegantnejšie… 😈 Perem klasickým pracím práškom, čo už… 😉
Nuž aj s motorkami je to ako so ženami. Jednému sa ľúbi „taková, inému maková“. 🙂 Hlavne aby sa nej dobre jazdilo 😁 . Z priložených fotiek ja osobne by som najradšej naživo preskúmal ako zavesili modelku nad ten “ Stromček“ 😈
😀 Dominanciu Japoncov definitívne potvrdí, ak aj HD začne vyrábať štvorval-vodník 😉 Veľa už asi nechýba (?) 😁 Goldy , modelky sa najlepšie vešajú zaháknutím za ťažisko. Čo si to za aranžéra, že ani také ľahké nevieš?
(Inak to nie je Stromček , ale Strom , na vianoce sa zdobia 650-ky 🙂
Celá EICMA ale priniesla veľa zaujímavého, proti niektorým predchádzajúcim ročníkom ako by sa to konečne pohlo… 👍
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
AIR
6. novembra 2013 at 18:29
No mna by zaujimalo, preco nic nepredstavia ako bol Pan European, uz par rokov v tomto segmente je diera u Hondy 👎 👎 👎
papi
6. novembra 2013 at 19:22
😈 Japonci sú späť, hlavne Yamaha, ostatní ma až tak nepresvedčili. Honda skôr len prebaluje pre Ameriku (Golďas, Pan, NC …) a vypustil ďalšiu sériu rozpočtoviek…
Ale zase BMW konečne vyrobilo krásneho Japonca, ten naháč S 1000R by som bral okamžite, akurát tie škaredé škúľavé svetlá by som hodil hneď do koša… 😈 Ostatné nech si robia, aké chcú – ale tu mi to nejak nesedí, Japonec z Nemecka si zaslúži predsa niečo elegantnejšie… 😈 Perem klasickým pracím práškom, čo už… 😉
Goldy
7. novembra 2013 at 6:11
Nuž aj s motorkami je to ako so ženami. Jednému sa ľúbi „taková, inému maková“. 🙂 Hlavne aby sa nej dobre jazdilo 😁 . Z priložených fotiek ja osobne by som najradšej naživo preskúmal ako zavesili modelku nad ten “ Stromček“ 😈
papi
7. novembra 2013 at 7:40
😀 Dominanciu Japoncov definitívne potvrdí, ak aj HD začne vyrábať štvorval-vodník 😉 Veľa už asi nechýba (?) 😁
Goldy , modelky sa najlepšie vešajú zaháknutím za ťažisko. Čo si to za aranžéra, že ani také ľahké nevieš?
(Inak to nie je Stromček , ale Strom , na vianoce sa zdobia 650-ky 🙂
Celá EICMA ale priniesla veľa zaujímavého, proti niektorým predchádzajúcim ročníkom ako by sa to konečne pohlo… 👍
AIR
7. novembra 2013 at 8:33
papi no ved uz sa aj pytalo, aby sa zacali hybat stojate vody…. 🙂 🙂 🙂