Connect with us

Testy a recenzie

Pre radosť z jazdy – test Moto Guzzi V7 III Racer

Publikovaný

on

Aj keď nemusíte byť práve fanúšikom retro vlny motoriek, tak Racer z dielne Moto Guzzi je motorka, ktorej len ťažko odoláte. Vizuálne je to kus histórie kombinovanej so súčasnosťou pričom je to celé nádherne poskladané do seba s veľkým citom pre detail, ktorý je pre
Talianov tak typický. Tu však nejde len o vizuálny efekt ale V7 Racer vás dostane aj svojimi jazdnými vlastnosťami a zmení vám pohľad na športovú motorku. Uvoľnený, pohodový, štýlovýa poriadne zábavný, presne taký vie byť tento klasický športovec, a rýchlo pochopíte prečo sa už od svojho prvého uvedenia na trh stal tak obľúbeným.

 

Moto Guzzi má auru histórie v sebe 

Dnes prakticky nenájdete na trhu značku, ktorá by nemala v ponuke retro model, ktorý je
namierený na neustále pokračujúcu hipsterskú módnu vlnu. Vzniká tu tak celkom
slušná konkurencia, no Moto Guzzi má v tomto prípade jeden tromf, ktorý
poriadne zaváži a tým je bohatá história značky, ktorá sa začala písať už
v roku 1921 a na rozdiel od iných európskych konkurentov nepretržite
pokračuje do dnešných dní. Je síce pravda, že za tých 96 rokov nie všetko vyšlo
a nie každý model bol dokonalý, no to platí aj o ostatných značkách
a Moto Guzzi je tu s nami a stále má veľa priaznivcov po celom
svete. Presne z tohto ťaží aj novodobý model V7, ktorý je ohliadnutím sa
za historickým Moto Guzzi V7 z roku 1967 a aj keď ide dve o odlišné
motorky, ktoré medzi sebou delí 50 rokov, tak ani v poradí tretia
generácia novodobého modelu V7 nič nestratila zo šarmu pôvodného modelu.

 

 Modelový rok 2017 so zmenami

Moto Guzzi momentálne ponúka až 4 rôzne verzie V7 a ako som už spomínal ide o tretiu generáciu tohto modelu. Za poslednou modernizáciou stojí najmä príchod emisnej normy Euro 4 a čiastočne aj 50-te výročie zrodu originálneho modelu V7, ktoré je spojené s predstavením výročnej verzie V7 Anniversario. Aj keď to na prvý pohľad nie je príliš vidieť, tak V7 prichádza so zmenami, ktoré sa týkajú nielen podvozku ale aj motora. Oceľový rám si zachoval konštrukciu dvojitej kolísky, no zmenila sa geometria riadenia a tuhosť rámu. Výsledkom by malo byť presnejšie a športovejšie ovládanie. V prípade testovanej verzie
Racer sa vzadu objavila dvojica exkluzívnych plne nastaviteľných tlmičov
pruženia Öhlins, ktoré zaručujú športovejšie jazdné vlastnosti. Zmenám sa
samozrejme nevyhol motor, ktorý teraz spĺňa emisná normu Euro 4, no zároveň je
až o 10 % výkonnejší. Zmeny sa udiali nielen vo vnútri, kde napríklad
pribudla nová jednokotúčová suchá spojka, ale zmenili sa aj pomery 1. a 6.
prevodového stupňa, aby sa dal lepšie využiť výkon motora. Úplne nové sú
hliníkové valce a piesty, ktoré zdieľajú techniku s modernejším motorom
z modelu V9.

 

Umelecké dielo v pohybe

Dizajn je naozaj úžasný a motorka vás tak dokonale vtiahne do čias dávno minulých bez toho,
aby ste si museli vôbec sadať do sedla. Verzia Racer sa môže naviac pochváliť
najväčším počtom exkluzívnych komponentov spomedzi všetkých modelov rady V7. Či
už je to výrazná hliníková nádrž s emblémom orla alebo nemenej výrazný
červený rám, tak neskutočne krásneklasické dizajnové kúsky na vás číhajú doslova na každom kúsku motorky.
Zakomponovanie všetkých detailov do dizajnu je robené s maximálnou citlivosťou a keď som po prvý krát sadal do sedla, tak mi bolo trochu ľúto, že na hlave mám „len“ ultramodernú integrálu HJC namiesto otvorenej repliky nejakej prilby zo 70-tych rokov. Plechové tabuľky na štartové čísla alebo zadný odnímateľný „hrb“ na mieste spolujazdca dodávajú Raceru úžasný nádych motorky podstatne staršej ako si uvádza vo svojom rodnom liste.

 

Tak trochu iný športovec 

Priznám sa čakal som niečo iné, možno ostrejšie, nepohodlnejšie… doteraz mám v pamäti
test Ducati Sport 1000, krásna, tvrdá, nepohodlná, výkonná a na bežnej
ceste strašne nepraktická motorka, no potom sme sa dostali na okruh
a Sport bol zrazu vo svojom svete a všetky zlé spomienky boli zrazu vytesnené
fantastickými zážitkami z okruhu. V7 je však v tomto ohľade iná
a vyžaduje iný prístup. Už na prvé posadenie potešia rozmery
a komfort, Motorka je kompaktná, štíhla a napriek športovým riadidlám
stále pohodlná. Pre sólo jazdca akurát. Zo začiatku sme sa trochu oťukávali,
najmä preto, že som sa k Racerovi snažil pristupovať ako ku športovej
motorke, čo sa však nepáčilo ani jednému z nás. Zmena prišla keď som
prestal zbytočne motor vytáčať a nechal ho radšej pracovať v nižších
a stredných otáčkach, kde sa cíti oveľa lepšie. Tempo možno nie je na
úrovni nadupaných športovcov, zato odmenou je hladký a pružný záber, ktorý
agresívnu a uponáhľanú jazdu premení skôr na pohodové plávanie krajinou.
Nemá pritom problém ísť aj vyššími rýchlosťami, ale na rozdiel od
vysokootáčkových štvorvalcov ani nemáte potrebu lámať všade rýchlostné rekordy.
Prevodovka pracuje s neuveriteľnou ľahkosťou a presnosťou, oveľa
lepšie ako je u tejto značky zvykom. Veci, ktoré by ma v iných prípadoch
minimálne iritovali tu akosi pasujú a dotvárajú celkový zážitok
z jazdy. Napríklad po naštartovaní sa motor zatrasie a zľahka nakloní
celú motorku nabok, všadeprítomné jemné vibrácie  trošku rozostrujú obraz
v spätných zrkadlách, no celé to beriem ako súčasť zážitku z jazdy, ktorú
si naozaj užívam.

Podvozok sa správa podobne ako motor a prehnane agresívne tempo mu moc nesedí.
V hlbokých náklonoch sa pri menších nerovnostiach zadok trochu zavlnil,
dorazy stúpačiek boli zrazu dosť nízko a účinok bŕzd mi pripomínal
klasické bubnové brzdy, kde sa o nejakej citlivosti nedá hovoriť a na
rýchle spomalenie je treba len poriadne zatiahnuť za páčku. Stačí však máličko
zjemniť tempo a Racer zrazu robí všetko tak ako má, rýchle prejazdy zákrut
zaľahnutý na nádrži mu idú v pohode a oblúk zákruty vykreslíte na
milimeter presne. Jazdíte športovo, no bez prehnanej agresivity. Môže zato aj
ľahké ovládanie, ktoré robí z jazdy hračku a tu výrobca evidentne
počítal aj s nasadením v preplnených mestách, nakoľko kombinácia
menších rozmerov, hravého ovládania a priateľského výkonu motora je
priam stvorená do preplnených mestských ulíc.

 
 Racer sa vám dostane pod kožu

A to doslova, ale musím povedať, že v tom dobrom zmysle slova. Možno z vás
neurobí rýchlejšieho jazdca ale určite spokojnejšieho. Zároveň vám ukáže novú
dimenziu športovej jazdy, kde nemusíte neustále porušovať prepisy a  byť pritom
strašiakom pre ostatných účastníkov premávky. No a Racer vyzerá pritom tak
dobre, že by ste ho okamžite chceli mať doma v obývačke. Bol som už prakticky
chytený, no potom sa redakčnou garážou prehnalo pár +100 koňových
predstaviteľov súčasnej moderny a na chvíľu som opäť „vyliečený“,no predstava, ako s Racerom perfektne zapadnem medzi veteránov pri jazde pravidelnosti na okruhu, kde hlavným
kritériom nie je najrýchlejší čas na okruh, ale čo najmenšie časové rozdiely
medzi jednotlivými okruhmi mi stále nedáva spávať .

  

 MotoGuzzi V7 III Racer

Cena: 10 990 Eur

Motor: 744 ccm, 4
ventily, OHC, V2

Výkon: 52 k pri
6 200 ot./min.

Krút. moment: 60 Nm pri 4
900 ot./min.

Prevodovka: 6-stupňová,
kardanový hriadeľ

Rám: dvojitý
kolískový, pozváraný z oceľových rúrok

Rozmery (D x Š x V): 2 185 x – x 1 110 mm

Hmotnosť: 213 kg(prevádzková)

Rázvor: 1 463 mm

Výška sedla: 770 mm

Objem pal. nádrže: 21 l

Pneu: vpredu: 110/80 – 18, vzadu: 130/80 – 17

 

Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 11 / 2017

Text: Miro Tamáši, foto: Vlado Brniak

 

Test Moto Guzzi V7 III Racer – album k článku v MMA 11/17

2 komentáre

2 Comments

  1. papi

    11. mája 2018 at 8:02

    😶  OHC? Iste?

  2. apa

    12. mája 2018 at 10:41

    Tá prvá fotka je podarená 😁  😁  😁 

    chlapík na motorke v teniskách, cítim z tej fotó smrť v očiach, na tachometri 20km/h 😁

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri