Smer, ktorým sa uberá vývoj motocyklov (mám na mysli stroje na každodenné použitie) je veľmi príjemný. Vrátilo sa obdobie oldtimerov, café-racerov a scramblerov. Práve posledná menovaná kategória nemá až také silné zastúpenie na trhu. Potešením, nie len pre Ducatistov, boli teda chýry, že talianska firma si sídlom v Boloni pracuje práve na motocykli, ktorý sa má zaradiť do kategórie Scrambler. Dočkali sme sa a výrobca nám konečne predstavil úžasnú mašinu, na ktorej pracoval.
Icon… Mašina označená „nálepkou“ Scrambler je jednoducho krásna. V základe sa môžeme baviť o verzii pomenovanej Icon, pričom celkový štýl motocykla môžeme opísať, ako že v jednoduchosti je krása. Hliníková kyvka a kryty motora, oceľová kvapkovitá nádrž, dlhé a pohodlné sedadlo, široké riadidlá, pneumatiky s jemne dobrodružným dezénom, takmer s pokusom o civilné drapáky, zaručujú radosť z jazdenia. Na druhú stranu je moderný motocykel vybavený novými komponentmi ako sú LED svetlá a LCD prístrojový panel. Cieľom dizajnérov nebolo vytvoriť retro-motocykel, ale vyjadrenie ako by mal scrambler vyzerať v súčasnosti pokiaľ by tento typ motocykla zo 70-tych rokov ostal vo výrobe.
…a jej tri sestry Okrem verzie Icon má budúci majiteľ k dispozícii ďalšie tri verzie modelu Scrambler a to Urban Enduro, Full Thorttle a Classic. Každý z nich má vyjadrovať iný vzťah k jazde, takže napríklad Urban Enduro s jeho zeleným dizajnom je určený pre vyznávačov endura, ktorí radi z mesta odbočia na nejakú tu polňačku. Aj napriek stavbe motocykla, umiestneniu motora a výfukových zvodov a podobne, je potrebné si všimnúť, že model Urban Enduro má „šutz-plech“ pod motorom. Je síce maličký, ale je tam od výroby. Množstvo enduro motocyklov, pri ktorých si to človek musí dokúpiť sa nedá spočítať. Model Full Thorttle je poctou flat-trackových pretekov a verzia Classic vracia jazdca nazad do sedemdesiatych rokov. Dnes už samozrejmosťou je široká doplnková výbava, ktorá umožní majiteľovi customizovať svoj stroj hádam do nekonečna.
Dvojvalcové L-ko Olejom chladené L-ko typické pre Ducati má objem valcov 803 ccm a pochádza z modelu Monster 796. Vŕtanie x zdvih je 88 x 66 mm. Samozrejme medzi tým ako sa motor dostal z Monstera do Scramblera prešiel ladením, aby mal čo najhladší priebeh výkonu. Hliníkové kryty motora ladia s krytmi spojky a alternátoru. Piesty a kľuková hriadeľ pochádzajú priamo z modelu Monster 796 a Hypermotard 796. Vačkový hriadeľ bol naopak vyvinutý špeciálne pre Scramblera. Tak isto 2-1 výfukový systém je tu len a len pre túto novinku. (samozrejme spĺňa Euro 3, ale kto už dnes nie, že áno). Prevodovka má 6 stupňov a spojka je namočená v oleji. Mašina je vybavená antihoppingovým systémom, takže pri podraďovaní koleso nebude vymýšľať. Celkovo je model pripravený na štandardnú mestskú stop-and-go prevádzku. Celkom by som zabudol na zaujímavé čísla. Tak teda sila motora je 75 koní (55,2 kW) pri 8250 ot./min. a krútiaci moment je 68 Nm pri 5 750 ot./min. Servisný interval je nastavený na 12 000 kilometrov, čo je veľmi príjemné.
Rám a podvozok Typický priehradový Ducati rám objíma motor a prechádza do zadnej podsedlovej časti. Vďaka 24 stupňovej hlave riadenia a odsadeniu vidlice 112 mm je manévrovateľnosť motocykla neuveriteľne jednoduchá a pružná, takže mašina sa prepletie mestom a vyblázni na alpských zákrutách. Pri vyšších rýchlostiach pomôže rázvor 1 445 mm udržať stabilitu v priamom smere. Nádrž má 13,5 litra a príjemné jazdenie si budete teda užívať dosť dlho. Pruženie Kayaba má vpredu upside-down vidlicu s priemerom nosníkov 41 mm. Vzadu je monoshock s nastaviteľným predpätím. Dráha pruženia je vpredu aj vzadu zhodných 150 mm. V spojení s jemne „vlnitým“ dezénom sa teda dá počítať aj s ľahšími enduro vsuvkami. Mimochodom vpredu je 18 palcové a vzadu 17 palcové koleso obuté do pneumatík Pirelli. Brzdenie prevzalo Brembo s dvojkanálovým ABS. Vpredu je jeden 330 mm kotúč so štvorpiestikovým radiálne namontovaným monoblokom. Jeden kotúč už nie je príliš typický. Dôvod použitia práve takejto zostavy spočíva v dizajne. Výrobca chcel ukázať krásu kolesa a nie zakryť ju brzdou z každej strany. Vzadu je kotúč priemeru 245 mm jeden piestik. Scrambler zaručuje zábavu a budúci majiteľ sa môže určite tešiť na množstvo zážitkov.
Ducati Scrambler Motor: 803 ccm, 8 ventilov, Desmo, V2 Výkon: 75 k pri 8 250 ot./min. Krút. moment: 68 Nm pri 5 750 ot./min.. Prevodovka: 6-stupňová, reťaz Rozmery (DxŠxV): 2 100 x 845 x 1 150 mm Rám: priestorový, pozváraný z oceľových rúrok Hmotnosť: 186 kg (prevádzková hmotnosť) Rázvor: 1 445 mm Výška sedla: 790 mm Objem pal. nádrže: 13,5 l Pneu: vpredu: 110/80-18, vzadu: 180/55-17
Článok bol publikovaný v časopise Motomazagín 11/2014. Text: Jozef Jambor, foto: Ducati
Ducati Scrambler – Album k článku, Motomagazín 11/2014
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
devill63
15. januára 2015 at 7:01
aj video predstavenie