Suzuki ukázala novinky na rok 2014 priamo na okruhu v Le Mans Slávna 24-hodinovka v Le Mans (21. – 22. 09. 2013) sa stala miestom kde Suzuki predstavila svoje novinky na nastávajúcu sezónu. Najočakávanejším modelom bola jednoznačne nová generácia cestného endura V-Strom 1000, no Suzuki pozvaným novinárom z celej Európy predstavila aj výrazné inovované maxiskútre Burgman 125 a 200.
Suzuki V-Strom 1000 2014 Modelová rada V-Strom už 11 rokov patrí v ponuke Suzuki medzi najdôležitejšie a za toto obdobie sa pre populárneho V-Stroma rozhodlo viac ako 186 tisíc zákazníkov po celom svete. Pravdou je, že podstatná časť tohto predajného úspechu patrila menšej 650-ke, no nová 1000-ka je pripravená tieto čísla vylepšiť.
Nová vlajková loď Suzuki Pri pohľade na technické parametre nového modelu môžeme povedať, že preberá na seba úlohu top modelu v ponuke výrobcu, čo len potvrdzuje skutočnosť, že cestné endurá sa stávajú najdôležitejšou triedou. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou zostalo zachované len označenie a dvojvalcový koncept motora. Motor síce vychádza z pôvodného dvojvalca, no je prakticky úplne nový. Zdvihový objem narástol na 1037 ccm pričom hlavným cieľom konštruktérov bolo ponúknuť pružnejší a výkonnejší motor, ktorý reaguje od najnižších otáčok. Maximálny krútiaci moment 103 Nm vrcholí už pri 4000 ot., čo je v porovnaní so 101 Nm pri 6400 ot. v prípade predchádzajúceho modelu poriadny skok vpred. Výkon na druhej strane narástol len nepatrne na 100 k pri 8 000 ot. (predchádzajúci model 97 k pri 7600 ot.), no v kombinácii s vynikajúcimi hodnotami krútiaceho momentu a novou 6-stupňovou prevodovkou je ho podľa slov výrobcu dostatok. Medzi silné stránky motora bude patriť aj spotreba, ktorá by mala dosiahnuť 4,8 l/100 km.
Moderná elektronika V-Strom je prvým modelom Suzuki, ktorý je vybavený trakčnou kontrolou. Najmodernejší systém z dielne japonského výrobcu využíva až štvoricu senzorov, ktoré okrem otáčok kolies sledujú aj otáčky motora a zaradený prevodový stupeň. Tento systém sľubuje okamžitú a plynulú reakciu v každej situácii. Jazdec má pritom na výber z dvoch režimov citlivosti alebo si môže kontrolu trakcie vypnúť úplne. Ďalšou novinkou v ponuke Suzuki je elektronický systém ABS, ktorý poskytla firma Bosch a rovnako patrí medzi najmodernejšie na trhu.
Kompaktný podvozok Jednou z najdôležitejších úloh pri vývoji nového V-Stroma bolo vytvoriť ľahký a obratný motocykel. Už prvý pohľad na motorku veľa napovie a kompaktná a štíhla konštrukcia motocykla sľubuje naozaj vynikajúce jazdné vlastnosti. Pohotovostná hmotnosť dosahuje 228 kg a rovnako patrí medzi najlepšie údaje v triede. Systém pruženia je rovnako úplne nový a plne nastaviteľné komponenty nájdete na oboch koncoch. Zachované zostali rozmery oboch kolies (110/80-19 vpredu a 150/70-17 vzadu).
Dizajn nadväzuje na slávnu minulosť Suzuki V prípade dizajnu vsadili konštruktéri na slávnu históriu modelov DR800 z druhej polovice 80-tych rokov, ktoré ako prvé priniesli športový dizajn špeciálov z rallye Pariž-Dakar na civilné motocykle a predným partiám dominuje „kačačí zobák“, ktorý si postupne osvojili aj ostatné značky.. V-Strom prichádza aj s jednou zaujímavou novinkou, ktorá zvyšuje komfort jazdy. Čelný štít sa nastavuje manuálne, no dá nastaviť nielen smerom hore ale aj dopredu a dozadu vďaka čomu ponúka naozaj široké možnosti nastavenia. Na samotné nastavenie vám pritom stačí jedna ruka.
Do výroby už v októbri Výroba nového V-Stroma 1000 sa rozbehne už v októbri a v priebehu pár mesiacov sa dostane aj k dílerom. Finálna cena ešte nebola stanovená, no podľa informácii, ktoré odzneli počas tlačovej konferencie by sa mala pohybovať medzi 12 – 13 000 Eur. Na prípadného majiteľa čaká naviac bohatá paleta originálneho príslušenstva.
A čo 24-hodinovka? Prezentácia noviniek predstavovala len časť nabitého víkendu, ktorý pre novinárov Suzuki pripravila a možnosť vychutnať si legendárnu 24-hodinovku v Le Mans je neskutočný zážitok. Čo však treba dodať, že v čase písania tohto článku sa výborne darilo slovenskému tímu Maco Racing (nedeľa 12:00 hod.), ktorý sa pohyboval na 7. mieste v absolútnom hodnotení.
O modeloch Suzuki 2014 sa dočítate viac v Motomagazíne č.: 11/2013.
Aj keď mi nie sú známe príčiny predajného neúspechu, resp. neobľúbenosti predchádzajúceho modelu oproti 650-tke tento motocykel vyzerá sľubne a môžeme dúfať, že výrobca odstránil nedostatky a nový v Strom 1000 bude hitom ako 650-tka…
devill63 To sa dozvieme veľmi rýchlo, teraz sú dôležité prvé testy, papierovo by to šlo, dizajn sme videli už v Kolíne pred rokom, otázka je za cca 2 mesiace je Eicma v Miláne a uvidíme čo za tie peniaze prinesie konkurencia v tejto triede.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
devill63
22. septembra 2013 at 18:58
Aj keď mi nie sú známe príčiny predajného neúspechu, resp. neobľúbenosti predchádzajúceho modelu oproti 650-tke tento motocykel vyzerá sľubne a môžeme dúfať, že výrobca odstránil nedostatky a nový v Strom 1000 bude hitom ako 650-tka…
VladiB
23. septembra 2013 at 8:35
devill63 To sa dozvieme veľmi rýchlo, teraz sú dôležité prvé testy, papierovo by to šlo, dizajn sme videli už v Kolíne pred rokom, otázka je za cca 2 mesiace je Eicma v Miláne a uvidíme čo za tie peniaze prinesie konkurencia v tejto triede.