Connect with us

Spravodajstvo

Kawasaki 2024: nové 500ky, ďalší hybrid a nové farby Ninja

Publikovaný

on

EICMA 2023 priniesla rôzne pohľady značiek vo vzťahu k novinkám. Niektoré predstavili všetko pred výstavou, ďalšie väčšinu na výstave. Kawasaki si to pekne rozdelilo. Prvé novinky, ako ZX-6R Ninja, pol litrový cruiser Eliminator, či modernizované motorky do terénu predstavilo Kawasaki už v lete. Neskôr pribudol ten pokrokový hybrid Ninja 7 HEV. Pozrime sa na tie z výstavy EICMA 2023. Kawasaki predstavilo nové 500ky, ďalší hybrid a k tomu nové farby k 40. výročiu Ninja.

Z500 a Ninja 500

Kawasaki s modelmi Z500 a Ninja 500 prichádza do veľmi preplneného trhu. Jemu dominuje Honda. Tak teda čím chce Kawasaki konkurovať najväčšiemu konkurentovi? V prvom rade zaujme agresívny dizajn, ktorý je veľmi agresívny a dynamický. Spoločným menovateľom je radový dvojvalcový motor s objemom 451 ccm. Maximálny výkon 33,4 kW pri 9000 ot./min. a krútiaci moment 42,6 Nm. Výhodou v segmente je antihoppingová spojka, ktorá určite nie je samozrejmosťou.

500ky budú mať standardné usporiadanie tlmičov s priemerom 41 mm, teda žiadna obrátená vidlica. Vzadu bude tlmiaca jednotka s nastaviteľným predpätím. O brzdenie sa postará 1 poloplávajúci kotúč s priemerom 310 mm vpredu s dvojpiestikovým strmeňom a 220 mm pevný kotúč vzadu. Obutie kolies bude 110/70R17 vpredu a 150/60R17 vzadu. Novým štandardom v triede je aj farebný TFT displej s konektivitou s mobilným telefónom, ktorý je dostupný vo verziách SE. Special Edition dostane dokonca bezkľúčové zapaľovanie. Základné verzie dostanú obyčajný displej s tekutými krištáľmi.

Obrovská výhoda je v ľahkom ráme a celkovej konštrukcii. Pohotovostná hmotnosť je to, čo možno rozhodne o kúpe. Z500 váži 172 kg, Ninja 500 171 kg. V segmente tieto motorky určite zamiešajú kartami, pretože táto dvojica ponúka výbavu a vlastnosti, ktoré u konkurencie len tak nenájdete.

Z 7 Hybrid

K hybridnej Ninji pribudla Z verzia. Čo o nej vieme? Oficiálne veľa vecí predstavených stále nebolo. Chýba nám údaj o výkone a ďalších parametroch, avšak v tomto článku o predstavení Ninja 7 Hybrid sa dozvieš veľa predpokladov. V skratke, motorka bude mať motor z vyššie predstavených 500 kubíkových motoriek obohatených o elektromotor s malou baterkou, ktorá bude umiestnená pod sedadlom. Vedľa plynovej rukoväte má motorka tlačidlo s E-Boostom. Vďaka účasti na Kawasaki Night sme sa napríklad dozvedeli, že obnovenie trvá len 45 sekúnd. Hovor si čo chceš, ale toto bude dobré. Iné ako to, čo poznáme doteraz… ale rozhodne to bude extrémne zaujímavé. Hlavným otáznikom ostáva stále cenová politika.

Nové farby Ninja 40th anniversary

Ninja oslavuje 40. výročie a za svoju históriu sa stala pojmom medzi športovými motorkami. Svoje jubileum oslavuje predstavením nových fariem. V tomto článku sme si predstavili prvé z nich, na milánskej svetovej výstave EICMA 2023 predstavila ešte túto farebnú kombináciu. Nové farby sa týjakú modelov Ninja 650 a cestovnej Ninja 1000 SX. Inšpirácia pochádza z Kawasaki GPZ900R z roku 1985 – áno na takej jazdil Maverick vo filme Top Gun. Ide o červeno čiernu dvojfarebnú kombináciu, ktorá je oddelená strieborným pruhom. Ten sa nachádza aj na ráfikoch.

Okrem toho sa na vrchu palivovej nádrže hrdo nachádza emblém 40. výročia. Dizajnéri pripomínajú pretekársku scénu 80-tych rokov, obrys loga „Ninja“ zreprodukovali pomocou pôvodných návrhov. Logo „Liquid-Cooled“ použité inde symbolizuje prechod od chladenia vzduchom k kvapaline.

Kawasaki priniesla 500ky do preplneného trhu. Nesnaží sa však konkurenciu prekonať v ich hlavných prednostiach, ale ponúkajú niečo úplne odlišné. Nútia nás rozmýšľať, čo jazdec naozaj potrebuje. V prípade Hybridu sú prví a jediní a aj pri nových fariem vidno, že je pre značku história veľmi dôležitá.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri