Connect with us

Spravodajstvo

Superšport s kuframi – Predstavenie Kawasaki Z1000SX 2014

Publikovaný

on

Pri pohľade na Kawasaki Z1000SX vás určite napadne, že nie je turistika ako turistika. Kawasaki sa pred tromi rokmi rozhodla osloviť priaznivcov superšportov, ktorí hľadajú rýchlu, pohodlnú a výrazne športovo orientovanú turistiku. Úspech sa dostavil veľmi rýchlo a pre rok 2014 pripravila Kawasaki prvú výraznejšiu inováciu tohto populárneho modelu.

Vizuálne zmeny
Na prvý pohľad zaujme nová grafika, no najdôležitejšou vizuálnou zmenou sú nové postranné kufre, ktoré sú súčasťou doplnkovej výbavy. Integrovaný systém zavesenia kufrov elegantne zapadá do celkovej konštrukcie motocykla a štíhle kufre nepôsobia nijako rušivo. Platí to aj v prípade, že kufre sú odopnuté a dizajn tým nijako neutrpí. Každý z kufrov má objem 28 l, čo je viac ako slušný základ na diaľkové výlety vo dvojici.

Všadeprítomná elektronika
Medzi dôležité inovácie patrí elektronický balík, ktorý je odteraz súčasťou sériovej výbavy. Trakčná kontrola KTRC ponúka tri stupne nastavenia, pričom jazdec si môže zvoliť športový režim, ktorý dovoľuje mierne prekĺznutie kolesa počas akcelerácie. Zostávajúce dva režimy sú zamerané na turistickú jazdu a prinášajú maximálnu trakciu aj na klzkom povrchu. Súčasťou elektronického balíka je aj dvojica pripínateľných výkonových máp, ktoré môže jazdec kombinovať s nastavením trakčnej kontroly a prispôsobiť výkon a jazdné vlastnosti danej situácii.

Nové nastavenie pruženia a výkonnejšie brzdy
Zmeny na podvozku sa dotkli najmä pruženia, predná plne nastaviteľná vidlica typu upside down prichádza s novým nastavením. Zadný tlmič okrem nového nastavenia prináša aj nový externý ovládač nastavenia predpätia pružiny. Otočná hlavica umiestnená pod sedlom ponúka ľahký prístup a nastavenie zadného tlmiča je tak otázkou pár sekúnd. Ďalšia novinka sa týka brzdného systému a nové radiálne uchytené strmene Tokico monobloc sa svojím výkonom približujú superšportovým štandardom. ABS zostáva súčasťou doplnkovej výbavy.

Drobné úpravy na motore
Pozornosti konštruktérov sa nevyhol ani motor a množstvo drobných úprav pomohlo zvýšiť výkon motora na 142 k pri 10 000 ot./min. a krútiaci moment stúpol na hodnotu 111 Nm pri 7 300 ot./min. Pôžitok z jazdy ešte zvýši prepracovaný airbox a potrubie sánia, ktoré počas akcelerácie vydáva charakteristický hukot, ktorý je spájaný s veľkými športovými štvorvalcami z dielne Kawasaki.

Text: Miro Tamáši, foto: Kawasaki

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 10/2013 Janka

Superšport s kuframi – Predstavenie Kawasaki Z1000SX 2014

Advertisement

14 komentárov

14 Comments

  1. AIR

    12. novembra 2013 at 21:10

    No tak tato kawa sa im vydarila, myslim, ze by som sa nenahneval, keby mi parkovala v garazi….

    😎 🙄 🙂 🙂

  2. Dragon

    12. novembra 2013 at 22:36

    AIR – jo, jo… presne! 😈 😈 👍

  3. AIR

    13. novembra 2013 at 6:01

    Dragon mozno to bude nastupca mojej cbf 😇 😇 😇

  4. Dragon

    13. novembra 2013 at 10:40

    Ak sa to „možno“ zmeni na realitu, tak ti budem kruto závidieť! 😎 😈 👍

  5. devill63

    13. novembra 2013 at 19:17

    No kto holduje cestnej turistike určite nebude banovať…. 👍

  6. direktor

    13. novembra 2013 at 19:26

    Okrem všetkych noviniek vysoko hodnotím uchytenie kufrov. Ked idem na kratšiu jazdu nosím na mojej kawe ten nevkusný trubkový kufrový nosič 👍 👍 👍

  7. Dragon

    13. novembra 2013 at 21:47

    direktor – myslím si, že tento trend systému uchytenia kufrov je perfektný. Už pri Honde VFR1200 sa mi to veľmi páčilo. Otázne je, či má rovnaké vlastnosti, ako trubkový… ale to by to tam asi inžinieri z krajiny vychádzajúceho slnka nedali, však? 🙂

  8. direktor

    15. novembra 2013 at 15:12

    Dragon – kamoš „kravosko“ s ktorým jazdím má VFR-u, na kratšie vzdialenosti berie len horný kufor a aj bez bočných jeho „pozadie“ 🙂 je v pohode. Mne na motovýstave v BTS majstri z kawi povedali, že takéto riešenie moja motorka nemôže mať z dôvodu zaťaženia zadnej kapotáže! T.j. Nesiem buď nič, alebo dva bočné s nosičom, ktorý mám, alebo jeden horný s úplne iným nosičom. To by som musel podľa dlžky trasy prehadzovať nosiče s kuframi! Napriek tomu mám čo mám – kawa má zas iné mne imponujúce vlastnosti 🙂 a láske nerozkážeš 🙂 Ale čakám ked nový stroj niekde uvidím, aby som zistil čo a ako je prepracované, či vystužené okrem nejakého systému zavesenia kufrov.
    Ale ako vravíš, inžinieri vedia ako na to, možno to okopírovali, lebo a na tej VFR nie sú žiadne problémy s kuframi ani pri „zrýchlených presunoch“ 🙂, náklonoch, trasenie atd……
    Celý článok mi však navodzuje do budúcnosti „šteklenie v podbrušku“ 😁 ked u mňa dôjde k prípadnej zmene motocykla.

  9. Dragon

    16. novembra 2013 at 22:00

    direktor – Vidíš… chcelo to nejaký rok, či dva vývoja, aby dokázali aj na SX-ke aplikovať bočné kufre bez potreby rámov.

    Tiež by som si ju rád omakal – najbližšie to bude možné zrejme na výstave. Zatiaľ je to jediná motorka, ktorá ma po Z750S dokázala uchvátiť natoľko, že by som reálne uvažoval o zmene, resp. o novej moto. 😈 😎

  10. AIR

    17. novembra 2013 at 7:20

    Dragon tak to sme dvaja, mňa tiež dosť intenzívne zaujala a som zvedavy na vystavu a potom aj na nejaky redakcny test, co sa zjavi na nete a v casopisoch…. jedine, co mi nejako zatial z obrazkov moc nekoresponduje s turistikou, je tak trocha to plexi…. ale to je iba moj subjektivny pocit 🙄 🙄 🙄

  11. papi

    17. novembra 2013 at 8:30

    😈 Dragon, nemôže to mať vysoké plexi. Lebo…?

    – Litrový Fazer nie je superšport, ale je silnejší
    – Má to kufre
    – Má to vysoké, širšie rajdy

    Teda jedine preto je to superšport, lebo ušetrili na plexi. Keby to malo vyššie plexi, bol by to (síce velice fasácky, ale len) turista

    To by som už bral aj ja… 😘 😈 👋

  12. Dragon

    17. novembra 2013 at 10:23

    papi – veď to plexo si môžeš nastaviť do viacerých polôh predsa 😉 . Tak čo, teraz ju už berieš? 😀 😉

  13. papi

    17. novembra 2013 at 10:37

    😈 Promiň, vole, jasné, že som reagoval na AIRa. 🙄 Aj to len, nech je sranda…

    Inak mám na CBF-ke vysoké GIVI aj s deflektorom, jazdím v JET-ke, len pod + 5°C si dám integrálku.
    A viem, že tú originál Kawu tak, ako je to GIVI, nikdy nenastavíš… 😉

  14. Dragon

    17. novembra 2013 at 10:52

    papi – pohodka 😉 🙂 . Ja som už nejak spohodlnel… aj 12°C mi príde, že je kosa 😇 a to nosím integrálu furt.

    Inak, givi ponúka plexo aj na SX-ku – [linka] . Ešte deflektor a mohlo by to byť aj turistickovoidné, nie? 😁

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri