Connect with us

Spravodajstvo

TRK 700 a TRK 700 X – Benelli útočí v strednej triede Adventure

Publikovaný

on

Značka Benelli sa môže pochváliť najpredávanejším modelom v domácom Taliansku. Je ním model TRK 502. Predbehol aj také kalibre, ako je BMW R1200 GS, alebo Yamahu Tenere 700 – a to s obrovským náskokom. TRK 502 však u niektorých jazdcov vzbudzoval námietku – tí tvrdia, že motocykel disponuje nízkym výkonom (35 kW) pri pohotovostnej hmotnosti 235 kg.

Benelli vypočulo tieto hlasy, prihodili 2 deci a prichádzajú s novinkou TRK 700 spolu s verziou X. Naša redakcia sa pozrela na históriu značky, určite sa pozri na túto reportáž. Momentálne je značka vo vlastníctve čínskeho konglomerátu Qianjiang. Nevýhoda – je to Čína. Výhoda – obrovský kapitál na vývoj. Môžeme mať výhrady voči čínskym motorkám. V každom prípade, konkurencia zvyšuje kvalitu a tlačí na cenu modelov.

Pohonná jednotka

O pohon sa bude starať úplne nový radový, kvapalinou chladený dvojvalec o objeme 698 ccm. Kľuka je posunutá o 180, čo pripomína prejavom 4-valec, a v prípade motorov značky Benelli je tento prejav oveľa výraznejší. Pollitrový model Leoncino má veľmi kultivovaný chod, ktorého prejav bol ďaleko od dvojvalca. Leoncino Vám prinesieme v teste v krátkej dobe. Ak sa však tieto vlastnosti prenesú aj do novej 700ky, konkurencia sa zapotí.

Výkon 56 kW /76 PS/  pri 8750 ot./min a krútiaci moment 68 Nm pri 6250 ot/min, pri prejave motora od nižšieho súrodenca, sľubuje veľmi pekný a zábavný motocykel.

Rám a podvozok

Rám je tvorený z oceľových rúrok, ktorý využíva motor ako nosnú časť. Tento koncept zvyšuje tuhosť a znižuje hmotnosť. Tá je zatiaľ neznáma, ale zrejme môžeme počítať s približnou hodnotou modelu 502, čo je niekde na úrovni 235 kg. Obuté bude 17 palcové koleso vzadu a 19ka vpredu. Do nádrže sa zmestí 20 litrov paliva, čo poslúži aj dobrodružným cestovateľom. Xko dostane vypletané kolesá. O pruženie sa stará 50 mm obrátená vidlica so zdvihom 140 mm. Motorku brzdia 2 kotúče vpredu s priemerom 320 mm, a kotúčom s priemerom 260 mm.

Výbava a cena

Oproti 500ke dostane motorka 5 palcový TFT displej, spojíš to aj s mobilom. Kompletné svietenie aj so smerovkami bude na LEDkách. Potešia podsvietené ovládače a vyzerá to, že hlavný stojan a kryty rukovätí a zadný nosič budú už v základe. Budeš si môcť priplatiť za hromadu príslušenstva, ako sú vyhrievané rukoväte, či vyhrievané sedlo či padací rám či kufre.

Tieto správy o novej TRK 700 sú prebraté zo zahraničia, ale šušká sa, že v auguste by tu mohli byť prvé stroje. Cenovka sa má pohybovať okolo 7500 EUR za obyčajnú 700ku a 8000 EUR za Xko. K komu zrejme nejaká zľava na výbavu. Akonáhle budeme viac, priblížime si viac detailov a stretneme sa s ňou určite aj v redakčnom teste.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri