Connect with us

Spravodajstvo

Taliansky Scrambler – predstavenie Ducati Scrambler

Publikovaný

on

 Smer, ktorým sa uberá vývoj motocyklov (mám na mysli stroje na každodenné použitie) je veľmi príjemný. Vrátilo sa obdobie oldtimerov, café-racerov a scramblerov. Práve posledná menovaná kategória nemá až také silné zastúpenie na trhu. Potešením, nie len pre Ducatistov, boli teda chýry, že talianska firma si sídlom v Boloni pracuje práve na motocykli, ktorý sa má zaradiť do kategórie Scrambler. Dočkali sme sa a výrobca nám konečne predstavil úžasnú mašinu, na ktorej pracoval.

Icon…
 Mašina označená „nálepkou“ Scrambler je jednoducho krásna. V základe sa môžeme baviť o verzii pomenovanej Icon, pričom celkový štýl motocykla môžeme opísať, ako že v jednoduchosti je krása. Hliníková kyvka a kryty motora, oceľová kvapkovitá nádrž, dlhé a pohodlné sedadlo, široké riadidlá, pneumatiky s jemne dobrodružným dezénom, takmer s pokusom o civilné drapáky, zaručujú radosť z jazdenia. Na druhú stranu je moderný motocykel vybavený novými komponentmi ako sú LED svetlá a LCD prístrojový panel. Cieľom dizajnérov nebolo vytvoriť retro-motocykel, ale vyjadrenie ako by mal scrambler vyzerať v súčasnosti pokiaľ by tento typ motocykla zo 70-tych rokov ostal vo výrobe.

…a jej tri sestry
 Okrem verzie Icon má budúci majiteľ k dispozícii ďalšie tri verzie modelu Scrambler a to Urban Enduro, Full Thorttle a Classic. Každý z nich má vyjadrovať iný vzťah k jazde, takže napríklad Urban Enduro s jeho zeleným dizajnom je určený pre vyznávačov endura, ktorí radi z mesta odbočia na nejakú tu polňačku. Aj napriek stavbe motocykla, umiestneniu motora a výfukových zvodov a podobne, je potrebné si všimnúť, že model Urban Enduro má „šutz-plech“ pod motorom. Je síce maličký, ale je tam od výroby. Množstvo enduro motocyklov, pri ktorých si to človek musí dokúpiť sa nedá spočítať.
 Model Full Thorttle je poctou flat-trackových pretekov a verzia Classic vracia jazdca nazad do sedemdesiatych rokov. Dnes už samozrejmosťou je široká doplnková výbava, ktorá umožní majiteľovi customizovať svoj stroj hádam do nekonečna.

Dvojvalcové L-ko
 Olejom chladené L-ko typické pre Ducati má objem valcov 803 ccm a pochádza z modelu Monster 796. Vŕtanie x zdvih je 88 x 66 mm. Samozrejme medzi tým ako sa motor dostal z Monstera do Scramblera prešiel ladením, aby mal čo najhladší priebeh výkonu. Hliníkové kryty motora  ladia s krytmi spojky a alternátoru.
 Piesty a kľuková hriadeľ pochádzajú priamo z modelu Monster 796 a Hypermotard 796. Vačkový hriadeľ bol naopak vyvinutý špeciálne pre Scramblera. Tak isto 2-1 výfukový systém je tu len a len pre túto novinku. (samozrejme spĺňa Euro 3, ale kto už dnes nie, že áno).
 Prevodovka má 6 stupňov a spojka je namočená v oleji. Mašina je vybavená antihoppingovým systémom, takže pri podraďovaní koleso nebude vymýšľať. Celkovo je model pripravený na štandardnú mestskú stop-and-go prevádzku.
 Celkom by som zabudol na zaujímavé čísla. Tak teda sila motora je 75 koní (55,2 kW) pri 8250 ot./min. a krútiaci moment je 68 Nm pri 5 750 ot./min. Servisný interval je nastavený na 12 000 kilometrov, čo je veľmi príjemné.

Rám a podvozok
 Typický priehradový Ducati rám objíma motor a prechádza do zadnej podsedlovej časti. Vďaka 24 stupňovej hlave riadenia a odsadeniu vidlice 112 mm je manévrovateľnosť motocykla neuveriteľne jednoduchá a pružná, takže mašina sa prepletie mestom a vyblázni na alpských zákrutách. Pri vyšších rýchlostiach pomôže rázvor 1 445 mm udržať stabilitu v priamom smere. Nádrž má 13,5 litra a príjemné jazdenie si budete teda užívať dosť dlho.
 Pruženie Kayaba má vpredu upside-down vidlicu s priemerom nosníkov 41 mm. Vzadu je monoshock s nastaviteľným predpätím. Dráha pruženia je vpredu aj vzadu zhodných 150 mm. V spojení s jemne „vlnitým“ dezénom sa teda dá počítať aj s ľahšími enduro vsuvkami. Mimochodom vpredu je 18 palcové a vzadu 17 palcové koleso obuté do pneumatík Pirelli.
 Brzdenie prevzalo Brembo s dvojkanálovým ABS. Vpredu je jeden 330 mm kotúč so štvorpiestikovým radiálne namontovaným monoblokom. Jeden kotúč už nie je príliš typický. Dôvod použitia práve takejto zostavy spočíva v dizajne. Výrobca chcel ukázať krásu kolesa a nie zakryť ju brzdou z každej strany. Vzadu je kotúč priemeru 245 mm jeden piestik.
 Scrambler zaručuje zábavu a budúci majiteľ sa môže určite tešiť na množstvo zážitkov.

Ducati Scrambler
Motor: 803 ccm, 8 ventilov, Desmo, V2
Výkon: 75 k pri 8 250 ot./min.
Krút. moment: 68 Nm pri 5 750 ot./min..
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rozmery (DxŠxV): 2 100 x 845 x 1 150 mm
Rám: priestorový, pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 186 kg (prevádzková hmotnosť)
Rázvor: 1 445 mm
Výška sedla: 790 mm
Objem pal. nádrže: 13,5 l
Pneu: vpredu: 110/80-18, vzadu: 180/55-17

Článok bol publikovaný v časopise Motomazagín 11/2014.
Text: Jozef Jambor, foto: Ducati

Ducati Scrambler – Album k článku, Motomagazín 11/2014

1 komentár

1 komentár

  1. devill63

    15. januára 2015 at 7:01

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri