Honda s potešením oznamuje ďalšie technické údaje modelu CRF1000L Africa Twin, ktorý sa v európskych predajniach značky objaví koncom roka 2015. Podobne ako jeho slávni predchodcovia, aj CRF1000L Africa Twin je dobre pripravená na každé dobrodružstvo. Silnému motoru sekunduje dynamický podvozok pripravený na cestu cez celé kontinenty – po cestách i mimo nich.
Od samého začiatku projektu CRF1000L Africa Twin konštruktéri vzhliadali k jednému motocyklu, ktorý ich neustále udivoval svojou harmóniou praktickosti, rovnováhy a ovládateľnosti na cestách i v teréne – k pôvodnému XRV750 Africa Twin. Ten sa i v konkurencii dnešnej nesmiernej ponuky cestových endúr osvedčil ako vhodný etalón. Nový stroj, ktorý dnes prichádza s menom svojho predchodcu, nemá so starým modelom zhodný ani jeden diel. O to viac však zdedil z jeho esencie a charakteru, vďaka ktorým bol model XRV750 Africa Twin taký skvelý.
Prístup „vydajte sa kamkoľvek“ začína pri motore, ktorý musí podávať rovnako dobré výkony v teréne i pri dlhých cestných presunoch – a samozrejme aj pri všetkých ostatných spôsoboch použitia. Radový dvojvalcový motor v CRF1000L Africa Twin má zdvihový objem 1 000 cm3 a jeho konštrukcia do veľkej miery čerpá zo skúseností značky Honda získaných v motoristickom športe, predovšetkým z pretekárskych strojov CRF250R/450R a CRF450R Rally. Ako príklad je možné uviesť napríklad rovnakú konštrukciu štvorventilovej hlavy Unicam, ktorá prispieva ku kompaktným celkovým rozmerom agregátu. Ľahký odlievaný vačkový hriadeľ, ktorý je vyrobený z rovnakého materiálu ako v CBR1000RR Fireblade, ovláda ventilový rozvod a o zážih zmesi paliva a vzduchu sa v každej spaľovacej komore starajú dve zapaľovacie sviečky.
Vysoký výkon a krútiaci moment s lineárnym priebehom sú zárukou okamžitej odozvy v každých otáčkach – a to so sprievodom uspokojivého charakteristického hlbokého zvuku, ktorý s otáčkami postupne narastá. 270° predsadenie ojnicových čapov dodáva motoru osobitý charakter a zároveň poskytuje jazdcovi vynikajúcu kontrolu nad trakciou zadného kolesa. Elimináciu vibrácií zaisťuje dvojosový primárny vyvažovací hriadeľ.
Nízky motor prispieva k vynikajúcej svetlej výške modelu CRF1000L Africa Twin, ktorá je pri cestovnom endure jedným z dôležitých predpokladov. Dômyselné usporiadanie ďalších súčastí okolo motora vytvára pozitívny dynamický i estetický efekt. Čerpadlo chladiacej kvapaliny je umiestnené v puzdre spojky a spolu s čerpadlom oleja je poháňané vyvažovacím hriadeľom. K zmenšeniu rozmerov motora prispieva aj konštrukcia spodnej časti kľukovej skrine, v ktorej sa hromadí olej a kde sa zároveň nachádza tlakové čerpadlo.
Ľahká šesťstupňová manuálna prevodovka využíva podobný systém radenia ako modely CRF250R/450R poskytujúci jednoduchšie zmeny rýchlostných stupňov. Šesťstupňová manuálna prevodovka je ľahká a robustná; pre ľahšie zmeny rýchlostných stupňov využíva rovnakú vačku radenia ako modely CRF250R/450R. Pomocná trecia spojka ovláda hnacie ústrojenstvo pri spomaľovaní a podraďovaní. Vďaka nej je ovládanie páky spojky v okamihu radenia vždy hladké a plynulé.
Pri podvozku modelu CRF1000L Africa Twin bol dôraz kladený na tri hlavné atribúty, ktoré boli pre pôvodnú XRV750 charakteristické: vlastnosti v teréne, komfort cestovného stroja a každodenná agilita, vďaka ktorej by bol stroj vhodný aj na každodenné jazdy alebo cesty do práce.
Oceľový dvojitý kolískový rám zaisťuje skvelú rovnováhu medzi stabilitou pri vysokých rýchlostiach – a to aj pri plne naloženom stroji – a prvotriednymi terénnymi schopnosťami, agilitou a rýdzou silou. Centralizácia hmoty – umiestnenie prvkov, ako je napríklad batéria, pri zadnej strane hlavy valcov – prispieva k zníženiu ťažiska stroja.
Obratená vidlica Showa s dlhým zdvihom je plne nastaviteľná a je vybavená dvoma radiálne umiestnenými štvorpiestovými brzdovými strmeňmi Nissin a 310 mm „vlnovitými“ plávajúcimi kotúčmi. Zadný tlmič Showa disponuje hydraulickou reguláciou predpätia. Podobne ako CRF450R Rally, aj model CRF1000L Africa Twin využíva 21/18-palcové predné/zadné koleso s drôteným výpletom. Ráfiky sú obuté do pneumatík s rozmermi 90/90-21 a 150/70-18.
V súlade s motívom „neobmedzené dobrodružstvo“ je model Africa Twin vybavený minimom kapotáže a vyznačuje sa robustným, ale súčasne ľahkým vyhotovením, ktoré jazdcovi poskytuje ochranu pred poveternostnými vplyvmi, ale zároveň zachováva štíhle a agilné proporcie stroja. Dva predné svetlomety majú charakteristický tvar a výšku sedla je možné nastaviť v rozmedzí 20 mm, a to na 870 mm alebo 850 mm. Objemná palivová nádrž (18,8 litra) v spojení s úsporným motorom umožňuje dojazd vyše 450 km.
Aby sa elektronika stroja dokázala vyrovnať s akýmikoľvek podmienkami na ceste aj v teréne, ponúka systém kontroly trakcie Honda (Selectable Torque Control – HSTC) tri úrovne kontroly. Jazdec navyše môže vypnúť systém ABS* pre zadné koleso. Model CRF1000L Africa Twin bude k dispozícii v štyroch farebných vyhotoveniach: CRF Rally, trikolóra, strieborná a čierna.
Dvojspojková prevodovka DCT
Unikátna dvojspojková prevodovka Honda (DCT) bude pri modeli CRF1000L Africa Twin dostupná ako voliteľná výbava. Prevodovka so svojimi rozmermi vojde do štandardnej kľukovej skrine, takže pri verziách DCT nedochádza k nárastu šírky stroja. Prevodovka ponúka štandardný manuálny režim, v ktorom môže jazdec radiť tlačidlami na ľavej rukoväti, a dva automatické režimy. D – tento režim ponúka najlepšiu rovnováhu medzi spotrebou paliva a komfortom jazdy. S – tento režim bol revidovaný s dôrazom na lepšie športové výkony. Jazdec môže v tomto režime voliť z troch rôznych spôsobov radenia: S1, S2 a S3. Prevodovka DCT pri CRF1000L Africa Twin je samozrejme pripravená na prevádzku v náročnom prostredí – funkciu pre jazdu v teréne je možné aktivovať spínačom G umiestneným na pravej strane prístrojového panelu. Stlačením tlačidla G v ktoromkoľvek jazdnom režime dôjde k zlepšeniu trakcie a ovládateľnosti stroja – čo je dôležité pre jazdu v teréne – znížením úrovne preklzu spojky počas radenia. Ďalšou novou funkciou systému DCT je detekcia svahu, vďaka ktorej dochádza k úprave spôsobu radenia v závislosti od sklonu svahu tak, aby jazdec mal vždy nad strojom plnú kontrolu. *HSTC a ABS nie sú k dispozícii v zakládnej verzii, sú štandardnou výbavou vo verzii ABS a DCT
Hlavné technické parametre
Typ motora: Kvapalinou chladený štvortaktný radový dvojvalec s 8 ventilmi, 270° predsadením ojnicových čapov a hlavou uni-cam
Zdvihový objem: 998 cm3
Maximálny výkon: 70 kW pri 7 500 ot./min. (95/1/ES)
Max. krútiaci moment: 98 Nm pri 6 000 ot./min. (95/1/ES)
Vŕtanie a zdvih: 92,0 a 75,1 mm
Spojka: Lamelová s vinutými pružinami a v olejovom kúpeli
Sekundárny prevod: Reťaz s tesniacimi O-krúžkami
Prevodovka/typ: 6-stupňová manuálna so stálym záberom/6-stupňová DCT s režimom jazdy pre cestu a terén
Systém nastaviteľnej kontroly trakcie (HSTC) * HSTC – 3 úrovne + vypnutie (* iba modely s ABS a DCT, nie je možné pri štandardnommodeli)
Typ rámu: Oceľový dvojitý kolískový rám so zadným pomocným rámom z vysokopevnostnej ocele
Hmotnosť bez náplní: 208 kg (STD), 212 kg (ABS), 222 kg (DCT)
Pohotovostná hmotnosť: 228 kg (STD), 232 kg (ABS), 242 kg (DCT)
Objem palivovej nádrže: 18,8 litra
Dĺžka × šírka × výška: 2 335 × 875 × 1 475 mm (STD), 2 335 × 930 × 1 475 mm (ABS/DCT)
Rázvor kolies: 1 575 mm
Výška sedla (STD poloha/nízka poloha): 870/850 mm
Svetlá výška: 250 mm
Brzdy vpredu: Hydraulické, dva 310 mm vlnovité kotúče s plávajúcimi strmeňmi, hliníkovou hlavou a radiálnymi 4-piestovými strmeňmi (*ABS) so sintrovanými doštičkami
Brzdy vzadu: Hydraulická, 256 mm kotúč s 2-piestovým strmeňom (*ABS) a doštičkami zo sintrovaného materiálu. Parkovacia brzda ovládaná pákou pri modeli DCT.
Pneumatika vpredu: 90/90-R21 dušová
Pneumatika vzadu: 150/70-R18 dušová
Predbežná cena: CRF1000G bez ABS/ bez HSTC: 11 790,- EUR* ·
CRF1000AG ABS/HSTC: 12 590,- EUR* ·
CRF1000DG ABS/HSTC/DCT: 13 590,- EUR*
* – ceny sa môžu meniť
Tlačová správa Honda
Nová Honda CRF1000L Africa Twin – oficialne údaje a foto
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.