Connect with us

Testy a recenzie

Online z Barcelony – testujeme BMW S 1000 XR

Publikovaný

on

Barcelona 12. máj 2015

BMW S 1000 XR – to je dôvod našej aktuálnej návštevy Španielska.

V týchto dňoch sa tu koná oficiálne testovanie tejto novinky predstavenej v jeseni m.r. na výstave Intermot. Čo sa teda za dnešný deň udialo?
V skratke: cca 240 km, 30°C, asi 240 najazdených km, asi 2176 ostrých, rýchlych, točivých zákrut, nespočetné množstvo vracákov okolo nohy, dokonca som trafil jednu skrytú dieru na ceste (pošlite sem našich cestárov na školenie), jedna super krízovka (prečítajte si nižšie) a na záver dňa žiadna únava, teda trošku ma boleli zápästia, ale inak nič. 

A takto to celé začalo:

160 koní pod zadkom

Tieto dva základné atribúty testovacieho stroja prinášajú do flotily značky BMW novú kartu a do vôd konkurencie. Tých 160 koní pochádza z motora superšportu S 1000 RR. Motor bol pred rokom upravený na 160 koní a následne vznikol model S 1000 R a s týmto motorom bol poctený motocykel s označením S 1000 XR, ktorý sa tak stáva tretím modelom kde bol motor použitý. Motor je teda skoro identický ale veľmi veľa vecí je nových.

Netradične symetrický dizajn a útok na konkurenciu

Všimnite si že tento model sa dizajnovo v predných líniách (hlavne oblasť svetiel) trošku vymyká z modelovo zavedenej asymetrickej línie BMW. V tomto prípade je predná kapotáž so svetlami absolútne symetrická a to je prvý náznak toho, že model nemá osloviť len čisto „bavorácku“ líniu užívateľa, ale celé spektrum zákazníkov, ktorí vďaka symetrickým tvarom motocykla inklinujú k iným značkám. Na mieste je otázka, komu najviac konkuruje a odpoveď netreba dlho hľadať a ani v BMW sa s tým netaja – Multis….da, ktorá má rovnaký počet koní ale je z iného – dvojvalcového cesta. A tak ste reagovali i vy na prvé foto z dnešného rána našom facebooku.

Prvé dojmy, priateľská atmosféra
Prvý dojem z pohľadu na motocykel je ten, že oproti mne stojí nabúchaný svalovec, ktorý síce nesrší dizajnovou agresivitou, skôr príjemne zladeným vzhľadom a sebavedomými prvkami dizajnu a zároveň ukazuje konštrukčnú mocnosť a tuhosť. Tento pocit umocňuje posadenie sa do opäť priateľského sedla, ktoré v okamžiku ponúka skvelý vzpriamený a nenútený posed ale aj vynikajúci ničím neobmedzený priestor pilota. Kolená mi presne zapadli do bokov plastových kapôt. Otočenie kľúčom znamená zobudenie sa hladnej šelmy. Vrčí, ale neútočí. Mám pred očami naštartované GPS BMW Motorrad V. a to preto že toto testovanie je bez sprievodcu, čo je neskôr podstatné v mnohom.

Priateľstvo v meste pokračuje, v horách šelma loví
Presuny prímestskými  časťami Barcelony neznamenajú v teste skoro nič. Už pri osemdesiatke sa nachádzam pri zaradenej 6-tke a významnosť sily motora ničím nepociťujem. Skôr sa prejavuje jeho priateľská povaha a bežná spolupráca  motora  neublížiť mestskej premávke ani spotrebou, ani hlukom, len držať krok. Hlad ale nastáva okamžite pri prvých, nie rýchlych vracákoch, ktoré trvajú cez 20 km. Sú sakra ostré a nemám moc šancu využívať potenciál v sile motora, skôr v jeho flexibilite. Tu ale doceňujem podvozok ktorý už v tomto momente využívam naplno. „Topánočky“ s názvom Pirelli Diablo Rosso II vzadu so 190-tkou netreba zvlášť predstavovať a tie naplno určujú smer ktorým sa môžete vydať. Motorka váži necelých 230 kg, a to nie je žiadna dramatická váha v tejto triede. Jej ľahkosť ovládania a prehadzovanie v zákrutách ide s ľahkosťou akou si nejaký feši prehadzuje ofinu na hlave pred dievčatami. Na rad prichádzajú síce super točivé, ale rýchlejšie zákruty. V kokpite sa mi ozýva revúca kulisa šelmy podo mnou, ktorá i napriek zbesneným koňom pracuje s mojou pravou rukoväťou ako baránok. Využívam mapu „Road“ ktorá je skoro optimálna do týchto podmienok. Toto je milenka, ktorá vie veľmi veľa odpúšťať. Bola i krízovka v zákrute (zbytočne rýchly nájazd), Pirellka donekonečna preklzovala a to v prudkom náklone a brzdení a pocitovo v hlave mi bežal presný scénar toho, čo tá elektronika všetko preto robí, aby motorka nešľahla so mnou o zem. Ku.va aj s elektronikou, takto premakaná vec toto vyrieši za mňa (teda aj s mojou spoluprácou) a nie len to! Naopak dodá mi do žíl novú sebadôveru a chcem-nechcem opäť nechtiac akosi podvedome zrýchľujem. Proste mi to XR-ka ponúka ako návnadu a neviem odolať. Vďaka trakčnej kontrole vyťahujem motorku z každej zákruty vblesku pod plynom ako na okruhu a šelma si hľadá ďalšiu zákrutu na zhltnutie. Pekná dávka adrenalínu, bezpečného  adrenalínu.

 Nič viac ale teraz nepoviem, ale mám toho mnoho v hlave (aj v diktafóne) všetko ale hľadajte v najbližšom vydaní Motomagazínu č.6 / 2015. Teraz už musím ísť, máme spoločnú večeru.

Z Barcelony Vlado Brniak – online

Online z Barcelony – testuejeme BMW S 1000 XR

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri