Dalo by sa povedať a myslím, že väčšina bude súhlasiť, že Monster je už v podstate ikonou na trhu motocyklov. Tiež si myslím, že keď sa povie Ducati tak drvivej väčšine motocyklistov sa vybaví práve tento model. Niet sa čomu diviť, je tomu už viac ako 21 rokov, čo výkresy tohto stroja opustili rysovacie dosky a presunuli sa do výroby. Model bol od začiatku úspešný a teda sa dve desaťročia udržal na trhu.
Doba však ide ďalej
Začneme teda hneď z kraja, lepšie povedané so stredu a mrkneme sa, čo nám výrobca na rok 2014 pripravil. Absolútnou novinkou pre rok 2014 je motor najväčšieho zo zástupcov tejto modelovej rady. Ducati Monster 1100 so vzduchom chladeným twinom odchádza a na jeho miesto nastupuje Ducati 1200, ktorého motor je chladený kvapalinou. Dôvodom na zmenu systému chladenia boli okrem iného sprísňujúce sa normy, ktoré určite už vyrobili nejednu vrásku na čele viacerých výrobcov. Motor Testastretta 11° je L-Twin s desmodromickým rozvodom štyroch ventilov na valec. Pri objeme 1198,4 ccm dosahuje nový Monster 135 koní pri 8 750 ot./min. a 118 Nm krútiaceho momentu pri 7 250 ot./min. Len pre porovnanie „stará“ 1100-vka mala len 99 koní a 103 Nm. V prípade, že by sa niekomu tieto čísla nezdali dostačujúce, tak je možné zaobstarať si verziu S, ktorá ponúka až 145 koní. Aj napriek výrazne športovým hodnotám motocykla máme od výrobcu prísľub, že motocykel sa bude správať k majiteľovi priateľsky a jazdec si ho dokáže užiť aj v bežnom živote.
Dominuje moderná technika
Samozrejme pohon motocykla nie je len o motore. V prípade nového Monstera sa výkon plynu prenáša elektronicky pomocou ride-by-wire systému navrhnutého spoločnosťou Mikuni a o kŕmenie valcov sa stará dnes už bežné vstrekovanie paliva. Dokonalejšie spaľovanie zmesi je dosiahnuté Dual Spark systémom, čiže dvojicou sviečok na valec. Výkon motora sa prenáša cez spojku namočenú v oleji a šesťstupňovú prevodovku na jednostranne uchytené zadné koleso. Splodiny z motora sú odvádzané výfukovou sústavou v zostave 2-1-2 a elegantnou koncovkou výfuku. Určite veľmi potešujúcou správou pre budúceho majiteľa je, že motor má servisný interval natiahnutý až na 30 000 kilometrov.
Konštrukcia s okruhovým DNA
Človek by povedal, že na tak klasickom ráme ako je použitý u modelu Monster už nie je moc čo meniť. Tu sa niečo priklepne, tam sa navarí a hotovo. Klasická konštrukcia rámu stále dominuje dizajnu tohto modelu (aj keď je trochu inak tvarovaná), okrem toho má však nový model o 60 mm dlhší rázvor, a riadidlá sa posunuli o 40 mm vyššie a o rovnakú hodnotu bližšie k jazdcovi. Výška sedenia je 810 mm, avšak dá sa znížiť na 785 mm, prípadne pomocou aftermarketu až na 745 mm. Sedadlo bolo samozrejme navrhnuté s dôrazom na ergonómiu a zároveň tak, aby zapadalo do celkového dizajnu stroja. Mimochodom, dizajn tohto modelu sa pre rok 2014 kompletne zmenil a pôsobí svalnatejším výzorom ako jeho predchodca. Zmizli výrezy v nádrži, boli použité menšie smerové LED svetlá a predný svetlomet sa vrátil do kompaktnej formy. LED technológia sa stará o kompletné zadné osvetlenie. Čo sa týka podvozku, tak vpredu sa o pruženie stará 43 mm Kayaba a vo verzii S dokonca 48 mm Ohlins. Výrazné brzdy sú posilnené vynikajúcim systémom ABS od firmy Bosch. Vpredu zvierajú 320 mm kotúče dvojica radiálne uchytených strmeňov monobloc (S-ko má dokonca 330 mm kotúče a superbikový brzdný systém Brembo M50). Vzadu je jednopiestikový strmeň Brembo s 245 mm kotúčom. Ak sa zdá nový Monster bude viac ako len dôstojným nástupcom pôvodného modelu ale posunie tento legendárny model na novú úroveň.
Text: Jozef Jambor, foto: Ducati
Ducati Monster 1200 / 1200 S
Cena: 13 490 / 15 590 Eur Motor: 1 198 ccm, 8 ventilov, Desmo, V2 Výkon: 135 k pri 8 750 ot./min. / 145 k pri 8 750 ot./min. Krút. moment: 118 Nm pri 7 250 ot./min. / 124 Nm pri 7 250 ot./min. Prevodovka: 6-stupňová, reťaz Rám: priestorový, pozváraný z oceľových rúrok Hmotnosť: 209 kg (prevádzková hmotnosť) Rázvor: 1 511 mm Výška sedla: 785 – 810 mm Objem pal. nádrže: 17,5 l Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 180/55-17
Prvý test novej Ducati Monster 1200 S si budete môcť prečítať už v najbližšom vydaní časopisu Motomagazin (4/2014), ktoré bude v predaji od 20. 03. 2014.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.