Connect with us

Spravodajstvo

Prvý kontakt Can-Am OUTLANDER 6×6 1000 XT

Publikovaný

on

6×6 sila a ľahkosť
BRP pre rok 2014 prekvapila vo viacerých smeroch. Zatiaľ čo sme na Tureckej riviére testovali v doobedňajších hodinách Sea-Doo Spark, realizačný tím BRP pár kilometrov od hotela pripravoval ďalšiu ochutnávku techniky pre rok 2014. Poobedie patrilo super novinke v oblasti ľahkých úžitkových ATV akou je aj Can-Am OUTLANDER 6×6 1000 XT. O novej šesťkolke pripravujeme podrobný test v niektorom z nasledujúcich vydaní Motomagazínu. Náš prvý a veľmi krátky kontakt s týmto strojom máme síce za sebou, ale čoskoro bude pokračovanie testu priamo na Slovensku.

Základ je OUTLANDER 1000 XT
Na prvý pohľad to vyzerá akoby niekto k pôvodnému Outlanderu zavesil ešte jednu nápravu, korbu navrch a hotovo. Lenže za týmto strojom stojí sofistikovaná a precízne doladená technika. Napojiť na pôvodné šasi hnanú nápravu dalo technikom poriadne zabrať. Pre zaujímavosť spomeniem, že posledná náprava nie je brzdená a každé koleso je samostatne odpružené. Stroj disponuje strašidelnými papierovými údajmi, a jeho ťažná kapacita je až 750 kg. Navyše cargo box odvezie až 363 kg nákladu. Stroj sa vďaka poslednej náprave predĺžil o 76,6 cm a o 5,2 cm je širší a o 3,8 cm vyšší ako základný Outlander. Suchá hmotnosť vozidla je 515 kg. Takto ohromujúce údaje si vyžiadali extra pomalú prevodovku, dvojité A – ramená, dvojité zadné torzné ramená pre zavesenie zadných kolies a rýchloupínací stabilizátor zadnej nápravy. Prevodom v prípade plnej uzávierky napomáha diferenciál Visco-lok QE a jazdu presne smerujete za pomoci troch režimov dynamického posilňovača riadenia. Zadná korba má množstvo modifikácií, môže to byť uzavretá v štýle cargo box, otvorený box, alebo čisto len ako rovná nákladná plošina v každom prípade s mechanickým vyklápaním. Toľko fakty a čísla a poďme sa voziť.
Pocitovo jazdí ako 4-kolka, ťah má ako pasák
Tento vysokoúžitkový stroj mi príde akoby ho tvorili projektanti z NASA pre vesmírne výpravy. Tak lahodne a elegantne sa správa v teréne. Keby ste mi zaviazali oči a posadili ma naň, pri bežnej jazde by som ani nezistil, že jazdím na 6-kolke. Prvý pocit z jazdy je neuveriteľný a zatiaľ čo pohľad na stroj pred jazdou vám prepne myseľ do predsudkov typu, toto bude neohrabaná vec, realita je úplne niekde inde. Áno váhu stroja neoklamem a nechcel by som ho tlačiť, ale rozloženie výkonu a jeho prenos na všetkých 6 kolies je priam neskutočný. Vďaka posilňovaču riadenia stroj výborne zatáča a doslova poslúcha na slovo. V takto nenaloženom stave so sólo jazdcom motoru výkonnostne nič nechýba, ale budem mať možnosť ho vyskúšať i pod plnou záťažou. Na určenej dráhe v mierne kopcovitom lesíku sú vyryté skoro 40 – 50 cm hlboké a široké koľaje. Skúšam na ne pod rôznym uhlom rôzne nájazdy a priečne prejazdy práve týchto nerovností a sledujem prácu zadných kolies, ktoré mi prídu presne ako z lunochodu z dielne NASA. Stroj nezaváha v žiadnom momente, je to čistý pasák a myslím, že preň nájsť skutočnú prekážku bude problém. Podvozok si pýta ísť do extrému, len nemám kde. Skúšam akceleráciu, ktorá je na takýto typ stroja až možno zbytočne silná, jazdec predo mnou sa zabáva preskakovaním priečnych lavíc. Stroj to síce zvládol bravúrne so všetkými šiestimi kolesami vo vzduchu, ale to je číry nezmysel, určenie stroja je niekde inde, tak len nechápavo krútim hlavou nad kolegom z východu.
Prvý kontakt – very positive
Tento stroj má obrovský potenciál využitia či pre súkromné, alebo účely rôznych organizácií. Nový rám SST G2, podporený 82 k dvojvalcovou jednotkou a s údajmi o nosnosti a ťahu ho dostáva do pozície lídra v tejto oblasti. Navyše môžete použiť pohon 6×6, alebo 4×6, kedy sú hnané iba zadné nápravy. Stroj ponúka vynikajúci komfort, pocitovo vysokú stabilitu a disponuje presnou a predvídateľnou manipuláciou. K stroju sú dva rôzne výkonové kľúče (s limitom rýchlosti 40 / 80 km/h) a nespočetným množstvom ďalších vychytávok, ktorým sa ale budeme venovať nabudúce.
V SR homologizovaný ako T3
Autor: Vlado Brniak, foto: A. Brniaková, BRP
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 11/2013 Janka

Can-Am OUTLANDER 6×6 1000 XT- album k predstaveniu-Motomagazín 11/2013

1 komentár

1 komentár

  1. prdlafka

    10. decembra 2013 at 16:42

    …a ja ze ked som uz mal cinsku stvorkolku, tak som mal vsetko…a veru nie…

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri