Connect with us

Spravodajstvo

Poznáme novinky Suzuki 2014 – online z Le Mans

Publikovaný

on

Suzuki ukázala novinky na rok 2014 priamo na okruhu v Le Mans
Slávna 24-hodinovka v Le Mans (21. – 22. 09. 2013) sa stala miestom kde Suzuki predstavila svoje novinky na nastávajúcu sezónu. Najočakávanejším modelom bola jednoznačne nová generácia cestného endura V-Strom 1000, no Suzuki pozvaným novinárom z celej Európy predstavila aj výrazné inovované maxiskútre Burgman 125 a 200.

Suzuki V-Strom 1000 2014
Modelová rada V-Strom už 11 rokov patrí v ponuke Suzuki medzi najdôležitejšie a za toto obdobie sa pre populárneho V-Stroma rozhodlo viac ako 186 tisíc zákazníkov po celom svete. Pravdou je, že podstatná časť tohto predajného úspechu patrila menšej 650-ke, no nová 1000-ka je pripravená tieto čísla vylepšiť.

Nová vlajková loď Suzuki
Pri pohľade na technické parametre nového modelu môžeme povedať, že preberá na seba úlohu top modelu v ponuke výrobcu, čo len potvrdzuje skutočnosť, že cestné endurá sa stávajú najdôležitejšou triedou. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou zostalo zachované len označenie a dvojvalcový koncept motora. Motor síce vychádza z pôvodného dvojvalca, no je prakticky úplne nový. Zdvihový objem narástol na 1037 ccm pričom hlavným cieľom konštruktérov bolo ponúknuť pružnejší a výkonnejší motor, ktorý reaguje od najnižších otáčok. Maximálny krútiaci moment 103 Nm vrcholí už pri 4000 ot., čo je v porovnaní so 101 Nm pri 6400 ot. v prípade predchádzajúceho modelu poriadny skok vpred. Výkon na druhej strane narástol len nepatrne na 100 k pri 8 000 ot. (predchádzajúci model 97 k pri 7600 ot.), no v kombinácii s vynikajúcimi hodnotami krútiaceho momentu a novou 6-stupňovou prevodovkou je ho podľa slov výrobcu dostatok. Medzi silné stránky motora bude patriť aj spotreba, ktorá by mala dosiahnuť 4,8 l/100 km.

Moderná elektronika
V-Strom je prvým modelom Suzuki, ktorý je vybavený trakčnou kontrolou. Najmodernejší systém z dielne japonského výrobcu využíva až štvoricu senzorov, ktoré okrem otáčok kolies sledujú aj otáčky motora a zaradený prevodový stupeň. Tento systém sľubuje okamžitú a plynulú reakciu v každej situácii. Jazdec má pritom na výber z dvoch režimov citlivosti alebo si môže kontrolu trakcie vypnúť úplne. Ďalšou novinkou v ponuke Suzuki je elektronický systém ABS, ktorý poskytla firma Bosch a rovnako patrí medzi najmodernejšie na trhu.

Kompaktný podvozok
Jednou z najdôležitejších úloh pri vývoji nového V-Stroma bolo vytvoriť ľahký a obratný motocykel. Už prvý pohľad na motorku veľa napovie a kompaktná a štíhla konštrukcia motocykla sľubuje naozaj vynikajúce jazdné vlastnosti. Pohotovostná hmotnosť dosahuje 228 kg a rovnako patrí medzi najlepšie údaje v triede. Systém pruženia je rovnako úplne nový a plne nastaviteľné komponenty nájdete na oboch koncoch. Zachované zostali rozmery oboch kolies (110/80-19 vpredu a 150/70-17 vzadu).

Dizajn nadväzuje na slávnu minulosť Suzuki
V prípade dizajnu vsadili konštruktéri na slávnu históriu modelov DR800 z druhej polovice 80-tych rokov, ktoré ako prvé priniesli športový dizajn špeciálov z rallye Pariž-Dakar na civilné motocykle a predným partiám dominuje „kačačí zobák“, ktorý si postupne osvojili aj ostatné značky.. V-Strom prichádza aj s jednou zaujímavou novinkou, ktorá zvyšuje komfort jazdy. Čelný štít sa nastavuje manuálne, no dá nastaviť nielen smerom hore ale aj dopredu a dozadu vďaka čomu ponúka naozaj široké možnosti nastavenia. Na samotné nastavenie vám pritom stačí jedna ruka.

Do výroby už v októbri
Výroba nového V-Stroma 1000 sa rozbehne už v októbri a v priebehu pár mesiacov sa dostane aj k dílerom. Finálna cena ešte nebola stanovená, no podľa informácii, ktoré odzneli počas tlačovej konferencie by sa mala pohybovať medzi 12 – 13 000 Eur. Na prípadného majiteľa čaká naviac bohatá paleta originálneho príslušenstva.

A čo 24-hodinovka?
Prezentácia noviniek predstavovala len časť nabitého víkendu, ktorý pre novinárov Suzuki pripravila a možnosť vychutnať si legendárnu 24-hodinovku v Le Mans je neskutočný zážitok. Čo však treba dodať, že v čase písania tohto článku sa výborne darilo slovenskému tímu Maco Racing (nedeľa 12:00 hod.), ktorý sa pohyboval na 7. mieste v absolútnom hodnotení.

O modeloch Suzuki 2014 sa dočítate viac v Motomagazíne č.: 11/2013.

Online z Le Mans: Miro Tamáši

Poznáme novinky Suzuki 2014 – online z Le Mans

Advertisement

2 komentáre

1 komentár

  1. devill63

    22. septembra 2013 at 18:58

    Aj keď mi nie sú známe príčiny predajného neúspechu, resp. neobľúbenosti predchádzajúceho modelu oproti 650-tke tento motocykel vyzerá sľubne a môžeme dúfať, že výrobca odstránil nedostatky a nový v Strom 1000 bude hitom ako 650-tka…

  2. VladiB

    23. septembra 2013 at 8:35

    devill63 To sa dozvieme veľmi rýchlo, teraz sú dôležité prvé testy, papierovo by to šlo, dizajn sme videli už v Kolíne pred rokom, otázka je za cca 2 mesiace je Eicma v Miláne a uvidíme čo za tie peniaze prinesie konkurencia v tejto triede.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri