Connect with us

Spravodajstvo

Predstavenie Ducati Monster 1200 / 1200 S

Publikovaný

on

Dalo by sa povedať a myslím, že väčšina bude súhlasiť, že Monster je už v podstate ikonou na trhu motocyklov. Tiež si myslím, že keď sa povie Ducati tak drvivej väčšine motocyklistov sa vybaví práve tento model. Niet sa čomu diviť, je tomu už viac ako 21 rokov, čo výkresy tohto stroja opustili rysovacie dosky a presunuli sa do výroby. Model bol od začiatku úspešný a teda sa dve desaťročia udržal na trhu.  

Doba však ide ďalej

FotoZačneme teda hneď z kraja, lepšie povedané so stredu a mrkneme sa, čo nám výrobca na rok 2014 pripravil. Absolútnou novinkou pre rok 2014 je motor najväčšieho zo zástupcov tejto modelovej rady. Ducati Monster 1100 so vzduchom chladeným twinom odchádza a na jeho miesto nastupuje Ducati 1200, ktorého motor je chladený kvapalinou. Dôvodom na zmenu systému chladenia boli okrem iného sprísňujúce sa normy, ktoré určite už vyrobili nejednu vrásku na čele viacerých výrobcov. Motor Testastretta 11° je L-Twin s desmodromickým rozvodom štyroch ventilov na valec. Pri objeme 1198,4 ccm dosahuje nový Monster 135 koní pri 8 750 ot./min. a 118 Nm krútiaceho momentu pri 7 250 ot./min. Len pre porovnanie „stará“ 1100-vka mala len 99 koní a 103 Nm. V prípade, že by sa niekomu tieto čísla nezdali dostačujúce, tak je možné zaobstarať si verziu S, ktorá ponúka až 145 koní. Aj napriek výrazne športovým hodnotám motocykla máme od výrobcu prísľub, že motocykel sa bude správať k majiteľovi priateľsky a jazdec si ho dokáže užiť aj v bežnom živote.  

Dominuje moderná technika

Samozrejme pohon motocykla nie je len o motore. V prípade nového Monstera sa výkon plynu prenáša elektronicky pomocou ride-by-wire systému navrhnutého spoločnosťou Mikuni a o kŕmenie valcov sa stará dnes už bežné vstrekovanie paliva. Dokonalejšie spaľovanie zmesi je dosiahnuté Dual Spark systémom, čiže dvojicou sviečok na valec. Výkon motora sa prenáša cez spojku namočenú v oleji a šesťstupňovú prevodovku na jednostranne uchytené zadné koleso. Splodiny z motora sú odvádzané výfukovou sústavou v zostave 2-1-2 a elegantnou koncovkou výfuku. Určite veľmi potešujúcou správou pre budúceho majiteľa je, že motor má servisný interval natiahnutý až na 30 000 kilometrov.  

Konštrukcia s okruhovým DNA

FotoČlovek by povedal, že na tak klasickom ráme ako je použitý u modelu Monster už nie je moc čo meniť. Tu sa niečo priklepne, tam sa navarí a hotovo. Klasická konštrukcia rámu stále dominuje dizajnu tohto modelu (aj keď je trochu inak tvarovaná), okrem toho má však nový model o 60 mm dlhší rázvor, a riadidlá sa posunuli o 40 mm vyššie a o rovnakú hodnotu bližšie k jazdcovi. Výška sedenia je 810 mm, avšak dá sa znížiť na 785 mm, prípadne pomocou aftermarketu až na 745 mm. Sedadlo bolo samozrejme navrhnuté s dôrazom na ergonómiu a zároveň tak, aby zapadalo do celkového dizajnu stroja. Mimochodom, dizajn tohto modelu sa pre rok 2014 kompletne zmenil a pôsobí svalnatejším výzorom ako jeho predchodca. Zmizli výrezy v nádrži, boli použité menšie smerové LED svetlá a predný svetlomet sa vrátil do kompaktnej formy. LED technológia sa stará o kompletné zadné osvetlenie. Čo sa týka podvozku, tak vpredu sa o pruženie stará 43 mm Kayaba a vo verzii S dokonca 48 mm Ohlins. Výrazné brzdy sú posilnené vynikajúcim systémom ABS od firmy Bosch. Vpredu zvierajú 320 mm kotúče dvojica radiálne uchytených strmeňov monobloc (S-ko má dokonca 330 mm kotúče a superbikový brzdný systém Brembo M50). Vzadu je jednopiestikový strmeň Brembo s 245 mm kotúčom. Ak sa zdá nový Monster bude viac ako len dôstojným nástupcom pôvodného modelu ale posunie tento legendárny model na novú úroveň.  

Text: Jozef Jambor, foto: Ducati

Ducati Monster 1200 / 1200 S

Cena: 13 490 / 15 590 Eur Motor: 1 198 ccm, 8 ventilov, Desmo, V2 Výkon: 135 k pri 8 750 ot./min. / 145 k pri 8 750 ot./min. Krút. moment: 118 Nm pri 7 250 ot./min. / 124 Nm pri 7 250 ot./min. Prevodovka: 6-stupňová, reťaz Rám: priestorový, pozváraný z oceľových rúrok Hmotnosť: 209 kg (prevádzková hmotnosť) Rázvor: 1 511 mm Výška sedla: 785 – 810 mm Objem pal. nádrže: 17,5 l Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 180/55-17

Prvý test novej Ducati Monster 1200 S si budete môcť prečítať už v najbližšom vydaní časopisu Motomagazin (4/2014), ktoré bude v predaji od 20. 03. 2014.

Predstavenie Ducati Monster 1200 / 1200 S

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri