BMW S 1000 XR – to je dôvod našej aktuálnej návštevy Španielska.
V týchto dňoch sa tu koná oficiálne testovanie tejto novinky predstavenej v jeseni m.r. na výstave Intermot. Čo sa teda za dnešný deň udialo? V skratke: cca 240 km, 30°C, asi 240 najazdených km, asi 2176 ostrých, rýchlych, točivých zákrut, nespočetné množstvo vracákov okolo nohy, dokonca som trafil jednu skrytú dieru na ceste (pošlite sem našich cestárov na školenie), jedna super krízovka (prečítajte si nižšie) a na záver dňa žiadna únava, teda trošku ma boleli zápästia, ale inak nič.
A takto to celé začalo:
160 koní pod zadkom
Tieto dva základné atribúty testovacieho stroja prinášajú do flotily značky BMW novú kartu a do vôd konkurencie. Tých 160 koní pochádza z motora superšportu S 1000 RR. Motor bol pred rokom upravený na 160 koní a následne vznikol model S 1000 R a s týmto motorom bol poctený motocykel s označením S 1000 XR, ktorý sa tak stáva tretím modelom kde bol motor použitý. Motor je teda skoro identický ale veľmi veľa vecí je nových.
Netradične symetrický dizajn a útok na konkurenciu
Všimnite si že tento model sa dizajnovo v predných líniách (hlavne oblasť svetiel) trošku vymyká z modelovo zavedenej asymetrickej línie BMW. V tomto prípade je predná kapotáž so svetlami absolútne symetrická a to je prvý náznak toho, že model nemá osloviť len čisto „bavorácku“ líniu užívateľa, ale celé spektrum zákazníkov, ktorí vďaka symetrickým tvarom motocykla inklinujú k iným značkám. Na mieste je otázka, komu najviac konkuruje a odpoveď netreba dlho hľadať a ani v BMW sa s tým netaja – Multis….da, ktorá má rovnaký počet koní ale je z iného – dvojvalcového cesta. A tak ste reagovali i vy na prvé foto z dnešného rána našom facebooku.
Prvé dojmy, priateľská atmosféra Prvý dojem z pohľadu na motocykel je ten, že oproti mne stojí nabúchaný svalovec, ktorý síce nesrší dizajnovou agresivitou, skôr príjemne zladeným vzhľadom a sebavedomými prvkami dizajnu a zároveň ukazuje konštrukčnú mocnosť a tuhosť. Tento pocit umocňuje posadenie sa do opäť priateľského sedla, ktoré v okamžiku ponúka skvelý vzpriamený a nenútený posed ale aj vynikajúci ničím neobmedzený priestor pilota. Kolená mi presne zapadli do bokov plastových kapôt. Otočenie kľúčom znamená zobudenie sa hladnej šelmy. Vrčí, ale neútočí. Mám pred očami naštartované GPS BMW Motorrad V. a to preto že toto testovanie je bez sprievodcu, čo je neskôr podstatné v mnohom.
Priateľstvo v meste pokračuje, v horách šelma loví Presuny prímestskými časťami Barcelony neznamenajú v teste skoro nič. Už pri osemdesiatke sa nachádzam pri zaradenej 6-tke a významnosť sily motora ničím nepociťujem. Skôr sa prejavuje jeho priateľská povaha a bežná spolupráca motora neublížiť mestskej premávke ani spotrebou, ani hlukom, len držať krok. Hlad ale nastáva okamžite pri prvých, nie rýchlych vracákoch, ktoré trvajú cez 20 km. Sú sakra ostré a nemám moc šancu využívať potenciál v sile motora, skôr v jeho flexibilite. Tu ale doceňujem podvozok ktorý už v tomto momente využívam naplno. „Topánočky“ s názvom Pirelli Diablo Rosso II vzadu so 190-tkou netreba zvlášť predstavovať a tie naplno určujú smer ktorým sa môžete vydať. Motorka váži necelých 230 kg, a to nie je žiadna dramatická váha v tejto triede. Jej ľahkosť ovládania a prehadzovanie v zákrutách ide s ľahkosťou akou si nejaký feši prehadzuje ofinu na hlave pred dievčatami. Na rad prichádzajú síce super točivé, ale rýchlejšie zákruty. V kokpite sa mi ozýva revúca kulisa šelmy podo mnou, ktorá i napriek zbesneným koňom pracuje s mojou pravou rukoväťou ako baránok. Využívam mapu „Road“ ktorá je skoro optimálna do týchto podmienok. Toto je milenka, ktorá vie veľmi veľa odpúšťať. Bola i krízovka v zákrute (zbytočne rýchly nájazd), Pirellka donekonečna preklzovala a to v prudkom náklone a brzdení a pocitovo v hlave mi bežal presný scénar toho, čo tá elektronika všetko preto robí, aby motorka nešľahla so mnou o zem. Ku.va aj s elektronikou, takto premakaná vec toto vyrieši za mňa (teda aj s mojou spoluprácou) a nie len to! Naopak dodá mi do žíl novú sebadôveru a chcem-nechcem opäť nechtiac akosi podvedome zrýchľujem. Proste mi to XR-ka ponúka ako návnadu a neviem odolať. Vďaka trakčnej kontrole vyťahujem motorku z každej zákruty vblesku pod plynom ako na okruhu a šelma si hľadá ďalšiu zákrutu na zhltnutie. Pekná dávka adrenalínu, bezpečného adrenalínu.
Nič viac ale teraz nepoviem, ale mám toho mnoho v hlave (aj v diktafóne) všetko ale hľadajte v najbližšom vydaní Motomagazínu č.6 / 2015. Teraz už musím ísť, máme spoločnú večeru.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.