Connect with us

Spravodajstvo

Tornado 400 – malý super-šport podľa Benelli

Publikovaný

on

Dlhé roky si nepamätám toľko nových predstavených noviniek v športovej triede, ako tento rok. Posledné obdobie hrali na strunu hlavne turistických motocyklov, teraz sa niečo zmenilo. Najviac rozruchu spôsobili japonci v zelenej a červenej. Celá EICMA bola hlavne o športových motocykloch. Stánku Benelli sme sa do detailu nevenovali, avšak táto novinka nás čaká v Európe už v najbližších mesiacoch. Na EICME 2023 Benelli predstavilo sériu pod spoločným menom Tornado s kubatúrami 300, 400 a 500 kubíkov. My si dnes predstavíme tú strednú variantu.

V triede športových motocyklov začína byť veľká konkurencia a svoje prináša aj talianska značka Benelli pod vlastníctvom čínskeho Qianjiang Motors, jedného z najväčších čínskych výrobcov motocyklov.

Pre porovnanie, Benelli Tornado 400 bol predtým uvedený na čínsky trh s označením Tornado 402. Motorku mierne aktualizovali, aby spĺňala európske predpisy. Hlavne aby splnila podmienky držiteľom licencie A2. 

Tornado 400 poháňa kvapalinou chladený, radový dvojvalcový motor s objemom 399 cm3 so vstrekovaním paliva a s dvojitým vačkovým hriadeľom. Motorka spĺňa normu Euro 5. Tento motor disponuje výkonom 35 kW, čiže 47,6 konských síl. Výkon sa prenáša na zadné koleso cez manuálnu šesťstupňovú prevodovku.

Tento motor je uložený v oceľovom rúrkovom ráme s efektnou jednostrannou kyvnou vidlicou. Pokiaľ ide o odpruženie, Benelli sa spolieha na prevrátenú prednú vidlicu s 37 milimetrovými stĺpikmi a zadný monoshock. Brzdné funkcie zabezpečujú základné plávajúce strmene Nissin namontované axiálne na prednej vidlici.

Pohotovostná hmotnosť s natankovanou 14,8 litrovou nádržou bude 172 kg. Okrem toho dostaneme full-LED osvetlenie, plnofarebný TFT displej s päť palcovou uhlopriečkou, Bluetooth párovanie s mobilným telefónom, USB nabíjanie a dokonca aj systém monitorovania tlaku v pneumatikách.

Tornado 400 očakávame v Európe v prvej polovici roku 2024. V čase písania tohto článku však ešte neboli oznámené žiadne oficiálne ceny. Pre porovnanie, Honda CBR500R stojí v Taliansku približne 7 000 eur ďalšia konkurencia sa bude pohybovať v týchto hodnotách. Očakávame od Benelli, že sa bude snažiť zaujať cenou, aby sa motorka uchytila. Ale treba uznať, že motorka prišla s veľmi zaujímavým vzhľadom aj výbavou.

Advertisement

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri