Connect with us

Spravodajstvo

Víťazná kombinácia – predstavenie Suzuki RM-Z450 2015

Publikovaný

on


Začiatok leta tradične patrí predstavovaniu offroadových špeciálov na nastávajúcu sezónu. Suzuki už dlhodobo patrí v tomto konkurenciou nabitom svete medzi top značky a vyzerá to tak, že rok 2015 nebude iný a žlté špeciály sa opäť ocitnú medzi absolútnou špičkou. No a hlavnú úlohu bude v tomto prípade hrať výrazne inovovaná 450-ka RM-Z450.

Zo štartovacej rampy vždy na prvom mieste
Hovorí sa, že motokrosový pretek sa skladá z dvoch častí. Tou prvou je úsek zo štartovacej rampy do prvej zákruty a druhá časť predstavuje zbytok preteku. No a kto vyhrá tú prvú časť, tak má oveľa lepšiu šancu vyhrať aj tú druhú. Suzuki  prichádza so štartovacím asistentom, ktorý by mal jazdcovi v tomto smere maximálne pomôcť. Systém s označením S-HAC upravuje výkonovú krivku tak, aby sa na zadné koleso dostalo maximum výkonu bez straty trakcie. S-HAC ponúka dvojicu režimov A a B, ktoré si jazdec zvolí na základe podmienok. Režim A je určený na klzký povrch a výkonová krivka zníži výkon tak, aby bolo koleso okamžite v zábere a po 1,2 sekundách sa vypne . Režim B je určený do optimálnych podmienok trakcie, kde je potrebný agresívnejší štart. Krivka zapaľovania ponúka okamžitú reakciu na plyn. V tomto prípade sa systém vypína po 4,5 s alebo v momente, keď jazdec zaradí 4. prevodový stupeň, alebo zaklapne plynovú rukoväť. Pri oboch režimoch už nie je potrebné na štarte optimálne regulovanie plynu a stačí len podržať maximálne otáčky a pustiť spojku, elektronika sa postará o ostatné.

Vzduchové pruženie SFF
Najnovšou technickou inováciou vo svete offroadu je použitie prednej vidlice so vzduchovým pružením. Klasické pružiny sú nahradené vzduchom a jazdec si nastavuje tuhosť pruženia jednoduchým napumpovaním vzduchu do vnútra klzáka. Najnovší systém, ktorý nájdete na Suzuki, používa trojkomorový systém, kde každá komora má na starosti inú činnosť pruženia. Okrem nižšej hmotnosti ponúka tento systém aj oveľa širšie možnosti nastavenia a prestavenie charakteristiky pruženia je veľmi jednoduché.

Víťazný motor
Kvapalinou chladený jednovalec patrí do kategórie motorov, ktoré vám pri akcelerácii trhajú riadidlá z rúk a odlepia predné koleso od zeme na ľubovoľnom prevodovom stupni. Maximálny výkon v tomto prípade určite nie je problém. Konštruktéri sa však zamerali na ľahšie štartovanie a optimálnejšie rozloženie výkonu a krútiaceho momentu. Za zlepšeným štartovaním treba hľadať predĺženú štartovaciu páku s upraveným prevodovým pomerom. Úpravám sa podrobil aj dekompresný systém a vačka ovládajúca výfukové ventily, rovnako za účelom uľahčenia štartovania. Ďalšia úprava týkajúca sa motora je zameraná na predĺženie životnosti a úpravy na chladiacom systéme prinášajú až o 16 % zvýšenú cirkuláciu kvapaliny v systéme.

Najľahšie ovládanie v triede
Suzuki je známa svojím ľahkým ovládaním a drobné úpravy na podvozku by mali potvrdiť túto pozíciu Suzuki aj v nasledujúcej sezóne. Úpravám sa podrobila spodná rúrka rámu a s novým dizajnom prichádza aj hlavný nosník. Okrem optimalizácie tuhosti rámu priniesli tieto zmeny aj 4 % úsporu hmotnosti. Spolu s novou prednou vidlicou je teraz jazda komfortnejšia a zvýšená flexibilita zaručuje ešte presnejšie správanie motocykla v zákrutách.

Text: Miro Tamáši, foto: Suzuki
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 7-8/2014.

Víťazná kombinácia

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri