Connect with us

Turistické články

3 Top výlety po Slovensku pre motorkárov (videorozhovor)

Publikovaný

on

top vylety na slovensku pre motorkarov

Motorkárska sezóna sa pomaly blíži a viacerí z vás už plánujú výlety na motorke. Keďže pandemická situácia prinútila motorkárov spoznávať viac Slovensko, tak vám chcem dať 3 tipy na pekné trasy po Slovensku. Výlety sú zamerané na mix pekných zákrut, krásnych výhľadov na „kochanie“ ale aj odľahlé dedinské cestičky. Tieto cesty sú po asfalte, takže ich zvládnu ako jazdci na endurách, chopproch, superšportoch, ale aj skútristi. Ide o to vychutnať si okolie a pekné miesta na Slovensku. Nižšie vás prevediem po mojich troch trasách.

Trasy sú inšpirované z novej knihy pre motorkárov: „Motosprievodca po Slovensku“, o ktorej sme už písali. Video rozhovor s autorom si môžete pozrieť na konci článku.

1. trasa: Cesta okolo Malých Karpát  

Pre motorkárov z Bratislavy známa cesta, ale vhodná aj na výlety pre ľudí zo Záhoria, či okolia Trnavy, Hlohovca a Piešťan. My vyrazíme z Bratislavy, ale napojiť sa môžete kdekoľvek na trase. Z Bratislavy sa vyberieme na sever po „starej ceste“ cez Stupavu až do Lozorna. Od Lozorna začína cesta III. Triedy číslo 501, ktorá vedie popod Malé Karpaty, až do Brezovej pod Bradlom. Nad touto obcou je cieľ našej cesty, ktorým je Mohyla Milana Rastislava Štefánika.

Cesta vedie cez pekné prostredie na jednej strane s kopcami Karpát a na druhej s rozľahlými poliami Záhoria. Cesta vedie aj popod zrúcaninu plaveckého hradu. Striedajú sa tu príjemné zákruty a cesty s minimálnou premávkou. Cez víkend tu nájdete viac motorkárov ako aut.

moto cesty a vylety po karpatami

Z Mohyly sa vrátime naspäť do Bratislavy, ale nie po tej istej trase, ale teraz z druhej strany Karpát. Vyrazíme smerom na Trstín a následne Smolenice. Po pravej strane budeme míňať zámok Smolenice. Ak prejdeme niekoľko kilometrov ďalej, tak sa môžeme zastaviť na hrade Červený kameň. Dá sa tu najesť alebo len poprechádzať po nádvorí hradu. Ak máte viac času, tak sa tu konajú pravidelné sokoliarske vystúpenia, ktoré sa oplatí vidieť.

Z hradu pokračujeme ďalej smer Pezinok. Avšak ešte pred Pezinkom prejdeme cez Malé Karpaty cez známu Pezinskú Babu. Kopec plný zákrut je vyhľadávaným miestom pre motorkárov. To ako si užijete zákruty necháme na vás, či vás láka rýchla jazda alebo si chcete užiť prírodu a peknú cestu. Na vrchole kopca si môžete oddýchnuť a pokecať s miestnymi motorkármi, ktorých tu je vždy plno. Ďalej sa napojíme už na cestu do Bratislavy, ktorou sme štartovali.

2. trasa: Cesta medzi dvoma Fatrami

Táto trasa od Bojníc do Martina a späť je veľmi zaujímavá, pretože sa tu striedajú prostredia. Práve výlety z Bojníc majú tú výhodu, že odtiaľto je možnosť vyraziť na hneď niekoľko pekných trás. My vyrazíme priamo od nášho najnavštevovanejšieho zámku smerom na Nitrianske Pravno. Táto cesta zvykne mať ešte zvýšenú premávku, ale nebojte. V obci Nitrianske Pravno odbočíme na cestu č. 519 smer obec Budiš, kde je premávka minimálna. Tu je prameň, kde sa môžete zadarmo napiť pramenitej vody.

Smerom na Turčianske Teplice v obci Diviaky nájdeme malý a zrekonštruovaný kaštieľ. Odtiaľ vedie odľahlá cesta cez obec Mošovce, kde je ďalší pekný kaštieľ. Natáčali sa tu aj rozprávky v minulosti. Pokračujeme ďalej cez nevýraznú cestu, kde sa nám otvoria krásne výhľady Veľkej Fatry, pod ktorou vedie cesta. Pri obci Necpali je vedľa cesty aj rozhľadňa v krásnym výhľadom na krajinu. Celkovo tých rozhľadní na tejto ceste uvidíte viacej.

Zacielime si to na Košťany nad Turcom, čo je najsevernejší bod našej trasy. Odtiaľto sa budeme vracať, ale teraz pre zmenu po druhej strane a teda pod kopcami Malej Fatry. Prejdeme cez obec Valča, kde sa môžete zastaviť v lyžiarskom stredisku na chutný obed. Presunieme sa na obec Kláštor pod Znievom, odkiaľ začína veľmi pekná vyhliadková trasa cez Malú Fatru až do obce Kľačno. Táto cesta vo vás vyvolá príjemné emócie, pretože vedie zákrutami cez hustý les a neskôr s krásnym výhľadom. Asfalt tu nebol žiadna sláva, preto sa nedá ísť rýchlo, ale na pohodovú jazdu je to ideálne.

3. trasa: Výlety okolo Muráňa

Muránsky národný park má svoju výnimočnú atmosféru a vďaka tomu, že okolo neho nie sú väčšie mestá, tak sem jazdí aj málo aut. Väčšinou miestni obyvatelia alebo motorkári. Ak sa chcete len tak ponevierať po krajine, kedy vás každých 10km niečo príjemne prekvapí, tak tento okruh je ideálny pre vás.

Vyrazíme z Brezna, kde je križovatka viacerých pekných trás, či už na Čertovicu alebo smerom na Hriňovú a Hnúšťu. My sa však vyberieme cestou č. 66 smerom na Heľpu. Po obec Heľpa sa cesta strieda v viacerými dedinami, no odtiaľto už začína krásna príroda. Po pravej strane kopce Muránskej planiny a naľavo Kráľová hoľa. Dostaneme sa k prvej zastávke na trase a tým je viadukt v Telgárte. Odporúčam dať si kávu v kaviarničke v starom vagóne, ktorý sa nachádza cca 50 metrov od viaduktu (úžasná káva a koláče).

Z Telgártu sa vrátime pár kilometrov naspäť a zatočíme na cestu č. 531, čo je vstupná brána do národného parku Muránska planina. Nasleduje niekoľko kilometrov cez ihličnatý les so zákrutami. Z cesty možno uvidíte aj niekoľko zvierat, tak pozor hlavne, keď sa zotmie. Na vrchole prejdeme okolo Prednej Hory (rekreačné stredisko, ale aj protialkoholická liečebňa). Keď budeme klesať, tak na pravej strane budete môcť vidieť syslovisko, čo je lúka plná syslov. Milá zastávka na oddych alebo cigaretu.

viadukt telgart moto miesto

Prejdeme aj cez obec Muráň, kde síce nie je žiadna pamiatka, ale určite sa tu musíte zastaviť na pravé muránske buchty. Majú chránený pôvod a každý správny Slovák by ich mal vyskúšať. Len ich príprava trvá skoro 4 hodiny a obsahujú veľmi bohatú plnku.

V Tisovci sa napojíme na trasu č. 72 smerom naspäť na Brezno. Cestou sa ešte môžete zastaviť pri rozhľadni Zbojská, ktorú určite neminiete, pretože sa nachádza na lúke pri ceste a tvorí dominantu regiónu. Po pár kilometroch sme opäť v Brezne, čím sa okruh uzavrie. Ak chcete pokračovať ďalej, tak odporúčam cestu na Čertovicu.

Videorozhovor s autorom knihy Motosprievodca po Slovensku:

1 komentár

1 komentár

  1. Mario

    9. marca 2021 at 18:43

    Velmi dobry rozhovor, ktory priniesol mnoho uzitocnych informacii pre nas motorkarov…
    Tesim sa na dalsie pokracovanie.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri