Chcete stráviť víkend s priateľmi na motorkách alebo sa vydať na dlhú dobrodružnú túru? Alebo len jednoducho dochádzať do práce na niečom štýlovom? Tak potom je tu nový Intruder od Suzuki s označením C1500T.
Univerzálny cruiser Keď riešiš otázku, či to bude dlhá a pokojná cesta alebo radšej rýchla jazda v zákrutách, odpoveďou môže byť tento nový cruiser, ktorý kombinuje pohodlie a rýchlosť v jednom balení. Vďaka turistickému potenciálu, a zároveň prepracovaným technologickým postupom, je táto dilema už zbytočná. Prvým predpokladom klasického cruisera je veľkoobjemový dvojvalcový motor. V ráme je nainštalované veľké V-éčko, naladené s dôrazom na vysoký krútiaci moment. Ďalším atribútom na poriadne cestovanie je pohodlie, ako aj dostatočná kapacita úložných priestorov. Tie sú integrované v zadnej časti pod pohodlnými sedením aj pre spolujazdca. Všetko to je „zakryté“ širokým plexištítom, ktorý už len skompletizuje turistický potenciál.
Výkonný motor Objem 1 462 ccm vysoko zdvihového V-Twinu využíva množstvo moderných technických riešení. Vďaka tomu je tento motor najvýkonnejší v triede do 1 600 ccm. Napríklad hliníkové valce sú z vnútornej strany pokované špeciálnym nikel-fosfor- silikon-karbidovým materiálom s firemnou skratkou SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material), ktorý znižuje trenie. Vstrekovanie paliva so systémom SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve) a 32-bitovou riadiacou jednotkou zabezpečuje okamžitú odozvu na otočenie pravej rukoväte. Mimochodom, takýto istý systém sa využíva aj v modeli GSX-R, ktorý žne víťazstvá v svetovom šampionáte. Nasávací trakt je pre zlepšenie prúdenia a indukcie vybavený unikátnym systémom s trojicou airboxov, ktorý využíva aj väčší brat Intruder M1800R. Dostatočne rýchlu výmenu zmesi vo valcoch zabezpečujú štvorventilové hlavy. Klasický vzhľad rebrovaného vzducháča je len štýlovým dedičstvom, vodné chladenie je už nevyhnutnosťou, zabezpečuje nielen emisie pod kontrolou, ale aj teplotný manažment moderného motora počas horúčav v kolónach v meste. Radenie rýchlostí je vďaka systému „ramp-and-cam“ prevzatému opäť z cestných superšportov mimoriadne rýchle. Pri podraďovaní sa redukuje tlak na platne spojky, pričom pri radení nahor sa tento tlak z dôvodu skrátenia času zopnutia naopak zvyšuje. Suzuki Clutch Assist System (SCAS) redukuje silu potrebnú na ovládanie spojkovej páčky.
Podvozkové partie a komfort Klasický ohýbaný rám je zvarený z oceľových rúrok a je v tejto triede klasikou. Predná 130 mm a zadná dominantná 200 mm pneumatika sú obuté na sedemlúčových odlievaných kolesách (vpredu 17“, vzadu 16“). Na oboch kolesách sú použité sólo brzdové kotúče. Nízko uložené (720 mm) priestranné sedlo poskytuje komfort pri dlhých jazdách, ako aj možnosť zmeny jazdeckej pozície. Rovnako ako veľké plošiny namiesto stúpačiek. K turistickému potenciálu výrazne pomohli už spomenuté zabudované uzamykateľné bočné kufre. Tie sú vyrobené z odolného ABS a potiahnuté identickým materiálom ako sedlo. Na boku je viditeľný masívny chrómovaný pánt, ktorý dovoľuje široké otvorenie a dobrý prístup k batožine, a navyše je elegantným doplnkom celej bočnej línie. Navyše na ľavej strane sedla je integrovaný držiak helmy. Ďalší uzamykateľný priestor je na ľavej strane pod sedlom. Ku komfortu iste patrí aj prehľadný displej, ktorý je v prípade Suzuki Intruder C1500T kombináciou multifunkčného displeja a veľkého analógového rýchlomera. Okrem bežných informácií sa zobrazuje jedna z piatich zaradených rýchlostí. Zadné svetlo, hoc v klasickom štýle, je osadené modernými LED diódami.
Dizajn Pri testovaní býva táto kolónka zvyčajne prvá, no tento raz som si to najlepšie nechal na koniec. Dizajn nového Intrudera je veľmi pôsobivý, pretože množstvo chrómu vystriedala decentná čierna farba. A takmer na celej mašine. Čierny motor, rám, výfukové zvody, tlmiče, vidla, riadidlá… no takmer všetko. Chrómu zostalo verných len zopár detailov ako sú smerovky, ventilové kryty, páky či už spomenuté pánty na kufríkoch. Ale ako sa už nie jedenkrát potvrdilo, niekedy menej znamená viac. A tak súčasná móda tmavých matných cruiserov dostáva ďalšieho vážneho favorita. Uvidíme, ako sa táto novinka bude tváriť pri predstavení naživo, pretože už na fotkách pôsobí majestátne a sebavedomo.
Suzuki Intruder C1500T
Motor: 1 462 ccm, 8 ventilov OHC, V2
Výkon: 79 k pri 4 800 ot./min.
Krút. moment: 131 Nm pri 2 600 ot./min.
Prevodovka: 5-stupňová, kardanový hriadeľ
Rozmery (D x Š x V): 2 570 x 990 x 1 440 mm
Rám: dvojitý kolískový, pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 363 kg (prevádzková)
Rázvor: 1 755 mm
Výška sedla: 720 mm
Objem pal. nádrže: 18 l
Pneu: vpredu: 130/80-17, vzadu: 200/60-16
Text: Dušan Demovič, foto: archív Motomedia
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 3/2013
Janka
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
fako
30. marca 2013 at 15:43
No vypadá celkom pekne, uvidíme cenovú politiku 👍
FaDe
1. apríla 2013 at 21:29
Najvykonnejsi v triede do 1600ccm? A V-Rod so svojimi 125-konmi pri objeme 1250ccm je co? 😕