Connect with us

Spravodajstvo

Predstavenie BMW R 1200 RT

Publikovaný

on

Er-téčko bolo odjakživa synonymom pre diaľkové cestovanie a dlhú dobu bolo vlajkovou loďou spoločnosti BMW. Model je veľmi obľúbený medzi jazdcami a okrem civilného využitia sa často vyskytuje v štátnej službe viacerých krajín. Dalo by sa povedať, že nejeden policajt zadkom odiera práve sedadlo modelu RT. Dôvodom sú jeho charakteristiky a komfort, ktorý ponúka už v základnej výbave. Rok 2014 prináša dôležitú zmenu v podobe úplne novej generácie modelu RT, ktorý prichádza s kvapalinou chladeným boxerom a špičkovou technikou, ktorá prekonáva aj vlajkovú loď K 1600 GT. Pozrime sa teda, čo si môžeme v roku 2014 zaobstarať.  

Výkonnejší motor

Pohonná jednotka bola odvodená z modelu R 1200 GS. Máme tu teda kvapalinou chladený boxer s objemom 1 170 ccm. Výkon tohto turistu je 125 koní pri 7 750 ot./min. a krútiaci moment vrcholí na hodnote 125 Nm pri 6 500 ot./min. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou vzduchom chladeného boxera je vidieť citeľný nárast najmä v oblasti maximálneho výkonu, ktorý dosiahol 110 k. Aby sa dosiahol plynulejší chod nového motora, tak boli zvýšené zotrvačné hmotnosti Fotokľukovej hriadele a alternátora. Okrem toho dostal druhý prevodový stupeň dlhšie odstupňovanie, takže nebude potrebné tak moc točiť motor do otáčok. V základnej výbave motocykla nájdeme systém trakčnej kontroly ASC s dvomi jazdnými módmi. Je to klasický Road s nastavením vyváženej jazdy pre bežný presun a mód Rain pre jazdu za zhoršených podmienok. Za príplatok je možné dopriať si luxus s tretím jazdným módom Dynamic. Tento je zvláštny najmä tým, že zahŕňa aj funkciu Hill Start Control, čiže pomocníka pre zastavenie a rozbeh v kopci. Stačí pri zastavená chvíľu podržať páčku brzdy a na prístrojovke sa rozsvieti kontrolka, ktorá upozorňuje na aktivovaný systém. Potom môžete brzdu pustiť a motorka zostane stáť. Mnohí sa určite začudujú, ktože to na motocykli potrebuje, avšak pri plne naloženom stroji s dvoma osobami na palube a motocyklom odstaveným v kopci podobná vymoženosť určite poteší. Spomeniem ešte, že za príplatok je možné dokúpiť aj Gear Shift Assistant Pro, čiže doplnok, ktorý pomáha dynamicky radiť rýchlosti bez použitia spojky podobne ako je tomu u modelu S 1000 RR.  

Špičkový podvozok

FotoModelová rada R sa opiera o rokmi overený koncept podvozku. Samotný rám motocykla sa skladá z dvoch častí (prednej a zadnej), pričom motor funguje ako zaťažovaný prvok. Vpredu funguje Telelever, vzadu Paralever. Všetci sa tvária, že vedia ako fungujú, pre ten zvyšok odporúčam pozrieť internet. Je to určite zaujímavé čítanie. Súčasťou doplnkovej výbavy je dynamický systém ESA (elektronické nastavenie pruženia), ktorý neustále upravuje tuhosť pruženia podľa okamžitej situácie. Jazdec tak okrem rokmi overeného podvozku dostane dokonalý systém pohodlia na cestovanie,nehovoriac o zvýšenej bezpečnosti jazdy.  

 

 

 

Maximálny komfort

FotoToto slovo by mohlo pokojne opisovať celý motocykel. V prípade tohto bavoráka je komfort zameraný ako na jazdca (čo je samozrejmé), tak aj na spolujazdca. Ergonomický trojuholník riadidlá – sedadlo – stúpačky bol posunutý o 20 mm nižšie, takže by mal zjednodušiť nasadanie. Novým dizajnom prešla predná maska, ktorá bola upravená podľa vzoru K 1600 GT a aj nastaviteľný predný štít. RT boli vždy známe dobrou ochranou pred nepriazňami počasia a tohtoročný model by mal dané tvrdenie len posilniť. Za príplatok je možné získať denné LED osvetlenie, ktoré motocyklu ešte zvýši imidž. Jazdec má k dispozícii veľký farebný multifunkčný TFT displej, zasadený medzi analógové budíky. Displej zobrazuje všetky potrebné informácie plus viac informácií je možné získať cez doplnkovú verziu Pro. Bohatá ponuka doplnkov zahrňuje aj kvalitný audio systém, ktorý sa ovláda cez inovatívny multiovládač na riadidlách.  

Text: Jozef Jambor, foto:  BMW Motorrad  

BMW R 1200 RT

Cena: 17 050 Eur Motor: 1 170 ccm, 8 ventilov, DOHC, P2 „boxer“ Výkon: 125 k pri 7 750 ot./min. Krút. moment: 125 Nm pri 6 500 ot./min. Prevodovka: 6-stupňová, kardanový hriadeľ Rozmery (D x Š x V): 2 222 x 982 x 1 415 mm Rám: priestorový, pozváraný z oceľových rúrok Hmotnosť: 274kg (prevádzková) Rázvor: 1 485 mm Výška sedla: 850 – 870 mm Objem pal. nádrže: 25 l Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 180/55-17

 

Prvý test nového BMW R 1200 RT si budete môcť prečítať už v najbližšom vydaní časopisu Motomagazin (4/2014), ktoré bude v predaji od 20. 03. 2014.

 

Predstavenie BMW R 1200 RT

Advertisement

16 komentárov

16 Comments

  1. devill63

    13. marca 2014 at 10:19

    Veru je to riadna prda….a som si ju na sucho už aj skúsil….

  2. AIR

    13. marca 2014 at 18:24

    Tak na tuto moto sa velmi tesim…. uz som zvedavy….  😈  😈  😈

  3. BacilBA

    13. marca 2014 at 18:48

    Parádna strojovňa. Z predu síce vyzerá ako transformer, ale môže byť.  👍

  4. AIR

    15. marca 2014 at 6:42

    Tak parádna strojovňa to máš pravdu… len tá cena vystavovaného modelu, ktorá prekračuje 20 000€ predčila moje očakávania….  👎  👎  👎  soudruzi z NDR někde udělali chybu  😟  😟  😟 

  5. devill63

    15. marca 2014 at 10:27

    No na výstave sa zvyčajne nevystavuje základný model ako sa hovorí holá – bosá motorka ale v plnke so všetkým čo sa len dá a preto zrejme tá cena…skutočne nie je pre každého ale svojich majiteľov si nájde aj na Slovensku….

  6. papi

    15. marca 2014 at 15:45

    😈 Tak tejto už chýbajú len dve vysúvacie pomocné kolieska po bokoch. Ale vymakaný kus to je, to treba uznať, prajem im veľa zdatných bojovníkov proti kríze… 👍 

    Offtopic: Devill, aj ja som bol vo štvrtok, ako to, že sme sa nestretli?

    Tukana som stertol cca osemkrát, furt išiel naproti 😁

  7. devill63

    15. marca 2014 at 16:13

    Heh…ja som bol tiež vo štvrtok ale pred týždňom v Brne ( z tadial je aj foto)…bohužial do Ba mi to nevyšlo…

  8. papi

    15. marca 2014 at 16:29

    😁 A ja, že aký si bleskurýchly novinár, už pred dvanástou si pridal foto 😈
    Aj my sme boli „novinári“ – nerobili žiadne problémy, že sme došli skôr… 👍

  9. Palika

    16. marca 2014 at 7:00

    Vydržal by som testovaciu jazdu…No cena je cena, kamos kupoval šesťvalca 1600 za 33tisíc, skoro som odpadol. Ale kedy bol bavorák lacný?  R 1150 RT stála 720tis ešte keď boli koruny.

  10. chorche

    6. apríla 2014 at 12:01

    Skoda, ze ten dizajn tak zryzovatel. To uz nie je ta eleganci na ktoru som bol zvyknuty.

  11. AIR

    7. apríla 2014 at 4:31

    V reále je ten dizajn znesitelnejsi, ako na fotkach…. 🙂  🙂  🙂

  12. BacilBA

    7. apríla 2014 at 15:35

    Môžem potvrdiť. Dnes som si bol Baworáčika pozrieť na živo v novej predajni na Ivánskej ceste, pekne vonku na slnku. Vyzerá véééľmi dobre a relatívne menší ako na foto. Chcekl som si pozrieť aj skútrik od Bawora, ale bol do pol boka rozobraný a brutálne špinavý, že sa ani sadnúť na neho nedalo. Motorečky majú pjekné, akurát že za tých pár minuť po mne v predajni ani pes neštekol, ani že búú dobrý deň.  👎

  13. AIR

    8. apríla 2014 at 5:36

    BacilBA tak ja mam u BMW podobnú skúsenosť… evidentne nemajú záujem o zákazníka…  👎  👎  👎

  14. BacilBA

    8. apríla 2014 at 7:46

    Aj som sa na moment zamyslel, že ako potom môžu s takýmto prístupom prevádzkovať predaj v takomto rozsahu, ako budujú.  No potom mi svitlo, že najlepší zákazník je štát. Aj pri predaji, no hlavne pri servise motoriek ministerstva vnútra sa asi dostatočne realizujú. Potom fungujú ja bez toho, aby boli odkázaní na zákazníka jednotlivca.  😶

  15. AIR

    9. apríla 2014 at 5:17

    Pri cenach ich motoriek, sa nemusia tak snazit, makú takú maržu… predaju jednu a maju zarobene tak, ako ostatní, ked predajú 5… a vzdy sa niekto nájde, kto sa vtiera a kupi si ju  😁  😁  😁

  16. chorche

    10. apríla 2014 at 14:54

    Air, netvrdim to z fotografie, videl som na zivo a nepaci sa mi. Zryzovatel!
    Som BMW pozitivny ale toto sa mi naozaj nepaci. Tot vsjo!

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri