Connect with us

Spravodajstvo

Správna voľba – Predstavenie Suzuki Intruder C1500T

Publikovaný

on

Chcete stráviť víkend s priateľmi na motorkách alebo sa vydať na dlhú dobrodružnú túru? Alebo len jednoducho dochádzať do práce na niečom štýlovom? Tak potom je tu nový Intruder od Suzuki s označením C1500T.

Univerzálny cruiser
Keď riešiš otázku, či to bude dlhá a pokojná cesta alebo radšej rýchla jazda v zákrutách, odpoveďou môže byť tento nový cruiser, ktorý kombinuje pohodlie a rýchlosť v jednom balení. Vďaka turistickému potenciálu, a zároveň prepracovaným technologickým postupom, je táto dilema už zbytočná. Prvým predpokladom klasického cruisera je veľkoobjemový dvojvalcový motor. V ráme je nainštalované veľké V-éčko, naladené s dôrazom na vysoký krútiaci moment. Ďalším atribútom na poriadne cestovanie je pohodlie, ako aj dostatočná kapacita úložných priestorov. Tie sú integrované v zadnej časti pod pohodlnými sedením aj pre spolujazdca. Všetko to je „zakryté“ širokým plexištítom, ktorý už len skompletizuje turistický potenciál.


Výkonný motor
Objem 1 462 ccm vysoko zdvihového V-Twinu využíva množstvo moderných technických riešení. Vďaka tomu je tento motor najvýkonnejší v triede do 1 600 ccm. Napríklad hliníkové valce sú z vnútornej strany pokované špeciálnym nikel-fosfor- silikon-karbidovým materiálom s firemnou skratkou SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material), ktorý znižuje trenie. Vstrekovanie paliva so systémom SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve) a 32-bitovou riadiacou jednotkou zabezpečuje okamžitú odozvu na otočenie pravej rukoväte. Mimochodom, takýto istý systém sa využíva aj v modeli GSX-R, ktorý žne víťazstvá v svetovom šampionáte. Nasávací trakt je pre zlepšenie prúdenia a indukcie vybavený unikátnym systémom s trojicou airboxov, ktorý využíva aj väčší brat Intruder M1800R. Dostatočne rýchlu výmenu zmesi vo valcoch zabezpečujú štvorventilové hlavy. Klasický vzhľad rebrovaného vzducháča je len štýlovým dedičstvom, vodné chladenie je už nevyhnutnosťou, zabezpečuje nielen emisie pod kontrolou, ale aj teplotný manažment moderného motora počas horúčav v kolónach v meste. Radenie rýchlostí je vďaka systému „ramp-and-cam“ prevzatému opäť z cestných superšportov mimoriadne rýchle. Pri podraďovaní sa redukuje tlak na platne spojky, pričom pri radení nahor sa tento tlak z dôvodu skrátenia času zopnutia naopak zvyšuje. Suzuki Clutch Assist System (SCAS) redukuje silu potrebnú na ovládanie spojkovej páčky.

Podvozkové partie a komfort
Klasický ohýbaný rám je zvarený z oceľových rúrok a je v tejto triede klasikou. Predná 130 mm a zadná dominantná 200 mm pneumatika sú obuté na sedemlúčových odlievaných kolesách (vpredu 17“, vzadu 16“). Na oboch kolesách sú použité sólo brzdové kotúče. Nízko uložené (720 mm) priestranné sedlo poskytuje komfort pri dlhých jazdách, ako aj možnosť zmeny jazdeckej pozície. Rovnako ako veľké plošiny namiesto stúpačiek. K turistickému potenciálu výrazne pomohli už spomenuté zabudované uzamykateľné bočné kufre. Tie sú vyrobené z odolného ABS a potiahnuté identickým materiálom ako sedlo. Na boku je viditeľný masívny chrómovaný pánt, ktorý dovoľuje široké otvorenie a dobrý prístup k batožine, a navyše je elegantným doplnkom celej bočnej línie. Navyše na ľavej strane sedla je integrovaný držiak helmy. Ďalší uzamykateľný priestor je na ľavej strane pod sedlom. Ku komfortu iste patrí aj prehľadný displej, ktorý je v prípade Suzuki Intruder C1500T kombináciou multifunkčného displeja a veľkého analógového rýchlomera. Okrem bežných informácií sa zobrazuje jedna z piatich zaradených rýchlostí. Zadné svetlo, hoc v klasickom štýle, je osadené modernými LED diódami.

Dizajn
Pri testovaní býva táto kolónka zvyčajne prvá, no tento raz som si to najlepšie nechal na koniec. Dizajn nového Intrudera je veľmi pôsobivý, pretože množstvo chrómu vystriedala decentná čierna farba. A takmer na celej mašine. Čierny motor, rám, výfukové zvody, tlmiče, vidla, riadidlá… no takmer všetko. Chrómu zostalo verných len zopár detailov ako sú smerovky, ventilové kryty, páky či už spomenuté pánty na kufríkoch. Ale ako sa už nie jedenkrát potvrdilo, niekedy menej znamená viac. A tak súčasná móda tmavých matných cruiserov dostáva ďalšieho vážneho favorita. Uvidíme, ako sa táto novinka bude tváriť pri predstavení naživo, pretože už na fotkách pôsobí majestátne a sebavedomo.

Suzuki Intruder C1500T

Motor: 1 462 ccm, 8 ventilov OHC, V2
Výkon: 79 k pri 4 800 ot./min.
Krút. moment: 131 Nm pri 2 600 ot./min.
Prevodovka: 5-stupňová, kardanový hriadeľ
Rozmery (D x Š x V): 2 570 x 990 x 1 440 mm
Rám: dvojitý kolískový, pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 363 kg (prevádzková)
Rázvor: 1 755 mm
Výška sedla: 720 mm
Objem pal. nádrže: 18 l
Pneu: vpredu: 130/80-17, vzadu: 200/60-16

Text: Dušan Demovič, foto: archív Motomedia

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 3/2013 Janka

Správna voľba – Predstavenie Suzuki Intruder C1500T

Advertisement

2 komentáre

2 Comments

  1. fako

    30. marca 2013 at 15:43

    No vypadá celkom pekne, uvidíme cenovú politiku 👍

  2. FaDe

    1. apríla 2013 at 21:29

    Najvykonnejsi v triede do 1600ccm? A V-Rod so svojimi 125-konmi pri objeme 1250ccm je co? 😕

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri